Auberge De Veste over zichzelf

Graag willen wij u met een heerlijke culinaire avond verrassen. Als aperitief een champagne die we zelf exclusief importeren gevolgd door een mooi menu met eventueel een passend wijnarrangement.

in 2011 staan we vermeld in de michelin gids met oa een Bib gourmand en druiventros. Hebben we 13 punten in de Gault millau en worden we vernoemd in de Lekker.

Marxz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanwege de restaurantweek weer eens neergedaald bij Auberge de Veste. Restaurant zat volledig vol. Er is extra personeel aangetrokken en men praat bijna net zo passievol over de gerechten en wijnen als de eigenaar Ruben Coonen.
Het eten was weer voortreffelijk, na de amuse kwam het voorgerecht van varkenswang met langoestine, een bisque van kreeft met King crab, snoekbaars met kalfsjus en toe chocolade met yuzu. Alles werd begeleid met een heerlijk en zelf geïmporteerd wijnarrangement door Ruben Coonen.
Ben benieuwd wanneer de 1e ster gaat komen.

Gegeten op 22 maart 2014

YProever84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag heb ik erg lekker gegeten bij Auberge de Veste. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar en we kregen een goede uitleg bij elke gang en de wijnen. En af en toe zelfs een spontaan praatje! Het voorgerecht met ganzenlever was een ware traktatie, elk onderdeel nodigde uit om te proeven. Iedere maand wisselen ze het menu, dus ik ben dan ook erg benieuwd naar de volgende samenstelling.

Gegeten op 13 december 2013

Ton1

Auberge De Veste

Het is december en koud. Bij De Veste is het welkom hartelijk en de temperatuur aangenaam. Het is er rustig, heel erg rustig. We hoeven vanavond niet bang te zijn voor te weinig aandacht. Met heerlijke amuses als schuim van snert met rookworst en een lolly met bloedworst is het thema duidelijk: winter.
Bij De Veste eet je niet à la carte, maar in overleg met de gastheer stel je een vier-, vijf-, of zes- gangen menu samen. Er is ook een drie gangen lunchmenu. Het is weliswaar avond, maar de gastheer brengt toch zeer nadrukkelijk het lunchmenu – zonder het ‘lunchmenu’ te noemen - onder onze aandacht. “Het wild past mooi bij het seizoen.” Op onze vraag naar het viergangen menu, antwoordt hij dat het menu dan uitgebreid wordt met vis. Welke vis, dat weet hij zo niet, mogelijk zeeduivel of iets anders. Hij voegt eraan toe dat het viergangen menu erg veel is, de keuken bij De Veste is Bourgondisch. De boodschap is duidelijk: het driegangen menu heeft zijn voorkeur. Met het Bourgondische van de keuken en de wetenschap dat je in een restaurant nooit iets moet eten wat door het restaurant zelf min of meer wordt afgeraden, laten we ons overtuigen. Het wordt het driegangen menu met wijnarrangement.
Op de gerechten is niets aan te merken. Ze zijn smaakvol, spannend gecombineerd in smaak, mooi opgemaakt. Alle lof voor de chef. Maar Bourgondisch?
Ruim vóór het voor-, hoofd- en nagerecht op tafel komen, wordt de bijpassende wijn geserveerd. We zijn niet echt grote drinkers, maar wanneer een gerecht arriveert is het glas met de bijpassende wijn zo goed als leeg. Het lukt nauwelijks om de wijn te proeven in combinatie met het gerecht. Bijschenken is er niet bij. De gastheer lost op in het niets en laat slechts de lege fles in het bijna lege restaurant achter. Gelukkig zijn we heer en meester over de fles bronwater.
Bij De Veste hadden ze hun avond niet. Misschien moet het drukker zijn om ze scherp te krijgen. Misschien zaten ze met het lunchmenu omhoog. Misschien betekent ‘Bourgondisch’ bij De Veste iets anders dan bij ons. Dat laatste is zeker het geval wat betreft het wijnarrangement.
Bijzonder jammer allemaal, want de chef kan wel koken. Vanavond deed het restaurant niet alleen zijn gasten, maar ook zichzelf te kort.
“Misschien is er wat gemakzucht ingeslopen”, excuseerde de chef-eigenaar bij vertrek.
Komt weer goed.

Gegeten op 13 december 2013

Trip
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag heerlijk genoten in Auberge de Veste,gekozen voor het 5 gangen menu met wijnarrangement ,mooie smaken gecombineerd met perfecte afgestemde wijnen ,enthousiaste bediening met een staaltje gastheerschap wat je bijna niet meer ziet ,super genoten ,hier moet je zeker niet voorbij lopen .

Gegeten op 21 september 2013

Gamos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk geluncht bij Rubben. Een gastheer met kennis van zaken met een passie voor wijn. De gerechten waren prima op smaak verrassende combinaties, mijn favoriet van de was eend.
We komen zeker een keer terug.

Gegeten op 5 maart 2013

M-R
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier met 4 personen gegeten, een gemengde ervaring. We namen het 6 gangen menu met wijnarrangement. Teleurstellende eerste gang van watermeloen met langoustine mousse, vlak en niet zeer smaakvol. Latere gangen maakte veel goed, heerlijke eend, geweldig limousine rund en een mooi kaasplankje. Bijzonder goed wijn arrangement veel bijzondere wijnen met geweldige smaakexplosies, soms zelfs meer dan de spijs!
Goede bediening door de mannelijke ober, gastvrij en bijzonder vriendelijk. De dame in de bediening verdient geen prijs, alles op de automatische piloot, kortaf en totaal geen gastvrouw, jammer.
De prijs-kwaliteit stond mede hierdoor uit balans.

Gegeten op 7 juni 2013

maike3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond bij de Veste gegeten, en dat is ons uitstekend bevallen! We waren de enige maar we begrijpen echt niet waarom. Heerlijk buiten op het terras gezeten, naast de dieze. Zeer hartelijke ontvangst en vriendelijke kundige bediening. Het eten was bijzonder, alles zelf gemaakt. Puur en met zorg bereid. De prijs is het waard, een aanrader dus

Gegeten op 6 juni 2013

Proever74419
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag bij De Veste gegeten. Het was op de zaterdag voor kerst niet heel druk maar wel gezellig. Het 5 gangen menu bestond uit wild, vis, soep en stoofvlees. Erg mooi gedaan en de geschonken wijnen waren zeer mooi gekozen. Je blijft je afvragen waarom De Veste nog geen ster heeft..

Gegeten op 22 december 2012

gereberius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in een mooie ambiance, 4 gangen menu met bij passende wijnen. De wijnen pasten goed en waren niet van die standaard keuzes en daar hou ik wel van. Spatburgunder uit de Moezel, Merlot uit Veneto, een frisse muscat de rivesaltes.

Gegeten op 25 november 2012

Hohlaubgrat
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een huiskamer in het oude Den Bosch in vroege sferen. Het voelt als een aan als een sjiek feestje, maar iedereen is welkom volgens Brabantse traditie. En wat een vakmensen! Na een warm welkom is het heerlijk genieten van uitstekende wijnen, heerlijke smaken van mooie verse producten. Ik word oprecht blij als iemand voorstelt om hier te gaan genieten.

Gegeten op 2 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Auberge De Veste in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Auberge De Veste. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!