• foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 073 614 46 44

Hotspot voor Bossche bourgondiers

Met ingredienten van nu creëert Auberge De Veste plaatjes van gerechten. Je kunt kiezen voor een vast menu, of je kunt je laten verrassen door de Chef. En natuurlijk is lunch ook een optie! Perfect voor een dagje sightseeing in de Brabantse hoofdstad.

Culinair99

Restaurantweek menu iets uitgebreid met 2 extra gangen. Ontvangst gastvrij. Bubbels vooraf. Bijpassend wijnarrangement excellent uitgelegd, verassende wijnen! Leuk. Vrij jonge serveerster, liet een amuse omvallen, moesten zelf om een nieuwe vragen. Was lekker, maar geen explosie van smaak. Voorgerecht rauwe Sint jacobsschelp met aardappel en zeevruchtensneeuw. Weinig textuur verschillen, wat vlak. Tussengerecht lamsstoof, op mijn verzoek kreeg ik vis, schelvisfilet echter met exact dezelfde bijgerechtjes, hetgeen dus totaal niet bij elkaar paste.. Vreemd. Toen als hoofdgerecht dunne runderlende, summiere porties aangezien 1/3 uit puur vet bestond. Vlees was wel erg lekker overigens. Kaasplateau prima! Hoewel ook wat variatie in de portionering. Toetje banaan/kokos, wel smakelijk. We kregen 10 euro restitutie toen we voor de 2e keer het vreemde tussengerecht aankaartten. Evengoed een leuke avond gehad! Maar echt top is het qua keuken (nog) niet.

barinky

Tja.. Ik weet niet zo goed hoe ik dit restaurant moet beoordelen. Laat ik beginnen bij de inrichting. Gedateerd en afbladderende verf, te veel licht en erg ouderwets ingericht. De service daarentegen is top. Aandacht voor de klant, uitleg over de gerechten en zich aanpassend aan het ritme van de groep. Het eten dan tot slot. Kleine smaakvolle gerechten, waaronder twee amuses, een voorgerecht met komkommer op drie manieren klaargemaakt, hoofdgerecht met drie soorten varken, een nagerecht met fruitige smaken en bonbons en koffie toe. Maar wat ik precies gegeten heb, weet ik niet meer. Het was meer een smaaksensatie en streling voor het oog, dan maagvulling. Na het afrekenen had ik grote neiging op het station nog een patatje te pakken.

Gegeten op 27 januari 2015

arno53

Omdat Fabuleux en Sense al vol zaten en we niet gereserveerd hadden, struinden we door Den Bosch op zoek naar nog een goed restaurant. Bij Auberge de Veste was nog plaats, sterker nog we waren de enige gasten. Vreemd want dit restaurantje in Uilenburg staat toch prima aangeschreven. Een zeer klassieke Franse keuken, maar uitstekend bereid. De gerechten zijn misschien iets minder gedurfd dan bij de eerder genoemde restaurants, maar vakkundig klaargemaakt en heel erg smaakvol. De service is natuurlijk ultiem goed als je de enige gast bent, en dat was hij ook. Alle aandacht en persoonlijk contact. Het enige punt van aandacht is de uitstraling van het restaurant. Een wat te klassiek interieur en wat afbladerende muurverf door vochtproblemen geven duidelijk aan dat er al geruime tijd geen geld meer in inrichting en aankleding is gestoken. En dat is jammer want dit restaurant verdient meer bezoekers dan deze zaterdagavond!

Gegeten op 8 november 2014

saskia

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Veste. We kozen het 4 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. Heerlijke amuses, en gerechten. Waaronder het hoofdgerecht van varken waar ik in eerste instantie van dacht dat dat nogal eens tegen zou kunnen vallen omdat ik niet graag varkensvlees eet. Maar dit was werkelijk waar ontzettend smaakvol. Een mooi voorgerecht met een malse langoustine en een tussengerechtje stukje witvis (ben de naam kwijt). Goed op elkaar afgestemd. Heerlijke kaasjes als dessert. Prettige wijnen erbij en de gastheer kan hier eindeloos vermakelijk over vertellen. Hij heeft absoluut veel kennis. Tevens vertelde hij dat het restaurant opgeknapt gaat worden rond de carnavalsdagen. Ik denk dat dat het restaurant zeer ten goede kan komen. Overigens is het een zaak waar je nu al in een prettige sfeer zit, maar het zal zeker de sfeer goed doen. Complementen aan bediening en uiteraard de kok en hulp. We komen terug!

Gegeten op 17 januari 2015

Zorros

Een tip als je nog niet in Auberge De Veste bent geweest: ga er snel heen! Gisteren hebben wij er met vrienden gegeten en het 4-gangendiner met bijpassend wijnarrangement was in alle opzichten subliem. Eigenaar en perfecte gastheer Ruben Coonen werkt niet met een menukaart maar zorgt ervoor dat de ene na de andere tongstrelende verrassing voor je neus verschijnt, rekening houdend met mogelijke wensen van zijn gasten. Daarbij heeft hij een aanstekelijk enthousiasme en zijn uitgebreide kennis van gerechten en wijnen deelt hij graag met de gasten. De inrichting van het restaurant zorgt voor een stijlvolle, warme en gezellige ambiance. Het was in alle opzichten een top-avond. We'll come back!

Gegeten op 25 november 2014

Zoetelievegerritje

Het eten was meer dan voortreffelijk! Geen menukaart, maar er werd uitdrukkelijk gevraagd of er voorkeuren of andere zaken zijn waar men rekening mee moet houden. Zeer prettig gastheerschap door de eigenaar. Zorgt voor een perfecte match tussen eten en wijnen. We hadden een geweldige avond! Aandachtspuntje: interieur is erg klassiek.

Gegeten op 21 november 2014

vito4

Heerlijk gegeten bij Auberge De Veste. Er is geen menukaart, je wordt verrast met de heerlijkste gerechten. Er was werkelijk niets wat ook maar enigszins minder goed was. Het met zorg uitgekozen wijnarrangement was fantastisch. De bediening was uitermate bekwaam en ronduit gezellig. Je gaat heel anders naar je eten kijken als er zo enthousiast en met kennis van zaken over verteld wordt. Zelden zo goed gegeten!

Gegeten op 10 oktober 2014

Marxz

Vanwege de restaurantweek weer eens neergedaald bij Auberge de Veste. Restaurant zat volledig vol. Er is extra personeel aangetrokken en men praat bijna net zo passievol over de gerechten en wijnen als de eigenaar Ruben Coonen.
Het eten was weer voortreffelijk, na de amuse kwam het voorgerecht van varkenswang met langoestine, een bisque van kreeft met King crab, snoekbaars met kalfsjus en toe chocolade met yuzu. Alles werd begeleid met een heerlijk en zelf geïmporteerd wijnarrangement door Ruben Coonen.
Ben benieuwd wanneer de 1e ster gaat komen.

Gegeten op 22 maart 2014

YProever84

Afgelopen vrijdag heb ik erg lekker gegeten bij Auberge de Veste. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar en we kregen een goede uitleg bij elke gang en de wijnen. En af en toe zelfs een spontaan praatje! Het voorgerecht met ganzenlever was een ware traktatie, elk onderdeel nodigde uit om te proeven. Iedere maand wisselen ze het menu, dus ik ben dan ook erg benieuwd naar de volgende samenstelling.

Gegeten op 13 december 2013

Ton1

Gegeten op 13 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Auberge De Veste in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Auberge De Veste. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.