a TripAdvisor company

foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 1 foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 2 foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 3 foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 4 foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 5 foto's van Auberge De Veste in Den Bosch - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 073 614 46 44

Hotspot voor Bossche bourgondiers

Met ingredienten van nu creëert Auberge De Veste plaatjes van gerechten. Je kunt kiezen voor een vast menu, of je kunt je laten verrassen door de Chef. En natuurlijk is lunch ook een optie! Perfect voor een dagje sightseeing in de Brabantse hoofdstad.

Robertv77

Omdat het weer een tijdje geleden was, weer eens een tafel gereserveerd bij Auberge de Veste. Het restaurant is van binnen onder handen genomen en ziet er weer fris uit. Het blijft aan de klassieke kant, maar daar hou ik van. Zo lang het eten maar goed is en dat was het. Zoals altijd de avond begonnen met een heerlijk glas champagne die eigenaar Ruben zelf importeert. Na aan tafel te hebben plaatsgenomen enkele amuses waaronder een heerlijke graved lachs. We kozen uiteindelijk voor 4 gangen. Wat opviel was dat de opmaak van de borden eenvoudiger was dan voorheen wel eens het geval was. Wat je gereserveerd kreeg, proefde je ook. Alles hoog op smaak met uiteraard heerlijke bijpassende wijnen. De wijnen die Ruben schenkt bij de gerechten zijn van een hoger niveau dan bij de meeste restaurants. Echt genieten. Over het eten gesproken: het was genieten van onder andere langoutines, buikspek, diverse bereidingen van lam en een heerlijk dessert. Fijn ook dat er voldoende aandacht besteed werd aan de bereiding van de verschillende bijpassende groenten. Het tempo van uitserveren was perfect waardoor de hele avond rustig getafeld kon worden. We hebben een heerlijke avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 18 april 2015

johan1

Zaterdag hier twee keer geweest, een keer heel even ivm een bridgedrive en omdat de zaak ons beiden aansprak 's avonds voor het diner. Een amuse, wel wat eentonig (pannacotta met ..) , wat brood met smeersels en olijven. Drie gangen, eerst wat zeebaars met een garnituur, daarna drie bereidingen van lam en tenslotte voor mij een kaasplankje en voor haar de gintonic waar de kelner erg blij mee is. Alles heel smakelijk, niet heel verrassend maar wel heel goed klaar gemaakt. Bediening door een superenthousiaste kelner en een wat timide (heel vriendelijke) serveerster. Inrichting is wat don-ker. Het tempo was precies goed: echt een avondje uit eten. Kortom: prtma adres, zeker de moeite van het herhalen waard

Gegeten op 2 mei 2015

cjmaessen

Dit restaurant lijkt wel het best bewaarde geheim van Den Bosch te zijn. Echt een aanrader.
Ruben heeft ons weer enorm in de watten gelegd. Wederom een heerlijk menu met wel wat gedurfdere gerechten dan normaal. Helemaal top! De wijnen pasten er wederom goed bij en Ruben gaf zijn taak als vinoloog weer geweldig vorm door veel extra kennis en proefmomenten tav de wijnen. Het zoete nagerecht met gin tonic smaken kan niet anders dan de hit van deze zomer worden.
Ook de muren zaten weer strak in de verf. De sfeer is nog steeds oud Frans. Wij vinden dat juist wel iets vinden hebben ipv altijd dat über moderne.

Gegeten op 17 april 2015

Culinair99

Restaurantweek menu iets uitgebreid met 2 extra gangen. Ontvangst gastvrij. Bubbels vooraf. Bijpassend wijnarrangement excellent uitgelegd, verassende wijnen! Leuk. Vrij jonge serveerster, liet een amuse omvallen, moesten zelf om een nieuwe vragen. Was lekker, maar geen explosie van smaak. Voorgerecht rauwe Sint jacobsschelp met aardappel en zeevruchtensneeuw. Weinig textuur verschillen, wat vlak. Tussengerecht lamsstoof, op mijn verzoek kreeg ik vis, schelvisfilet echter met exact dezelfde bijgerechtjes, hetgeen dus totaal niet bij elkaar paste.. Vreemd. Toen als hoofdgerecht dunne runderlende, summiere porties aangezien 1/3 uit puur vet bestond. Vlees was wel erg lekker overigens. Kaasplateau prima! Hoewel ook wat variatie in de portionering. Toetje banaan/kokos, wel smakelijk. We kregen 10 euro restitutie toen we voor de 2e keer het vreemde tussengerecht aankaartten. Evengoed een leuke avond gehad! Maar echt top is het qua keuken (nog) niet.

barinky

Tja.. Ik weet niet zo goed hoe ik dit restaurant moet beoordelen. Laat ik beginnen bij de inrichting. Gedateerd en afbladderende verf, te veel licht en erg ouderwets ingericht. De service daarentegen is top. Aandacht voor de klant, uitleg over de gerechten en zich aanpassend aan het ritme van de groep. Het eten dan tot slot. Kleine smaakvolle gerechten, waaronder twee amuses, een voorgerecht met komkommer op drie manieren klaargemaakt, hoofdgerecht met drie soorten varken, een nagerecht met fruitige smaken en bonbons en koffie toe. Maar wat ik precies gegeten heb, weet ik niet meer. Het was meer een smaaksensatie en streling voor het oog, dan maagvulling. Na het afrekenen had ik grote neiging op het station nog een patatje te pakken.

Gegeten op 27 januari 2015

arno53

Omdat Fabuleux en Sense al vol zaten en we niet gereserveerd hadden, struinden we door Den Bosch op zoek naar nog een goed restaurant. Bij Auberge de Veste was nog plaats, sterker nog we waren de enige gasten. Vreemd want dit restaurantje in Uilenburg staat toch prima aangeschreven. Een zeer klassieke Franse keuken, maar uitstekend bereid. De gerechten zijn misschien iets minder gedurfd dan bij de eerder genoemde restaurants, maar vakkundig klaargemaakt en heel erg smaakvol. De service is natuurlijk ultiem goed als je de enige gast bent, en dat was hij ook. Alle aandacht en persoonlijk contact. Het enige punt van aandacht is de uitstraling van het restaurant. Een wat te klassiek interieur en wat afbladerende muurverf door vochtproblemen geven duidelijk aan dat er al geruime tijd geen geld meer in inrichting en aankleding is gestoken. En dat is jammer want dit restaurant verdient meer bezoekers dan deze zaterdagavond!

Gegeten op 8 november 2014

saskia

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Veste. We kozen het 4 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. Heerlijke amuses, en gerechten. Waaronder het hoofdgerecht van varken waar ik in eerste instantie van dacht dat dat nogal eens tegen zou kunnen vallen omdat ik niet graag varkensvlees eet. Maar dit was werkelijk waar ontzettend smaakvol. Een mooi voorgerecht met een malse langoustine en een tussengerechtje stukje witvis (ben de naam kwijt). Goed op elkaar afgestemd. Heerlijke kaasjes als dessert. Prettige wijnen erbij en de gastheer kan hier eindeloos vermakelijk over vertellen. Hij heeft absoluut veel kennis. Tevens vertelde hij dat het restaurant opgeknapt gaat worden rond de carnavalsdagen. Ik denk dat dat het restaurant zeer ten goede kan komen. Overigens is het een zaak waar je nu al in een prettige sfeer zit, maar het zal zeker de sfeer goed doen. Complementen aan bediening en uiteraard de kok en hulp. We komen terug!

Gegeten op 17 januari 2015

Zorros

Een tip als je nog niet in Auberge De Veste bent geweest: ga er snel heen! Gisteren hebben wij er met vrienden gegeten en het 4-gangendiner met bijpassend wijnarrangement was in alle opzichten subliem. Eigenaar en perfecte gastheer Ruben Coonen werkt niet met een menukaart maar zorgt ervoor dat de ene na de andere tongstrelende verrassing voor je neus verschijnt, rekening houdend met mogelijke wensen van zijn gasten. Daarbij heeft hij een aanstekelijk enthousiasme en zijn uitgebreide kennis van gerechten en wijnen deelt hij graag met de gasten. De inrichting van het restaurant zorgt voor een stijlvolle, warme en gezellige ambiance. Het was in alle opzichten een top-avond. We'll come back!

Gegeten op 25 november 2014

Zoetelievegerritje

Het eten was meer dan voortreffelijk! Geen menukaart, maar er werd uitdrukkelijk gevraagd of er voorkeuren of andere zaken zijn waar men rekening mee moet houden. Zeer prettig gastheerschap door de eigenaar. Zorgt voor een perfecte match tussen eten en wijnen. We hadden een geweldige avond! Aandachtspuntje: interieur is erg klassiek.

Gegeten op 21 november 2014

vito4

Heerlijk gegeten bij Auberge De Veste. Er is geen menukaart, je wordt verrast met de heerlijkste gerechten. Er was werkelijk niets wat ook maar enigszins minder goed was. Het met zorg uitgekozen wijnarrangement was fantastisch. De bediening was uitermate bekwaam en ronduit gezellig. Je gaat heel anders naar je eten kijken als er zo enthousiast en met kennis van zaken over verteld wordt. Zelden zo goed gegeten!

Gegeten op 10 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Auberge De Veste in Den Bosch

Schrijf hieronder je recensie over Auberge De Veste. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.