• foto's van Bistro De Broeierd in Enschede - 1

• 7.4 10 25

• 7.2

• 8.0

Bistro De Broeierd over zichzelf

Gevestigd in de oudste herberg van Twente, gecombineerd met de moderne inrichting van nu, bereidt het enthousiaste keukenteam onder leiding van Sjors Riewald de mooiste gerechten.
Iedere dag is een proeverij. Daarom reserveren wij al onze gerechten in kleine porties, zodat u kunt proeven van al het lekkers uit het seizoen. Handig als u niet kunt kiezen of gewoon zoveel mogelijk wilt proeven!

osmen
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een gezellig restaurant is het goed toeven bij heerlijke spijzen en dranken en aansluitend kun je zitten lezen en praten in de barruimte die erg gezellig is ingericht.

Gegeten op 22 maart 2014

alice4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer heerlijk gegeten tartaar was heerlijk en de entrecote subliem vooral met een glas Italiaanse syrah op aanraden van de vriendelijke bediening, kortom leuke avond en leuke sfeer, ik kom terug.

MRS28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol restaurant op een drukke locatie. Het eten is duur naar verhouding van wat men krijgt. Het smaakt prima, maar is niet speciaal. De service is meerdere keren ongepast kortaf, niet servicegericht en langzaam geweest.

Gegeten op 21 januari 2014

toniaad
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 15 november hier weer eens gegeten. We hadden een arrangement, inclusief diner. Daarom konden we niet kiezen uit de kaart. Het 3-gangenmenu was prima verzorgd, maar de ober had het duidelijk te druk, gunde ons zelfs geen tijd om de wijn, een frisse Gascogne, eerst te proeven. Minpunt waren de gefrituurde aardappelschijfjes, die vooraf waren gekruid met iets wat op cajun leek. Jammer, we vonden het niet lekker. Waren het maar 'gewone' knapperige frietjes geweest…. Volgende keer maar geen arrangement meer.

Gegeten op 15 november 2013

MatthewP
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen donderdag ( 12/9 ) heerlijk gegeten in deze bistro. Kom er elke dag langs rijden richting werk, maar was er nog nooit binnen geweest. Samen met mijn vriendin van het 5-gangen menu genoten, erg verrassende gerechten die zeer goed in de smaak vielen. Vooral van de zeebaars en van het dessert hebben wij genoten. Personeel was zeer attent en vriendelijk. Ondanks een drukke avond kregen we alle aandacht van de medewerkers, ook de kok kwam nog even kijken in "zijn" bistro. Complimenten hiervoor. Al met al was het een zeer geslaagde avond, voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 12 september 2013

LongTallErnie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een mooie locatie en een heerlijk terras. Des te groter de teleurstelling over het eten. Een concept met halve porties...wie bedenkt zoiets? De bedenker had dan ook halve prijzen moeten voorstellen. Achteraf maar goed dat ik een kleine portie maïskip op spies had besteld. Smakeloos vlees. Groenten onherkenbaar en ingrediënten van saus veel te zacht. Smurrie. Een sorbet is hier iets anders dan je verwacht. Bolletje ijs op druifjes, rode besjes en bramen. Ik stel me bij een sorbet iets anders voor. Personeel spreekt zich uit over slecht concept en onderbezetting. Dat was zichtbaar. De ober drupte van t zweet.
De rosé is mooi van kleur, maar veel te zuur. De rode wijn was troebel.
Echt...zoek een ander leuk restaurant.

Gegeten op 5 september 2013

Arie43
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag weer heerlijk gegeten in de bistro. Meerdere kleine gerechten geproeft bediening was attent en oplettend de gerechten goed van smaak en mooi opgemaakt. Alle vier dik tevreden lekker gegeten voor een leuke prijs en een heerlijke kop cappuccino na.

sjvdh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een warme zomeravond met zn tweeën 5 gangen surprise menu gehad. Bediening vonden wij erg slecht: we werden bediend door een jongen die de basis nog moest leren: niet vragen naar beperkingen voor t menu, drinken niet bijschenken vanuit fles op tafel, niet vragen naar drinken bij lege glazen, praten tegen de rug van de gast door tijdens het borden uithalen te vragen hoe het gesmaakt heeft (ipv netjes aankijken en dan afruimen), borden serveren als 1 vd gasten naar de wc is... Eten was wel van goede kwaliteit maar de smaken waren vreemd bij elkaar uitgezocht. Vis met aardappelpuree is prima, maar pestosaus hierbij een beetje vreemd. Diamanthaas met sojasaus is heerlijk, maar niet met krieltjes erbij... Het 5 gangen menu bestond uit vrij simpele gerechten, niet veel bijzonders, ook niet qua presentatie. Locatie was wel top; heerlijk ruim terras met heerlijke stoelen. Mooi & rustig.

Gegeten op 27 juli 2013

Harm10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten. Concept met kleinere porties en dus de mogelijkheid om meermaals te kunnen kiezen is op zich leuk maar verhoudingen van de porties zijn uit balans (bijv. voorgerecht is ogenschijnlijk een normaal portie maar hoofdgerecht juist kleiner en bijgerechten (frites) zijn weer gericht op 2 personen).
Ook desserts lijken aan dit euvel te leiden (de ene groot en de ander juist weer klein).
Daar moet nog aan gewerkt worden!
De smaken van e.e.a. zijn overigens wel goed!

Gegeten op 19 juli 2013

dinyholten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima verzorgde lunch genoten in de Bakspieker. Gezellig ingericht restaurant met prima service. Lekker belegd broodje en smakelijke salade.

Gegeten op 1 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro De Broeierd in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Bistro De Broeierd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!