Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Bistro De Broeierd in Enschede - 1

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 053 850 65 00
  2. www.bistrodebroeierd.nl

N88

Via de Bongo bon zijn we terecht gekomen bij bistro de Broeierd. De ontvangst was al matig. Na enige tijd kwam er eindelijk iemand ons vragen of het klopte dat we via de Bongo kwamen eten. En toen werd ons de keuze gegeven, echte keuze was er niet, alleen of we voor en hoofd of hoof en nagerecht wilden.
Toen we ons hoofdgerecht kregen bleek het vlees erg rood (waar wij allebei niet van houden en daarbij is ons helemaal niet gevraagd hoe we het vlees wilden). Wij wilden graag mayonaise bij de krieltjes en het duurde ongeveer 5 minuten voordat we de aandacht van de bediening hadden.
Het nagerecht was heerlijk.
Maar ik zou hier niet terugkomen, omdat er niets is gedaan met onze opmerking dat we het vlees zo niet lekker vonden en het raar vonden dat hier niet nagevraagd werd.
Teveel geld (want de Bongo tafel voor 2 is 50 euro) voor geen keuze uit wat je wilt eten.
Decor een 5, omdat je heel dicht op andere gasten zit, waardoor je weinig privacy hebt.

Gegeten op 22 september 2014

wshoe

Bistro De Broeierd is smaakvol ingericht. De menukaart laat mooie gerechten zien. Ook hier, net als bij veel restaurants, geen warm voorgerecht met vlees. Dat “probleem” werd vakkundig opgelost door heerlijke runderreepjes te serveren. Het andere voorgerecht was de carpaccio. Als hoofdgerecht namen we het maishoen en het kalf. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten heel goed. Het wijnarrangement gaf mooie wijnen. Doordat bij één persoon het voorgerecht rund was en het hoofdgerecht kalf werd de opbouw van de wijnen moeilijker maar dat werd door de sommelier prima opgelost. De bediening was verder vriendelijk en attent. De prijs/kwaliteitverhouding was prima.

Gegeten op 2 augustus 2014

josmulder

Vanavond hier gegeten als gast van het naast gelegen hotel.
Het diner was voortreffelijk van smaak. Als eerste een aangemaakte mix van diverse slasoorten met bovenop een topping van lauwe zalm. Daarna flinke portie eendenborst met garnituur van diverse groentes met gegratineerde aardappelschotel en als dessert citroenijs met diverse vers fruitstukjes in zoete saus. Alles als schilderijen opgediend. Hulde aan de keuken.
Jos Mulder
Midwoud

Gegeten op 26 juli 2014

Henk-en-gezelschap

Weinig op aan te merken, maar ook niet heel bijzonder. Eenvoudige carpaccio, weinig mis mee, enorme, maar goed bereide, varkenskotelet. Bediening redelijk. Decor modern, recent gerenoveerd in in oud gebouw, naast een hotel met een wel erg eikenhouten uitstraling.
Prijs presatie redelijk.

Gegeten op 10 mei 2014

osmen

In een gezellig restaurant is het goed toeven bij heerlijke spijzen en dranken en aansluitend kun je zitten lezen en praten in de barruimte die erg gezellig is ingericht.

Gegeten op 22 maart 2014

alice4

Gisteren weer heerlijk gegeten tartaar was heerlijk en de entrecote subliem vooral met een glas Italiaanse syrah op aanraden van de vriendelijke bediening, kortom leuke avond en leuke sfeer, ik kom terug.

MRS28

Sfeervol restaurant op een drukke locatie. Het eten is duur naar verhouding van wat men krijgt. Het smaakt prima, maar is niet speciaal. De service is meerdere keren ongepast kortaf, niet servicegericht en langzaam geweest.

Gegeten op 21 januari 2014

toniaad

Op 15 november hier weer eens gegeten. We hadden een arrangement, inclusief diner. Daarom konden we niet kiezen uit de kaart. Het 3-gangenmenu was prima verzorgd, maar de ober had het duidelijk te druk, gunde ons zelfs geen tijd om de wijn, een frisse Gascogne, eerst te proeven. Minpunt waren de gefrituurde aardappelschijfjes, die vooraf waren gekruid met iets wat op cajun leek. Jammer, we vonden het niet lekker. Waren het maar 'gewone' knapperige frietjes geweest…. Volgende keer maar geen arrangement meer.

Gegeten op 15 november 2013

MatthewP

Afgelopen donderdag ( 12/9 ) heerlijk gegeten in deze bistro. Kom er elke dag langs rijden richting werk, maar was er nog nooit binnen geweest. Samen met mijn vriendin van het 5-gangen menu genoten, erg verrassende gerechten die zeer goed in de smaak vielen. Vooral van de zeebaars en van het dessert hebben wij genoten. Personeel was zeer attent en vriendelijk. Ondanks een drukke avond kregen we alle aandacht van de medewerkers, ook de kok kwam nog even kijken in "zijn" bistro. Complimenten hiervoor. Al met al was het een zeer geslaagde avond, voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 12 september 2013

LongTallErnie

Wat een mooie locatie en een heerlijk terras. Des te groter de teleurstelling over het eten. Een concept met halve porties...wie bedenkt zoiets? De bedenker had dan ook halve prijzen moeten voorstellen. Achteraf maar goed dat ik een kleine portie maïskip op spies had besteld. Smakeloos vlees. Groenten onherkenbaar en ingrediënten van saus veel te zacht. Smurrie. Een sorbet is hier iets anders dan je verwacht. Bolletje ijs op druifjes, rode besjes en bramen. Ik stel me bij een sorbet iets anders voor. Personeel spreekt zich uit over slecht concept en onderbezetting. Dat was zichtbaar. De ober drupte van t zweet.
De rosé is mooi van kleur, maar veel te zuur. De rode wijn was troebel.
Echt...zoek een ander leuk restaurant.

Gegeten op 5 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro De Broeierd in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Bistro De Broeierd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.