a TripAdvisor company

2. Frans-modern
  3. Topper 2015
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 040 250 56 40

Verrassend eten bij het voetbal

Naar het Philips-stadion kom je niet alleen om PSV voetbal te zien spelen. Je kunt ook culinair genieten bij Restaurant Avant-Garde Van Groeninge. Het geeft Chef-kok en eigenaar Johan van Groeninge een kick om je iedere keer weer te verrassen. Hij varieert steeds de presentatie van zijn gerechten.

geert44

In een mooi ingericht modern restaurant hebben we een matig diner mogen genieten. Van een restaurant met een ster mag je net dat beetje extra verwachten, in plaats daarvan krijg je net dat beetje minder. Personeel dat denkt dat het al heel wat is als je voedsel krijgt het is niet direct onbeleefd maar lijkt wel totaal ongeinterresseerd. De amuses waren nog best lekker maar zodra het iets complexer werd met de eerste twee voorgerechten, zijn het allemaal losse onderdelen op het bord. Bij het hoofdgerecht komen de smaken dan eindelijk in harmonie samen, dan is het vlees zo zwaar overkookt dat het taai werd. Toegegeven het toetje en de kazen waren goed vandaar nog net een voldoende voor het eten. Voor mij toch geen reden om terug te gaan.

Gegeten op 29 mei 2015

MMt

Wat een heerlijke avond. Een fantastisch menu, prachtige wijnen, mooie ambiance, je wordt omringd door vakmensen zowel in de keuken als in de bediening. Prijs kwaliteit helemaal in orde. Kortom TOP!!!! Hartelijk dank voor deze geweldige avond.

Gegeten op 8 mei 2015

Gegeten op 16 april 2015

lotje11

Mooi sterrenrestaurant in het PSV stadion. Sfeervolle ambiance. Verrassingsmenu zeer gevarieerd. Al vaker geweest, fijne attente gastheer. Eten wat ik me kon herinneren eerder wel eens spannender.

Gegeten op 13 december 2014

Chris_Dekker

Kerstmis 2014 wederom genoten van het speciale kerstdiner met wijnarrangement. Dit maal in gezelschap van onze dochter en schoonzoon. Dit restaurant staat bij ons nog steeds op nummer 1. Alles was weer perfect. De gastvrije ontvangst, de bediening en natuurlijk de keuken. Wij hadden een prachtige tafel recht voor de open keuken. Naast al die heerlijke smaken die werden geserveerd genoot ik ook van de passie, rust, enthousiasme van de chef en zijn team. Perfect op elkaar ingespeeld. Ieder gerecht was weer een schilderij op zich. De smaken die vooral zijn bijgebleven zijn die van de coquille in de schelp met truffel en de heerlijk gegaarde langoustine. Uitstekende verhouding qua porties, de zeer professionele maar zeker niet afstandelijk bediening maakten het voor ons weer geheel compleet. Dit keer nemen wij ons toch voor om niet tot de volgende kerst te wachten, maar gewoon het komend jaar lekker nog een keer (of meer) langs te komen.
Chris en Ineke Dekker

Gegeten op 25 december 2014

Gegeten op 16 oktober 2014

Gegeten op 17 april 2014

Eter2012

Vanwege een speciale gelegenheid op deze dag gereserveerd voor 2 personen bij Avant-Garde. Vanaf de ontvangst tot en met het vertrek zijn we met alle egards behandeld. Het aperitief met amuses hebben we bij de open haard gebruikt. Vervolgens hebben we het 5-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement gekozen. Elke gang was een streling voor de tong en het oog. De bij elke gang geschonken wijnen pasten prima bij de gerechten. De gerechten worden op mooi en bijzonder serviesgoed opgediend. Bij het nagerecht werd extra aandacht besteed aan de speciale gelegenheid van onze reservering. De sommelier en gastvrouw lichten de gerechten toe op een duidelijke en vriendelijke manier. Inrichting is heel stijlvol en comfortabel.
Er zijn 2 minpunten nl. het is jammer dat het restaurant uitkijkt op het voetbalstadion. Dit niveau restaurant verdiend een beter "sterren"- uitzicht. Ander punt is dat bij het aangeven van onze keuze door de gastheer/sommelier werd opgemerkt dat wij bij de reservering al hadden moeten vermelden dat wij het verrassingsmenu wensten. Ik heb aangegeven dat ik dat op de website niet heb kunnen vinden. Maar er werd gezegd dat dit er wel op vermeld stond! Dat laatste was op dat moment al helemaal niet meer relevant en had achterwege kunnen blijven. Wij wilden gewoon "verrast" worden! En temeer wij toch écht niet de menukaart uit ons hoofd kennen én bleek dat wij de de eerste 1 tot 2 uren de enige gasten waren het niet zo moeilijk was om ons te verrassen!
Jammer was dat wij op deze voor ons speciale (dinsdag) avond alleen in het restaurant waren. Later kwamen er gelukkig nog 2 gasten bij en dat gaf net wat meer "beweging" in de ruimte. Ondanks de aanmerkingen is de kwaliteit van de gerechten, dranken en ambiance zodanig dat wij zeker terug gaan en het restaurant ook zeker kunnen aanbevelen.

Gegeten op 8 april 2014

Ronald_H

Eten met uitzicht op grasmat.. het went .. en als roker is het overdekte verwarmde terras dan echt een pluspunt. Avant Garden is als thuiskomen. Top service die je echt bijzonder laat voelen met toch een persoonlijke benadering. De enige sommelier van Nederland die mag beslissen wat ik drink. In dit geval een 100% voltreffer wat een sensatie in wijnen. De Sfeer chique (wat past bij sterretjes) maar blijft warm. Wat hebben we mooi gegeten, verfijnd maar met uitgesproken kenmerken, subtiel maar wel aanwezig. Ondanks de sensationele wijnen, het geweldige gezelschap trok de kunst van de Chef onze aandacht steeds terug naar de smaken en presentatie. Dank jullie oprecht voor de hulp bij het creëren van herrieneringen.

Gegeten op 25 maart 2014

NellieL

We hebben gekozen voor een 5 gangen all-in menu. De entourage is mooi en sfeervol. Eerst een drankje met een mondvermaakje bij de haard en toen aan tafel. Ruime tafels en de hele ruimte oogt verzorgd en licht. Erg druk was het niet en ondanks de afstand tussen de tafels toch redelijk gehorig. Bovendien werd het menu daardoor wel erg snel geserveerd. De start van het menu, 2 kleine amuses. Heerlijk, maar aan de karige kant vergeleken met wat we gewend zijn bij restaurants van vergelijkbaar niveau. Vervolgens gang 1 kalfstong en tartaar met uienbereidingen. Verzorgd maar niet erg spannend en weinig culinair. Snel al volgt gang 2, Langoustine die overgaar was en daardoor nog weinig smaak en structuur had. Gang 3 een klein stukje griet met een krokante korst van Gruyere die niet heel erg krokant meer was, een bouillon en truffel. Na een door ons gevraagde pauze het hoofdgerecht. Perfect gebraden duif met auberginebereidingen die niet echt heel uitgesproken of smaakvol waren. Als dessert bereidingen van mascarpone, pistache en tarwegras, het beste gerecht van de avond. Koffie na met opnieuw karige lekkernijen. Terugkijkend op de avond waren we niet erg enthousiast en mistte voor ons de aansluiting tussen prijs en menu. Porties waren erg klein en de gerechten misten zowel qua smaak als qua presentatie het sterniveau en de verrassing of "wow" factor waar je in dit soort restaurants naar op zoek bent. Teveel langs de uitgesleten paden van standaardingrediënten en combinaties. Omdat we dat correct vonden hebben we wat we hier schrijven eerst ook het restaurant laten weten. In de reactie op het delen van onze ervaring werden we niet erg serieus bejegend. Jammer en misschien ook een tikje arrogant?

Gegeten op 17 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Avant-Garde Van Groeninge in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Avant-Garde Van Groeninge. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.