Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Avant-Garde Van Groeninge

1. Toon telefoonnummer 040 250 56 40

ad_wijgerde

Gegeten op 16 oktober 2014

HetS

Na een lange tijd weer eens gegeten in het PSV-stadion gelokt door een aanbieding van een all-in 5 gangen aspergediner. De ontvangst en de bediening is uitermate professioneel met de daarbij behorende distantie wat ik persoonlijk jammer vind. Bij de heerlijke aperitief wijn, die we buiten met uitzicht op de middenstip konden nuttigen, werden lekker knabbels geserveerd. Bij aankomst aan tafel kwamen een paar fantastische en fantasievolle amuses. Het eerste gerecht van gemarineerde asperge, kreeft, feta en olijven kreeg een heerlijke bite door chorizo. Het volgende gerecht bestond uit twee hapjes waarvan de ingekookte schaaldierencoulis met rauwe asperge en eidooier echt geweldig was. Ook de volgende gangen van respectievelijk krokante mul op parmaham en lam met beukenzwam en geroosterde asperges smaakten ronduit goed. Het kaasplankje was goed met ruime porties. Het wijnarrangement kende een zeer goede opbouw, maar niet altijd was de wijnspijscombinatie optimaal. Wat mij betreft had de opbouw wat minder centraal mogen staan. Het is gewoon een fantastisch restaurant en als de sfeer wat meer aandacht zou krijgen dan klopt alles.

Gegeten op 16 mei 2014

ad_wijgerde

Gegeten op 17 april 2014

Eter2012

Vanwege een speciale gelegenheid op deze dag gereserveerd voor 2 personen bij Avant-Garde. Vanaf de ontvangst tot en met het vertrek zijn we met alle egards behandeld. Het aperitief met amuses hebben we bij de open haard gebruikt. Vervolgens hebben we het 5-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement gekozen. Elke gang was een streling voor de tong en het oog. De bij elke gang geschonken wijnen pasten prima bij de gerechten. De gerechten worden op mooi en bijzonder serviesgoed opgediend. Bij het nagerecht werd extra aandacht besteed aan de speciale gelegenheid van onze reservering. De sommelier en gastvrouw lichten de gerechten toe op een duidelijke en vriendelijke manier. Inrichting is heel stijlvol en comfortabel.
Er zijn 2 minpunten nl. het is jammer dat het restaurant uitkijkt op het voetbalstadion. Dit niveau restaurant verdiend een beter "sterren"- uitzicht. Ander punt is dat bij het aangeven van onze keuze door de gastheer/sommelier werd opgemerkt dat wij bij de reservering al hadden moeten vermelden dat wij het verrassingsmenu wensten. Ik heb aangegeven dat ik dat op de website niet heb kunnen vinden. Maar er werd gezegd dat dit er wel op vermeld stond! Dat laatste was op dat moment al helemaal niet meer relevant en had achterwege kunnen blijven. Wij wilden gewoon "verrast" worden! En temeer wij toch écht niet de menukaart uit ons hoofd kennen én bleek dat wij de de eerste 1 tot 2 uren de enige gasten waren het niet zo moeilijk was om ons te verrassen!
Jammer was dat wij op deze voor ons speciale (dinsdag) avond alleen in het restaurant waren. Later kwamen er gelukkig nog 2 gasten bij en dat gaf net wat meer "beweging" in de ruimte. Ondanks de aanmerkingen is de kwaliteit van de gerechten, dranken en ambiance zodanig dat wij zeker terug gaan en het restaurant ook zeker kunnen aanbevelen.

Gegeten op 8 april 2014

Ronald_H

Eten met uitzicht op grasmat.. het went .. en als roker is het overdekte verwarmde terras dan echt een pluspunt. Avant Garden is als thuiskomen. Top service die je echt bijzonder laat voelen met toch een persoonlijke benadering. De enige sommelier van Nederland die mag beslissen wat ik drink. In dit geval een 100% voltreffer wat een sensatie in wijnen. De Sfeer chique (wat past bij sterretjes) maar blijft warm. Wat hebben we mooi gegeten, verfijnd maar met uitgesproken kenmerken, subtiel maar wel aanwezig. Ondanks de sensationele wijnen, het geweldige gezelschap trok de kunst van de Chef onze aandacht steeds terug naar de smaken en presentatie. Dank jullie oprecht voor de hulp bij het creëren van herrieneringen.

Gegeten op 25 maart 2014

NellieL

We hebben gekozen voor een 5 gangen all-in menu. De entourage is mooi en sfeervol. Eerst een drankje met een mondvermaakje bij de haard en toen aan tafel. Ruime tafels en de hele ruimte oogt verzorgd en licht. Erg druk was het niet en ondanks de afstand tussen de tafels toch redelijk gehorig. Bovendien werd het menu daardoor wel erg snel geserveerd. De start van het menu, 2 kleine amuses. Heerlijk, maar aan de karige kant vergeleken met wat we gewend zijn bij restaurants van vergelijkbaar niveau. Vervolgens gang 1 kalfstong en tartaar met uienbereidingen. Verzorgd maar niet erg spannend en weinig culinair. Snel al volgt gang 2, Langoustine die overgaar was en daardoor nog weinig smaak en structuur had. Gang 3 een klein stukje griet met een krokante korst van Gruyere die niet heel erg krokant meer was, een bouillon en truffel. Na een door ons gevraagde pauze het hoofdgerecht. Perfect gebraden duif met auberginebereidingen die niet echt heel uitgesproken of smaakvol waren. Als dessert bereidingen van mascarpone, pistache en tarwegras, het beste gerecht van de avond. Koffie na met opnieuw karige lekkernijen. Terugkijkend op de avond waren we niet erg enthousiast en mistte voor ons de aansluiting tussen prijs en menu. Porties waren erg klein en de gerechten misten zowel qua smaak als qua presentatie het sterniveau en de verrassing of "wow" factor waar je in dit soort restaurants naar op zoek bent. Teveel langs de uitgesleten paden van standaardingrediënten en combinaties. Omdat we dat correct vonden hebben we wat we hier schrijven eerst ook het restaurant laten weten. In de reactie op het delen van onze ervaring werden we niet erg serieus bejegend. Jammer en misschien ook een tikje arrogant?

Gegeten op 17 januari 2014

Chris_Dekker

Een Top restaurant. 1e kerstdag genoten van het kerstmenu met bijpassend wijnarrangement. Het restaurant is gevestigd in het PSV stadion. Beetje vreemd om via de lift, alsof je een kantoorpand in ga naar een restaurant te gaan. Eenmaal boven werden wij zeer gastvrij ontvangen. Gezellig aan de bar genieten van een mooie droge champagne met amuses en een prachtig uitzicht op de grasmat van het stadion. Inrichting is strak, doch zeer sfeer vol. Eenmaal aan tafel startend met wederom twee amuses, waarna het eerste voorgerecht gepekelde ganzenlever en kreeft volgde. Zelfs voor mensen die niet van ganzenlever houden was dit super lekker van smaak. Volgend gerecht lauwwarme langoustine en oester. Bij deze smaken waande wij ons aan zee, zo prachtige zilte smaken. Aansluitend naar de tarbot onder gruyere en eekhoorntjesbrood. Een top combinatie. Uiteindelijk het hoofdgerecht damhertkalf met doyenne du comice. Zo ontzettend mooi stukje vlees dat smelt op de tong. Afsluitend met een prachtig wit dessert gemaakt van champagne.
Wij hebben een fantastische avond gehad, echt zoals wij ons het kerstmenu hadden voorgesteld. Wij zullen zeker nog eens langs gaan om van de kaart te genieten.
Chris en Ineke Dekker

Gegeten op 25 december 2013

annika8

Wauw! Wat een geweldig restaurant.
Wij hebben hier met 9 personen gegeten met het PSV-menu, een 3-gangen menu voor 62 euro.
Niet te duur dus voor een Michelin-ster restaurant!
Bij binnenkomst zeer net ontvangen en er werd meteen wat te drinken ingeschonken. De sommelier stelde prachtige wijnen voor. De 4-ledige bediening (!) die ons serveerde had al snel door dat wij niet zo ernstig gesteld zijn op de etiquetten, dus werden ze wat losser en gingen gezellig meepraten. Zeer aardige bediening, die ons super net behandelden!
En wauw, wat was dat eten heerlijk! Naar mijn mening soms wat futuristisch maar werkelijk waar heerlijk!
Ook het decor is fantastisch. Wij zaten aan een grote ovale tafel met uitzicht op het PSV stadion en de keuken, waar wij goed zagen hoe vers alle producten waren.
In een woord; perfect!

Gegeten op 15 juli 2013

Ton Schroder

Gegeten op 13 juni 2013

BasN

De entree van Avant-Garde is wat vreemd: in een hoek van het PSV-stadion zit een onopvallende deur die naar een klein en nietszeggend halletje leidt, die weer toegang biedt tot een lift naar het eigenlijke restaurant. Je moet het maar net weten. Het restaurant zelf ziet er een stuk stijlvoller uit, al blijft het een rare gewaarwording dat je in een voetbalstadion zit en een Guus Meeuwis podium-in-aanbouw op het veld ziet vanaf je tafeltje (we werden vriendelijk verzocht niets over dat podium door te vertellen, want het moest een verrassing blijven: dus dat doen we dan maar ook niet).
Maar we kwamen uiteraard voor het eten. We krijgen een 5-gangen menu met een bijpassend wijnarrangement. Om met dat laatste maar te beginnen: Avant-Garde heeft een heerlijk wijnassortiment, waarbij we verschillende delen van Europa aandoen.
Bij de amuse merken we al dat de keuken veel aandacht besteedt aan de presentatie: verrassend geserveerd op een ovale steen. Maar ook de overige gerechten worden op een sierlijke wijze opgediend. Ze zijn overigens niet alleen mooi, ze smaken ook. En hoe. De gerookte meloen met pijnboompitjes is heerlijk fris, de rauwe tonijn en makreel zijn perfect klaar gemaakt, de langoustine met doperwten blijkt heerlijk smeeuig en smaakvol en de ossenhaas met gepofte rijst en asperges is een waar hoogtepunt, vooral door de heerlijke jus. Het nagerecht bestaat uit aardbeien met red bull en witte chocolade die heerlijk samen gaat met de desertwijn. Kortom, hier staat een keukenbrigade die weet wat koken is. Hier en daar had het wel iets gedurfder en spannender gemogen, want de verrassingen zaten nu vooral in de presentaties en minder in de smaken. Tafelgenoot heeft een vegetarische variant van het menu. Dat menu smaakt ook heerlijk, maar de asperges komen wel heel vaak langs. Dat had ook wel iets creatiever gemogen.
De bediening is uitermate attent en vriendelijk en legt de gerechten prima uit.

Gegeten op 1 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Avant-Garde Van Groeninge in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Avant-Garde Van Groeninge. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.