a TripAdvisor company

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 076 561 59 69

Breda ‘s genot

Het is goed toeven in Breda. Gastvrouw Pauline van der Sluis begeleidt de gasten naar een tafel in het traditionele gezellige restaurant of naar een plekje in de mooie stadstuin. Chef-kok Jan van der Sluis maakt heerlijke mediterrane schotels in Restaurant Salon de Provence. De streekgerechten bestaan uit biologische producten bereid met een oosters accent.

erik276

Vanmiddag van een heerlijke lunch genoten buiten in de knusse achtertuin van Salon de Provence.
Van begin tot eind top bediening, dit is een restaurant waar de gast nog echt de gast is! Heerlijke gerechten met prima uitleg van de gebruikte ingrediënten. Ter afsluiting nog lekker kaasplankje, zoals het hoort op een plankje!

Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 28 augustus 2015

Restaurant - 4 dagen geleden

Hartelijk dank voor dit mooie compliment, fijn dat u heeft genoten in onze intieme binnentuin, het weer pas dan ook heerlijk om buiten te lunchen!

Jolanda-uit-Breda

Gegeten op 19 augustus 2015

sacha17

Wat een verborgen pareltje, dit restaurant! Eten is bijzonder goed. Ziet er prachtig uit en erg mooie smaakcombinaties. Persoonlijke service. Fijne stoelen. Begrijp niet dat dit restaurant niet veel bekender is en het hier niet veel drukker is.

Gegeten op 29 april 2015

AB88

Afgelopen weekend een heerlijke, gezellige avond gehad bij Salon de Provence. Een kleinschalig restaurant met een warme, romantische uitstraling.
We kwamen met een groep van 11 personen, waarvan iedereen voor het 'signature menu' wilde kiezen. Dit menu hadden we eigenlijk vantevoren moeten reserveren, maar ondanks dat we dit niet gedaan hadden, werd er zonder moeite toch een (aangepast) menu voor ons geserveerd. Hierbij werd keurig rekening gehouden met onze dieetwensen, de gerechten hebben ons allemaal uitstekend gesmaakt. Ook het bijpassende wijnarrangement is een aanrader! De bediening was erg flexibel, wist veel van de producten en droeg zeker bij aan de gezelligheid van de avond.
Kortom: fijne sfeer, heerlijk eten (en drinken) en enorm leuke bediening, Salon de Provence is een echte aanrader!

Gegeten op 14 maart 2015

Restaurant - 5 maanden geleden

Hartelijk dank voor dit mooie verslag, daar zijn we heel blij mee Salon de Provence

ndew

Het eten bij Salon de Provence is werkelijk top! De gerechten zijn goed samengesteld en bevatten bijzondere combinaties. Daarnaast liggen ze prachtig gecomposeerd op je bord. Het rund dat nu op de kaart staat, is zalig en een van de allerbeste stukken vlees die ik ooit gegeten heb. De beignet met oester was bijna hemels. De combi van chocolade en tomaat in het toetje bleek een heerlijke verrassing. De gerechten werden in een fijn tempo geserveerd, waardoor we een avondvullend programma hadden.
De sfeer is huiskamerachtig. Het staat een beetje vol, maar het is knus en sfeervol ingericht.
Helaas dat de service dan niet helemaal past bij de rest. Ik maak er nog een voldoende van, omdat de gastvrouw zelf allerhartelijkst was. Jammer dat zij ons amper bediende, dan hadden we het geheel denk ik anders beleefd. De twee andere dames uit de bediening waren aardig, maar lijken nul horeca-ervaring te hebben. Dit leidde tot een aantal gebeurtenissen die in een restaurant als dit echt niet kunnen. Zo werd slechts één keer gevraagd of ons gerecht gesmaakt had, de wijnkennis beperkte zich tot de naam van de wijn en de druif of er werd helemaal niet gezegd wat voor wijn er geserveerd werd, wat erop mijn bord lag werd letterlijk opgelezen van het menukaartje dat op tafel stond. Volgens mij hadden ze ook geen idee wat op mijn bord lag, ik ben in ieder geval gewend dat op je bord wordt aangewezen wat wat is. En zo kan ik nog wel even doorgaan met alle steekjes die ze lieten vallen. Alle goede bedoelingen van deze dames ten spijt, maar als ik een aardig wat geld uit ga geven aan een etentje dan ga ik voor het totaalplaatje.

Gegeten op 31 januari 2015

NouhenMariam

Gister heb ik uitmuntend gegeten met mijn vrouw bij salon de provence. We hadden gekozen voor de 8 gange menu en dat is ons zeer goed bevallen. Wat een smaaksensatie!! De gerechten zijn zeer vers en worden uitstekend bereid. We gaan regelmatig uit eten maar dit restaurant hebben wij als 1 van de beste ervaren.

We zijn benieuwd naar het menu over 3 weken zodat we er weer van komen genieten. Jan, bedankt voor je gastvrijheid en tot snel. Gr Noah & Mariam (breda)

Restaurant - 8 maanden geleden

Hartelijk dank voor het mooie compliment, daar zijn we altijd blij mee en bedankt dat u de moeite heeft genomen om dit te melden, graag tot een volgende keer.

NRVD

Op zoek naar een voor ons nieuwe gelegenheid om een avondje culinair te genieten stuitten wij op dit restaurant en met name op de recensies. Veel lof, dus iets om zelf eens te beoordelen. En wij hebben geen spijt! om de kunsten van de, enigszins zieke, chef te beoordelen namen wij de proeverij van 8 gerechtjes die tezamen de volledige kaart vormden. Inderdaad een ietwat beperkte kaart, maar liever een beperkte kaart met uitgekiende gerechten dan een grote kaart met de overal verkrijgbare producten. Over het eten zeker geen klagen, wat een culinaire verrassing, wat een verrassende combinaties en wat is het dan genieten!! Voortreffelijk! Wat jammer is het dan dat de bediening wat ( kleine ) steekjes laat vallen, die overigens keurig worden hersteld. En waarom één drop-stop gebruiken voor verschillende wijnen? Wat kasten deze dingen om hierop te besparen? En waarom niet de fles wijn op tafel? Nu loop je de kans dat de gast letterlijk zonder drinken zit terwijl de gastheer aan een andere tafel bezig is. Natuurlijk zijn dit allemaal kleine feitjes die op zich niets voorstellen. Maar enige aanpassing zou het de gast aangenamer en voor de bediening makkelijker kunnen maken. Tenslotte het decor. Het is en blijft een voormalige huiskamer die op zich heel netjes is omgetoverd in een restaurant. Het blijft echter behelpen, tafels dicht bij de deur waardoor de gasten aan die tafels bij het opengaan van de deur op de tocht zitten. Verder staan de tafels vrij dicht bij elkaar om zoveel mogelijk gebruik te maken van de beschikbare ruimte. En misschien hadden wij wel de pech dat het heel erg druk was, maar het afsluiten met een tafel van de doorgang naar de toiletten waardoor de gast nu achter de bar langs moest naar het toilet kan echt niet. Je krijgt als gast het gevoel dat je in de weg loopt en dat voelt onprettig.
Is dit een reden om maar niet dit restaurant te bezoeken? Zeker niet!!!! Zeker voor de keuken zou dat een grote vergissing zijn! Een aanrader, topper en een gelegenheid die wij zeker meer zullen gaan bezoeken.

Gegeten op 3 januari 2015

nicoledebeen

di 16-12-'14 het 7-gangenmenu 'Salon de Provence' gegeten. Allemaal 'kleine' gangen van overheerlijke gerechten. Zeer verrassende combinaties, luxe en heel natuurlijke producten, alles perfect van smaak en bijzonder opgemaakt. Borden als schilderijtjes... Aan alles is gedacht, alles even verfijnd... Heerlijk!
Zonder te overdrijven... ik heb nog nooit zó lekker gegeten.
Bediening zeer attent, vriendelijk, gastvrij maar zeker niet opdringerig. Prettige, rustige ambiance, verzorgd aangekleed van A tot Z. Prima huiswijn, heerlijke koffie (met 'genant lekkere' friandises)
En dat alles voor een (in mijn ogen) zeer schappelijke prijs.
absolute aanrader.... !!!!!

Gegeten op 16 december 2014

Restaurant - 9 maanden geleden

Hartelijk dank voor dit mooie compliment, een opsteker voor de drukke feestdagen!

Louise125

Vorige week donderdag hier gegeten en heb nog niet eerder bij een restaurant zo lekker getafeld! De gerechten zijn mooi en alles smaakt voortreffelijk! Niet te gezocht, zoals je tegenwoordig wel eens tegen komt, en toch erg bijzonder. Ze hebben de BIB Gourmand niet voor niets, de prijs kwaliteit verhouding is prima in orde. Daarnaast serveren ze ook prettige wijnen die goed bij de gerechten smaken. Daarnaast serveren ze geen overvolle borden, maar mooie porties waardoor ik eindelijk ook eens echt ruimte en zin had in het kaasplankje :-) Last but not least wil ik de gastvrouw complimenteren; we hebben ons helemaal thuis gevoeld. Ook wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 september 2014

Restaurant - 11 september 2014

Wat fijn om zo'n mooie reactie te ontvangen, bedankt dat U de moeite heeft genomen om een recensie te plaatsen en wij hebben weer extra energie gekregen hierdoor!

Dedis

Wij kozen voor het 7-gangen menu en hebben genoten! Elk van de gerechtjes was subliem van smaak en mooi gediend. Ik had gevraagd om een alternatief voor het vlees in de gerechten. Dat was geen probleem en het resultaat mocht er zijn. De bediening is attent, vriendelijk en ongedwongen. Als ze bij dit bijzondere menu ook nog een wijnarrangement hadden aangeboden, was het helemaal compleet geweest. Wij komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 augustus 2014

Restaurant - 11 september 2014

Hartelijk dank voor het mooie compliment en wij zullen voortaan op de wijnkaart aangeven dat er wijnarrangementen zijn, wanneer iemand een fles wijn bestelt vertellen we dat eigenlijk dan niet meer erbij. Goede tip!

Schrijf zelf een recensie over Salon de Provence in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Salon de Provence. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.