Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Salon de Provence

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 076 561 59 69

Louise125

Vorige week donderdag hier gegeten en heb nog niet eerder bij een restaurant zo lekker getafeld! De gerechten zijn mooi en alles smaakt voortreffelijk! Niet te gezocht, zoals je tegenwoordig wel eens tegen komt, en toch erg bijzonder. Ze hebben de BIB Gourmand niet voor niets, de prijs kwaliteit verhouding is prima in orde. Daarnaast serveren ze ook prettige wijnen die goed bij de gerechten smaken. Daarnaast serveren ze geen overvolle borden, maar mooie porties waardoor ik eindelijk ook eens echt ruimte en zin had in het kaasplankje :-) Last but not least wil ik de gastvrouw complimenteren; we hebben ons helemaal thuis gevoeld. Ook wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 september 2014

Dedis

Wij kozen voor het 7-gangen menu en hebben genoten! Elk van de gerechtjes was subliem van smaak en mooi gediend. Ik had gevraagd om een alternatief voor het vlees in de gerechten. Dat was geen probleem en het resultaat mocht er zijn. De bediening is attent, vriendelijk en ongedwongen. Als ze bij dit bijzondere menu ook nog een wijnarrangement hadden aangeboden, was het helemaal compleet geweest. Wij komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 augustus 2014

RLS

Puur op de bonnefooi hier naar binnen gestapt en behalve de Bib Gourmand vermelding op de deur en het Franse voorkomen, wisten we niet wat te verwachten.
Is helemaal goed gekomen! Heerlijk gegeten; zou de 'next step' naar Michelin-ster eigenlijk wel waard zijn.
De eerste witte wijn die we kozen, was nogal "mwoâh, wel aardig, meer niet", maar ik heb een uitgesproken voorkeur voor houtgelagerde Chardonnays met veel vetheid.
Nu ging die wijn wel goed met het voorgerecht van Nederlandse boerderij-hoender van de barbecue. Dit bleek een stuk malser, smeuïger en smaakvoller dan je zou verwachten van kip op de bbq en zette toen de positieve toon voor de rest van de avond.
Eigenaar/chef Jan, die ons persoonlijk te woord stond, raadde ons de witte Rioja aan, nadat wij onze ervaring van de eerdere wijn deelden. Schot in de roos! Wat een geur, wat een smakenpalet. Alleen al hierom wil ik terugkomen!
Als hoofdgerecht kozen we voor de heilbot op een mousse van knolselderij en gestoofde sla, met een hazelnootboter (als ik me goed herinner). Top! Heel smaakvol, wat toch niet zo vanzelfsprekend is bij witvis.

Zelfs de Spanish coffee na werd vergezeld van zelfgemaakte madeleines, roombotercake met tijm en lavendel en nog chocolade na, wat ook onverwacht fijne smaakcombinaties gaf.

Qua decor eigenlijk een ruime omgebouwde huiskamer tot chique restaurant, met toch voldoende knusheid. Niet te groot (iets van 10 tafels), met zicht op de half-open keuken.

Niet heel goedkoop, maar voor het gebodene absoluut de moeite. Wij gaan hier vaker terugkomen.

Gegeten op 25 juni 2014

Connie en Johan

Het 8-gangen menu uitgeprobeerd. Een fijne Franse keuken met moderne inslag. Geweldige ingredienten. Superieure smaken en goede opbouw van de gangen. Elders hebben we ook wel eens 8 gangen op en dan was gevoelsmatig niet duidelijk waarom het hoofdgerecht in 2 gangen uiteen viel en het dessert ook in 2 gangen langskwam. Hier liep alles goed in elkaar over en hoefde je niet te tellen waar je gebleven was.

Binnen is het een knusse inrichting, niet te groot, max. 10 tafels. Buiten is er aan de achterkant een kleine stadstuin; bij mooi weer een ideale locatie!

Wat we gegeten hebben is niet allemaal bij te houden. O.a. kreeft & scampi met tomaat en kerrie crème, gerookte tonijn met ganzelever met paprika en schuim/vinaigrette, ribstuk (rosé) met linzen en aubergine. Een klein kaasdessert en afsluiting met een frambozendessert.

De toelichting door de gastvrouw vonden we te uitgebreid. Dat mag wat minder. Dat het mes bij het brood van oma was en de boter uit Frankrijk komt vinden we niet zo interessant. De ingredienten toelichting werd te ver doorgevoerd.

De prijs/kwaliteit voor dit menu is in een woord te melden: uitstekend.

Gegeten op 27 juni 2014

JohnStokx

Wat een geweldig restaurant! Mooie omgeving, vriendelijke mensen en heerlijke gerechten.
Eerste indruk was 'het lijkt een beetje stijfjes' maar deze gedachte werd mede door de humor van de gastvrouw Paulien meteen de kop in gedrukt.
Een heerlijke avond!

Gegeten op 2 mei 2014

BrittV

Vandaag gekozen voor de business-lunch. Vooraf asperges op "eigen wijze". Een feestelijk bordje met ham, diverse kleurtjes (peen en biet?) en een glaasje met oa asperge, kroepoek van groene kruiden en ham. Hoofdgerecht bestond uit tongfilet, zeebaars, creme van broccoli en peterselie, asperges en een schuim van morrieltjes. Ipv een dessert 2 x cappuccino besteld wat vergezeld werd door een zelfgebakken Madeleine, een zoetje van aardbei en een lolly van witte chocolade met limoncello. Deze laatste smaakt naar meer.... veel meer...... Het restaurant is knus, de bediening prettig; ik kom beslist terug.

Gegeten op 2 mei 2014

anjamaria

vriendelijk ontvangst door de eigenares, wat een geweldig ingericht restaurant!! we kregen een mooi tafeltje en besloten gelijk het 7 gangen menu te bestellen voor een hele mooie prijs (42 euro.) gerechten die ik me nog kan herinneren gekonfijte kip met structuren van witte bonen perfect! een stukje tong gebakken in een bepaald bier beslag met heerlijke zoet zure rettich! 3 bereidingen van kalf met gestoofde uien en een heerlijke jus!! alle gerechten van mooie kwaliteit ook de bediening goed!! maar wat ons vooral bij bleef het decor!!

Gegeten op 18 maart 2014

Michael's

Wat een verrassing: voor 35 euro een fantastisch drie gangen keuze menu, met bijvoorbeeld heerlijke vis, diamanthaas, of varkensnek. Oogstrelende opmaak en een subtiel nagerecht en mooie friandaises. Sfeervolle inrichting, bediening zoals je t niet vaak meer tegenkomt. Je vraagt je werkelijk af waarom mensen nog bij een eetcafé hetzelfde uitgeven als dit niveau voor deze prijs wordt aangeboden.

Gegeten op 19 april 2014

chris55

Gisterenavond heerlijk gedineerd bij Salon de Provence. De keuze gevallen met 3 pers voor het menu met 7 gerechten inclusief het bijpassend wijn arrangement. De ontvangst door onze gastheer ( Jan) was heerlijk gastvrij en uitleg over de gerechten getuigd van liefde voor zijn vak. Het was voor ons een sublieme avond en voor zowel de gerechten als de bijpassende wijnen getuigen van groot vakmanschap. Ook de bediening welke iets later vanwege de drukte opgeroepen was, nam alles vlekkeloos over. Chapeau en tot de zeker volgende keer. Chris.

Gegeten op 26 maart 2014

Karelverlinden

e kunt hier op stand eten. De kaart is uitgebreid met allemaal overwegend Franse gerechten. Men serveert ook drie, vier, vijf en zelfs zeven gangenmenu's. Het eten wordt zeer smakelijk opgediend. De rode huiswijn beviel ons prima, evenals het kaasplankje toe. De service was prima. Het restaurant is stijlvol en sfeervol ingericht. Kortom, uitstekend eten, waarvoor je wel iets meer betaald dan gebruikelijk.

Gegeten op 15 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Salon de Provence in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Salon de Provence. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.