Salon de Provence

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 076 561 59 69

AB88

Afgelopen weekend een heerlijke, gezellige avond gehad bij Salon de Provence. Een kleinschalig restaurant met een warme, romantische uitstraling.
We kwamen met een groep van 11 personen, waarvan iedereen voor het 'signature menu' wilde kiezen. Dit menu hadden we eigenlijk vantevoren moeten reserveren, maar ondanks dat we dit niet gedaan hadden, werd er zonder moeite toch een (aangepast) menu voor ons geserveerd. Hierbij werd keurig rekening gehouden met onze dieetwensen, de gerechten hebben ons allemaal uitstekend gesmaakt. Ook het bijpassende wijnarrangement is een aanrader! De bediening was erg flexibel, wist veel van de producten en droeg zeker bij aan de gezelligheid van de avond.
Kortom: fijne sfeer, heerlijk eten (en drinken) en enorm leuke bediening, Salon de Provence is een echte aanrader!

Gegeten op 14 maart 2015

ndew

Het eten bij Salon de Provence is werkelijk top! De gerechten zijn goed samengesteld en bevatten bijzondere combinaties. Daarnaast liggen ze prachtig gecomposeerd op je bord. Het rund dat nu op de kaart staat, is zalig en een van de allerbeste stukken vlees die ik ooit gegeten heb. De beignet met oester was bijna hemels. De combi van chocolade en tomaat in het toetje bleek een heerlijke verrassing. De gerechten werden in een fijn tempo geserveerd, waardoor we een avondvullend programma hadden.
De sfeer is huiskamerachtig. Het staat een beetje vol, maar het is knus en sfeervol ingericht.
Helaas dat de service dan niet helemaal past bij de rest. Ik maak er nog een voldoende van, omdat de gastvrouw zelf allerhartelijkst was. Jammer dat zij ons amper bediende, dan hadden we het geheel denk ik anders beleefd. De twee andere dames uit de bediening waren aardig, maar lijken nul horeca-ervaring te hebben. Dit leidde tot een aantal gebeurtenissen die in een restaurant als dit echt niet kunnen. Zo werd slechts één keer gevraagd of ons gerecht gesmaakt had, de wijnkennis beperkte zich tot de naam van de wijn en de druif of er werd helemaal niet gezegd wat voor wijn er geserveerd werd, wat erop mijn bord lag werd letterlijk opgelezen van het menukaartje dat op tafel stond. Volgens mij hadden ze ook geen idee wat op mijn bord lag, ik ben in ieder geval gewend dat op je bord wordt aangewezen wat wat is. En zo kan ik nog wel even doorgaan met alle steekjes die ze lieten vallen. Alle goede bedoelingen van deze dames ten spijt, maar als ik een aardig wat geld uit ga geven aan een etentje dan ga ik voor het totaalplaatje.

Gegeten op 31 januari 2015

NouhenMariam

Gister heb ik uitmuntend gegeten met mijn vrouw bij salon de provence. We hadden gekozen voor de 8 gange menu en dat is ons zeer goed bevallen. Wat een smaaksensatie!! De gerechten zijn zeer vers en worden uitstekend bereid. We gaan regelmatig uit eten maar dit restaurant hebben wij als 1 van de beste ervaren.

We zijn benieuwd naar het menu over 3 weken zodat we er weer van komen genieten. Jan, bedankt voor je gastvrijheid en tot snel. Gr Noah & Mariam (breda)

Restaurant - 3 maanden geleden

Hartelijk dank voor het mooie compliment, daar zijn we altijd blij mee en bedankt dat u de moeite heeft genomen om dit te melden, graag tot een volgende keer.

NRVD

Op zoek naar een voor ons nieuwe gelegenheid om een avondje culinair te genieten stuitten wij op dit restaurant en met name op de recensies. Veel lof, dus iets om zelf eens te beoordelen. En wij hebben geen spijt! om de kunsten van de, enigszins zieke, chef te beoordelen namen wij de proeverij van 8 gerechtjes die tezamen de volledige kaart vormden. Inderdaad een ietwat beperkte kaart, maar liever een beperkte kaart met uitgekiende gerechten dan een grote kaart met de overal verkrijgbare producten. Over het eten zeker geen klagen, wat een culinaire verrassing, wat een verrassende combinaties en wat is het dan genieten!! Voortreffelijk! Wat jammer is het dan dat de bediening wat ( kleine ) steekjes laat vallen, die overigens keurig worden hersteld. En waarom één drop-stop gebruiken voor verschillende wijnen? Wat kasten deze dingen om hierop te besparen? En waarom niet de fles wijn op tafel? Nu loop je de kans dat de gast letterlijk zonder drinken zit terwijl de gastheer aan een andere tafel bezig is. Natuurlijk zijn dit allemaal kleine feitjes die op zich niets voorstellen. Maar enige aanpassing zou het de gast aangenamer en voor de bediening makkelijker kunnen maken. Tenslotte het decor. Het is en blijft een voormalige huiskamer die op zich heel netjes is omgetoverd in een restaurant. Het blijft echter behelpen, tafels dicht bij de deur waardoor de gasten aan die tafels bij het opengaan van de deur op de tocht zitten. Verder staan de tafels vrij dicht bij elkaar om zoveel mogelijk gebruik te maken van de beschikbare ruimte. En misschien hadden wij wel de pech dat het heel erg druk was, maar het afsluiten met een tafel van de doorgang naar de toiletten waardoor de gast nu achter de bar langs moest naar het toilet kan echt niet. Je krijgt als gast het gevoel dat je in de weg loopt en dat voelt onprettig.
Is dit een reden om maar niet dit restaurant te bezoeken? Zeker niet!!!! Zeker voor de keuken zou dat een grote vergissing zijn! Een aanrader, topper en een gelegenheid die wij zeker meer zullen gaan bezoeken.

Gegeten op 3 januari 2015

nicoledebeen

di 16-12-'14 het 7-gangenmenu 'Salon de Provence' gegeten. Allemaal 'kleine' gangen van overheerlijke gerechten. Zeer verrassende combinaties, luxe en heel natuurlijke producten, alles perfect van smaak en bijzonder opgemaakt. Borden als schilderijtjes... Aan alles is gedacht, alles even verfijnd... Heerlijk!
Zonder te overdrijven... ik heb nog nooit zó lekker gegeten.
Bediening zeer attent, vriendelijk, gastvrij maar zeker niet opdringerig. Prettige, rustige ambiance, verzorgd aangekleed van A tot Z. Prima huiswijn, heerlijke koffie (met 'genant lekkere' friandises)
En dat alles voor een (in mijn ogen) zeer schappelijke prijs.
absolute aanrader.... !!!!!

Gegeten op 16 december 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

Hartelijk dank voor dit mooie compliment, een opsteker voor de drukke feestdagen!

Louise125

Vorige week donderdag hier gegeten en heb nog niet eerder bij een restaurant zo lekker getafeld! De gerechten zijn mooi en alles smaakt voortreffelijk! Niet te gezocht, zoals je tegenwoordig wel eens tegen komt, en toch erg bijzonder. Ze hebben de BIB Gourmand niet voor niets, de prijs kwaliteit verhouding is prima in orde. Daarnaast serveren ze ook prettige wijnen die goed bij de gerechten smaken. Daarnaast serveren ze geen overvolle borden, maar mooie porties waardoor ik eindelijk ook eens echt ruimte en zin had in het kaasplankje :-) Last but not least wil ik de gastvrouw complimenteren; we hebben ons helemaal thuis gevoeld. Ook wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 september 2014

Restaurant - 8 maanden geleden

Wat fijn om zo'n mooie reactie te ontvangen, bedankt dat U de moeite heeft genomen om een recensie te plaatsen en wij hebben weer extra energie gekregen hierdoor!

Dedis

Wij kozen voor het 7-gangen menu en hebben genoten! Elk van de gerechtjes was subliem van smaak en mooi gediend. Ik had gevraagd om een alternatief voor het vlees in de gerechten. Dat was geen probleem en het resultaat mocht er zijn. De bediening is attent, vriendelijk en ongedwongen. Als ze bij dit bijzondere menu ook nog een wijnarrangement hadden aangeboden, was het helemaal compleet geweest. Wij komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 augustus 2014

Restaurant - 8 maanden geleden

Hartelijk dank voor het mooie compliment en wij zullen voortaan op de wijnkaart aangeven dat er wijnarrangementen zijn, wanneer iemand een fles wijn bestelt vertellen we dat eigenlijk dan niet meer erbij. Goede tip!

RLS

Puur op de bonnefooi hier naar binnen gestapt en behalve de Bib Gourmand vermelding op de deur en het Franse voorkomen, wisten we niet wat te verwachten.
Is helemaal goed gekomen! Heerlijk gegeten; zou de 'next step' naar Michelin-ster eigenlijk wel waard zijn.
De eerste witte wijn die we kozen, was nogal "mwoâh, wel aardig, meer niet", maar ik heb een uitgesproken voorkeur voor houtgelagerde Chardonnays met veel vetheid.
Nu ging die wijn wel goed met het voorgerecht van Nederlandse boerderij-hoender van de barbecue. Dit bleek een stuk malser, smeuïger en smaakvoller dan je zou verwachten van kip op de bbq en zette toen de positieve toon voor de rest van de avond.
Eigenaar/chef Jan, die ons persoonlijk te woord stond, raadde ons de witte Rioja aan, nadat wij onze ervaring van de eerdere wijn deelden. Schot in de roos! Wat een geur, wat een smakenpalet. Alleen al hierom wil ik terugkomen!
Als hoofdgerecht kozen we voor de heilbot op een mousse van knolselderij en gestoofde sla, met een hazelnootboter (als ik me goed herinner). Top! Heel smaakvol, wat toch niet zo vanzelfsprekend is bij witvis.

Zelfs de Spanish coffee na werd vergezeld van zelfgemaakte madeleines, roombotercake met tijm en lavendel en nog chocolade na, wat ook onverwacht fijne smaakcombinaties gaf.

Qua decor eigenlijk een ruime omgebouwde huiskamer tot chique restaurant, met toch voldoende knusheid. Niet te groot (iets van 10 tafels), met zicht op de half-open keuken.

Niet heel goedkoop, maar voor het gebodene absoluut de moeite. Wij gaan hier vaker terugkomen.

Gegeten op 25 juni 2014

Restaurant - 8 maanden geleden

Fijn dat U het zo heeft ervaren en bedankt voor de mooie complimenten!

Connie en Johan

Het 8-gangen menu uitgeprobeerd. Een fijne Franse keuken met moderne inslag. Geweldige ingredienten. Superieure smaken en goede opbouw van de gangen. Elders hebben we ook wel eens 8 gangen op en dan was gevoelsmatig niet duidelijk waarom het hoofdgerecht in 2 gangen uiteen viel en het dessert ook in 2 gangen langskwam. Hier liep alles goed in elkaar over en hoefde je niet te tellen waar je gebleven was.

Binnen is het een knusse inrichting, niet te groot, max. 10 tafels. Buiten is er aan de achterkant een kleine stadstuin; bij mooi weer een ideale locatie!

Wat we gegeten hebben is niet allemaal bij te houden. O.a. kreeft & scampi met tomaat en kerrie crème, gerookte tonijn met ganzelever met paprika en schuim/vinaigrette, ribstuk (rosé) met linzen en aubergine. Een klein kaasdessert en afsluiting met een frambozendessert.

De toelichting door de gastvrouw vonden we te uitgebreid. Dat mag wat minder. Dat het mes bij het brood van oma was en de boter uit Frankrijk komt vinden we niet zo interessant. De ingredienten toelichting werd te ver doorgevoerd.

De prijs/kwaliteit voor dit menu is in een woord te melden: uitstekend.

Gegeten op 27 juni 2014

JohnStokx

Wat een geweldig restaurant! Mooie omgeving, vriendelijke mensen en heerlijke gerechten.
Eerste indruk was 'het lijkt een beetje stijfjes' maar deze gedachte werd mede door de humor van de gastvrouw Paulien meteen de kop in gedrukt.
Een heerlijke avond!

Gegeten op 2 mei 2014

Restaurant - 6 mei 2014

Hartelijk dank voor het mooie compliment namens het team van Salon de Provence.

Schrijf zelf een recensie over Salon de Provence in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Salon de Provence. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.