Salon de Provence

• 8.4

• 8.5

chris55
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond heerlijk gedineerd bij Salon de Provence. De keuze gevallen met 3 pers voor het menu met 7 gerechten inclusief het bijpassend wijn arrangement. De ontvangst door onze gastheer ( Jan) was heerlijk gastvrij en uitleg over de gerechten getuigd van liefde voor zijn vak. Het was voor ons een sublieme avond en voor zowel de gerechten als de bijpassende wijnen getuigen van groot vakmanschap. Ook de bediening welke iets later vanwege de drukte opgeroepen was, nam alles vlekkeloos over. Chapeau en tot de zeker volgende keer. Chris.

Gegeten op 26 maart 2014

Karelverlinden
  • Recensies in de laatste twee jaar

e kunt hier op stand eten. De kaart is uitgebreid met allemaal overwegend Franse gerechten. Men serveert ook drie, vier, vijf en zelfs zeven gangenmenu's. Het eten wordt zeer smakelijk opgediend. De rode huiswijn beviel ons prima, evenals het kaasplankje toe. De service was prima. Het restaurant is stijlvol en sfeervol ingericht. Kortom, uitstekend eten, waarvoor je wel iets meer betaald dan gebruikelijk.

Gegeten op 15 februari 2014

FamilieKil
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kozen het menu van de 7 gerechtjes, stuk voor stuk juweeltjes, we hebben genoten van het heerlijke eten, de lekkere wijn en de hartelijkheid van deze mensen, wij komen hier zeker terug in dit warme nest.

Gegeten op 11 februari 2014

lisette21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Salon de Provence. Ik word hier altijd erg gelukkig van. Het eten is heerlijk en wordt met veel liefde, kennis en creativiteit bereid en de gastvrouw is hoe een gastvrouw hoort te zijn. Kortom, als je het ons vraagt een echt aanrader!

Gegeten op 30 januari 2014

RCM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten bij Salon de Provence. De bediening is correct maar wat afstandelijk. Opvallend is de uitstekende warenkennis! Vanaf onze tafel kon je zo de keuken in kijken en daar zie je een trotse chef aan het werk. Deze chef komt het hoofdgerecht zelf brengen, leuk! Het 4 gangen menu is smaakvol en verrassend. De begeleidende wijnen waren prima. Als je van hippe strakke inrichting houdt zit je hier duidelijk verkeerd. Salon de Provence slaat de plank nogal mis qua inrichting. De overload aan prullaria gecombineerd met zwaar tafellinnen maken het kleine restaurant nogal oubollig. Geen plek voor jong, snel en hip.

Gegeten op 18 juli 2013

GauchoNick
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren avond de files getrotseerd om te dineren in de Salon de Provence. Het was de moeite waard ! Na de warme ontvangst van Pauline en heerlijke amuses, hebben wij gekozen voor de 4 gangen van het Bib menu. En ik moet zeggen, de een nog lekkerder dan de andere, en telkens met een verassende combinatie van smaken. De gesuggereerde wijn (een Margaux-tje voor Margotje) paste voortreffelijk bij het geheel, en ook de bediening was gezellig, warm, en toch zeer efficiënt.
Natuurlijk kwam de chef nog even langs, en wij hebben hem gecomplimenteerd met het culinair niveau, dat voor ons hoger lag dan menig sterren restaurant...
Een absolute aanrader, niet alleen voor mensen uit Breda, maar een flinke rit meer dan waard !
Wij gaan zeker terug voor het 7 gangen menu !

Gegeten op 19 december 2013

Maidenofmay
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 6 personen het 7-gangen menu gegeten. Viel daar bij een eerder bezoek nog wel wat aan te verbeteren, nu was het perfect! Heerlijk eten, hapjes niet te groot en bijzondere vondsten, zoals het vegetarische gerecht met bouillon van eekhoorntjesbrood. De service, die overwegend prima te noemen is, blijft nog een klein beetje achter. Brood werd niet aangevuld, een bijpassende wijn bij het eerder genoemde gerecht bleek niet mogelijk. Intussen stonden we wel droog. We hebben een zeer genoeglijke avond gehad en gaan zeker weer terug!

Gegeten op 27 november 2013

Boer_Gondier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk getafeld in dit gezellige en knusse restaurant(je). Het is eigenlijk net alsof je in woonkamer zit (vol tafels dan wel) met allerlei tierlantijntjes wat gewoon heel warm en knus is. Vanuit de "woonkamer" kun je in de keuken kijken. De bediening wordt verzorgd door 2 dames die dat op een zeer goede en leuke manier doen, je kan beter spreken van 2 gastvrouwen. Soms lijkt het wat chaotisch, maar dan op een leuke manier en dat is ook maar schijn want ze weten heel goed wat ze doen! Zeer hartelijk, leuk, vriendelijk en attent. Een leuk voorbeeld: mijn vriendin had het plots wat koud (dat was het niet) en in het voorbij lopen ving een van de dames dit op. Zonder het te vragen en voordat de woorden überhaupt uitgesproken waren werd er al een warme dekentje over de schouders van mijn vriendin gedrapeerd die het dan ook zo weer warm had. De combinatie van de zeer vriendelijke en bekwame gastvrouwen en de 'knusheid' van het restaurant zorgt er voor dat je je meteen thuis voelt. Qua menu kaart geldt dat er meerdere menu keuzes zijn: een 3 of 4 gangen menu. Ook hebben ze een 7 gangen menu voor 41 euro dat bestaat uit 7 kleine gerechtjes (dat menu of de hele kaart verandert, geloof ik, om de 2 maanden). Wij kwamen en kozen voor het 7 gangen menu en dat was ook echt de moeite waard. Heerlijke combinaties van kwalitatief goede producten, perfect bereid en prachtig gepresenteerd. Echt top kwaliteit en daarom ook de zeer verdiende complimenten voor de chef! De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed en je kan misschien wel stellen dat je teveel kwaliteit krijgt voor de prijs. Alles klopt gewoon bij Salon de Provence, dit top restaurant is dan ook een absolute aanrader. Wij gaan zeker terug. Tot snel!

Gegeten op 11 oktober 2013

arnolduijlenhoet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben wij genoten van de 7 hapjes. Stuk voor stuk juweeltjes. Dit, gekoppeld aan de warme persoonlijke bediening en het gemoedelijke interieur, zorgde voor een fantastische avond.
Hetty en Arnold

Gegeten op 5 oktober 2013

Matthieu020
  • Recensies in de laatste twee jaar

Speciaal vanuit Amsterdam naar Breda gereden om weer te kunnen genieten van de kookkunsten, sfeer en gastvrijheid bij Salon de Provence. Na de goede ervaringen binnen hebben we nu ook kunnen genieten van de sfeervol ingerichte binnentuin. Heerlijk frisse gerechtjes (7-gangen voor slecht €39,50) en wijn (uitstekende huiswijn voor slechts €21,50). Met een prijs/kwaliteit verhouding waar menig restaurant wat van kan leren! Wederom bedankt voor de fijne avond!

Schrijf zelf een recensie over Salon de Provence in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Salon de Provence. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!