Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetcafé De Plak in Nijmegen - 1

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 024 322 27 57
  2. www.cafedeplak.nl

nijmeegs_meisje

Altijd leuk om bij De Plak te eten. Lekker eten voor een goede prijs. Wij waren 83 euro kwijt met z'n drieën; voor brood vooraf, hoofgerechten, wijn en een toetje. Bij de Plak is het eigenlijk altijd druk. De ruimte is vol, de tafels staan dicht bij elkaar, maar dat maakt ons niet uit, hoort echt bij dit alternatieve eetcafé. Het personeel is ongedwongen. Gewoon altijd leuk en lekker voor een eenvoudige hap!

Gegeten op 18 november 2014

JeZustr

Er is een periode geweest dat we 1 keer per week bij de Plak gingen eten. De linkse studentikoze ambiance, de bijzondere prijs-kwaliteit verhouding en de bediening maakte het voor ons zowat een tweede huiskamer. Verwacht geen sterrenkwaliteit gerechten, maar wat je krijgt voor die prijs (gemiddelde prijs hoofdgerecht €13) ben ik nog nergens anders in NL tegengekomen: kwaliteit van de producten altijd top-notch en de porties zijn aanzienlijk! Dat, inclusief de ongedwongen en amicale houding van de bediening zorgt ervoor dat het hier vrijwel iedere avond volle bak is. En zoals je kunt verwachten van een eetgelegenheid met linkse kwinkslag; ook voor de veganisten/vegetariërs. Dus als je houdt van ongecompliceerd, veel en lekker eten, dan raden wij de Plak van harte aan!

Gegeten op 2 november 2014

marinus1

Na lange tijd hier weer eens wezen eten. Gelukkig is er weinig veranderd: nog steeds dezelfde grote porties (met name optisch gezien door de grote hoeveelheid groente en salade op het bord) met gerechten die gezien de prijsstelling behoorlijk goed zijn.
Sympathieke bediening die behoorlijk de vaart erin heeft. Nou vooruit één minpuntje dan: de akoestiek is niet geweldig. Als het vol zit galmt het behoorlijk.

Gegeten op 27 september 2014

maartje7

Een eetcafe met zn eigen stijl: ouderwetse lampenkappen, allerlei verschillend meubilair en knus opgezette tafel indeling. Bestellen aan de bar met een wisselend (simpel) menu. Personeel is vriendelijk (dan wel een beetje klungelig) en het menu altijd wisselend. Wel een tikje duur voor de kwaliteit van de maaltijd.

Gegeten op 29 augustus 2014

mirjam50

Het eten is goed. Ik neem altijd het kaasgehakt. Deze smaakt net als 10 jaar geleden het zelfde. Er wordt standaard twee warme groentes, salade en een bak zelfgemaakte frites bij geserveerd. Het is zo veel, dat je het gewoon weg niet op krijgt. Prijs kwaliteit een dikke tien.

Gegeten op 26 juli 2014

Echelonmax

Het eten bij de plak is teleurstellend: het is erg studentikoos en de kwaliteit vonden wij echt onvoldoende; ondanks de lage prijs.
Taaie biefstuk en een matig stoofgerecht; zou hier zeker niet meer gaan eten.

De tafel staan dicht bij elkaar en de stoelen zijn oncomfortabel maar vooral het belangrijkste -het eten- was absoluut onvoldoende.

Bediening best goed maar al met al vooral een alternatief studentikoos eetcafe voor links Nijmegen.

Gegeten op 22 maart 2014

Ricardo

Matig restaurant/eetcafe,
het is er vrij krap en alle tafels zitten erg dicht opelkaar dat je vrij opgepropt aan tafel zit.
qua eten vond ik het niet heel geweldig, het was niet vies maar het was zeker niet iets bijzonders, het had het meeste weg van erg simpel studenten voedsel, de prijzen zijn niet heel hoog maar het eten wat je ervoor krijgt stelt dan ook bijna niks voor.

wij hadden twee keer de kipspies, hier zaten wat sla blaadjes bij, wat bieten salade en gekookte wortelen, als bijschaaltje krijg je dan friet of rijst.

de (bij)gerechten zijn allemaal het zelfde op de kipspies na, hier kan je dus kiezen uit of andere vlees, vis of vega gerechten.

persoonlijk zou ik er niet een tweede keer heen gaan

Gegeten op 2 april 2014

Kim_de_Haan

Prima eten voor een goedkope prijs. Alleen krijg ik er altijd het gevoel in een legbatterij te zitten. Verder vind ik de bediening ook niet heel gezellig.

Gegeten op 14 november 2013

andrer

Ivm andere afspraken van onze zoon, wilden we even relaxt een hapje eten. Via Iens kwamen we bij De Plak, bekend bij onze zoon (oa Nijmegen festivals). Dus er op af...
Het was goed vol, maar we vonden met zijn 3-en het prima aan de bar. Lekker geroezemoes om ons heen ... gezellig. De Rioga wijn was prima en uiteindelijk de gerechten ook. Twee maal vegetarisch, een zeer smakelijke groentetaart met veel variaties erin, noten-brie kroketten, en zelf had ik een lekkere malse kogelbiefstuk met champignons. Alles met frisse rode bieten salade, gestoofde witlof en met sla-groen erbij, met wat saus, aangevuld met frietjes.
Na nog een glas en gezellig na kletsen, afrekenen (55 euro voor 3 pers) gingen we tevreden verder. Het restaurant is heerlijk low profile, we voelden er ons meteen thuis. De bediening was op maat en ok, niks opdringerig of zo.

Gegeten op 21 december 2013

Aabeecee

Wij hebben voor twee personen in dit cafe een linzensoep en een tomatensoep als voorgerecht besteld. Als hoofdgerecht een visschotel en een groententaartje. De linzensoep was smakelijk. De tomatensoep was veel te zout en smaakte als uit blik. De groentetaart was lekker met onder andere pompoen. De portugese visschotel smaakte niet bijzonder. Relatief weinig vis in een overheersende saus. De prijs suggereert dat er verse vis is gebruikt. De krieltjes waren helemaal rood van de chilipoeder. Bij een hap bleken deze zeer droog en taai. De op het bord, erbij geserveerde salade was wel ok. De worteltjes waren lekker en fijn dat er ook nog een witlof bij zat.
Conclusie: het eten had het niveau van een studentencafe en daar zijn de prijzen ook naar. We hebben gegeten voor 36 euro. Niet duur dus, maar het had voor dat geld ook iets versermogen smaken. Ik zou er niet nog eens gaan eten.

Gegeten op 20 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Plak in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Plak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.