Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetcafé De Plak in Nijmegen - 1

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 024 322 27 57
  2. www.cafedeplak.nl

marinus1

Na lange tijd hier weer eens wezen eten. Gelukkig is er weinig veranderd: nog steeds dezelfde grote porties (met name optisch gezien door de grote hoeveelheid groente en salade op het bord) met gerechten die gezien de prijsstelling behoorlijk goed zijn.
Sympathieke bediening die behoorlijk de vaart erin heeft. Nou vooruit één minpuntje dan: de akoestiek is niet geweldig. Als het vol zit galmt het behoorlijk.

Gegeten op 27 september 2014

maartje7

Een eetcafe met zn eigen stijl: ouderwetse lampenkappen, allerlei verschillend meubilair en knus opgezette tafel indeling. Bestellen aan de bar met een wisselend (simpel) menu. Personeel is vriendelijk (dan wel een beetje klungelig) en het menu altijd wisselend. Wel een tikje duur voor de kwaliteit van de maaltijd.

Gegeten op 29 augustus 2014

mirjam50

Het eten is goed. Ik neem altijd het kaasgehakt. Deze smaakt net als 10 jaar geleden het zelfde. Er wordt standaard twee warme groentes, salade en een bak zelfgemaakte frites bij geserveerd. Het is zo veel, dat je het gewoon weg niet op krijgt. Prijs kwaliteit een dikke tien.

Gegeten op 26 juli 2014

Echelonmax

Het eten bij de plak is teleurstellend: het is erg studentikoos en de kwaliteit vonden wij echt onvoldoende; ondanks de lage prijs.
Taaie biefstuk en een matig stoofgerecht; zou hier zeker niet meer gaan eten.

De tafel staan dicht bij elkaar en de stoelen zijn oncomfortabel maar vooral het belangrijkste -het eten- was absoluut onvoldoende.

Bediening best goed maar al met al vooral een alternatief studentikoos eetcafe voor links Nijmegen.

Gegeten op 22 maart 2014

Ricardo

Matig restaurant/eetcafe,
het is er vrij krap en alle tafels zitten erg dicht opelkaar dat je vrij opgepropt aan tafel zit.
qua eten vond ik het niet heel geweldig, het was niet vies maar het was zeker niet iets bijzonders, het had het meeste weg van erg simpel studenten voedsel, de prijzen zijn niet heel hoog maar het eten wat je ervoor krijgt stelt dan ook bijna niks voor.

wij hadden twee keer de kipspies, hier zaten wat sla blaadjes bij, wat bieten salade en gekookte wortelen, als bijschaaltje krijg je dan friet of rijst.

de (bij)gerechten zijn allemaal het zelfde op de kipspies na, hier kan je dus kiezen uit of andere vlees, vis of vega gerechten.

persoonlijk zou ik er niet een tweede keer heen gaan

Gegeten op 2 april 2014

Kim_de_Haan

Prima eten voor een goedkope prijs. Alleen krijg ik er altijd het gevoel in een legbatterij te zitten. Verder vind ik de bediening ook niet heel gezellig.

Gegeten op 14 november 2013

andrer

Ivm andere afspraken van onze zoon, wilden we even relaxt een hapje eten. Via Iens kwamen we bij De Plak, bekend bij onze zoon (oa Nijmegen festivals). Dus er op af...
Het was goed vol, maar we vonden met zijn 3-en het prima aan de bar. Lekker geroezemoes om ons heen ... gezellig. De Rioga wijn was prima en uiteindelijk de gerechten ook. Twee maal vegetarisch, een zeer smakelijke groentetaart met veel variaties erin, noten-brie kroketten, en zelf had ik een lekkere malse kogelbiefstuk met champignons. Alles met frisse rode bieten salade, gestoofde witlof en met sla-groen erbij, met wat saus, aangevuld met frietjes.
Na nog een glas en gezellig na kletsen, afrekenen (55 euro voor 3 pers) gingen we tevreden verder. Het restaurant is heerlijk low profile, we voelden er ons meteen thuis. De bediening was op maat en ok, niks opdringerig of zo.

Gegeten op 21 december 2013

Aabeecee

Wij hebben voor twee personen in dit cafe een linzensoep en een tomatensoep als voorgerecht besteld. Als hoofdgerecht een visschotel en een groententaartje. De linzensoep was smakelijk. De tomatensoep was veel te zout en smaakte als uit blik. De groentetaart was lekker met onder andere pompoen. De portugese visschotel smaakte niet bijzonder. Relatief weinig vis in een overheersende saus. De prijs suggereert dat er verse vis is gebruikt. De krieltjes waren helemaal rood van de chilipoeder. Bij een hap bleken deze zeer droog en taai. De op het bord, erbij geserveerde salade was wel ok. De worteltjes waren lekker en fijn dat er ook nog een witlof bij zat.
Conclusie: het eten had het niveau van een studentencafe en daar zijn de prijzen ook naar. We hebben gegeten voor 36 euro. Niet duur dus, maar het had voor dat geld ook iets versermogen smaken. Ik zou er niet nog eens gaan eten.

Gegeten op 20 augustus 2013

Proever2426

Hier loop ik makkelijk even binnen om voor weinig geld ontzettend lekker te eten. De producten zijn puur en eerlijk, veel biologisch en duurzaam. Een ruime keuze aan vegetarische gerechten. Ze hebben ook biologische frisdranken, bier en wijnen. Dat het een cooperatie is vind ik erg sympatiek. Ik zit hier ook als ik in mijn eentje ben helemaal op mijn gemak. Enig minpuntje vind ik dat er heel veel tafels zijn die dus dicht op elkaar staan. Voor een rustig gesprek dus wat minder geschikt.

Gegeten op 14 maart 2013

Stimpy13

Met 19 man gegeten bij Eetcafe De Plak. We hadden de kelder exclusief voor ons gezelschap, incl. DJ booth. Wat me erg aansprak was de service, ze gaven gewoon duidelijk aan wat hun beperkingen waren, dus of we rekening wilden houden hiermee, met onze keuze. Dit resulteerde dat ons eten supersnel werd geserveerd.

Biefstuk was lekker mals, de kruidenboter met zongedroogde tomaten superlekker.

Na afloop klopte de rekening niet er stonden 6 gerechten teveel op dachten wij. Ipv die gerechten er gewoon af te halen, hebben ze het helemaal uitgezocht, bleek dat ze vergeten waren om een tafel van de dag ervoor af te slaan, wat resulteerde in een perfect kloppende rekening.

Gegeten op 29 juni 2013

john41

Zonder enige twijfel de plek waar ik het meeste eet in Nijmegen! Wil ik iemand mee nemen dan is dit de plek. Zowel vrienden , vriendinnen als mijn ouders vinden het hier geweldig! Het eten is goed en niet duur en de sfeer is ook beregezellig ! Kortom , hier ga ik nog veel vaker komen. En het kaasgehakt is natuurlijk legendarisch !

Gegeten op 6 april 2013

ria1946

Met mijn zus naar de film geweest en daarna wilden we een hapje eten. We kozen weer eens voor de Plak. Wij waren niet de enigen, er was maar een tafeltje vrij.
We kozen voor gebakken lever met frites en Thaise groene kipcurry met rijst.
De kipcurry was heerlijk mals met een pittige, maar toch frisse smaak. Ruime hoeveelheid salade en groente. De rijst gloeiend heet en erg lekker. Ook het levergerecht smaakte prima, de frites zijn beroemd in Nijmegen. Een karaf water -zoals het hoort- gratis. De Chileense wijn was erg lekker.
Espresso na. Heerlijk gegeten voor weinig.
Je moet het niet erg vinden, dat de tafels dicht bij elkaar staan en het behoorlijk lawaaierig is.
Zoals altijd was de bediening informeel en plezierig. Kortom: een aanrader!

Gegeten op 19 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Plak in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Plak. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.