Karalis

• 7.0

• 7.1

Pnl
  • Recensies in de laatste twee jaar

We had a reasonable good food and service. We had a fresh pizzas and the wine was ok. Well the kids enjoyed it very much but we found it not a very good italian restaurant. It's good for pizza but not for a nice restaurant.

Gegeten op 23 maart 2014

herman11
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het verleden heb ik al vaker gegeten bij Karalis, maar dit was de eerste keer in een jaar of 6/7. Sindsdien is Karalis grondig verbouwd en dat is het restaurant te goede gekomen. Het zit er netjes uit en in combinatie met het eten is dat al snel een garantie voor een gezellig avondje uit. Ik had zelf de pizza mediterranea en die smaakte prima. Enig nadeel was de wat trage en rommelige bediening, al was deze wel zeer vriendelijk (het was ook een drukke avond). Ik zal hier zeker nog vaker gaan eten.

Gegeten op 20 februari 2014

jb_nl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima pizzeria en Italiaans restaurant in Leiden. Erg betaalbaar en je krijgt waar voor je geld. Goede smaakvolle pizza's en de service (ik ben hier meerdere malen geweest de afgelopen jaren) is ook in orde. Mooie lichte inrichting van de zaak. Prettig om met familie of vrienden te gaan eten.

Gegeten op 25 oktober 2013

TaraL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima plek voor simpele pizza of pasta. De bediening is niet altijd even makkelijk aan te schieten maar zijn altijd vriendelijk en zeer flexibel. Zijn hier meerdere keren rond 22 uur aan komen zetten met een groep van 10 of meer (zonder reservering) en daar doen ze nooit moeilijk over. Niet geschikt voor een romantisch diner a deux maar kwaliteit is dik in orde.

Gegeten op 22 augustus 2013

keeslau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Karalis is al decennia een van de Italiaanse restaurants in Leiden. Ze blijven voortbestaan en ook in deze barre tijden zat de zaak op de donderdagavond dat wij gingen eten afgeladen vol. Wat Karalis waarschijnlijk zo populair maakt is dat het de soort Italiaanse gerechten serveert die je in een dorpscafé ook zal vinden in Italië. Geen duurdoenerij en haut cuisine. Gewoon recht toe recht aan eten. De bediening door Leidse studentes wordt aangestuurd door onvervalste Italianen achter de bar. Ik had vanavond gekozen voor de "klassieke visschotel uit sardinië in een ietwat pikante tomatensaus met verse kruiden en citroen". Met vers boord was dit een uitstekende smakelijke maaltijd. Mijn partner had de "saltimbocca alla romana" met parmaham, salie en witte wijn en was daar ook zeer over te spreken. De huiswijnen zijn prima. Daar moet je hier ook voor gaan. Niet ingewikkeld, gewoon plattelandse Italiaans en betaalbaar.

Gegeten op 27 juni 2013

Klaafje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn tafelgenoot koos voor de zeebaars samen met de gegrilde groente, heerlijke combinatie. Zelf heb ik de pizza Sardegna genomen, goed belegd en deeg was goed afgebakken, zo hoort een pizza te zijn. Als wijn de Pipoli rosato, een prima rose voor een redelijke prijs. Karaf water en mandje brood voor 0,00 op de rekening. Service ruim voldoende.

Gegeten op 15 mei 2013

Corinne K
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onze numero uno pizzeria als het gaat om pizza's, al jaren! En o wat waren we blij, na 25 jaar éindelijk goede scherpe messen waardoor je handen niet zo'n pijn meer doen bij het snijden. Thnx Karalis!
Service en bediening wordt ook (weer) steeds beter gelukkig, is een tijdje anders geweest. Toppertje waar we graag nog jaren blijven komen!

Gegeten op 14 april 2013

Nespresso900
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met vrienden wezen eten bij Karalis. Altijd druk, voor ons de tweede keer. Gelukkig waren we in Italiaans gezelschap zodat we snel een tafel kregen. Bediening was vriendelijk maar door de drukte een paar kleine foutjes. Verder was de pizza Crudo lekker. Vorig jaar was de pizza in mijn geheugen goddelijk lekker. Wist niet meer welke ik toen had genomen. De wijn uit Sardegna was ook heerlijk. Prijzen zijn oké. Hier komen we nog wel eens terug!

Antonia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al jaren een begrip in Leiden. Prima sfeer, en de gasten zijn uiteenlopend. Voor een echt romantisch diner voor twee is het misschien niet geschikt want het is altijd druk, en soms wat hectisch. Pizza's zijn altijd goed. Inderdaad helaas botte messen. Bediening wel ok, gemiddeld. Gewoon een prima Italiaan (daarbij wel gezegd dat ik nooit iets anders dan pizza neem)

Gegeten op 27 februari 2013

Drob
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met onze familie, zes volwassen en drie peuters gezellig en lekker gegeten. Het was druk, maar de bediening was goed. Grote dunne lekkere pizza's. Huiswijn was lekker; hele liter in kan. Wel kan met veel barsten! Helaas geen karaf water, alleen dure flessen. We misten een kindermenu op de kaart. We kregen in overleg patat en een halve schnitzel. Wel 10 euro per kind . . .dat kan toch anders ...

Gegeten op 1 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Karalis in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Karalis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!