De Schaapsbel

1. Restaurant
  2. Pannenkoeken e/o poffertjes
  1. Toon telefoonnummer 071 512 46 50

Marliese

We zijn vorige week met de kinderen komen eten. We werden meteen vriendelijk ontvangen en we hebben heerlijke pannenkoeken gegeten. De kinderen kregen een kleurplaat en stiften en waren ook erg blij met het Hans en Grietje menu. Het was erg druk maar de bediening kon het goed bijhouden. Vooral de blonde serveerster bleef erg attent en klantvriendelijk. Leuk om te zien hoe zo'n meisje rond de 20 weet hoe ze een goede, leuke gastvrouw moet zijn en hoe ze leuk met jonge kinderen om gaat. We hebben haar een leuke fooi gegeven. De sfeer binnen was ook erg leuk. Het was geen terrasweer, maar daar zal het in de zomer vast ook heel gezellig zijn op dit leuke plein.
We zullen zeker vaker terugkomen!

Gegeten op 25 februari 2015

FFHJ

Het restaurant is gelegen aan een historisch plein naast de bel de vroeger werd geluid bij het begin en eind van de schapenmarkt.
De pannenkoeken worden in een open keuken die grenst aan de bar gemaakt en alleen dat al is een lust voor het oog en de reuk zintuigen.
Als je speciale wensen hebt, ik ben bijvoorbeeld dol op gember, kan dat ook al zal de kok je al te gekken combinaties wel afraden maar als je hem zijn gang laat gaan komt het altijd goed.
Dit maal gekozen voor een spek-kaas pannenkoek met een grote pul bier.
In de rustige uren is er maar een persoon werkzaam in de bediening en als het dan plotseling toch druk wordt?
Ja dan blijkt zij zeer goed instaat om alle gasten van dienst te zijn en van advies te dienen zonder dat de gasten uren dienen te wachten.
Ook het feit dat de bediening zeer goed Engels spreekt vind ik een plus punt.
Hoewel dit niet het oudste Leidse pannenkoeken restaurant is vind ik het wel de klant vriendelijkste.
Bij terras weer is het ook heerlijk zitten op het terras maar daar is het nu te koud voor, alhoewel onder de afdak zaten mensen wel buiten te eten, maar dat waren doorgewinterde rokers.

Gegeten op 11 februari 2015

IngeVollaard

We kregen de ronde tafel, dat is leuk met vijf personen. Vlotte bediening door heel vlotte en vriendelijke jongens. Pannenkoeken lekker, niet te zout en dat is niet zo vaak in andere restaurants. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Enige minpuntje dat we onze kleding meteen in de was moesten doen omdat die wel erg naar pannenkoeken roken.

Gegeten op 26 oktober 2014

oscar2011

Bizar lang moeten wachten op onze pannenkoek. 45mins! Ook het opnemen van de bestelling 15mins wachten. En om nou te zeggen dat het druk was.....

Gegeten op 23 oktober 2014

cindy44

Dit restaurant is werkelijk fantastisch. De bediening is goed, alles wordt met een lach gebracht. Ik had de pannenkoek boerderij, deze smaakte mij erg goed. Mijn zus had de pannenkoek hongaar, die ook goed smaakte. De bediening is goed bereikbaar, er is een open keuken. De koks hebben dan ook goed contact met de gasten. Je bent welkom om in de keuken te kijken om te zien hoe de pannenkoeken gemaakt worden. Ik neem de volgende keer zeker meer vrienden mee om hier te gaan eten!

Gegeten op 15 augustus 2014

ldeking

Kleine pannenkoeken, lauw geserveerd. Slechte prijs/kwaliteit verhouding. Onhygiënisch: duif binnen, bestek wordt geserveerd vanuit de buidel van de serveerster. Eén gerecht veel later dan de rest, zonder uitleg. Bediening let niet op. Lang geen kans gekregen om te bestellen.

Gegeten op 12 augustus 2014

Terence01

Afgelopen zondag bij dit pannenkoekenhuis gegeten met z'n vijfen. Lekker op het terras gezeten. We werden vlot en vriendelijk geholpen ondanks dat de meisjes het in de bediening het erg druk hadden. De pannenkoeken zijn echt lekker niet te dik en ruim belegd. Zelf had ik de pannenkoek schaapsbel, echt een aanrader met alles er op en eraan. Verder heb ik een stuk van de pannenkoek met appel kaneel en poedersuiker gehad die was ook erg lekker, m'n vriendin kreeg hem namelijk niet helemaal op, de pannenkoeken zijn dan ook wel erg groot. Voor ons zeker een pannenkoekenhuis om terug te komen. Prijs kwaliteit verhouding is hier uitstekend. Binnen kun je ook nog zien hoe de pannenkoeken gemaakt worden, heel leuk als je met buitenlandse gasten typisch Nederlands gaat eten.

Gegeten op 22 juni 2014

Karin1234567890

Afgelopen maandag hebben wij hier pannenkoeken gegeten met een groep van 12 personen. Iedereen vond de pannenkoeken erg lekker. Ik had zelf de pannenkoek met spek en appel. De spek was heerlijk krokant. En de appel was in plakjes ook meegebakken in de pannenkoek.
Wij werden geholpen door 2 meisjes. Zij waren beiden erg oplettend en snel aan tafel.
Al met al een goede ervaring. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 16 juni 2014

NvdAM

Aan een plein met 2 concurrenten. Voor deze gekozen omdat deze uit de recensies wat kindvriendelijker naar voren kwam.
Ruim opgezet. Terras buiten aan het plein.
Wat onverschillige bediening die geen reactie geven bij binnenkomst. Op 1 na die vriendelijk knikt en druk met bestellingen opnemen is (restaurant is net open voor de lunch). Haar collega is bezig met overige tafels gereedmaken. Jammer dat ze niet langskomt zodat we alvast iets kunnen drinken.
Pannenkoek was helaas net niet helemaal gaar, wel goed belegd en dus lekker. Mijn neefje kreeg stiften met een kleurplaat toen we de bestelling door konden geven. En ook vriendelijke aandacht van die ene vriendelijke serveerster.

Gegeten op 30 april 2014

Mjammie

Heerlijke pannenkoeken, niet te dik, goed belegd en lekker deeg. Helaas slechte service. Bediening zeer onervaren en erg onoplettend. Lang wachten voordat we konden bestellen, na veel malen vergeefs bediening op ons te attenderen. Komen ze aan de tafel naast je, lopen ze jou consequent voorbij. Kok moest uiteindelijk op ons attenderen, terwijl bediening niets stond te doen aan de bar. Bij elke bestelling was het weer drama. Daarom bij bestellen dessert maar direct de rekening gevraagd, om weer uur wachten te voorkomen. De rekening kwam dan wel weer snel. Tafels werden niet afgeruimd. Bediening stootte glas kapot, kan gebeuren. Een doekje over de tafel halen, is dan wel netjes, er lagen nog wat kleine glasscherfjes. Pannenkoekenhuis serveert goede pannenkoeken maar deze service gaat ze klanten kosten. Wij willen ze nog een kans geven, is de service dan weer slecht, eten we voortaan elders.

Gegeten op 5 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over De Schaapsbel in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over De Schaapsbel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.