a TripAdvisor company

2. Chinees
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0582128996

rolf26

lekker eten bij Kota radja. het geroosterde buikspek met Hoisin saus is de favoriet. het special menu met babi pangang foe yong hai en tjap tjoy allemaal prima. Goed warm en lekker op smaak. Het decor is zoals overal. maar schoon en netjes.

Gegeten op 15 juli 2016

wimriemersma

Ditmaal niet op de recenties afgegaan maar op een aantal ervaringen van ruim 30 (!) jaar terug. Blijkens een met overdosis plakband op het glasvezelbehang aangebrachte, desondanks loslatende poster bestaat het restaurant maar liefst 50 jaar en de poster getuigd van een gevoel van trots. De manier waarop de poster er hangt zal helaas ook getuigen van een bij ons achterblijvend gevoel van 'ach, zo kan het ook wel'.
Het is rond 18:15 wanneer we binnenkomen. Slechts een handjevol tafels zijn bezet en wanneer dat rond etenstijd het geval is dan moet je klaarblijkelijk al zo je bedenkingen hebben. Het blijkt.
Het theekopje van mijn vrouw is verre van schoon dus vraag ik om een schoon kopje. Het vervangend exemplaar is inderdaad iets schoner. De tomatensoep is goed van smaak en op temperatuur. We hebben goede moed. Maar wanneer het hoofdgerecht komt dan blijkt de omelet (foe yong hai) niet vers bereid maar van een voorbereid gerecht op een bakplaat gesneden. Het heeft bovendien een harde vlies, waarschijnlijk is het opgewarmd. Van de drie soorten babi pangang is er eentje droog, hard en doorgebakken. De vijftig jaren ervaring spatten er niet vanaf. De bami, de nasi en de satehsaus brengen het er goed vanaf, maar de lust is ons vergaan. Ons gezellig dagje uit wordt op het einde licht verpest. De serveerster brengt mijn commentaar over naar de eigenaar en komt terug met de mededeling dat 1 van de 6 gerechtjes van de rekening zal worden gehaald. Ik leg haar uit dat dit niet zal maken dat we terugkomen. De koffie en het dessert slaan we hier over. Kort daarop meldt zich de eigenaar aan tafel en ik nodig hem uit erbij te komen zitten. De man blijft liever staan en ik herhaal mijn klachten. Ik zal de hele conversatie achterwege laten maar de man voelt zich

Johson01

De bediening wil altijd sneller dan wij willen. Na 2x dit te hebben aangegeven wordt er op ons teken keurig de bestelling opgenomen. Immers, na de bestelling wordt er verrassend snel bediend bij een chinees restaurant. Dat is ook hier. Rijsttafel van het huis hebben we besteld. Vooraf: Voortreffelijke soep (met vlees en krab) en dim-sums. De hoofddis bestaat uit een heerlijke variatie - die volgens mij iedereen lekker vind - van vlees, garnalen, st. jakob-schelpen en groenten. Klein minpuntje: de ossenhaas is iets te ver. Maar de overige gerechten zijn meer dan voortreffelijk. Daarnaast is bij dit chinees restaurant de als bijgerecht geserveerde nasi heerlijk. Conclusie: voor relatief weinig geld heerlijk eten in een wat sober restaurant.

Gegeten op 29 juni 2016

DeVreter

Supergoed eten; geen ordinaire Chinees waar je op zondag afhaalt (je begrijpt vast wel wat ik bedoel). Pekingeend is aanrader, heerlijk! Ik vind het alleen niet bijzonder gezellig ingericht.

Gegeten op 5 maart 2016

witlof

Na een vriendelijk ontvangst mochten wij een tafeltje uitzoeken. De menukaart inclusief wijnkaart werd al snel gebracht. Gekozen voor een Zuid Afrikaanse wijn Chenin Blanc, een heerlijke wijn. Als gerechten kozen wij voor de Pentan met kip en de Peking Eend op traditionele wijze. Beide gerechten zeer smaakvol. De kip een lekker pikante smaak en de eend zoals hij moet zijn zijn.
Heerlijk gegeten voor weinig geld, extra nagevraagd of de rekening wel klopte.
Een aanrader voor Leeuwarden.

Gegeten op 24 juli 2015

Sewtahal

Mooie zaak, vriendelijke bediening. Er was iets fout gegaan bij onze bestelling, en moest helaas opstaan richting bar voor ik samen kon gaan eten. Het probleem is daarna wel heel snel opgelost. Er waren 2 bediendes waarvan één heel goed (blond haar) en de tweede duidelijk minder gastvrij. Onder aan de streep een gezellige avond gehad waarbij de directie zich heeft verontschuldigd voor het kleine euvel. Ik zal zeker terug gaan!

Gegeten op 17 januari 2015

Fijnproeverromano

Lekker chinees/Aziatisch gegeten.
Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Nette porties en vriendelijk personeel.
Gezellige ambiance

Zeker de moeite waard om hier te komen eten.

Gegeten op 30 augustus 2014

jan243

Verrassingsmenu genomen. Alles lekker vers met veel smaak, aantrekkelijke presentatie. Vlotte bediening. Iets te weinig sfeer omdat er niet veel klanten waren.

Gegeten op 5 augustus 2014

Tsjeard

Wij hebben hier reeds vaker gegeten en komen graag terug.
De kwaliteit van het eten is hier prima. Wij zijn dol op de rijsttafel. De ambiance is goed. Modern interieur en het ziet er keurig uit.
Hele vriendelijke bediening. Typisch wat je van een Chinees verwacht. Echt een aanrader.

Gegeten op 12 oktober 2013

bleek288

Het voorgerecht (garnalencocktail) viel mij erg tegen: de garnalen hadden geen smaak en leken wel gekookt. De chinese pekingeend daarentegen maakte het meer dan goed en was heerlijk.

Gegeten op 3 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Kota Radja in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Kota Radja. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.