Spinoza

• 8.5

• 8.1

PoVi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst in Spinoza geweest. Eerst wezen borrelen met een mooie warme en koude tapas. vervolgens nog even gegeten met verschillende proeverijen van hoofdgerechten. Hierdoor konden we van alles wat proeven. We zijn daarbij goed geadviseerd door de vriendelijke en leuke bediening. Ook qua drank werden we geadviseerd zo onder andere over lekker speciaalbieren (Kasteelbier Triple aan de tap en verscheidene op fles) en een goede en vol van smaak chardonnay. We hebben in ieder geval genoten van ons bezoek aan Spinoza.

Gegeten op 8 maart 2014

snetje27
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren samen met mijn vriend gegeten bij dit restaurant. Leuke ambiance en vriendelijke snelle bediening. Wij hebben a la carte gegeten. De voorafjes waren mooi opgemaakt, lekker maar niet bijzonder. Hoofdgerecht vond ik beetje tegenvallen, ik had een kaasfondue hier zaten 2 stengeltjes bleekselderij, 2 stukjes paprika, 2 worteltjes en 3 stukjes brood bij. Voor mij te weinig als hoofdgerecht ik heb 3 kwart van de fondue overgehouden omdat er niks meer te dippen was.
De bijgerechten vielen ook wat tegen, een pannetje bloemkool die nog bijna rauw was en pannetje gebakken aardappeltjes die droog en vettig waren en van rabarber compote moet je houden :-0
Wij hebben geen dessert gegeten.
Ook schrok ik een beetje van de drank rekening: 4,25 voor een 0,25 witbiertje uit een flesje?
Ik zal hier niet snel weer gaan eten, ook al is de bediening goed het gaat uiteindelijk toch om het eten.

Gegeten op 17 april 2014

Lorne
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier met zijn tweeën gegeten. Het eten was zeer smakelijk, de bediening attent en vriendelijk en de sfeer prettig. Ook heerlijke gerechten voor vegetariërs. Bij het hoofdgerecht worden ook nog meerdere bijgerechten geserveerd. Een aanrader!

Gegeten op 18 maart 2014

sajp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kerstmenu gegeten. Waren met 4 en hebben alle gerechten voorbij zien komen, alles erg lekker met als absoluut hoogtepunt de eendeborst met pruimen. Prijs kwaliteit zeer goed. Aanrader om hier te eten.

Gegeten op 26 december 2013

sandra127
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ondanks de enorme drukte vanwege Serious Request, een zeer goede service gehad. Het eten was erg lekker en hebben wij niet lang moeten wachten op het eten. Ook werd het erg gewaardeerd dat er een ober door het restaurant liep om (voor ons onnodig) excuus te maken vanwege de drukte.
Ook het nagerecht was een heuze verrassing!

Gegeten op 23 december 2013

Tinek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zalig gegeten, het 3 gangenmenu was gevarieerd. Geweldige service, en een heel prachtig pand!

Groeten de gezusters uit Deventer

Gegeten op 26 november 2013

jammie2
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik had spinoza geruime tijd niet meer bezocht, na enkele culinair toch wel mindere, bedroevende ervaringen.. onlangs meegenomen door anderen en inmiddels nog eens alleen vrij vlot dus alweer 2x de dag(week)schotel vis genuttigd..
de eerste x was dus gelukkig alweer een betere belevenis dan tevoren en heb ik gewoon goedbereid en zeer wel smakelijk 'visje' (iets 'laxumers') genoten met toebehorens..
en vorige week alleen dus wel weer een smakelijke visvariant (soort koolvis gevuld met zalm) en in combinatie met de daarbij standaard geserveerde rabarbermoes eigenlijk wel zo lekker.. maar de gebakken aardappeltjes waren te vettig en nog net niet aangebrand..
en de bloemkool was min of meer ongekookt keihard (ja, ik hou van bijtgaar, maar dit was zelfs mij wat al te.. en met slechts opscheplepel, vismes en vork de nog rauwe homp vanaf m'n bord als soort appel/wortel naar binnen weten te happen/kauwen..)
decor is een mooi oud pand aan de eewal in het fraaie, oude stadsgedeelte van L'den, jammer dan dat het terras voor door de putlucht/stank in de nazomer onlangs echt niet te harden was, maar binnen en het terras achter wel oke.. evenals de wat wisselende service..
huiswijn prima, maar pas op wel ietwat aan de prijzige kant..
al met al ben ik blij , dat ik nu weer kan zeggen, dat het hier, ook culinair gezien dus, best wel weer goed toeven is..

Gegeten op 10 oktober 2013

mhipstra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op goed geluk op het leuke terras van Spinoza beland en dit hebben wij ons niet betreurt! En dat kwam voor een heel erg groot deel door de zeer attente en gastvrije bediening. Verder hebben we genoten van een mooie vis als hoofdgerecht en bij de 'toetjes' (Dokkumse koffie) van de plateau met zoetigheden waarbij de citroenboterkoek de lekkerste boterkoek ooit was voor mij!

Gegeten op 27 juli 2013

jesler
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heerlijk gegeten en ook heel gezellig gezeten!! Graag wil ik ook even reageren op onderstaande recensie: wij zaten naast deze mensen en om een voorbeeld te geven: de koffie werd zelfs teruggestuurd omdat men de etagere met allerlei heerlijkheden (gratis bij de koffie!) overdreven vond. Ik heb gezien hoe men aan alle kanten heeft geprobeerd deze mensen tevreden te stellen (zelfs de fles olijfolie moest op tafel om te bewijzen dat het geen slaolie was..). Tsja, als je zo uit eten gaat.. Wij hebben genoten!

Gegeten op 16 maart 2013

phkranendonk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met Bongobon een menu gegeten (daardoor helaas zeer beperkte keus i.t.t. andere Bongorestaurants). Voor ons was na het kopen van het boek "Het raadsel Spinoza" (Yalom) eerder op de dag, de onthulling van het raadsel hier teleurstellend. Op bijna alle fronten vonden we de gerechten onder de maat.
Bij de voorgerechten ging de bospaddenstoelensoep nog wel, maar de tomaat met ricottekaas oogde weinig fris en had een teleurstellende vlakke smaak.De hoofdgerechten: scholfilet smaakte muf en niet vers; bij de varkensrollade overheerste de peper. Met nagerechten hoopten we nog op een smaakvolle finale: die bleef echter uit. Kwaliteit van inkoop en opmaak moeten in een handomdraai veel beter kunnen.En nog een noviteit: voor kraanwater moesten we betalen (voor een goed doel?). De ambiance en positieve inzet van m.n. de jonge obers konden de ondermaatse kwaliteit van dit menu niet voldoende goedmaken: als elke gang zeer matig is, gaat de lol er snel af. Hopelijk zijn de gerechten á la carte beter: menu is geen aanrader.

Gegeten op 16 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Spinoza in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Spinoza. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!