De Vrouwenpoort

• 8.2

• 7.7

Djozz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Inmiddels heb ik hier twee keer gegeten en beide keren naar volle tevredenheid! De eigenaren zijn erg bevlogen en praten graag over hun zaak, de producten en vooral de wijnen die ze grotendeels ook per glas schenken. Deze keer bestelde ik de boerderij eend gelakt met appelstroop. Het vlees viel vanzelf van het bot af, heerlijk sappig en mals, een aanrader! Daarbij goede frieten en een frisse salade. Het restaurant kan van de buitenkant nog wel wat meer uitnodigend, ik zou er niet snel zomaar binnenstappen als ik het niet kende. Binnen is het vrij donker, d'r liggen nog net geen tafelkleedjes op de tafels, maar het komt dicht bij een bruine kroeg.

Gegeten op 12 maart 2014

jeroenlanjouw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg goede beppes sukkade! De bediening was traag, vanwege (incidenteel) te weinig personeel op de vloer. Wel erg vriendelijk geholpen en erg goede prijs/kwaliteit-verhouding.

WiebevanZwol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het terras zit vol, maar, na ons eerlijke antwoord op de vraag of we binnen of buiten willen eten, wordt er direct een tafel met stoelen naar buiten gedragen. Service met een hoofdletter. Vriendelijkheid is hier de norm. Een fijne sfeer.

Mijn eetpartner neemt draadjesvlees naar Fries recept en ik ga voor de lamsbiefstuk die buiten de kaart om verkrijgbaar is. beide gerechten zijn goed van smaak en bereiding. De gerechten worden met wat schaaltjes gebakken aardappel, witte koolsalade en appelcompote opgediend. Voldoende en ook goed.

Een prima plek om de avond te beginnen.

Gegeten op 20 augustus 2013

jammie2
  • Recensies in de laatste twee jaar

gisteravond hiero neergestreken op het fantastische terras, da's dus sowieso al overheerlijk onthaasten.. en verrukkeluk mosselpannetje genoten op z'n toscaans, dus met verse italiaanse kruiden, gepureerde tomaatjes+knoflook, kooknat dermate lekker dat ik het deels heb zitten oplepelen.. prima (mi hang)mossels, krokante frieten+verfrissende salade.. enfin, binnen mij niet zo bekend, maar buiten perfect terras..
service/bediening meer dan goed.. ja feestje, bedankt, ciao (minpuntjes geen weduwe noch ijskoude corenwijn, wel lekkere chardonney droge witte als betaalbare huiswijn..)

Gegeten op 24 juli 2013

Arjan2005
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gegeten en het eten was echt super lekker. Goed klaargemaakt, heerlijk verse producten en een prima wijn er bij. Decor mag wat mij betreft een opknapbeurt krijgen. Het past niet echt bij de uitstraling van wat er aan eten wordt geserveerd. Service was ook prima, behulpzaam en goed wijnadvies

Gegeten op 1 juni 2013

Icarus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond waren mijn vrouw en ik te gast bij de Vrouwenpoort. In het verleden hebben we hier ook al een paar keer gegeten. Soms met z'n tweeën, soms met vrienden. Iedere keer zijn we hartelijk ontvangen. De kaart variëert van ouderwets Frysk naar modern Europees. Het restaurant is warm en knus aangekleed en de sfeer is gemoedelijk. De bediening is altijd correct, maar niet te formeel.

De gerechten die we vandaag hebben gekozen pasten goed bij het winterse weer. Mijn vrouw had aspergesoep en beppe’s sukade. Het draadjesvlees was erg zacht en was dus erg lang gestoofd. Ik h ad mosterdsoep met stukjes appel als voorgerecht en lamsbout als hoofdgerecht. Er werd voldoende friet en groente bij geserveerd. Al met al weer heerlijk gegeten en we komen zeker terug! Frysk Bourgondisch, ja dat kan dus!

Gegeten op 25 mei 2013

marvin6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten was prima; we hadden Lamsbout met als bijgerecht een koolsalade; die combinatie was echt top! De lamsbout zelf was op en top bereid; Bediening was ronduit slecht! Mevrouw wist niets van de kaart, noch van ingrediënten, bieren, wijnen etc. Het enige antwoord was:'Dat weet ik niet'; Toen ik mijn beklag ging doen bij de eigenaar, kreeg ik als antwoord dat wij direct maar moesten afrekenen en vertrekken, want wij waren te vrolijk voor 4 mei... Het dessert werd net gebracht, maar dat moest maar terug naar de keuken... Gastvrijheid staat blijkbaar niet hoog in het vaandel bij dit restaurant. :-(

Gegeten op 4 mei 2013

courantcanon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in een gezellig café! De passende wijnen zijn zoals de naam al zegt, zeer passend. Smaakvol en heerlijk gewoon. De verhouding tussen de prijs en de kwaliteit is goed. De smaak van het eten is varierend maar ben altijd tevreden.

Gegeten op 6 maart 2013

PeterJansens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op vrijdagavond zonder reservering komen binnenvallen en even gewacht aan een tafel bij de bar, tot er een tafel vrij kwam in het gezellige restaurant (aan ons de keuze of we wilden wachten, of aan de tafel bij de bar wilden eten).
Heerlijk gegeten, we kregen echt het gevoel dat de mensen van Vrouwenpoort graag _Iets Goeds_ willen neerzetten, zowel vwb. het eten als de aankleding van de zaak. zowel de gerechten als de aankleding waren traditioneel en kwalitatief top. De bediening was informeel en kwam heel vriendelijk en gastvrij op ons over.
Ik zou willen zeggen "gewoon goed" maar het was zo goed dat het niet gewoon was...
Om aan iens.nl vereisten te voldoen hierbij een opsomming van wat we gegeten hebben, ik had een heerlijke eendenborstfilet, voorafgegaan door Gamba's en mijn vrouw was (en is nog steeds) enthousiast over de winterse vissoep als vooraf. Haar hoofdgerecht was het tournedos wildzwijn. Heerlijk en te veel voor haar, dus die heb ik ook nog even geproefd...

Gegeten op 1 maart 2013

Servan40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een week Wadden op de terugweg gekozen hier te gaan eten. Mooi sfeervol authentiek restaurant, erg vriendelijk personeel en vooral genoten van het eten. De fryslan stoofpot van de speciale herfstkaart was heerlijk, net als het vanille-ijs dessert (portie van twee) en de cappuccino ('diner') zelden lekkerder geproefd. Bovendien prima prijzen. We komen hier graag nog eens terug.

Gegeten op 19 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over De Vrouwenpoort in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over De Vrouwenpoort. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!