De Buik van Parijs

• 8.3

• 7.7

sebscho
  • Recensies in de laatste twee jaar

We already went here several times and have never been disappointed on neither food nor the service. Serving various French dishes we chose the delicious French escargot as a starter, the lamb tenderloin in thyme honey sauce and the coupe karamel (caramel icecream). All together a great variety of French food for all tastes at reasonable prices.

We will be eating there again soon for sure. Thumbs up!

Gegeten op 23 januari 2014

RiaG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig druk restaurant, wat ondanks de Franse muziek toch voornamelijk Zwols is. De verhouding prijs/kwaliteit is goed. Als vooraf twee keer portobello met geitenkaas, op een bedje van rucola, en één keer gamba's in knoflookboter. Heel goed. Als hoofgerechten hadden we lamshaasjes, pangafilet en zeebaars. Mijn tafelgenoten waten tevreden, ik vond de zeebaars wat matig. Ook de bijgerechten vond ik wat minder geslaagd. Voor letterlijk hetzelfde geld is naar mijn mening van broccoli, bloemkool en witlof wat meer te maken. Of geef wat minder, maar doe het dan goed. Jammer. Een groot pluspunt is de erg vriendelijke bediening, waardoor het aangenaam was er te verblijven.

Gegeten op 23 februari 2014

HHans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wel aardig gegeten bij de Buik van Parijs, maar niet meer dan dat. Er was op verschillende onderdelen toch wel iets aan te merken. Het voorgerecht met de gamba's haalde net een voldoende, de eend was lekker als hoofdgerecht en de coupe karamel als dessert was het lekkerst. De bijgerechten waren matig, flauwe bloemkool, wat broccoli en de frieten waren ook niet bijzonder smaakvol. Tot het hoofdgerecht kwam het vriendelijke personeel regelmatig langs, maar daarna werd het wel erg rustig aan tafel. De inrichting is gezellig maar de ruimte aan tafel is nogal beperkt. Alle staat bovenop elkaar. Gelukkig paste de prijs wel bij de kwaliteit van dit eetcafé. Wat mij betreft is er voor de Buik van Parijs nog een lichtjaartje te winnen.

Gegeten op 30 november 2013

fredgeerts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een bezoek aan museum de Fundatie genoten mijn vrouw en ik hier van een heerlijke maaltijd. Vooraf : portobello met geitenkaas,honing,pistachenoten en rucola /mosterdsoep met bieslook en spekjes. Daarna: parelhoensuprème meen saus van paddestoelen en munt/ lamsbout op boerenwijze gestoofd met spek en provençaalse kruiden.
1 Minderpuntje : de chocoladesaus (bij de Dame Blanche) kan beter.
De Franse chansons geven deze bistro een extra zetje.

Gegeten op 29 oktober 2013

JZijffers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke no-nonsense bistro waar je gewoon lekker eet voor een goede prijs. Verwacht geen moeilijk opgemaakte borden en ingewikkelde bereidingen, maar wel herkenbare producten die goed bereid op tafel komen. Vooraf de champignons in knoflook met een frisse salade, als hoofdgerecht de beenham met mosterd saus en crème brûlée als dessert. De zeer vriendelijk geprijsde wijnkaart is wellicht iets te summier, maar het aanbod is goed, een Malbec Reserve voor iets meer dan €20,- is netjes. Al met al een heerlijk avondje pretentieloos genieten!

Gegeten op 12 oktober 2013

remco29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag goede maaltijd genuttigd in De Buik van Parijs, lekker gezellig druk met vlotte bediening. De rekening achter af was zo laag dat ik drie keer heb gekeken of het wel klopte. Leuke franse bistro, kan ik iedereen aanraden.

Gegeten op 6 oktober 2013

femkehaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb echt een super heerlijke avond uit eten gehad Bij de Buik van Parijs. Om mij heen zag ik allemaal tevreden gezichten. Hele relaxte sfeer, de bediening was attent en vriendelijk en gelukkig niet te formeel of overdreven aanwezig. Het eten was echt een feest, Franse keuken maar beter dan in Frankrijk. lekkere escargots, een mooi stukje zeebaars. een zeer goede ervaring. Fijne sfeer en heel lekker gegeten.

Gegeten op 3 oktober 2013

TiMaR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nu twee keer gegeten, beide keren erg goed. Een redelijk kleine zaak met een knusse, gezellige Franse uitstraling. De bediening was vriendelijk en het eten kwam vlot. Tevens een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 21 maart 2013

Laterveer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten aardig prijzen zeer redelijk. Tijd tussen verschillende nagerechten was lang en van een van de gasten vergeten. Komt blijkbaar bij bediening ook niet op dat er iets mis. Aangegeven bij afrekenen. Reactie "fouten kunnen gemaakt worden" is voor mij niet acceptabel. Ga er niet meer terug.

Gegeten op 20 september 2013

rianne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week hier met 3 personen gegeten. We gingen voor het menu met oa als voorgerecht zalmtartaar, heel erg lekker en de gevulde portebello met geitenkaas, die ook heel goed smaakte.
Als hoofdgerecht kozen we het beenhammetje met mosterdsaus, smaakte prima behalve dat een van ons het een beetje droog vond. Als nagerecht gingen we voor de sorbet en de creme brule.
beiden waren heerlijk.
De bediening was zeer vriendelijk en attent, er werd zonder te vragen een karaf water op tafel gezet.
Simpele inrichting met kleine hoekjes waardoor je rustig met elkaar kon praten. Ook kon je eten in de tuin, maar helaas voor ons regende het pijpenstelen.
Klein minpuntje er waren maar twee toiletten.
Het is echt een aanrader, met een prima prijs/kwaliteit. Reserveren is aan te bevelen.

Gegeten op 11 september 2013

Schrijf zelf een recensie over De Buik van Parijs in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over De Buik van Parijs. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!