a TripAdvisor company

foto's van Over de Tong in Zwolle - 1 foto's van Over de Tong in Zwolle - 2 foto's van Over de Tong in Zwolle - 3 foto's van Over de Tong in Zwolle - 4 foto's van Over de Tong in Zwolle - 5

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 421 72 90

Geef je over aan de chef

Bij Restaurant Over de Tong dagen ze je uit. Laat je verrassen en laat alles over aan de kok door te kiezen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Het is het risico zeker waard want de vakkundigheid van de chef resulteert in de meest verrukkelijke gerechten. Ook de gastheer besteed veel persoonlijke aandacht aan iedere gast en zorgt voor wijn die de smaken in al je gerechten nog meer versterkt. Tongstrelend genieten!

AkeSikkema

Via online reservering

De ontvangst was hartelijk en de gerechten waren heerlijk en in balans zowel de amuses als het voor-, hoofd en nagerecht.
Een aanrader

Gegeten op 28 april 2016

leonie.reijers

Via online reservering

Wat een heerlijke avond. Goed eten, goede wijn en fijn personeel! De combinaties in de gerechten zijn verrassend, maar super goed en lekker op elkaar afgesteld!

Gegeten op 28 april 2016

schubert60

Via online reservering

Anders dan anders ontvangst; was aan ons zeer besteed.
Wij hadden een 3 gangen menu en kregen er 6 (inclusief de koffie tractatie na) en hebben heerlijk gegeten. 1 van ons had diverse rode wijnen die volgens haar prima bij de gerechten pasten, allen vonden de iberische varkens-lap erg lekker.

Gegeten op 21 april 2016

axelgron

Via online reservering

Wij vonden het eten heel lekker en bijzonder. Er is geen menukaart, er is alleen de keuze "verrassingsmenu" in 3, 4 of 5 gangen. We hadden verrassende lekkere combinaties, ik weet het niet meer precies maar het was o.a.: koekjes met kerriesaus en bieslook; een halve kokosnoot gevuld met o.a. crème van zwarte bonen, stukjes bleekselderij, schuim van iets en gepoft eetpapier; een stukje rauwe kabeljauw met o.a. lekkere kool en lekkere sauzen; asperges met aspergeschuim, gortgranen, venkel en snijboon; heel mals varkensvlees met bloemkoolpuree en lekkere sauzen; als toetje komkommerschuim, komkommerbolletjes, schaafsel van verveineijs en een gevuld bolletje van witte chocola. De gastheer vonden we erg vriendelijk, hij hielp ons goed aan de juiste lekkere wijn en hield daarbij rekening met onze wensen. Eén keer werd een verkeerd gerecht gebracht waarbij even de suggestie werd gewekt dat wij dat ook zo hadden besteld, maar het werd meteen hersteld. Het enige minpunt vond ik de poefjes: aan één kant van de tafel staan poefjes in plaats van een bank of stoelen. Het is weer eens wat anders en er is gelukkig wel een rugleuning maar ik gleed steeds weg op die poefjes. Verder had ik de fout gemaakt om de kokosnoot in de hand te nemen om er zo uit te eten zonder dat ik had gezien dat er een gat in zat. Mijn broek kon die avond weer in de was.

Gegeten op 25 april 2016

lexleopold

Via online reservering

Genoten van een 6 gangendiner met bijpassende wijnen. Zeer vriendelijke en prettige bediening, waarmee we ook leuk over de wijnspijs combinaties konden praten. De verschillende gangen volgden elkaar in een prettig tempo op en smaakte erg lekker.

Gegeten op 24 april 2016

Timmer11

Wij hebben heerlijk genoten van een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijn! De service was goed en de gerechten zagen er prachtig uit en smaakten ook heerlijk!;) aan het decor kan nog wel wat gedaan worden..Wij komen hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 23 april 2016

SWardenier

Via online reservering

Met zijn tweeen na een dagje shoppen terecht gekomen bij Over de tong met tankendineractie.
Netjes ontvangen en naar een soort huiskamer gebracht. Vervolgens een aperitiefje genomen en daarbij heerlijke kerriekoekjes gekregen. Actie was een driegangendiner van 37,50€, maar voor 12,50 erbij konden we 4 gangendiner nemen, veel te prijzig vonden we dus we hebben voor het driegangendiner gekozen. Amuse was verrukkelijk, voorgerecht wederom verrukkelijk, hoofdgerecht zeer lekker en het nagerecht leuk verzonnen en wederom heerlijk. Al met al was dit de moeite en het geld wel waard, al moet ik zeggen dat ik een glas wijn van 5,25 en een aperitiefje van 6,- voor een nipje Pineau des Charentes met Cider de echt te duur vind. Wel standaard een karaf water op tafel en dat is dan wel weer service. Conclusie: wil je een keer iets aparts eten en je smaakpapillen wekken, trek dan je buidel open.

Gegeten op 23 april 2016

RonApp

Via online reservering

Vorig weekend in Over de Tong geweest en ik had direct het gevoel in mijn eigen huiskamer te zitten namelijk geen menukaart en geen wijnkaart. Enige keuze was 4, 5 of 6 gangen met een wijnarrangement. Keuze viel snel op 6 gangen en combinatie van de gerechten en bijpassende wijnen was uitstekend. Na het hoofdgerecht speelde het "Over de Tong" team uitstekend in op de gezelligheid en de sfeer door goed aan te voelen dat we nog wel een extra gang met kaas zouden lusten. Daar hadden we natuurlijk wel een "nadenkwijn" voor nodig en ook dit werd uitstekend aangevoeld. Uiteindelijk natuurlijk ook nog koffie met Cognac en een laatste heerlijke Portugese wijn met het Team. Uitstekend eten, mooie bijpassende wijn en uitmuntende bediening . Wat mij betreft een onontdekt plekje in Zwolle en een aanrader! Enige uitdaging was om de laatste trein te halen en dat is gelukt ......

Gegeten op 15 april 2016

bassie16

Via online reservering

Leuke afwisseling van vis en vegetarisch, lekkere afwisselende wijnen.
Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed en de bediening, vermoedelijk ook de kok, kondigde elke gang/amuse prima aan.

Gegeten op 17 april 2016

dick rolandus

Via online reservering

Wij hebben een heerlijke avond gehad mede dankzij de super vriendelijke bediening en de voortreffelijke keuken.

Het 5 gangen verrassing menu was goed op elkaar afgestemd
waarbij een heerlijk wijnarrangement geserveerd werd.

Een aanrader voor de fijnproevers.

Dick Rolandus

Gegeten op 16 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Over de Tong in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Over de Tong. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.