Over de Tong

• 7.4

• 7.4

frans54
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant wat er aan de buitenkant uiterst sober uitziet maar dat wordt aan de binnenkant helemaal goed gemaakt door een mooi interieur en een warme ontvangst. Weliswaar dat de gastheer Dirk en kok Gerda het klein willen houden. Ga voor het verrassingsmenu en laat je ook verrassen door het wijnarrangement en onderga de warme ambiance. Garantie voor een topavond, op het niveau van een michelinster!
Frans

Gegeten op 1 maart 2014

sebscho
  • Recensies in de laatste twee jaar

Came here to try something new in the culinary world of Zwolle and also as a reaction of some recommendations. The restaurant served a delicious tasting menu and good wines. Nothing bad about the food. As soon as it came to service it was very bad. Serving oil and salt without bread. Serving wine while waiting 1.5hrs for the food to be served. Expect a whole evening out for dinner (4.5hrs!!!! For the whole menu was too long). Strange concept. Definitely sth to be done on speed and service here.

Floris77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat als je als gastheer een groep in de bovenzaal wegstopt en je personeel het werk laat doen? Dan kan dat zoals bij Over De Tong helemaal mis gaan. Bij aankomst gaat het al fout; aan de bar eerst een biertje drinken, waarbij ik gevraagd word zelf het biertje in te schenken.. Uh ok.. Eenmaal met de groep boven zittend, is het een opeenstapeling van misverstanden en vaagheden. We willen graag weten wat het verrassingsmenu inhoudt zodat evt gerechten veranderd kunnen worden, maar we krijgen te horen dat ze niet weet wat er geserveerd gaat worden. Na meer dan een uur krijgen we eindelijk een broodje, daarvoor hebben we naar een schoteltje met boter mogen kijken. Als we aangeven dat we ook wel wijn willen drinken bij het eten, komt eindelijk de gastheer naar boven. Het wijnarrangement die we bij het eten kiezen, wordt 2x ruim een kwartier nadat we het eten opgediend hebben gekregen pas ingeschonken.. Het eten zelf is op zich prima, maar de porties zijn aan de kleine kant (nee, ik hoef geen vol bord) en het kaasplankje bevat geen enkele verrassing. De koffie hebben we maar gelaten voor wat het is. De jassen, die wel aangenomen waren, vonden we terug op de grond bij het trappengat.
Naar aanleiding van het alle voorgaande recensies waren de verwachtingen hoog, en die zullen waarschijnlijk deels waargemaakt zijn als je beneden in het restaurant zit. Zorg er als groep voor dat je niet zoals wij boven wordt weggestopt, want ze raken de draad helemaal kwijt.
Geen uitgebreid verslag van het eten.. Je kan nog zo goed koken, maar als de ambiance en service zo abominabel is, dan smaakt niets meer.

Gegeten op 15 februari 2014

raymond30
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van 2 goede vrienden dit restaurant bezocht. In tegenstelling tot ons gebruik(zelf kiezen van de kaart) zijn we gegaan voor het verrassingsmenu. In eerste instantie gingen we voor de 5 gangen vanwege de tijd maar dit hebben we later gewijzigd naar 6 gangen. Elk gerecht was heerlijk. Leuke en mooie combinaties van ingrediënten zonder dat het extreem was. Alles vergezeld van lekkere en mooie wijnen. De gastheer en zijn vrouw zijn zeer bekwaam en gastvrij!
De inrichting en dan met name de kunst vonden wij zelf niet in verhouding met het eten. Bij de bediening gingen enkele kleine details niet 100%. Zo miste er op 1 bord van de 6 een ingrediënt, vergat men aan het begin te vertellen wat men serveerde en bij 1 onderdeel spraken de obers elkaar tegen(werd wel direct gecorrigeerd). Al met al een echte aanrader als je een keer echt uit eten wilt en je wilt laten verrassen. Bedankt voor een topavond!

Gegeten op 21 december 2013

ITersteeg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al meerdere malen hier gegeten. Altijd een super bediening, klantgericht en veel kennis van de geserveerde gerechten en wijnen. Het eten is altijd top en met veel zorgvuldigheid bereid. Je verwacht dit niet als je alleen af gaat op de buitenkant. Zo zie je maar weer dat de buitenkant en je eerste indruk niet altijd alles zegt. Een echte aanrader!!

Gegeten op 14 september 2013

Proefer Nico
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten hier tijdens de restaurantweek, gerechten goed en lekker en gastheer zeer vriendelijk, enige kanttekening is dat de oplossing voor een lactose allergie het weglaten van onderdelen van het gerecht inhield, vervangen of een ander gerecht is m.i. een mooiere oplossing

Gegeten op 23 augustus 2013

stamper1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk en klein intiem restaurant! Zeer vriendelijke eigenaar! Ook de keuken brigade is erg vriendelijk! We hebben genoten van het eten en de leuke sfeer, de twee eigenaars zijn erg leuk met elkaar! We komen snel terug!

Thijsvh84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het gekozen verrassingsmenu was geweldig. Evenals het de wijnen uit het bijpassende arrangement. De gerechten waren mooi detaillistisch opgemaakt met een geweldige smaak. De bediening door de eigenaar zelf was persoonlijk en gastvrij. We hebben er heerlijk een hele avond gehad en komen er zeker terug!

Gegeten op 14 juni 2013

gewoonlekkereten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdje terug geweest met collega's. Heerlijke plek voor een avondvullend programma. We hebben ons laten verassen met een 7-gangen diner en wijnarrangement. Super genoten, lekker relaxte sfeer en persoonlijke service. Het is klein en knus, maar dat maakt het juist zo gezellig. In tijden niet zo lekker gegeten en genoten!

K_Haar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben onlangs heerlijk gegeten bij "Over de Tong". De gastheer wordt terecht geroemd, de sfeer is ontspannen. Dineren is echt een genot.

De gastheer weet veel te vertellen over de wijnen die met zorg worden uitgekozen. Prettig dat wijn ook per half glas geschonken wordt.

Wat ons betreft zijn wijn en sfeer de sterke punten van dit restaurant. De gerechten zijn lekker, maar niet heel bijzonder. Desalniettemin een aanrader en een van de betere restaurants in zijn categorie.

Schrijf zelf een recensie over Over de Tong in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Over de Tong. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!