Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Over de Tong

2. Wereldkeuken
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 038 421 72 90

JWW11

Hoewel het alweer een tijdje geleden is dat we hier aten, mag dit restaurant niet ontbreken. Het is een van onze favorieten! Eten is fantastisch, de ambiance klein maar mooi en gezellig, en de service geweldig. Het wordt gerund door een wat ouder echtpaar: zij kookt (geweldig), hij is de sommelier en ober. Aanrader!

Gegeten op 7 maart 2014

WildlifeMarc

Op aanraden van een collega uit Zwolle hier maar eens gaan eten. Het blijkt maar dat ik vaker naar collega's moet luisteren. Wat een heerlijke verrassing. Over de Tong wordt gerund door een echtbaar dat dit werk puur doen met liefde voor hun vak. Zij staat in de keuken en het is duidelijk dat ze haar smaken goed voor elkaar heeft. Hij staat achter de bar en vermaakt de gasten. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige gasten wat amicaal aan doet, maar wij hebben hele fijne adviezen en uitleg gehad over het eten en vele tips over de omgeving gekregen.
Als amuse kwamen er twee kerriekoekjes op tafel. Deze waren erg smakelijk (verrassend voor ons). Het voorgerecht van coquilles vroeg er bijna om om het bord schoon te likken. De doperwtenpuree onder ons visje als tussengerecht was een mooie aanvulling en haalde de zeebaars goed naar boven. Stiekem houten we toch een beetje op asperges bij het hoofdgerecht en gelukkig zaten deze er ook bij. We hadden ze nog niet eerder zo lekker gehad. Niet klassiek maar een paar mooie stukken met een beetje "bite".
Dit is nou een zo'n restaurant waar je de kaart niet eens moet bekijken, maar gewoon moet vertrouwen op de kok.

Gegeten op 9 juni 2014

daan48

Vandaag, 25 mei, onze 21e trouwdag gevierd. Met mijn vrouw Ellen een ongelooflijk en fantastisch culinair hoogstandje mogen ervaren.
We hebben gekozen voor een 6 gangen menu bij gastheer Dirk en keukengodin Gerda.

Het 6 gangenfeest van Gerda met een wijnarrangement van Dirk verder geperfectioneerd.

We zijn groot fan van zeer regelmatig uit eten en Over De Tong staat in de top 3 voor ons in de toch al Hogeschool - lekker - eten in Zwolle.

Gerda en Dirk....het was grandioos, hier wordt men blij van....een feest over de tong...

Ellen en Daan Snellenburg

Gegeten op 25 mei 2014

Reki

Afgelopen zondag met mijn vriendin bij over de tong gaan eten op aanraden van een collega.

We komen zelf uit Utrecht en waren voor het eerst in zwolle.

We kozen voor het 5 gangen verrassings menu , het eten was van gang tot gang overheerlijk.

Ook de meneer in de bediening was gezellig en kundig, geweldig om te zien dat iemand die niet meer hoeft te werken toch zijn passie blijft uitvoeren.
De wijnkeuze bij de gerechten was ook perfect,

Ik hoop dat deze lieve mensen nog jaren doorgaan met hun ding doen want dat doen ze geweldig!

frans54

Een restaurant wat er aan de buitenkant uiterst sober uitziet maar dat wordt aan de binnenkant helemaal goed gemaakt door een mooi interieur en een warme ontvangst. Weliswaar dat de gastheer Dirk en kok Gerda het klein willen houden. Ga voor het verrassingsmenu en laat je ook verrassen door het wijnarrangement en onderga de warme ambiance. Garantie voor een topavond, op het niveau van een michelinster!
Frans

Gegeten op 1 maart 2014

Floris77

Wat als je als gastheer een groep in de bovenzaal wegstopt en je personeel het werk laat doen? Dan kan dat zoals bij Over De Tong helemaal mis gaan. Bij aankomst gaat het al fout; aan de bar eerst een biertje drinken, waarbij ik gevraagd word zelf het biertje in te schenken.. Uh ok.. Eenmaal met de groep boven zittend, is het een opeenstapeling van misverstanden en vaagheden. We willen graag weten wat het verrassingsmenu inhoudt zodat evt gerechten veranderd kunnen worden, maar we krijgen te horen dat ze niet weet wat er geserveerd gaat worden. Na meer dan een uur krijgen we eindelijk een broodje, daarvoor hebben we naar een schoteltje met boter mogen kijken. Als we aangeven dat we ook wel wijn willen drinken bij het eten, komt eindelijk de gastheer naar boven. Het wijnarrangement die we bij het eten kiezen, wordt 2x ruim een kwartier nadat we het eten opgediend hebben gekregen pas ingeschonken.. Het eten zelf is op zich prima, maar de porties zijn aan de kleine kant (nee, ik hoef geen vol bord) en het kaasplankje bevat geen enkele verrassing. De koffie hebben we maar gelaten voor wat het is. De jassen, die wel aangenomen waren, vonden we terug op de grond bij het trappengat.
Naar aanleiding van het alle voorgaande recensies waren de verwachtingen hoog, en die zullen waarschijnlijk deels waargemaakt zijn als je beneden in het restaurant zit. Zorg er als groep voor dat je niet zoals wij boven wordt weggestopt, want ze raken de draad helemaal kwijt.
Geen uitgebreid verslag van het eten.. Je kan nog zo goed koken, maar als de ambiance en service zo abominabel is, dan smaakt niets meer.

Gegeten op 15 februari 2014

raymond30

Op aanraden van 2 goede vrienden dit restaurant bezocht. In tegenstelling tot ons gebruik(zelf kiezen van de kaart) zijn we gegaan voor het verrassingsmenu. In eerste instantie gingen we voor de 5 gangen vanwege de tijd maar dit hebben we later gewijzigd naar 6 gangen. Elk gerecht was heerlijk. Leuke en mooie combinaties van ingrediënten zonder dat het extreem was. Alles vergezeld van lekkere en mooie wijnen. De gastheer en zijn vrouw zijn zeer bekwaam en gastvrij!
De inrichting en dan met name de kunst vonden wij zelf niet in verhouding met het eten. Bij de bediening gingen enkele kleine details niet 100%. Zo miste er op 1 bord van de 6 een ingrediënt, vergat men aan het begin te vertellen wat men serveerde en bij 1 onderdeel spraken de obers elkaar tegen(werd wel direct gecorrigeerd). Al met al een echte aanrader als je een keer echt uit eten wilt en je wilt laten verrassen. Bedankt voor een topavond!

Gegeten op 21 december 2013

ITersteeg

Al meerdere malen hier gegeten. Altijd een super bediening, klantgericht en veel kennis van de geserveerde gerechten en wijnen. Het eten is altijd top en met veel zorgvuldigheid bereid. Je verwacht dit niet als je alleen af gaat op de buitenkant. Zo zie je maar weer dat de buitenkant en je eerste indruk niet altijd alles zegt. Een echte aanrader!!

Gegeten op 14 september 2013

Proefer Nico

Prima gegeten hier tijdens de restaurantweek, gerechten goed en lekker en gastheer zeer vriendelijk, enige kanttekening is dat de oplossing voor een lactose allergie het weglaten van onderdelen van het gerecht inhield, vervangen of een ander gerecht is m.i. een mooiere oplossing

Gegeten op 23 augustus 2013

stamper1981

Leuk en klein intiem restaurant! Zeer vriendelijke eigenaar! Ook de keuken brigade is erg vriendelijk! We hebben genoten van het eten en de leuke sfeer, de twee eigenaars zijn erg leuk met elkaar! We komen snel terug!

Schrijf zelf een recensie over Over de Tong in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Over de Tong. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.