BaiYok

• 7.8

• 7.3

Nijeboerjolanda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is echt fantastisch. Jammer dat de eigenaar niet de meest toegankelijke en hartelijke man is, dit past niet helemaal bij het geweldige stukje Thailand dat je in Zwolle kunt beleven. We hebben er al een paar keer gegeten, keer op keer is het genieten van het eten.

HeintjeD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was heerlijk. De bediening wist goed te vertellen welke combinaties van scherp en zoet wij het beste konden maken! Het eten werd op geserveert in thais serviesgoed zodat je helemaal in de sfeer kwam.
Zeker voor herhaling vatbaar en aan te bevelen!

Gegeten op 10 augustus 2013

Lokkie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekker gegeten van de "Nua phad naam man hoi" en de "Phad kra prow nua".
Benaming klinkt onbekend maar de menukaart geeft een duidelijke vertaling van deze heerlijke gerechten. Goede balans in de samenstellingen daarvan.
Ook het dessert "Roomijs met vers tropisch fruit, geserveerd op bananenblad" smaakte voortreffelijk.
Prijzen zijn vrij fors (hoofdgerechten bijna 20 euro) maar deze prijs is het ons waard !
Jammer dat er voor een klein bijgerecht (zoals gebakken rijst) apart moet worden bijbetaald.
Consumptieprijzen zijn redelijk, hoewel een glaasje huiswijn aan de dure kant (E 4,25 hoge prijs in verhouding tot de kwaliteit daarvan).
Entourage/decor is matig: in een vrij kleine ruimte zijn zoveel mogelijk zitplaatsen gecreeerd. Betekent dat de gasten vrij dicht op elkaar zitten, er slechts een zeer kleine en onoverzichtelijke vrijwel garderobe is en dat er ongunstige zitplekken zijn zoals naast de bar en onderaan een trap (leidende naar de toiletten).........
Bediening professioneel, belangstellend en vriendelijk.
Al met al komen we hier nog eens weer en gaan dan voor de drukte uit (drukte vanaf ongeveer 19:00 uur).

Gegeten op 30 januari 2014

Monin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de verjaardag van (schoon)moeder hier gegeten. We komen er regelmatig en het eten is bijzonder goed. Vooral de Thom ka kai is een aanrader, zo zacht door de kokos.
Pittig is ook echt pittig, maar je krijgt voldoende uitleg en begeleiding bij het kiezen van je voorkeur. Voor ons is dit de topper van Overijssel! Geen wonder dat Jonnie en Therese Boer hier zelf eten! (zie: Where the Chef's eat!)

Dank Paul en team!

Gegeten op 7 januari 2014

jpenannelies
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om in de stemming voor onze vakantie naar Thailand te komen, maakten wij graag kennis met de Thaise keuken en wat een goede keuze om dit bij BaiYok te doen. Het decor neemt je direct mee naar een tempelachtige omgeving. Vanwege ons gezelschap (6 personen) hebben wij gekozen voor een selectie van milde en pittige (voor)gerechten, op advies van onze gastvrouw. Zo kregen wij heerlijke salades, Thaise curry's met garnalen en rundvlees, meerval, kipfilet en varkensvlees, gecombineerd met gebakken en gekookte rijst. Kortom, voor iedere smaak was er een heerlijk gerecht. Ook de service was vriendelijk en attent. Een heerlijke avond om alvast in de stemming van een Thaise vakantie te komen!

Gegeten op 26 december 2013

erpann
  • Recensies in de laatste twee jaar

De recensies zijn erg lovend, Vol verwachting gingen we naar BaiYok.
Met zijn vijven dus we kozen voor een menu met allemaal verschillende gerechten.
Soep bijbesteld en een pittig visgerecht. Kregen een heel pittige maar verder smakeloze kippensoep. Een aantal gerechten was erg lekker : gamba's, rundersate.
Een aantal was lekker : gebakken kippenvlees in bananenblad, loempia.
Rundsalade was heel veel in een te kleine schaal met brokken vlees.
Toetje met (zelfgedraaid) mango-ijs en ander (fabrieks?)ijs was veel.
Huiswijn is goed en niet duur. Rest van de wijn m.n. de witte wijn is qua prijs redelijk duur.

Gegeten op 14 december 2013

bartje2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een authentieke Thai ziet het er eigenlijk een beetje té netjes uit, een systeemplafond wat er wat mij betreft wel uit mag, en een leuk houten huisje midden in de zaak dat weer zwaar contrasteert met dat vreselijke systeemplafond. Maar je voelt je meteen welkom, en dan heb je de kaart nog niet eens gezien! Veel heerlijke gerechten en wat een vriendelijkheid! In het seizoen hebben ze altijd keuze uit verschillende samengestelde arrangementen. Een arrangement bestaat uit keuze voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Dessert, roomijs op een bananenblad met tropisch fruit. De pittigheid hangt van het gerecht af en wordt aangegeven met sterren.

Gegeten op 20 september 2013

HB-Parker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer gegeten bij BaiYok. Voor uitgebreidere beschrijving zie mijn vorige recensie.

Goed gebruik van verse ingrediënten. Iets minder in balans dan de vorige keer. Ook net niet zo top afgewerkt als bij ons vorige bezoek.

Het blijft een aanrader!

Gegeten op 28 september 2013

TiMaR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke gerechten en goede bediening. Wij hadden het menu van de chef, een soort verrassingsmenu. Enige nadeel vond ik zelf dat alles zoet is door de suiker of de kokos. Daar ben ik zelf niet zo van, maar dat ligt meer aan mijn smaak. Wel een aanrader om eens te gaan eten!

Gegeten op 26 april 2013

Delekkersteoliebol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit weekend bezocht, iedereen in Zwolle is altijd vol van dit restaurant. Ambiance is binnen matig, tafels dicht op elkaar. Buiten aan de gracht leuk zitten. Bediening laat wat te wensen over, zelf vragen om de kaart en vragen of we mogen bestellen. Dus wat aandachtspunten voor de bediening, overigens zeer gastvrije gastvrouw wat eigenlijk door personeel gekopieerd zou moeten worden. Al met al eten erg lekker, wat de avond goedmaakt. Prijs aan de hoge kant, even puntjes op de i zetten en dan zal ik het zeker aanraden.

Gegeten op 24 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over BaiYok in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over BaiYok. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!