Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Poppe

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 038 421 30 50

SLS08

Een aanrader!
Wij waren hier met z'n tweeen geweest afgelopen week. Wij zijn niet bekend in Zwolle, dus zochten een leuk restaurantje.
Op Iens zagen we de goede recensies, en die zijn zeker niet gelogen.
Het eten was erg mooi opgemaakt, dat maakt het altijd wat lekkerder. Het vlees heel mals. Goed op smaak. De aardappelgratin en de rauwkostsalade waren ook erg lekker bij het hoofdgerecht.
Het toetje, Marstaart, was erg mooi opgemaakt en smaakte verrukkelijk!
De service is hier ook goed, je voelt je echt welkom.

Gegeten op 26 november 2014

cybertijger

Prachtig decor. Mooi de oorspronkelijke functie van het gebouw tonen en op knappe wijze de open keuken daarin verwerkt. En hier geen overlast van afzuigkap of kookluchten in de kleding. Misschien een beetje donker, maar dat kan ook prettig zijn, het eten was in elk geval prima te zien.
Iedereen is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Prima open witte wijn waar gelukkig eens niet heel zuinig mee geschonken wordt.
Tafelgenoot had coppa en zeeduivel, beiden vielen erg in de smaak. Andere tafelgenoot had de fazant, altijd lastig en was een beetje aan de droge kant, maar verder goed van smaak. Zelf had ik de geitenkaas, erg lekker en het sorbetijs heerlijk! Het hert was voortreffelijk, enige commentaar dat ik daarop heb, is wat mij betreft de flinke stukken hertenbiefstuk; dat mag zeker een onsje - of zelfs 2 ons - minder zijn.
Als we weer in de buurt zijn, zullen we waarschijnlijk proberen weer binnen te komen.

Gegeten op 22 oktober 2014

ptouw

Boven is aan de achterkant een prettige plek om met een groep apart te zitten. De verlichting schiet wel wat tekort. Bij het driegangen menu konden onze Chinese gasten geen keuze maken tussen vlees en vis en dit werd netjes opgelost door van beide een kleine portie te serveren. Voorgerecht zalm met kaas en gamba's was zeer smakelijk. Nagerecht chocola vond ik iets minder. Gecombineerd hoofdgerecht prima. De maaltijd werd te langzaam geserveerd, veel wachten. Al met al wel voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 29 oktober 2014

GNoorland

Voor de vijfde keer binnen een jaar gedineerd bij Poppe. Poppe behoort inmiddels bij onze toppers in de buurt. Altijd als er iets te vieren is gaan we naar Poppe. De hele avond is daar nl. een feestje.

Bij ontvangst krijg je te maken met de gastheer/eigenaar. Hij is altijd vrolijk en herkent z'n vaste gasten. Een goed teken. Een plekje mag je altijd zelf uitzoeken, dat is leuk.
Wij kiezen er steevast voor om dicht naast de open keuken plaats te nemen. De zoete olijven vooraf zijn heerlijk, zonder vragen wordt dit bakje gelukkig steeds opnieuw gevuld.
Het eten is erg goed. Ik heb nog geen misser op mijn bord gehad. Ik kies vaak voor het menu van de smid (verrassingsmenu van 4 gangen) of het wildmenu.
Het zwijn met appel gerecht, de eendenborst, de fazant, allemaal erg smaakvol en als volwaardig 'mannengerecht' gepresenteerd.
De wijnen zijn lekker en goed bij de gerechten gezocht. Diverse suggesties om net een ander land te proberen, want... zijn leuk. Een avond uit eten is ook bedoelt om te leren.
De rekening is in balans met het eten. Poppe zorgt voor een goed gevoel en een goed gevulde buik. Voor herhaling vatbaar. Wij hebben de zesde reservering al gemaakt!

Gegeten op 28 maart 2014

Epicurus2

Eten (en drinken)
Wij kiezen voor een viergangenmenu à € 39,50. Het voorgerecht, zalm met een zoetzure rettich en schuim van piccalilly, is meer koud dan fris. Van de tweede gang, roodbaarsfilet, currylinzen en groene kruidenolie, is elke smaak afzonderlijk prima, maar de combinatie begrijpen we niet. Het hoofdgerecht is diamanthaas (ook wel schouder- of jodenhaas genoemd) op een stamppotje van suikersla en vanillejus, geserveerd met aardappelgratin en een salade van rode biet en appel. Zeer smakelijk, hoewel de diamanthaas wel eens malser wordt geserveerd. Tot slot een oosterse brownie met tonkabonenroomijs en ananas. Ook hier stuk voor stuk smakelijk. Maar de combinatie? We ronden de waardering naar boven af en komen op een zesje.

Abominabel. Een zeer afstandelijke dame verbetert de klant op een toon die niet gepast is. Bij de komst van nieuwe gasten worden de oude vergeten. Alle dames van de zwarte brigade hebben merkbaar meer aandacht voor de heren van de witte brigade dan voor de gasten. U kunt beter direct een eigen fles wijn bestellen, dan kunt uzelf bijschenken wanneer het glas al even leeg is. Tussen de gangen door wordt de tafel niet "ontkruimd". De rekening laat lang op zich wachten. De betaling wordt niet opgehaald. We kunnen zelf onze jas wel zoeken en de uitgang vinden. In het voorbijgaan spreekt een kok nog een hoopvol "Tot ziens". Misschien, maar dan toch zeker niet bij Poppe! Een één voor de bediening, want lager kan hier niet.

Een voormalige hoefsmederij aan de rand van de binnenstad. Smaakvol interieur in rood en grijs. Veel oude ornamenten of wat daarvoor door moet gaan. Leuke sfeer.

Gegeten op 3 maart 2014

Monin

Voor de verjaardag van mijn man hier laatst wezen eten. Op een dinsdagavond zitten ze toch leuk vol! Begonnen met een proeverij. Toch handig als je niet kan kiezen! Als hoofdgerecht gegaan voor de Elzasser Zuurkool! Lekker! Vooral als je (als vleesliefhebber) diverse worstjes er bij ontvangt.
Mooie zaak, correcte bediening en goed eten!

Gegeten op 15 oktober 2013

ronald1958

Ter ere van een 40-jarig ambtsjubileum van 2 collega's hebben we op een doordeweekse dag met 15 personen uitstekend en in een prettige ambiance gegeten bij Poppe. De huisgemarineerde olijven (een proces van 5 dagen) waren bijzonder lekker en geheel anders van smaak dan olijven die normaliter op tafel staan. Ons menu bestond uit het keuzemenu voor Gezelschappen in de Gelagkamer. Zelf had ik voor de geitenkaas, hertenbiefstuk en de wafel gekozen. Tussendoor kregen we nog een heerlijke bouillon. De kwaliteit van het eten was prima, porties waren niet te klein of te groot. Bediening ging vlot en bij elk gerecht kregen we een bijpassende wijn. Ook de vegetariërs onder ons hadden niets te klagen. Aangezien ik niet de rekening hoefde te betalen kan ik niets zeggen over de prijs-/kwaliteitsverhouding, maar ik weet zeker dat ik hier nog eens terugkom! Aanrader.

Gegeten op 7 januari 2014

Liefhebbers1

Gisteren bij Poppe voor het 5 gangen menu gekozen. We kwamen ter ere van mijn vriends verjaardag en bij binnenkomst werd hij al hartelijk gefeliciteerd! Het personeel was zeer hartelijk en heeft duidelijk plezier in zijn/haar vak.

Het eten was heerlijk, ruime porties, leuke combinaties en smaakvol!

Bij Poppe komen we zeker nog eens terug!

Gegeten op 6 januari 2014

homleo

Na een dagje Zwolle, gegeten bij Poppe. De ontvangst was hartelijk en wij konden zelf een tafeltje voor twee uitzoeken. De inrichting, met een open keuken in het midden, was gezellig met warme kleuren.
Bij het aperitief werd een schaaltje groene olijven geserveerd met een heerlijke aparte smaak.
De menukaart was goed uitgebalanceerd met voor ieders gading wel iets.
De voorgerechten, livarham met paddenstoel lasagna, en het amuse festival waren verrassend en smaakvol.
De hoofdgerechten, zeebaars en tournedos rossini, waren ruim geportioneerd en hadden uitstekende smaaktonen.
De geschonken wijnen, zowel wit als rood, hadden de juiste temperatuur en waren van goede kwaliteit.
De bediening was zeer attent en uiterst deskundig over zowel de wijnen als de samenstelling van de menu's en gerechten.
Restaurant Poppe is een bezoek zeker waard.

Gegeten op 11 december 2013

PD58

Met een collega en partners gedineerd op een drukke zaterdagavond. Daar was weinig van te merken. De bediening was prima en had voldoende tijd voor ons. De entourage, een oude smidse, was warm en gezellig. De keuken in het midden van de zaak versterkte dat gevoel. We kozen voor het verrassingsmenu van 7 gangen, ondersteund door prima wijnen. Het was een varieteit van alles wat de kaart te bieden had. Zeer de moeite waard.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Poppe in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Poppe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.