Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Poppe

2. Frans
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 038 421 30 50

GNoorland

Voor de vijfde keer binnen een jaar gedineerd bij Poppe. Poppe behoort inmiddels bij onze toppers in de buurt. Altijd als er iets te vieren is gaan we naar Poppe. De hele avond is daar nl. een feestje.

Bij ontvangst krijg je te maken met de gastheer/eigenaar. Hij is altijd vrolijk en herkent z'n vaste gasten. Een goed teken. Een plekje mag je altijd zelf uitzoeken, dat is leuk.
Wij kiezen er steevast voor om dicht naast de open keuken plaats te nemen. De zoete olijven vooraf zijn heerlijk, zonder vragen wordt dit bakje gelukkig steeds opnieuw gevuld.
Het eten is erg goed. Ik heb nog geen misser op mijn bord gehad. Ik kies vaak voor het menu van de smid (verrassingsmenu van 4 gangen) of het wildmenu.
Het zwijn met appel gerecht, de eendenborst, de fazant, allemaal erg smaakvol en als volwaardig 'mannengerecht' gepresenteerd.
De wijnen zijn lekker en goed bij de gerechten gezocht. Diverse suggesties om net een ander land te proberen, want... zijn leuk. Een avond uit eten is ook bedoelt om te leren.
De rekening is in balans met het eten. Poppe zorgt voor een goed gevoel en een goed gevulde buik. Voor herhaling vatbaar. Wij hebben de zesde reservering al gemaakt!

Gegeten op 28 maart 2014

Epicurus2

Eten (en drinken)
Wij kiezen voor een viergangenmenu à € 39,50. Het voorgerecht, zalm met een zoetzure rettich en schuim van piccalilly, is meer koud dan fris. Van de tweede gang, roodbaarsfilet, currylinzen en groene kruidenolie, is elke smaak afzonderlijk prima, maar de combinatie begrijpen we niet. Het hoofdgerecht is diamanthaas (ook wel schouder- of jodenhaas genoemd) op een stamppotje van suikersla en vanillejus, geserveerd met aardappelgratin en een salade van rode biet en appel. Zeer smakelijk, hoewel de diamanthaas wel eens malser wordt geserveerd. Tot slot een oosterse brownie met tonkabonenroomijs en ananas. Ook hier stuk voor stuk smakelijk. Maar de combinatie? We ronden de waardering naar boven af en komen op een zesje.

Abominabel. Een zeer afstandelijke dame verbetert de klant op een toon die niet gepast is. Bij de komst van nieuwe gasten worden de oude vergeten. Alle dames van de zwarte brigade hebben merkbaar meer aandacht voor de heren van de witte brigade dan voor de gasten. U kunt beter direct een eigen fles wijn bestellen, dan kunt uzelf bijschenken wanneer het glas al even leeg is. Tussen de gangen door wordt de tafel niet "ontkruimd". De rekening laat lang op zich wachten. De betaling wordt niet opgehaald. We kunnen zelf onze jas wel zoeken en de uitgang vinden. In het voorbijgaan spreekt een kok nog een hoopvol "Tot ziens". Misschien, maar dan toch zeker niet bij Poppe! Een één voor de bediening, want lager kan hier niet.

Een voormalige hoefsmederij aan de rand van de binnenstad. Smaakvol interieur in rood en grijs. Veel oude ornamenten of wat daarvoor door moet gaan. Leuke sfeer.

Gegeten op 3 maart 2014

Monin

Voor de verjaardag van mijn man hier laatst wezen eten. Op een dinsdagavond zitten ze toch leuk vol! Begonnen met een proeverij. Toch handig als je niet kan kiezen! Als hoofdgerecht gegaan voor de Elzasser Zuurkool! Lekker! Vooral als je (als vleesliefhebber) diverse worstjes er bij ontvangt.
Mooie zaak, correcte bediening en goed eten!

Gegeten op 15 oktober 2013

ronald1958

Ter ere van een 40-jarig ambtsjubileum van 2 collega's hebben we op een doordeweekse dag met 15 personen uitstekend en in een prettige ambiance gegeten bij Poppe. De huisgemarineerde olijven (een proces van 5 dagen) waren bijzonder lekker en geheel anders van smaak dan olijven die normaliter op tafel staan. Ons menu bestond uit het keuzemenu voor Gezelschappen in de Gelagkamer. Zelf had ik voor de geitenkaas, hertenbiefstuk en de wafel gekozen. Tussendoor kregen we nog een heerlijke bouillon. De kwaliteit van het eten was prima, porties waren niet te klein of te groot. Bediening ging vlot en bij elk gerecht kregen we een bijpassende wijn. Ook de vegetariërs onder ons hadden niets te klagen. Aangezien ik niet de rekening hoefde te betalen kan ik niets zeggen over de prijs-/kwaliteitsverhouding, maar ik weet zeker dat ik hier nog eens terugkom! Aanrader.

Gegeten op 7 januari 2014

Liefhebbers1

Gisteren bij Poppe voor het 5 gangen menu gekozen. We kwamen ter ere van mijn vriends verjaardag en bij binnenkomst werd hij al hartelijk gefeliciteerd! Het personeel was zeer hartelijk en heeft duidelijk plezier in zijn/haar vak.

Het eten was heerlijk, ruime porties, leuke combinaties en smaakvol!

Bij Poppe komen we zeker nog eens terug!

Gegeten op 6 januari 2014

homleo

Na een dagje Zwolle, gegeten bij Poppe. De ontvangst was hartelijk en wij konden zelf een tafeltje voor twee uitzoeken. De inrichting, met een open keuken in het midden, was gezellig met warme kleuren.
Bij het aperitief werd een schaaltje groene olijven geserveerd met een heerlijke aparte smaak.
De menukaart was goed uitgebalanceerd met voor ieders gading wel iets.
De voorgerechten, livarham met paddenstoel lasagna, en het amuse festival waren verrassend en smaakvol.
De hoofdgerechten, zeebaars en tournedos rossini, waren ruim geportioneerd en hadden uitstekende smaaktonen.
De geschonken wijnen, zowel wit als rood, hadden de juiste temperatuur en waren van goede kwaliteit.
De bediening was zeer attent en uiterst deskundig over zowel de wijnen als de samenstelling van de menu's en gerechten.
Restaurant Poppe is een bezoek zeker waard.

Gegeten op 11 december 2013

PD58

Met een collega en partners gedineerd op een drukke zaterdagavond. Daar was weinig van te merken. De bediening was prima en had voldoende tijd voor ons. De entourage, een oude smidse, was warm en gezellig. De keuken in het midden van de zaak versterkte dat gevoel. We kozen voor het verrassingsmenu van 7 gangen, ondersteund door prima wijnen. Het was een varieteit van alles wat de kaart te bieden had. Zeer de moeite waard.

Gegeten op 5 oktober 2013

pascal26

werkbezoek aan Zwolle, Poppe ontdekt per toeval op zondagavond met collega. lekker warm en knus interieur, direct opgevangen door een zeer vriendelijke ober, tafeltje voor twee met een heerlijke Portugese rode wijn en het 4 gangen menu, geniaal gewoon. nog eens teruggeweest dezelfde week en ik ga er zeker nog terug. Pascal uit België.

Gegeten op 24 maart 2013

meermuziek

Geweldig gegeten! Bij het aperitief verrukkelijk gemarineerde groene olijven.
De wijn (per glas) iets prijzig maar zeer goed passend bij de gerechten. Goed advies. Zeer goede bouillon vooraf maar het kalfsgerecht en de eendenborst waren helemaal "af". Als bijlage werd een rabarbergerecht geserveerd en ik hou daar niet van mijn vrouw wel). Zonder bijbetaling werd binnen de kortste keren een verrukkelijke salade gebracht! De koffie als afsluiting geserveerd met allerhande lekkernijen voor een werkelijk zeer lage prijs. Zeer vriendelijke en vlotte bediening; wij voelden ons meteen "thuis". Al wonen we een flink eind uit de buurt, we komen zeker terug. Een aanrader dus.

Gegeten op 9 augustus 2013

Borm

Afgelopen donderdag gaan eten bij Poppe met mijn vriendin. We hadden gereserveerd om 7 uur, maar door een te volle planning van deze dag ontdekten we rond een uurtje of 5 dat dit niet haalbaar was, het was geen enkel probleem om deze reservering te verschuiven naar 8 uur. Aldaar aangekomen werden we heel vriendelijk welkom geheten door de dames van de bediening. Door het late tijdstip was er genoeg plaats en werden we gewezen op een tafel bij het raam. Een heel mooi plaatsje waar we uitzicht hadden op de keuken (ik en mijn vriendin vinden dit beide reuze interessant, omdat we beide werkzaam zijn in de horeca en hotelschool doen). Het personeel was reuze vriendelijk en waren zeer hartelijk, terwijl we nog maar met 1 andere tafel in het restaurant waren. Vaak krijg je het idee dat je weggekeken word als je rond deze tijd gaat eten, maar daar was totaal geen sprake van. We hebben beide een 4 gangen verrassingsmenu van de smid genomen. Dit was erg lekker, en ruim voldoende. Er werd voldoende tijd tussen de gangen gegeven om een beetje te praten en ruimte te maken voor de volgende gangen. Bij het hoofdgerecht kregen we een heerlijke Argentijnse Merlot van Salentijn deze vond ik wat prijzig (ruim 6 euro), maar ach, ze moeten ook ergens op verdienen van een 4 gangen menu van 39,50 vond ik helemaal niet gek. Vervolgens kregen we nog een heerlijk aangeklede kop koffie na en kwam de gastheer nog een gezellig praatje maken aan tafel. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik een kritische gast ben, maar buiten de prijs van de wijn heb ik eigenlijk geen negatief punt kunnen ontdekken. De knusse sfeer in het restaurant is zeker een toevoeging aan het eten. Al met al was het echt een hele prettige avond

Gegeten op 2 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Poppe in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Poppe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.