a TripAdvisor company

1. 9,7 10 1 123

2. 9,4

3. 9,4

Koninklijk dineren

Lunchen of dineren bij driesterrenrestaurant De Librije is een overweldigende ervaring. Het begint zodra je de voormalige gevangenis uit 1739 binnenstapt, waar het moderne, organische en ruimtelijke restaurant gesitueerd is. Je wordt hartelijk onthaald door eigenaren Jonnie en Thérèse Boer. Een ervaring uit duizenden die je nooit meer zal vergeten. Tevens kan je genieten van een complete Librije-beleving, aangezien naast het restaurant ook de hotelkamers, de winkel en de kook- & wijnschool.onder hetzelfde dak gevestigd is.

Grytsje66

Super heerlijk gedineerd, 8 gangen verrassingsmenu. De ontvangst was al geweldig met thee getrokken uit citroengras,gember, en andere kruiden met een scheutje gin van Jonnie. De " mandarijn" die geen mandarijn was; verrassend en erg lekker, forel gekweekt in Hattemsbronwater, mondvermaakjes heerlijk...heerlijk brood bij het eten, presentatie geweldig, lekkere wijnen en iedereen vriendelijk en attent.
Een ding: het interieur; kitscherig en nog eens kitschering een te hoog "bling bling" gehalte.

Gegeten op 8 juli 2016

IljaM

Gegeten op 9 juli 2016

Steaker135

Tip top in orde, alles tot in de puntjes geregeld, het eten was werkelijk waar hemels, alles tot op het laatste korreltje opgegeten... Elke hap geeft een andere sensatie in je mond. kortom GE-WEL-DIG

Gegeten op 10 februari 2016

GJB63

Na 7 maanden voor de tweede keer hier gegeten en geslapen. Het was een totale verwennerij. Genoten van een 8 gangen dineer. We hadden zelf wijnen uitgezocht uit de zeer uitgebreide wijnkaart die qua prijs en smaak voor iedereen bied wat hij wenst. We hadden wijnen uit het hogere segment. Mijn 2 gasten (en ik natuurlijk ook) waren iedere keer verast van de prachte plaatjes die ons voorgeschoteld werden. Het decor geef ik maar een 8 wegens 2 dingen. De sfeer in het restaurant is helemaal top zodra het wat donkerder buiten word. Je zit namelijk in een serre en zolang het buiten licht is mis je een beetje het warme gevoel. Verder hadden we een tafel waarbij ik al zittend keek op een muur. Het is leuker als men een tafel in het midden heeft dan hebben alle tafelgenoten zicht op het restaurant. Ik ga hier zeker weer eens naar toe!

Gegeten op 7 juni 2016

nielsvolmer

Dit is duidelijk het beste restaurant van nederland.
Alles past perfect bij elkaar.
Jammer dat ze apparte lunchmenu meer hebben, voor wat minder geld.
Is wel erg veel geld.

Super genoten en gegeten!!

Gegeten op 7 mei 2016

W66

Een totaal beleving die helemaal top is. De gerechtjes zijn te complex om te beschrijven en geven stuk voor stuk een ware smaakexplosie. Heerlijk met een passende wijn. Ja je betaald een lieve duit, maar dit eens een once in a lifetime ervaring die ik iedereen die echt houd van lekker uiten wil aanraden.

Gegeten op 30 april 2016

Loode

Routine, dat is het woord dat oppopte toen ik terugblikte op mijn avond in de Librije.
De routine zit in de bediening. Gedurende de avond hebben wij zeker tien mensen aan onze tafel gehad, waaronder zeker drie sommeliers. Een van die drie draaide een uit het hoofd geleerd riedeltje af, snel, met een lokaal accent en zonder een blik op de gast. Niet leuk. Ook niet alle mensen die ons de gerechten kwamen brengen straalden enthousiasme en aandacht voor de gast uit. In die gevallen doe je het dan met een paar opgedreunde ingredienten en dat is het dan. Iedereen was druk bezig, gehaast eigenlijk, wat ook niet bijdraagt tot een bijzondere beleving. Daarbij nog wat foutjes in het juiste couvert bij de juiste gast, te vroeg de wijn inschenken waardoor die of op is als het gerecht komt of flink op temperatuur inmiddels.
Heb ik een nare avond gehad? Geenszins. Het eten was fantastisch, evenals de wijnen, waar ook een paar uitdagende bij waren. Nee, maar als ik met drie mensen bijna 1000 euro neertel voor een avondje Librije dan verwacht ik dat ik het gevoel meekrijg verwend te zijn. Dat gevoel heb ik niet gekregen van de bediening. Jammer.

Gegeten op 21 mei 2016

labeldop

Afgelopen zaterdag met vrienden lunch gebruikt wat we wel eerder deden toen ze nog in het oude pand zaten.
Absoluut perfect en het beste restaurant in Nederland vinden wij maar ik vind het te duur geworden.
Vroeger had men luncharrangement maar nu dus niet meer en dat vind ik wel heel jammer.
Maar goed....het is en blijft top !

Gegeten op 7 mei 2016

SuzanneDeVries

Schitterend eten met zalige gerechten, uitstekende en zeer attente service in een ongedwongen sfeer. Aanrader is een bijpassend wijnarrangement.

Jannemanishere

Eindelijk kwam het er van: Eten bij De Librije. Gewapend met veel zin en voldoende saldo op onze rekening waarmee we op 3-Michelinsterren niveau konden gaan dineren. Omdat wij in de buurt van Zwolle wonen hebben we niet gekozen voor het verblijf in het hotel.
Samenvattend: Mooie ervaring in een prachtige ambiance en het eten en drinken was op hoog niveau.
We kozen beiden voor het 7-gangen menu waarbij je zelf vier gangen kunt uitkiezen. De resterende drie zijn een verrassing. Na een heel regiment aan amuses waar een paar heel lekkere tussen zaten begon de parade van gerechten waarbij de Ingemaakte tulpenknollen, Coquille, Oester, Bloemkoolhart en krab bijzonder goed waren. Absolute topper was het nagerecht Dalfsen/Bangkok. Zelden zo’n lekker dessert gehad.
Een van ons had het bijpassend wijnarrangement en ook dat was zeer heerlijk.
De sfeer is relaxed en je voelt je welkom.
Ook mindere zaken? De ingelegde langoustine had teveel zuren waardoor je de langoustine niet meer proefde. Ook de muziek is net iets te nadrukkelijk aanwezig. Zeker in de lounge waar je voordat je aan tafel gaat voor je aperitief zit (80-jaren hits met discodreun eronder). Ronduit irritant was een stelletje flikflooiende beschonken gasten waarvan de dame in zeer schaarse kledij de boel ontsierde. De Librije-medewerkers gingen er overigens wel goed mee om. We betaalden 540 euro exclusief fooi en dat was ook zo’n beetje het bedrag wat we voor dit uitje hadden uitgetrokken. Geweldige avond!

Gegeten op 6 april 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant De Librije in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant De Librije. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.