a TripAdvisor company

foto's van Os en Peper in Zwolle - 1 foto's van Os en Peper in Zwolle - 2 foto's van Os en Peper in Zwolle - 3 foto's van Os en Peper in Zwolle - 4 foto's van Os en Peper in Zwolle - 5

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 421 19 48

Culinair genieten in het centrum van Zwolle

Os en Peper dankt haar naam aan de nabijgelegen Ossenmarkt en de Peperbus, een indrukwekkende Gotische toren uit de vijftiende eeuw. De koks van dit restaurant in Zwolle kunnen weliswaar de voeten met een peperbus, maar hun moderne Franse gerechten zijn zo puur van smaak dat peper eigenlijk overbodig is. Geniet van heerlijke gerechten en bijpassende wijnen en laat je door de enthousiaste bediening op je wenken bedienen. Een voortreffelijk avondje uit!

Janneshessels

Via online reservering

Ondanks dat we redelijk vaak uit eten gaan in Zwolle was Os en Peper voor ons nieuw. Dit is het soort gelegenheid zoals ik het graag zie: leuke, beetje Franse uitstraling, personeel waarvan het plezier om je te bedienen vanaf spat en eten wat met zeer veel zorg is bereid. Men weet op de vloer waaruit de gerechten bestaan en men heeft hier kennis van wijn! Top avond. Aanrader.

Gegeten op 21 mei 2015

Tikkels

Echt een aanrader. Zeer bijzondere kaart, met uitzonderlijke combinaties. Wijnkaart erg goed en de bediening heeft kennis van zake. We hebben gekozen voor het samengestelde menu. Wijzigingen aanbrengen was geen enkel probleem. Heerlijk gastvrij. Dit was in dit geval voor een zakelijk diner, maar ik kom hier zeker nog een keer! Grote Klasse!

Gegeten op 12 maart 2015

JGT

Uitstekend gegeten in Os en Peper. We hadden haast vanwege een theaterbezoek, maar dat was geen enkel probleem. We konden zelfs voor de opening van de keuken aan tafel. De bediening is vriendelijk en efficient. De sushi was heerlijk fris met appel en citrus en de gamba van de barbecue was echt super. De Zeebaars was goed gebakken met een lekkere aardappelpuree en asperges. De saus van de lentepaddestoel vond ik iets te zout en te "herfstig". Het nagerecht was wederom prima. Kortom hier gaan we vaker eten!

Gegeten op 1 mei 2015

judith132

Heerlijk gegeten. Langzaam gegaard zacht vlees wat tegen je gehemelte smelt. Heerlijke combinaties. Mooie gerechten. Goede prijs-kwaliteitsverhouding! Mmmmmm

Gegeten op 29 december 2014

Enricoboz

Met een klein gezelschap bij Os en Peper in Zwolle gegeten. We kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu. Het gepresenteerd menu was in één woord grandioos van amuse tot en met het nagerecht. Ieder gang was een ware smaakontdekking en verrassend qua gebruikte ingrediënten. Daarbij is de bediening gastvrij, attent en vriendelijk en dit alles vindt in een ontspannen ambiance plaats. Het uitstekende eten in combinatie met goede bediening heeft in een heerlijke culinaire avond geresulteerd. De prijs/kwaliteitsverhouding is prima in orde. Een echte aanrader.

Gegeten op 21 maart 2015

courantcanon

Afgelopen zaterdag, een heerlijke avond gehad bij Os en Peper.

Complimenten voor de bediening, correct, ontspannen met kennis. Geeft je als gast een heel fijn gevoel.

Het menu was ook erg smakelijk en helemaal met de bijpassende wijnen. Dank voor een heerlijke avond.

Gegeten op 28 februari 2015

tjitte2

Enthousiaste en jonge bediening met een uitstekende wijn en spice kennis. Wat een genot om hier te eten elke gang van het 5 gangen verrassingsmenu was met zorg gemaakt en smaakte voortreffelijke. Ook het bijpassende bob - wijnassortiment was erg verrassend!

Gegeten op 29 januari 2015

Walter39

ik kan mij niet herinneren ooit zo goed gegeten te hebben. De combinatie van smaken is in een woord briljant, de bijhorende wijnen van het wijnarrangement zijn spectaculair en harmonieus afgestemd op de gerechten. Hulde!

Gegeten op 7 februari 2015

paul153

Voor de 2e keer hier gegeten met vrienden uit Hilversum.
De gerechten overtroffen en dat was gezien de eerste keer haast niet mogelijk .
Eigen gedraaide ossenworst , kabeljouw, eend en als slot wild zwijn.
Alle ingrediënten van top top kwaliteit en zeer verassend bereid.
Geen wonder, dat ze na Johnnie Boer als 3e beste restaurant van Zwolle zijn uitgeroepen volkomen terecht !
De bediening van Ruben super deze jongen heeft absoluut veel potentie om een mooie toekomst op te bouwen in de horeca let op onze woorden.
Ik zocht mijn jas om even naar buiten te gaan,maar kon hem niet vinden meteen een zeer vriendelijke dame van de bediening u zit aan die tafel en dan is hier uw jas perfect.
De entourage mag misschien wat minder zijn, maar wij komen om verwend te worden en dat zijn we en hebben geen behoefte om te moeten opzitten.
Ga zo door wij komen zeker terug.
Paul en Monique Maurits en Connie

Gegeten op 11 december 2014

mila

Bij binnenkomst waren we niet helemaal blij met ons tafeltje onder de trap, maar dat kon gelukkig goed opgelost worden. We hebben het 5-gangen menu genomen. Het was pas de tweede dag dat dit menu werd gevoerd, maar van kinderziektes was geen sprake, het was echt super. De amuse was een heerlijk romige pompoensoep waarin ik volgens mij ook wat kokos proefde. Het voorgerecht, zelfgedraaide ossenworst, was erg lekker, maar de gangen die daarop volgden overtroffen dat. Kabeljauw, Kranenborg zou zeggen dat de cuisson echt perfect was;). De plakjes zure bom erbij waren een vondst. Daarna boerderij-eend, met een krokantje met eendencreme, het hoofdgerecht was boterzacht wild zwijn met onder ander saus van eekhoorntjesbrood, rode kool en frisse spruitjes. We vonden het dessert het minst, nog steeds erg lekker hoor, maar minder spannend en een beetje te romig allemaal met een bavaroise en ijs, iets erbij met meer bite zou fijn zijn. Heerlijke wijnen, erg aardige en professionele bediening, tevreden rolden we ons bed in....

Gegeten op 28 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Os en Peper in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Os en Peper. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.