Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Os en Peper in Zwolle - 1

4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 038 421 19 48
  2. www.osenpeper.nl

Smaakversterkers overbodig bij Os en Peper

Os en Peper dankt haar naam aan de nabijgelegen Ossenmarkt en de Peperbus, een indrukwekkende Gotische toren uit de vijftiende eeuw. De koks van restaurant in Zwolle kunnen uit de voeten met een peperbus, maar hun moderne Franse gerechten zijn zo puur van smaak dat peper eigenlijk onnodig is.

paul153

Voor de 2e keer hier gegeten met vrienden uit Hilversum.
De gerechten overtroffen en dat was gezien de eerste keer haast niet mogelijk .
Eigen gedraaide ossenworst , kabeljouw, eend en als slot wild zwijn.
Alle ingrediënten van top top kwaliteit en zeer verassend bereid.
Geen wonder, dat ze na Johnnie Boer als 3e beste restaurant van Zwolle zijn uitgeroepen volkomen terecht !
De bediening van Ruben super deze jongen heeft absoluut veel potentie om een mooie toekomst op te bouwen in de horeca let op onze woorden.
Ik zocht mijn jas om even naar buiten te gaan,maar kon hem niet vinden meteen een zeer vriendelijke dame van de bediening u zit aan die tafel en dan is hier uw jas perfect.
De entourage mag misschien wat minder zijn, maar wij komen om verwend te worden en dat zijn we en hebben geen behoefte om te moeten opzitten.
Ga zo door wij komen zeker terug.
Paul en Monique Maurits en Connie

Gegeten op 11 december 2014

mila

Bij binnenkomst waren we niet helemaal blij met ons tafeltje onder de trap, maar dat kon gelukkig goed opgelost worden. We hebben het 5-gangen menu genomen. Het was pas de tweede dag dat dit menu werd gevoerd, maar van kinderziektes was geen sprake, het was echt super. De amuse was een heerlijk romige pompoensoep waarin ik volgens mij ook wat kokos proefde. Het voorgerecht, zelfgedraaide ossenworst, was erg lekker, maar de gangen die daarop volgden overtroffen dat. Kabeljauw, Kranenborg zou zeggen dat de cuisson echt perfect was;). De plakjes zure bom erbij waren een vondst. Daarna boerderij-eend, met een krokantje met eendencreme, het hoofdgerecht was boterzacht wild zwijn met onder ander saus van eekhoorntjesbrood, rode kool en frisse spruitjes. We vonden het dessert het minst, nog steeds erg lekker hoor, maar minder spannend en een beetje te romig allemaal met een bavaroise en ijs, iets erbij met meer bite zou fijn zijn. Heerlijke wijnen, erg aardige en professionele bediening, tevreden rolden we ons bed in....

Gegeten op 28 november 2014

JBraakhekke

Gisteren gegeten bij Os en Peper. Het was echt heel erg goed, zowel de gerechten als de bediening. Mijn vrouw nam het 3-gangen menu met als voorgerecht ossenworst met bietjes en champignon en als hoofdgerecht zwijnshaas, zelf koos ik van de kaart als voorgerecht de Iberico Wang en de Tournedos Rossini (beide echt geweldig). Bij het nagerecht lieten we ons verrassen met het dessert van het menu; een puddingtaartje en ijs van ondermeer mango, passievrucht en banaan. De zaak zat vol maar de bediening was alert en tijdig. Een aanrader, met een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 29 november 2014

Zwervertje

Uitstekend gegeten bij Os en Peper, absoluut een verrassing!! Het gastheerschap is uitstekend vanaf binnenkomst tot en met vertrek. We kozen een vier gangen menu en hebben vanaf de eerste hap genoten. Bijpassende wijnen, vriendelijke maar niet opdringerige bediening, kortom uitstekend. Ieder bord was een plaatje om te zien en een genot om te eten. Wij komen zeker terug!!

Gegeten op 15 november 2014

RosettaS

Wat een verwennerij!
De prettige sfeer, het vriendelijk, ter zake kundig personeel en de uitstekende wijn en spijzen zorgen voor een gegarandeerd fijne avond.
Amuse en voorgerechten waren smaakvol, afwisselend, kortom een beeldschoon bordje met elkaar aanvullende smaken, prettige texturen, met hier en daar een noodzakelijk contrast.
Hoofdgerecht, wildzwijn filet, was iets vlak van smaak. De saus had meer pit en diepte kunnen hebben. Vlees was perfect gebraden en mals. Bij het nagerecht vond ik het ijs iets te stevig, de smaak van het mangotaartje erg goed. Dan denk je na zoveel heerlijks is de koek echt op, maar....de mint marshmallow, die we bij de deur nog aangeboden kregen was ronduit verrukkelijk. Mooie avond.

Gegeten op 7 november 2014

PtS

Os en Peper is ons, komend uit de Randstad, uitermate goed bevallen. Dat begon al met de gastvrije ontvangst gevolgd door een zeer vriendelijke en accurate bediening gedurende de gehele avond. Het viergangen diner was meer dan voortreffelijk. Met de niet van tevoren opgegeven wens van een van de gasten van een lactose- en glutenvrij diner kon direct en zonder enig probleem rekening worden gehouden. Het restaurant ademt een gezellige sfeer uit en de ligging aan de voet van de Peperbus is natuurlijk sfeervol.
Een aanrader! P&S

Gegeten op 30 oktober 2014

Proever56832

Wij, Amsterdammers, een weekend naar Zwolle. Museum de Fundatie, wat een prachtige expositie van de beelden van Lotta Blokker. En dan eten. Bij Os en Peper. Wat een kwaliteit. Amuse: doperwtensoepje met rookworstschuim, goed brood, hele goeie olijfolie uit Argentinie. Dan 3 -gangen menu: zalmtartaar perfect, tussengerecht 1, kabeljauw met eekhoorntjesbrood plus duxelle, voor mij tussen de op de huid gebakken boerderijeend à la nage, dan hoofd everzwijn met saus van trompettes de mort. Wat wijn erbij. Onder de 100 euro voor z'n 2-en. Op weg naar Zwolle voor cultuur en overheerlijk eten!!!!

Gegeten op 17 oktober 2014

JJVarenbrink

Afgelopen zaterdagavond hebben mijn man en ik heerlijk gedineerd bij Os en Peper. Van de amuse tot het nagerecht was het een waar festijn van smaakbeleving! Ieder gerecht , waarvan ieder hapje, ruikt en proeft als een feestje. Je proeft versheid en, wat wij bijzonder vonden, de ingrediënten blijven qua smaak intact. De amuse, de zalm, de kabeljauw, en zelfs de pepermuntmarshmallow...... Alles verrukkelijk.
Wij vonden de bediening vlot, adequaat en ruimte latend voor ons eigen avondvullend samenzijn. Iedereen even vriendelijk, niet afstandelijk, maar erg welkom! En verstand van de gerechten en de heerlijke wijn.
Kortom wij hebben genoten'

Gegeten op 11 oktober 2014

belgrave2003

In het volgens velen op één na beste restaurant van Zwolle betaal je ongeveer een derde van wat je in die driesterrenzaak verderop zou moeten achterlaten. Maar dat betekent niet dat je ook voor 'slechts' een derde geniet van hetgeen de keuken van Os en Peper - via de voorbeeldige zwarte brigade - voor je klaarmaakt. Ook de ambiance stelt zeker niet teleur; het eethuis is gezelllig ingericht én belicht. Te veel toprestaurants vergeten het belang van een goede verlichting. Zit je daar opgeprikt voor enkele honderden euro's onder het scherpwitte, koude licht met te veel lumen, zoals dat tegenwoordig heet.
Nee, leve Os en Peper met z'n smaakvolle eendenlever en zeebaars (de tong is wel erg aan de prijs, jongens!), begeleid door een doordacht wijnarrangement. Men schenkt hier niet zuinigjes twee slokjes in het glas, maar laat de fles gewoon op tafel staan. Kun je zelf bijschenken. Ouderwets leuk hier!

Gegeten op 26 september 2014

Hans-en-Mars

De ontvangst was leuk. Twee heren in dezelfde outfit begroetten ons en namen onze jassen aan.
We waren al jaren niet in dit restaurant geweest, en het is wel veranderd. Het is een oud pand, en de inrichting is ook in die stijl gehouden. Hier en daar zie je bakstenen waar het pleisterwerk gestopt is. Het is een wat donker pandje, wat het wel heel knus maakt. Wij hebben beneden gegeten, er is ook een bovenverdiepinkje, welke bereikbaar is met een trapje midden in het restaurant.

Als voorgerecht de zalm (Heerlijk. Echt zalm met extra smaakjes), als tussengerecht de kabeljauw (Verfijnd) en als hoofdgerecht wild zwijn. Deze laatste stond niet op de kaart, maar werd ons aangeboden als onderdeel van het menu van de dag. Nog nooit zo mooi geserveerd gehad en ook heel verfijnd van smaak.
Als nagerecht kaas. Alles geserveerd met bijpassend wijntje. Het eten was echt boven verwachting, met een verfijning die echt hoort bij de betere restaurants.

Werkelijk een bijzondere ervaring. De bediening plezierig en vlot. Echt een aanrader!

Gegeten op 27 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Os en Peper in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Os en Peper. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.