Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Os en Peper in Zwolle - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 038 421 19 48
  2. www.osenpeper.nl

Proever56832

Wij, Amsterdammers, een weekend naar Zwolle. Museum de Fundatie, wat een prachtige expositie van de beelden van Lotta Blokker. En dan eten. Bij Os en Peper. Wat een kwaliteit. Amuse: doperwtensoepje met rookworstschuim, goed brood, hele goeie olijfolie uit Argentinie. Dan 3 -gangen menu: zalmtartaar perfect, tussengerecht 1, kabeljauw met eekhoorntjesbrood plus duxelle, voor mij tussen de op de huid gebakken boerderijeend à la nage, dan hoofd everzwijn met saus van trompettes de mort. Wat wijn erbij. Onder de 100 euro voor z'n 2-en. Op weg naar Zwolle voor cultuur en overheerlijk eten!!!!

Gegeten op 17 oktober 2014

JJVarenbrink

Afgelopen zaterdagavond hebben mijn man en ik heerlijk gedineerd bij Os en Peper. Van de amuse tot het nagerecht was het een waar festijn van smaakbeleving! Ieder gerecht , waarvan ieder hapje, ruikt en proeft als een feestje. Je proeft versheid en, wat wij bijzonder vonden, de ingrediënten blijven qua smaak intact. De amuse, de zalm, de kabeljauw, en zelfs de pepermuntmarshmallow...... Alles verrukkelijk.
Wij vonden de bediening vlot, adequaat en ruimte latend voor ons eigen avondvullend samenzijn. Iedereen even vriendelijk, niet afstandelijk, maar erg welkom! En verstand van de gerechten en de heerlijke wijn.
Kortom wij hebben genoten'

Gegeten op 11 oktober 2014

belgrave2003

In het volgens velen op één na beste restaurant van Zwolle betaal je ongeveer een derde van wat je in die driesterrenzaak verderop zou moeten achterlaten. Maar dat betekent niet dat je ook voor 'slechts' een derde geniet van hetgeen de keuken van Os en Peper - via de voorbeeldige zwarte brigade - voor je klaarmaakt. Ook de ambiance stelt zeker niet teleur; het eethuis is gezelllig ingericht én belicht. Te veel toprestaurants vergeten het belang van een goede verlichting. Zit je daar opgeprikt voor enkele honderden euro's onder het scherpwitte, koude licht met te veel lumen, zoals dat tegenwoordig heet.
Nee, leve Os en Peper met z'n smaakvolle eendenlever en zeebaars (de tong is wel erg aan de prijs, jongens!), begeleid door een doordacht wijnarrangement. Men schenkt hier niet zuinigjes twee slokjes in het glas, maar laat de fles gewoon op tafel staan. Kun je zelf bijschenken. Ouderwets leuk hier!

Gegeten op 26 september 2014

Hans-en-Mars

De ontvangst was leuk. Twee heren in dezelfde outfit begroetten ons en namen onze jassen aan.
We waren al jaren niet in dit restaurant geweest, en het is wel veranderd. Het is een oud pand, en de inrichting is ook in die stijl gehouden. Hier en daar zie je bakstenen waar het pleisterwerk gestopt is. Het is een wat donker pandje, wat het wel heel knus maakt. Wij hebben beneden gegeten, er is ook een bovenverdiepinkje, welke bereikbaar is met een trapje midden in het restaurant.

Als voorgerecht de zalm (Heerlijk. Echt zalm met extra smaakjes), als tussengerecht de kabeljauw (Verfijnd) en als hoofdgerecht wild zwijn. Deze laatste stond niet op de kaart, maar werd ons aangeboden als onderdeel van het menu van de dag. Nog nooit zo mooi geserveerd gehad en ook heel verfijnd van smaak.
Als nagerecht kaas. Alles geserveerd met bijpassend wijntje. Het eten was echt boven verwachting, met een verfijning die echt hoort bij de betere restaurants.

Werkelijk een bijzondere ervaring. De bediening plezierig en vlot. Echt een aanrader!

Gegeten op 27 september 2014

chantall-d

Klein, fijn en een goede eerste kennismaking met de Zwolse culinaire wereld. Wij genoten hier een 4-gangenmenu. Alles was goed op smaak, werd heerlijk geïntroduceerd. Het toetje was is ik zelf iets minder enthousiast over, de rabarber/aardbei combinatie viel net niet goed. Maar de amuses en drie gangen waren heerlijk.
De bediening is vriendelijk, professioneel en geïnteresseerd.
Prettig restaurant op een leuke locatie in Zwolle. Wij gaan hier, zeker nadat wij verhuisd zijn, graag weer eten.

Gegeten op 9 september 2014

marc127

Kleinschalig, intiem en sfeervol restaurant met gerechten én bediening van topniveau. Iets hogere prijsklasse, maar elke euro meer dan waard. Staat garant voor een geweldige culinaire avond. Absolute aanrader!

Gegeten op 4 oktober 2014

Benno_Born

Dit is geen eetcafé, al dacht ik dat wel vooraf. Misschien met een plusje.. Maar nee, zowel de kwaliteit van het eten en drinken, als van de bediening is van hoger niveau. Geen eetcafé-plus, maar een dikke 8! Aan decor is van alles gedaan, daarmee ook okay.

Voor wat betreft het eten waren er twee hoogtepunten: kabeljauw met gerookte paling als tussengerecht - en het hoofdgerecht, kalfsvlees met o.a. eendenlever.

Bediening maakte een zeer gedreven indruk, zonder daarmee al teveel aanwezig te zijn. Top!

Gegeten op 19 september 2014

JZijffers

Wow, wat hebben we hier lekker gegeten.. Bij ontvangst wat lekkere olijven, zoutjes en amandelen op tafel, met een lekker glas mousserende rosé wijn van pinot noir. Geen keus van de kaart kunnen maken, gekozen voor het 5 gangen menu. Voorafgaand door drie amuses, met onder andere een geweldige terrine van eendenlever. Vooraf de tonijn met oosterse salade en kikkomanijs, tussen kabeljauw met paling, mijn favoriet van de avond. De eend met gevogelte creme, jus verrijkt met creme de cassis was ook erg lekker. Hoofd met o.a. kalfsvlees, eendenlever en meloes uitjes zeer goed bereid. Afgesloten met een fris en licht dessert van raberber, rood fruit en ijs. In plaats van verschillende wijnen de keus uit de vriendelijk geprijsde wijnkaart gemaakt voor een fles witte Rhone. Bediening laat geen leeg glas staan, wordt keurig bijgeschonken zonder de fles zo snel mogelijk uit te schenken, gewoon prettig aanwezig. Qua prijs/kwaliteit veruit het beste voor mij in 2014!

Gegeten op 4 september 2014

Judith1979

Wederom geweldig genoten. Heerlijke wijnen, voortreffelijk voorgerecht van rauwe zalm, kabeljauw met paling en diverse bereidingen van biet, als hoofdgerecht 48 uur vacuüm gegaarde kalf en een dessert met diverse bereidingen van rabarber en framboos. Perfecte uitleg van de gerechten en een hele prettige sommelier. Wat een heerlijke ontspannen sfeer!

Gegeten op 21 augustus 2014

roderique038

Waanzinnig leuke avond gehad. Kan wel merken dat er een frisse wind waait, nieuw interieur zowel boven als gedeeltelijk beneden, waardoor je nu op elke plek leuk kan zitten in het restaurant. Vroeger deed dit restaurant soms wat stijfjes aan, maar kleine details zijn aangepast en goed verbeterd. Jonge bediening, maar vakkundig en beleefd; enthousiast jong team! Gerechten waren van een topniveau, was een drukke avond, maar dat hebben wij als positief ervaren. Ga zo door! Lekkerste eten na de Librije!

Gegeten op 20 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Os en Peper in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Os en Peper. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.