a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 0575 510 005

Genieten op hoog niveau

Het schitterende interieur geeft je direct een prettig gevoel; chique, maar toch warm en huiselijk. Gastvrouw Jacqueline ontvangt je met grote gastvrijheid, je voelt de passie voor het vak. Passie is eigenlijk het sleutelwoord van de avond. Je merkt het aan alles, van de bediening tot in de keuken.

Mboh

Vanavond het vijf gangen verassingsmenu genoten. Sfeer is okay maar niet overdadig. De gerechten waren top. Een plaatje op het bord maar zeker ook in smaak. Mooie diverse gerechten. Wat ons betreft mag men iets minder scheutig met sausen en jus zijn maar dat is persoonlijk. De bediening is correct maar de persoonlijke touche mist. Is zeker een verbeter punt. Al met al een gezellige avond met heerlijk eten.

Gegeten op 11 juni 2016

WalterS

Het was weer eens tijd om te eten in het restaurant van Jacqueline en Peter. We weten sinds 2004 wel zo ongeveer wat we kunnen verwachten en juist daarom komen we hier iedere keer weer graag terug.
Ditmaal genoten van een 6-gangen verrassingsdiner. Na de laatste tijd alleen maar teleurstellingen op restaurantgebied was dit een ware verademing!! Wederom een culinair feestje en daarom met een blij gevoel naar huis. Dank en tot gauw weerziens!

Gegeten op 8 juni 2016

HankDussen

Correct maar steriel
Bij reservering vermeldt de website dat er tafels met en zonder linnen zijn. Wie zoals wij voor ‘linnen’ kiest, wordt geplaatst in een ruimte met hoog plafond; vloer en muren hebben een donkergrijze tot zwarte modderkleur. Een enorm vierkant blok (bar?) domineert de ruimte, op het veel te brede blad staan tientallen drankflessen uitgestald. Vanwege dit houten rotsblok zijn de tafeltjes hier langs de muren geplaatst. Heerlijke stoelen. Twee stijlvolle lampen aan het plafond: cirkelvormige gouden platen met cachet. Helaas zijn daarnaast twee kransen (formaat ooievaarsnest) van houten takken opgehangen, overdadig bedekt met witte veren en behangen met bungelende kristallen. Deze inrichting, de afwezigheid van kleur en planten muv twee roze gerbera’s op tafel, in combinatie met het geringe aantal (totaal 10) gasten, geeft een sombere indruk. Een schril contrast met omschrijving Michelingids: “Het samenspel van kleur en licht brengt sfeer in dit elegante restaurant. Een lust voor het oog.” (Waarom is er op de website geen pagina met een representatieve foto-impressie van het interieur?). De bediening is redelijk correct, maar beperkt zich tot het hoog nodige, iedere gang wordt keurig toegelicht maar beide dames nemen geen enkel initiatief tot minimaal gesprek, en iedere poging onzerzijds strandt op een beleefd antwoord zodat ook wij het verder zo laten. Het vijfgangen-verrassingsmenu biedt visueel mooie, in de mond verrassende en een enkele keer wat moeizame smaaksensaties. Schuim, blaadjes en bloemen zijn in deze keuken soms net iets te favoriet? Als we naast wijn plat water kiezen, krijgen we direct de ongekoelde fles die al op tafel staat. In een eetcafé geen reden tot zeuren, maar in een sterrenrestaurant check je even of je gasten gekoeld of ongekoeld water willen. Muziekkeuze is zeker niet stijlvol en met teveel beat, en is het gangetje naar het restaurant een (tijdelijke?) opslagplaats? Hier stonden enkele honderden wijnglazen uitgestald. Samengevat: de gerechtjes zijn zeker bijzonder, vaak iets te geconstrueerd, maar vanwege entourage en klinisch/steriele behandeling zijn we niet enthousiast.

Gegeten op 19 mei 2016

andre_tio

De drie lunch gerechten waren lekker en verfijnd van smaak. Het vegetarische voorgerecht was erg lekker. De eendenborstvet van hoofdgerecht was niet krokant genoeg. Jammer dat de afstand te ver van mijn woonplaats, anders zal ik vaker komen. Vriendelijke bediening en de inrichting was modern.

Gegeten op 2 april 2016

Proever41852

Na een bezoek aan museum More in Gorssel, ligt een lunch in 't Schulten Hues in Zutphen voor de hand. Zeker 8 jaar geleden voor het laatst geweest (nog op de oude lokatie). Maar het eten is nog steeds zoals ik het mij herinner: prima. Driegangen verrassingslunch - voorgerecht groenten en kruiden uit eigen tuin, wilde eend als hoofdgerecht, dessert: geitenyoghurt in witte chocolade in granny smith-sap! - en een aantal verfijnde amuses vooraf. Een beter tijdverdrijf op zondag kan men zich niet wensen.

Gegeten op 20 maart 2016

WilmaHeemskerk

Het eten was fantastisch.
Het was binnen koud en tochtig, we hebben de tussendeur zelf 6 keer dichtgedaan, dat vond ik erg storend.
Bier schonken ze in wijnglazen, dat is toch not done. maar zo van dat drink je hier niet.

Gegeten op 18 maart 2016

marcelvlek

Een geweldige keuken, verfijnde gerechten met veel fantasie samengesteld en gepresenteerd. Bediening vakkundig, correct en op de juiste momenten op de plaats. Vermeldenswaard was het (voor) gerecht met drie bereidingen van roodbont IJsselvallei rund. Geweldig!

Eén opmerking: in het restaurant hing een grondlucht, die af en toe vervelend aanwezig was. In elk geval iets om even aandacht aan te besteden. Anders was de waardering voor het decor ook een 9 geweest!

Gegeten op 3 februari 2016

jsvdmeulen

Wij gaan jaarlijks ter gelegenheid van een verjaardag uit eten. Wij worden daarbij graag verrast door het restaurant team. 2 weken voorafgaand aan ons bezoek heb ik het schulten hues bezocht en hier een voor mij simpele boodschap neergelegd: verras ons als restaurateur met culinaire hoogstandjes en wijnen die complementair zijn. Peter begreep na een paar worden wat de bedoeling was en dat gaf mij toen al een goed gevoel. Op 4 december heeft het team ons een geweldige avond bezorgd.... een verrassende ontvangst in de keuken met heerlijke amuses en een verassend apperatief: brut uit de achterhoek...ook de rest van de avond heerlijke, feestelijke en prachtig uitziende gerechten gegeten....en daarbij voor ons erg belangrijk exact de juiste wijn keuze.....met uitleg van de sommelier over juist die keuze.
Het is nu 7 december en ik ben nog steeds blij dat wij bij deze bevlogen restaurateur hebben gedineerd.....team van het schulten hues nogmaals dank hiervoor....
We hebben de afgelopen jaren tal van sterrenzaken bezocht.... hier klopte het hele plaatje toch wel het beste...

Gegeten op 4 december 2015

Den-Cath

Bijna 1.5 uur onderweg voor een avondje eten bij 't Schulten Hues en het was het meer dan waard. 4 gangen met 3 zeer smaakvolle amuses hebben wij gehad. Noemenswaardig is het kruidentuintje met alles vers uit eigen tuin en de zeer imposante kaaswagen voor het dessert waar mijn vriendin zich op mocht uitleven. De service was zoals je van een dergelijk restaurant mag verwachten dik in orde. Enige kleine puntje van kritiek vond ik de zeer stevige 25 euro die werd gerekend voor 2 glaasjes Cava. Wijn in (sterren)restaurants is doorgaans prijzig maar dit vond ik persoonlijk wat veel vh goede. Los daarvan hebben wij een heerlijke avond gehad in dit mooie restaurant.

Gegeten op 28 oktober 2015

stormhoog

Ons bezoek was inbegrepen in een KRAS weekend. Donderdagmiddag kwamen we in het hotel aan, zowel de kamer en ook de ontvangst was teleurstellend. Maar: aan de avond van deze dag werden we zeer gastvrij bij u ontvangen. Een zeer persoonlijke bediening en een prima verzorgd diner. De prijs van het diner zat in het KRAS arrangement in, maar de persoonlijke sfeer maakte dat we er verwenavond van maakte. We rekende als extra 114,00 af en gingen tevreden en gelukkig naar ons hotel. we gaven 10,00 euro fooi, maar achteraf gezien was dit te weinig. De verwarring ontstond aan onze kant omdat de dinerprijs vooraf was voldaan.

Gegeten op 22 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Schulten Hues in Zutphen

Schrijf hieronder je recensie over 't Schulten Hues. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.