't Schulten Hues

Gegeten op 3 april 2015

bee1

Gegeten op 11 april 2015

Roge

Vanuit Leiden zijn we speciaal naar Zutphen gereden om bij het Schulten Huis te lunchen. Wij waren onder de indruk van het prachtige stadje en de mooie locatie van het restaurant.

Helaas zijn we ontevreden naar huis gegaan. We hadden een vijf gangen menu, maar stonden binnen anderhalf uur weer buiten. Bij een Michelin restaurant verwacht je smaakexplosies en verrassende combinaties, maar daar was hier geen sprake van. De gerechten waren flauw van smaak. De witte Bulgaarse wijn rook heerlijk, maar had een zwakke smaak. Ook de entourage heeft ons verbaasd. De meubels oogde ordinair evenals de house muziek. Een oudere dame aan een andere tafel heeft tot twee keer toe moeten vragen of het wat zachter kon. Er lag vilt op de tafel dat aan elkaar was geniet en gecamoufleerd werd door een wit tafelkleed.

Wij waren hier in het kader van de NS actie. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat bij dit soort evenementen het normale niveau wordt gepresenteerd. Wij komen hier niet meer terug en gaan dit restaurant zeker niet aanraden aan vrienden of familie. De prijs-kwaliteit verhouding klopt hier niet.

Gegeten op 4 april 2015

ProperFood

Eerste maal dat ik in een sterrenrestaurant ging eten. Wat een belevenis. Eten en al die amuses erg smaakvol en fantastisch qua presentatie. Erg kundige en vriendelijke mensen in de bediening. Er hangt een formele sfeer, maar de mensen van 't Schulten Hues zorgen toch voor een ongedwongen en gezellige avond. Absolute aanrader.

Gegeten op 16 augustus 2014

jensderkx

Prettige avond gehad met 6 gangen verrassingsmenu. De sfeer is heel relaxed (mooie donkere tinten in de aankleding van het restaurant en lounge-achtige muziek bij binnenkomst). Tafels stonden precies op de juiste afstand om een geheel eigen beleving te hebben van spijs en drank. Na zes heerlijke amuses (ik vond persoonlijk het sapje van biet en granaatappel erg verrassend) volgden 6 mooie gerechten, waarbij de winterkabeljauw (skrei) en de tong mijn favorieten waren. Er is veel aandacht voor verse groenten (we hadden zelfs een voorgerecht dat enkel uit groenten en kruiden bestond - erg smaakvol). Alle gangen werden voorzien van mooie bijpassende wijnen en bij de eend werd zelfs een prachtige Margaux geschonken. De sommelier had sowieso goed door dat ik de wijnen erg interessant vond en gaf nuttige informatie. Bovendien volgden gerechten elkaar in een juist tempo op. Minpuntjes waren er helaas ook. De rekening was niet correct (niet gecontroleerd door ober?) en de dessertwijn volgde toen ik het dessert zo goed als op had. Toch is het wel een aanrader voor een lekker avondje uit!

Gegeten op 24 januari 2015

carlijn14

We aten hier voor de lunch met een actie! We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Na de laatste keer dat ik er at is er wel wat veranderd, een kook bar en alles is wat minder formeel en dat vonden we fijn!

Als we met een actie gaan eten, verwachten we stiekem niet zo veel, maar hier was er niets van te merken! Na 6 amuses kregen we heerlijk brood, dat ook zonder te vragen bijgevuld werd. We namen een passende wijn bij de gerechten en een fles bruisend water, die nadat 'ie leeg was werd deze gewoon vernieuwd en daar stond verder ook niets voor op de rekening, heel fijn!

Óók heel erg fijn, ik kon mijn dessert veranderen in een kaasplank, en waar veel (sterren) restaurants daar van €2,50 tot €10,- voor rekenen, was het hier kosteloos en heerlijk!

Het decor is leuk, maar het kan misschien nog wel iets 'warmer' maar dat is misschien in de avond ook wel het geval! Een echte aanrader en wij komen zeker terug, want alles smaakte heerlijk en zag er tot in de puntjes verzorgd uit!

Gegeten op 9 januari 2015

Pica

Hier weer eens heerlijk gegeten, nu op een woensdag. Met een 4 gangen aanbieding 'all inclusive', die wij als geregelde gast in onze email hadden gevonden. Wat we altijd zeer waarderen zijn de amuses. Nu wel wat snel achter elkaar geserveerd. Ook erg lekker zijn de voorgerechten 'groentjes en kruidjes' en de kabeljauw, een mooie dikke moot en perfect gegaard. De flessen van de begeleidende wijnen , twee witte en een rode, stonden na inschenken van het glas op tafel. Ons bleef onduidelijk of we dan wat extra mochten inschenken, wat met de rode gedaan hebben ( we zijn geen liefhebbers van wit) en niets extra's voor gerekend. Toetje van chocolade en koffieservies met chocolade was zelfs voor ons als chocoladeliefhebbers behoorlijk machtig.
De bediening prima, voor ons precies los genoeg. Het maakt hier gelukkig niet uit of je al dan niet met bon komt. Prettig is ook dat een lage bezetting ( in ons geval 3 tafeltjes) door de inrichting niet leeg aanvoelt. Kortom, voor herhaling vatbaar

Gegeten op 22 oktober 2014

karenculinair

Heerlijk gegeten. Prachtige borden en heerlijke smaken!
Jammer alleen dat de dame die verantwoordelijk was voor de amuses, water en brood nog heel wat te leren had. Ik moet zeggen dat er heel adequaat met onze klacht is omgegaan en een en ander intern is besproken en keurig met ons is afgehandeld. Daar heb ik grote waardering voor en ik vertrouw erop dat het de volgende keer anders gaat.
De rest van de bediening was overigens prima. Vandaar toch een 9. Dank!

Gegeten op 1 november 2014

cain

In een prachtig sfeervolle entree vriendelijk ontvangen. In het restaurant een romantisch tafeltje voor twee met heerlijk bubbels uit de Achterhoek. Meerdere heerlijke amuses waarbij de aardappel met gerookte spek echt de lekkerste was. De groentjes & kruiden was echt puur natuur en de smaken net zo eerlijk. De zeeduivel was iets te taai en koud daarentegen was de jus en de krab erbij lekker. De eend was perfect bereid met heerlijk bereide bietjes! Van de meerdere nagerechten was de witte chocolade bom een ware traktatie. Tenslotte een zeer ruime keuze aan kazen van de kar waar meerdere toebehoren bij werden geserveerd. Al met al van een heerlijk diner genoten met prima bijpassende wijnen.
De bediening was jong en vlot waarbij een aantal medewerkers wat ongeïnteresseerd overkwamen. Maar het enthousiasme van de sommelier maakte dit zeker goed! Puntje van kritiek vonden wij de snelheid van serveren en inschenken. Als een glas wijn nog niet leeg is, hoort de volgende wijn horend bij het volgende gerecht nog niet ingeschonken te worden. Ook het afruimen van lege glazen hoort niet te gebeuren over een gast heen, maar vanaf de zijkant.
Ook het zeskoppige gezelschap naast ons was op een gegeven moment erg luidruchtig, jammer van de romantische setting van de tweepersoons tafels om ons heen.
Bedankt voor een gastronomisch lekkere avond!

Gegeten op 1 november 2014

fijnproever0200

In een ongelofelijk mooie entree opgewacht door de gastheer die er een beetje onverzorgd uitzag (afgetrapte sneakers). Hij bracht ons aan tafel en schonk een lekkere bubbel in. Goede amuses, lekker brood en 3 goed gevulde gangen. Deze Smaakte goed maar niet super bijzonder of goed op smaak. Misschien kwam het omdat ik wel vaker ben wezen eten en de beleving dan minder wordt. Het interieur is absoluut niet mijn smaak maar kan me voorstellen dat anderen het wel mooi vinden.

Gegeten op 3 september 2014

Schrijf zelf een recensie over 't Schulten Hues in Zutphen

Schrijf hieronder je recensie over 't Schulten Hues. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.