a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 0575 510 005

Genieten op hoog niveau

Het schitterende interieur geeft je direct een prettig gevoel; chique, maar toch warm en huiselijk. Gastvrouw Jacqueline ontvangt je met grote gastvrijheid, je voelt de passie voor het vak. Passie is eigenlijk het sleutelwoord van de avond. Je merkt het aan alles, van de bediening tot in de keuken.

Rodewijn85

Heerlijk gegeten met mijn vrouw, Prachtig servies en nog mooiere gerechten, de portionering net genoeg, maar uitmuntend van smaak, goede sausen en combinaties waar duidelijk goed over na gedacht is. Bijzondere groenten gegeten waarvan mij de naam al lang ontgaan is.

Gegeten op 12 december 2014

fawr48

Wij maakten gebruik van een NS-kortingsbon om een van een lunch te genieten. 3 heerlijke gangen. Vooraf prima vers brood met goede olijfolie en boter. Hierna enkele zalige amuses: een kroepoekje met een saus van o.m. pompelmoes. Hierna een schaaltje met aangeklede sla: heel fleurig het viooltje. De kabeljauw op de huid gebakken was uitstekend. Als tussengerechtje een glaasje van sinaasappel enz. Lekker fris. Als dessert een bloem van witte chocolade met lekkere vulling vergezeld van vanilleijs. Opgeleukt met viooltjes. Prima toegankelijke witte huiswijn. De wijn werd te laat geserveerd maar werd om deze reden niet op de rekening gezet! Goede zet.
Kleine hoeveelheden maar van zeer goede kwaliteit. Service wat uiteenlopend, soms wat onpersoonlijk. Entourage modern, ruime plaatsen. Deze lunch was zeer goed zeker gezien de prijs met de NS-bon.

Gegeten op 23 april 2015

smulpapa

Ik probeerde mijn groupon te verzilveren op een dinsdag en dat werd moeilijk, want ze zaten vol. Toen ik vertelde dat mijn groupon dezelfde week zou verlopen werd er met iemand "achter" gesproken en kon er nog wel een tafeltje van 4 bij.
Onze verbazing was groot dat de bewuste avond er maar 12 gasten waren, dus groupon is niet gewenst?
Ontvangst wat rommelig en een akelig aandoend gebouw. begint al met de gevel met "politiekantoor" erop. Nooit vrienden van mij geweest!
Aardige- low profile- bediening en ook zo gekleed! (vlekken)
Eten was fantastisch en het kopje koffie na werd met friandises geserveerd ( extra € 38,00) zonder er om gevraagd te hebben. Even een grouponnertje uitkleden!
bij navraag stond Peter de Gast zelf in de keuken, maar hij heeft zich niet vertoond in het restaurant. Al met al voor 3 horecaffers en interieur-designer een avond om nog lang over na te praten en er gemengde gevoelens aan overgehouden!

Gegeten op 21 april 2015

aplusr

Gegeten op 3 april 2015

bee1

Gegeten op 11 april 2015

Roge

Vanuit Leiden zijn we speciaal naar Zutphen gereden om bij het Schulten Huis te lunchen. Wij waren onder de indruk van het prachtige stadje en de mooie locatie van het restaurant.

Helaas zijn we ontevreden naar huis gegaan. We hadden een vijf gangen menu, maar stonden binnen anderhalf uur weer buiten. Bij een Michelin restaurant verwacht je smaakexplosies en verrassende combinaties, maar daar was hier geen sprake van. De gerechten waren flauw van smaak. De witte Bulgaarse wijn rook heerlijk, maar had een zwakke smaak. Ook de entourage heeft ons verbaasd. De meubels oogde ordinair evenals de house muziek. Een oudere dame aan een andere tafel heeft tot twee keer toe moeten vragen of het wat zachter kon. Er lag vilt op de tafel dat aan elkaar was geniet en gecamoufleerd werd door een wit tafelkleed.

Wij waren hier in het kader van de NS actie. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat bij dit soort evenementen het normale niveau wordt gepresenteerd. Wij komen hier niet meer terug en gaan dit restaurant zeker niet aanraden aan vrienden of familie. De prijs-kwaliteit verhouding klopt hier niet.

Gegeten op 4 april 2015

ProperFood

Eerste maal dat ik in een sterrenrestaurant ging eten. Wat een belevenis. Eten en al die amuses erg smaakvol en fantastisch qua presentatie. Erg kundige en vriendelijke mensen in de bediening. Er hangt een formele sfeer, maar de mensen van 't Schulten Hues zorgen toch voor een ongedwongen en gezellige avond. Absolute aanrader.

Gegeten op 16 augustus 2014

jensderkx

Prettige avond gehad met 6 gangen verrassingsmenu. De sfeer is heel relaxed (mooie donkere tinten in de aankleding van het restaurant en lounge-achtige muziek bij binnenkomst). Tafels stonden precies op de juiste afstand om een geheel eigen beleving te hebben van spijs en drank. Na zes heerlijke amuses (ik vond persoonlijk het sapje van biet en granaatappel erg verrassend) volgden 6 mooie gerechten, waarbij de winterkabeljauw (skrei) en de tong mijn favorieten waren. Er is veel aandacht voor verse groenten (we hadden zelfs een voorgerecht dat enkel uit groenten en kruiden bestond - erg smaakvol). Alle gangen werden voorzien van mooie bijpassende wijnen en bij de eend werd zelfs een prachtige Margaux geschonken. De sommelier had sowieso goed door dat ik de wijnen erg interessant vond en gaf nuttige informatie. Bovendien volgden gerechten elkaar in een juist tempo op. Minpuntjes waren er helaas ook. De rekening was niet correct (niet gecontroleerd door ober?) en de dessertwijn volgde toen ik het dessert zo goed als op had. Toch is het wel een aanrader voor een lekker avondje uit!

Gegeten op 24 januari 2015

carlijn14

We aten hier voor de lunch met een actie! We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Na de laatste keer dat ik er at is er wel wat veranderd, een kook bar en alles is wat minder formeel en dat vonden we fijn!

Als we met een actie gaan eten, verwachten we stiekem niet zo veel, maar hier was er niets van te merken! Na 6 amuses kregen we heerlijk brood, dat ook zonder te vragen bijgevuld werd. We namen een passende wijn bij de gerechten en een fles bruisend water, die nadat 'ie leeg was werd deze gewoon vernieuwd en daar stond verder ook niets voor op de rekening, heel fijn!

Óók heel erg fijn, ik kon mijn dessert veranderen in een kaasplank, en waar veel (sterren) restaurants daar van €2,50 tot €10,- voor rekenen, was het hier kosteloos en heerlijk!

Het decor is leuk, maar het kan misschien nog wel iets 'warmer' maar dat is misschien in de avond ook wel het geval! Een echte aanrader en wij komen zeker terug, want alles smaakte heerlijk en zag er tot in de puntjes verzorgd uit!

Gegeten op 9 januari 2015

Pica

Hier weer eens heerlijk gegeten, nu op een woensdag. Met een 4 gangen aanbieding 'all inclusive', die wij als geregelde gast in onze email hadden gevonden. Wat we altijd zeer waarderen zijn de amuses. Nu wel wat snel achter elkaar geserveerd. Ook erg lekker zijn de voorgerechten 'groentjes en kruidjes' en de kabeljauw, een mooie dikke moot en perfect gegaard. De flessen van de begeleidende wijnen , twee witte en een rode, stonden na inschenken van het glas op tafel. Ons bleef onduidelijk of we dan wat extra mochten inschenken, wat met de rode gedaan hebben ( we zijn geen liefhebbers van wit) en niets extra's voor gerekend. Toetje van chocolade en koffieservies met chocolade was zelfs voor ons als chocoladeliefhebbers behoorlijk machtig.
De bediening prima, voor ons precies los genoeg. Het maakt hier gelukkig niet uit of je al dan niet met bon komt. Prettig is ook dat een lage bezetting ( in ons geval 3 tafeltjes) door de inrichting niet leeg aanvoelt. Kortom, voor herhaling vatbaar

Gegeten op 22 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over 't Schulten Hues in Zutphen

Schrijf hieronder je recensie over 't Schulten Hues. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.