't Schulten Hues

3. Topper 2015
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 0575 510 005

ProperFood

Eerste maal dat ik in een sterrenrestaurant ging eten. Wat een belevenis. Eten en al die amuses erg smaakvol en fantastisch qua presentatie. Erg kundige en vriendelijke mensen in de bediening. Er hangt een formele sfeer, maar de mensen van 't Schulten Hues zorgen toch voor een ongedwongen en gezellige avond. Absolute aanrader.

Gegeten op 16 augustus 2014

jensderkx

Prettige avond gehad met 6 gangen verrassingsmenu. De sfeer is heel relaxed (mooie donkere tinten in de aankleding van het restaurant en lounge-achtige muziek bij binnenkomst). Tafels stonden precies op de juiste afstand om een geheel eigen beleving te hebben van spijs en drank. Na zes heerlijke amuses (ik vond persoonlijk het sapje van biet en granaatappel erg verrassend) volgden 6 mooie gerechten, waarbij de winterkabeljauw (skrei) en de tong mijn favorieten waren. Er is veel aandacht voor verse groenten (we hadden zelfs een voorgerecht dat enkel uit groenten en kruiden bestond - erg smaakvol). Alle gangen werden voorzien van mooie bijpassende wijnen en bij de eend werd zelfs een prachtige Margaux geschonken. De sommelier had sowieso goed door dat ik de wijnen erg interessant vond en gaf nuttige informatie. Bovendien volgden gerechten elkaar in een juist tempo op. Minpuntjes waren er helaas ook. De rekening was niet correct (niet gecontroleerd door ober?) en de dessertwijn volgde toen ik het dessert zo goed als op had. Toch is het wel een aanrader voor een lekker avondje uit!

Gegeten op 24 januari 2015

carlijn14

We aten hier voor de lunch met een actie! We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Na de laatste keer dat ik er at is er wel wat veranderd, een kook bar en alles is wat minder formeel en dat vonden we fijn!

Als we met een actie gaan eten, verwachten we stiekem niet zo veel, maar hier was er niets van te merken! Na 6 amuses kregen we heerlijk brood, dat ook zonder te vragen bijgevuld werd. We namen een passende wijn bij de gerechten en een fles bruisend water, die nadat 'ie leeg was werd deze gewoon vernieuwd en daar stond verder ook niets voor op de rekening, heel fijn!

Óók heel erg fijn, ik kon mijn dessert veranderen in een kaasplank, en waar veel (sterren) restaurants daar van €2,50 tot €10,- voor rekenen, was het hier kosteloos en heerlijk!

Het decor is leuk, maar het kan misschien nog wel iets 'warmer' maar dat is misschien in de avond ook wel het geval! Een echte aanrader en wij komen zeker terug, want alles smaakte heerlijk en zag er tot in de puntjes verzorgd uit!

Gegeten op 9 januari 2015

Pica

Hier weer eens heerlijk gegeten, nu op een woensdag. Met een 4 gangen aanbieding 'all inclusive', die wij als geregelde gast in onze email hadden gevonden. Wat we altijd zeer waarderen zijn de amuses. Nu wel wat snel achter elkaar geserveerd. Ook erg lekker zijn de voorgerechten 'groentjes en kruidjes' en de kabeljauw, een mooie dikke moot en perfect gegaard. De flessen van de begeleidende wijnen , twee witte en een rode, stonden na inschenken van het glas op tafel. Ons bleef onduidelijk of we dan wat extra mochten inschenken, wat met de rode gedaan hebben ( we zijn geen liefhebbers van wit) en niets extra's voor gerekend. Toetje van chocolade en koffieservies met chocolade was zelfs voor ons als chocoladeliefhebbers behoorlijk machtig.
De bediening prima, voor ons precies los genoeg. Het maakt hier gelukkig niet uit of je al dan niet met bon komt. Prettig is ook dat een lage bezetting ( in ons geval 3 tafeltjes) door de inrichting niet leeg aanvoelt. Kortom, voor herhaling vatbaar

Gegeten op 22 oktober 2014

karenculinair

Heerlijk gegeten. Prachtige borden en heerlijke smaken!
Jammer alleen dat de dame die verantwoordelijk was voor de amuses, water en brood nog heel wat te leren had. Ik moet zeggen dat er heel adequaat met onze klacht is omgegaan en een en ander intern is besproken en keurig met ons is afgehandeld. Daar heb ik grote waardering voor en ik vertrouw erop dat het de volgende keer anders gaat.
De rest van de bediening was overigens prima. Vandaar toch een 9. Dank!

Gegeten op 1 november 2014

cain

In een prachtig sfeervolle entree vriendelijk ontvangen. In het restaurant een romantisch tafeltje voor twee met heerlijk bubbels uit de Achterhoek. Meerdere heerlijke amuses waarbij de aardappel met gerookte spek echt de lekkerste was. De groentjes & kruiden was echt puur natuur en de smaken net zo eerlijk. De zeeduivel was iets te taai en koud daarentegen was de jus en de krab erbij lekker. De eend was perfect bereid met heerlijk bereide bietjes! Van de meerdere nagerechten was de witte chocolade bom een ware traktatie. Tenslotte een zeer ruime keuze aan kazen van de kar waar meerdere toebehoren bij werden geserveerd. Al met al van een heerlijk diner genoten met prima bijpassende wijnen.
De bediening was jong en vlot waarbij een aantal medewerkers wat ongeïnteresseerd overkwamen. Maar het enthousiasme van de sommelier maakte dit zeker goed! Puntje van kritiek vonden wij de snelheid van serveren en inschenken. Als een glas wijn nog niet leeg is, hoort de volgende wijn horend bij het volgende gerecht nog niet ingeschonken te worden. Ook het afruimen van lege glazen hoort niet te gebeuren over een gast heen, maar vanaf de zijkant.
Ook het zeskoppige gezelschap naast ons was op een gegeven moment erg luidruchtig, jammer van de romantische setting van de tweepersoons tafels om ons heen.
Bedankt voor een gastronomisch lekkere avond!

Gegeten op 1 november 2014

fijnproever0200

In een ongelofelijk mooie entree opgewacht door de gastheer die er een beetje onverzorgd uitzag (afgetrapte sneakers). Hij bracht ons aan tafel en schonk een lekkere bubbel in. Goede amuses, lekker brood en 3 goed gevulde gangen. Deze Smaakte goed maar niet super bijzonder of goed op smaak. Misschien kwam het omdat ik wel vaker ben wezen eten en de beleving dan minder wordt. Het interieur is absoluut niet mijn smaak maar kan me voorstellen dat anderen het wel mooi vinden.

Gegeten op 3 september 2014

Joannetje

Het was een prettige avond, vol heerlijke gangen. We hebben genoten! Het interieur doet wat kitscherig aan en is voorspelbaar en was niet mijn smaak.
De gangen zijn goed op elkaar afgestemd en de porties zijn ruim voldoende. De groente/fruit cocktail als amuse zat bomvol verschillende smaken, en het nagerecht was heerlijk met perfect op elkaar afgestemde smaken. Het hoofdgerecht (kabeljauw) vond ik wat tegenvallen: het was een wat kleinere portie en ook vond ik de smaken niet zo uitgesproken.
Het personeel is prettig, ongedwongen en vertelt uitgebreid wat er op je bord ligt. Ik vond het juist heel prettig dat ze wat 'informeel' waren. Helaas hebben ze ook wat steken laten vallen: zo had ik bij mijn reservering aangegeven dat ik geen vlees eet, maar kreeg ik toch als amuse een crème van spek. Mijn vriend die allergisch is voor kokos kreeg een kokosbonbon bij de friandises en ook werden gangen te snel na elkaar opgediend.

Gegeten op 14 augustus 2014

Silke-ingeborg

Wat een geweldige ervaring! We hadden een bon voor een 5 gangendiner en hebben echt van het begin tot het eind genoten. We werden verrast met verschillende amuses en heerlijk brood, daarbij een lekkere bubbel uit het Oosten van het land. Daarna werden de gangen mooi opgebouwd met vis en vlees. Door het mooie weer hebben we het hele diner in de prachtige buitentuin kunnen zitten. De verdeling tussen tafels en personeel is mooi in verhouding. Wel vonden we onze gastheer wat informeel en hadden dit niet verwacht van een restaurant met een ster. Bij elk gerecht zat een goede uitleg van de ingrediënten. We hebben ons menu nog uitgebreid met een kaasplankje wat ook een beleving op zich was. Afsluitend werden we verwend met heerlijke koffie met lekkernijen.

Dit restaurant is zijn ster absoluut waard. We genieten nog na van deze bijzondere avond die wij samen hadden.

Gegeten op 1 augustus 2014

jevp

Ons diner bij 't Schulten Hues was echt een avond uit! Het vijf-gangen-menu-arrangement met koffie en friandises was wat verwarrend het leken er wel tien, met alle amuses, tussen-gangen, en andere verwennerijen. Het was één groot feest, voor het oog, de maag én de smaakpapillen. Vooral de gerechtjes met bloemen waren heel bijzonder. De (witte)wijn uitstekend. Het had allemaal niet beter gekund. We waren helemaal tevreden!
Het personeel was attent, er voortdurend op uit om je als gast te verwennen, en deskundig in het omschrijven van de gerechten. Maakt het restaurant een wat saaie indruk aan de buitenkant, het interieur is best apart, er valt voldoende te zien en toch klopt het allemaal. Erg leuk dat je aan de 2 persoonstafeltjes niet alleen tegenover, maar ook naast elkaar kunt zitten. Van het dessert en de royaal aangeklede koffie hebben we genoten op het terras in de binnentuin, het was inmiddels droog en voldoende afgekoeld buiten om daar de avond in stijl af te kunnen sluiten.

Gegeten op 4 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over 't Schulten Hues in Zutphen

Schrijf hieronder je recensie over 't Schulten Hues. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.