a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 0575 510 005

Genieten op hoog niveau

Het schitterende interieur geeft je direct een prettig gevoel; chique, maar toch warm en huiselijk. Gastvrouw Jacqueline ontvangt je met grote gastvrijheid, je voelt de passie voor het vak. Passie is eigenlijk het sleutelwoord van de avond. Je merkt het aan alles, van de bediening tot in de keuken.

marcelvlek

Een geweldige keuken, verfijnde gerechten met veel fantasie samengesteld en gepresenteerd. Bediening vakkundig, correct en op de juiste momenten op de plaats. Vermeldenswaard was het (voor) gerecht met drie bereidingen van roodbont IJsselvallei rund. Geweldig!

Eén opmerking: in het restaurant hing een grondlucht, die af en toe vervelend aanwezig was. In elk geval iets om even aandacht aan te besteden. Anders was de waardering voor het decor ook een 9 geweest!

Gegeten op 3 februari 2016

jsvdmeulen

Wij gaan jaarlijks ter gelegenheid van een verjaardag uit eten. Wij worden daarbij graag verrast door het restaurant team. 2 weken voorafgaand aan ons bezoek heb ik het schulten hues bezocht en hier een voor mij simpele boodschap neergelegd: verras ons als restaurateur met culinaire hoogstandjes en wijnen die complementair zijn. Peter begreep na een paar worden wat de bedoeling was en dat gaf mij toen al een goed gevoel. Op 4 december heeft het team ons een geweldige avond bezorgd.... een verrassende ontvangst in de keuken met heerlijke amuses en een verassend apperatief: brut uit de achterhoek...ook de rest van de avond heerlijke, feestelijke en prachtig uitziende gerechten gegeten....en daarbij voor ons erg belangrijk exact de juiste wijn keuze.....met uitleg van de sommelier over juist die keuze.
Het is nu 7 december en ik ben nog steeds blij dat wij bij deze bevlogen restaurateur hebben gedineerd.....team van het schulten hues nogmaals dank hiervoor....
We hebben de afgelopen jaren tal van sterrenzaken bezocht.... hier klopte het hele plaatje toch wel het beste...

Gegeten op 4 december 2015

Den-Cath

Bijna 1.5 uur onderweg voor een avondje eten bij 't Schulten Hues en het was het meer dan waard. 4 gangen met 3 zeer smaakvolle amuses hebben wij gehad. Noemenswaardig is het kruidentuintje met alles vers uit eigen tuin en de zeer imposante kaaswagen voor het dessert waar mijn vriendin zich op mocht uitleven. De service was zoals je van een dergelijk restaurant mag verwachten dik in orde. Enige kleine puntje van kritiek vond ik de zeer stevige 25 euro die werd gerekend voor 2 glaasjes Cava. Wijn in (sterren)restaurants is doorgaans prijzig maar dit vond ik persoonlijk wat veel vh goede. Los daarvan hebben wij een heerlijke avond gehad in dit mooie restaurant.

Gegeten op 28 oktober 2015

stormhoog

Ons bezoek was inbegrepen in een KRAS weekend. Donderdagmiddag kwamen we in het hotel aan, zowel de kamer en ook de ontvangst was teleurstellend. Maar: aan de avond van deze dag werden we zeer gastvrij bij u ontvangen. Een zeer persoonlijke bediening en een prima verzorgd diner. De prijs van het diner zat in het KRAS arrangement in, maar de persoonlijke sfeer maakte dat we er verwenavond van maakte. We rekende als extra 114,00 af en gingen tevreden en gelukkig naar ons hotel. we gaven 10,00 euro fooi, maar achteraf gezien was dit te weinig. De verwarring ontstond aan onze kant omdat de dinerprijs vooraf was voldaan.

Gegeten op 22 oktober 2015

lajos2

Met mijn partner samen gegeten om onze relatie dag te vieren. Dat hadden wij van tevoren aangegeven en dat werd letterlijk onderstreept bij het nagerecht d.m.v. een gelukwens.
Wij hadden een 7 gangen diner met een wijn arrangement.
We werden telkens op onze wenken bediend door goed geïnstrueerd personeel die ons alles wisten te vertellen. In een zeer aangename sfeer met lekkere lounge muziek op de achtergrond kregen wij onze gerechten geserveerd op prachtige borden met steeds weer andere mooie wijnglazen. Het eten was formidabel en heel verrassend, de wijnen geweldig en goed passend bij de gerechten. Je kon aan alles merken dat dit een ster restaurant is. Absolute aanrader!

Gegeten op 20 oktober 2015

Proever55376

Al een aantal maal gedineerd bij 't Schulten Hues en elke keer is het verrassend wat er geserveerd wordt. Altijd is het opgemaakte bord een mooi plaatje en vraag je je af hoe de kok dit opnieuw heeft kunnen verzinnen. Ook het personeel is bijzonder hartelijk en heeft veel kennis van zaken. Wijnen zijn top, zelfs de huiswijn.
De laatste een keer met een Groupon-bon gedineerd en men maakt geen onderscheid tussen een diner met of zonder bon, erg fijn! Aan alles wordt gedacht, zelfs het toilet is voorzien van tissues, schoenenpoetsdoekjes, handcreme en de handzeep ruikt ook erg lekker (niet het belangrijkste maar toch attent hoeveel aandacht er is voor details om je welkom te voelen)

De laatste keer werd er een cocktails voor onze ogen bereid en kosteloos geserveerd, echt top! Wij komen zeker binnenkort weer langs!

Gegeten op 12 augustus 2015

PauldeGoede

Het Schultenhuys is een weldaad voor de tong. Een heerlijke dynamische bediening met verstand van heerlijke wijnen.
De combinaties van eten en wijn zijn absoluut top. Wij voelden ons er direct thuis in een gezellige sfeer.
Een absolute aanrader om naar toe te gaan.

Gegeten op 11 september 2015

constantijnderuiter

Lekker gegeten maar niet helemaal bijzonder. Hoofdgerecht vlees was een beetje minimaal qua hoeveelheid, en bij elke gang kwam de kelner nog iets op het bord draperen uit een glazen kommetje dat voegde niet zoveel toe. Wijn vaak te laat ingeschonken of niet bijgeschonken iets wat je van zon restaurant wel verwacht. Ook erg jammer dat ons werd gevraagd of wij een of andere kortingbon hadden bij binnenkomst...

Gegeten op 27 augustus 2015

jolanda97

Duidelijk signatuur van een restaurant met een ster. Alles ademt kwaliteit en perfectie.
Model van heel veel kleine hapjes met ieder zijn eigen smaak explosie.
Mooie verrassende producten van top kwaliteit. Presentatie van een kunstenaar.
¨Schilderijtjes die je ook nog kan eten.¨

Alles ( sfeer, service, inrichting ) ademt wel ¨de oude school ¨.
Dus niet hip en stoer en vernieuwend.

Alle focus is gericht op top kwaliteit ¨op je bord ¨.

Prijsstelling zoals je verwacht van een sterren restaurant.
Kwaliteit overall idem dito.

Gegeten op 25 augustus 2015

Tolletje_053

Van de negatieve ervaring van de vorige recensent konden wij niets terugvinden. Ook gedineerd met een kortingsvoucher (4-gangen) en alleen een paar kleine puntjes.

We kregen een fijne, ruime tafel in het midden, met prima stoelen. Drankjes werden opgenomen en uitgeserveerd (lekker wit uit de pays d'oc) met een drietal amuses (kroepoekje met algenmayonaise, krokantje met mierikswortelcreme, augurk en haring en een cocktail van komkommer en snijboon, de laatste was heerlijk!).

Vervolgens een lekker fris kruidentuintje met daarnaast rolletjes kalf in rettich en watermeloen die in bouillon van augurk lagen, een fijn stukje schelvis met schuim van bouillabaisse en als hoofd runderlende, jus de veau met ingelegde rettich en kleine paddenstoeltjes. Alles was zeer goed op smaak, mooi gepresenteerd en prima qua porties. Persoonlijk vond ik de lende een iets te eenvoudig gerecht voor dit niveau, daar had ik iets meer van verwacht.

Het dessert was een imposante verzameling aan piepkleine onderdelen in 1 bord, ondanks de verschillende smaken en structuren was het toch zeer harmonieus. Afsluitend koffie (dubbele espresso zat gewoon in 1 kopje), waarbij expliciet werd gevraagd of we er friandises bij wilden ("doe maar een halve portie"). Vond ik erg prettig!

Al met al een fijne ervaring, zeker als je bedenkt wat het in totaal heeft gekost.

Gegeten op 26 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Schulten Hues in Zutphen

Schrijf hieronder je recensie over 't Schulten Hues. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.