't Schulten Hues

• 8.5

• 8.0

marjan53
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier gegeten via een arrangement tezamen met het hotel aan de overkant. We werden gastvrij onthaald. We kregen al snel een amuse en daarna nog een aantal van die leuke, lekkere kleine hapjes. We begonnen met een prosecco en gingen daarna over op witte en rode wijn. Dit zat allemaal bij de prijs in. Allerlei lekkere hapjes volgden elkaar op met veel ingrediënten van truffel tot bloemetjes, alles heel leuk opgemaakt. Daarbij kregen we een gesneden broodje met zout en olie erbij. Zo gauw er een paar slokjes uit de glazen was gedronken werden de glazen bijgevuld. Het personeel was erg vriendelijk en vertelde uitgebreid over de gerechtjes en de wijnen. Tussendoor werd gevraagd of we een kaasplankje wilden als extra gerecht met bijbetaling, dit hebben we gedaan met daarbij een heerlijke piedro xiemenez port, was de moeite waard. Als nagerecht mousse met allerlei mooie gerechtjes van chocola waaronder gouden ballen, heel mooi bedacht. Het kan zijn dat ik de gerechten niet goed heb omschreven maar het was allemaal zo veel en zo lekker. Daarna mochten we nog koffie of thee kiezen, ook bij de prijs in met hun zelfgemaakte bonbons erbij, blaadjes, bonbons en kletskoppen, het kon niet op. De muziek was net zoals jaren geleden dat we er waren louncheachtig, had wat mij betreft een beetje afgewisseld mogen worden maar was niet heel erg storend. Het interieur is gezellig, leuke bar in het midden (niet om aan te zitten) en daar omheen tafels en stoelen en een hele leuke decoratie dat op een vogelnest lijkt. De sfeer was erg goed en gezellig. Goede actie om dit samen met het hotel te doen. Het was een perfecte avond.

Gegeten op 29 maart 2014

jolandevanamerongen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben Het schulten hues bezocht in de restaurantweek. Ontvangst bij binnenkomst was veel belovend. De gerechten waren smaakvol en mooi opgediend. Het hoofdgerecht mocht wat ons betreft iets ruimer zijn, 3 kleine stukjes vlees vonden wij iets te mager.
Wat in zijn geheel tegen viel was de beleving. Een gastvrouw die alleen sprak als dit nodig was, gaf geen woord teveel. Het diner werd afgeraffeld, ondanks dat wij aangaven dat we het prettig vonden als er iets meer tijd tussen de gerechtjes in zat. Het uitserveren ging op verschillende momenten niet volgens de geldende etiquette. Jammer!

Gegeten op 12 maart 2014

DeBij
  • Recensies in de laatste twee jaar

2e kerstdag hebben we hier met de familie gegeten. We hadden gevraagd of de 2 kleintjes ook mee konden komen, zonder de andere gasten te storen.
We kregen een tafel in een kleine ruimte, erg netjes! Hier stonden ook twee kinderstoelen klaar. De kinderen hebben zich prima vermaakt en er werd zelfs speciaal voor hun een pannenkoek gebakken. Wij hebben ook heerlijk gegeten! De amuses en andere gerechtjes waren echt heel lekker. Het toetje was een leuke verrassing, een chocolade bal met daarin ijs en creme, deze opende zich door er warme chocolade saus over te gieten.

Zutphen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het doordeweekse markt- en magnummenu vonden wij een schot in de roos. Heerlijk gegeten. Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding en geen onaangename verrassingen op de rekening; alles was inclusief, behalve aperitief. Wij komen terug!

Gegeten op 24 oktober 2013

Broodje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij het betreden van het restaurant worden wij hartelijk ontvangen en naar onze ruime tafel gebracht. Viel bij aankomst het monumentale pand al in positieve zin op, dat geldt evenzeer voor de inrichting van het restaurant. Hier is niet op bezuinigd. Het interieur is prachtig, chique, maar doet ook huiselijk aan. Het is opvallend donker ingericht. Zelfs het toiletpapier is zwart.
Het bedienend personeel is netjes doch informeel gekleed. Hun benadering is verre van stijf, wat ik als positief heb ervaren. De sommelier heeft echter de neiging wat te amicaal te worden, daar kunnen gasten zich mogelijk aan storen.
Het eten is voortreffelijk, evenals de wijnen. Er staan veel Nederlandse wijnen op de kaart, maar in het wijnarrangement zat er geen één.
We hebben een paar minpuntjes kunnen ontdekken: Het zoete dessert was ons te subtiel, te ingetogen; onze smaakpapillen waren na een verwennerij van negen gangen toe aan een echt zoete afsluiting met volume. En de keuze van de sommelier om een witte wijn veel koeler uit te schenken dan gebruikelijk, om zo beter te matchen bij het gerecht, is de verkeerde keuze gebleken. De wijn was te koud en daardoor minder smaakvol.
Een tiengangendiner is wat te omvangrijk gebleken. Wij rolden bijna letterlijk naar onze hotelkamer aan de overzijde van het restaurant. Een volgende keer houden wij het bij vier of vijf gangen. Of toch niet, het was zó lekker!

Gegeten op 15 augustus 2013

ThijsvdK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uit Amsterdam kwamen wij naar het 't Schulten Hues Mijn vader en ik hebben zeer lekker gegeten. Peter houdt van zijn seizoenen en dat zagen we terug in veel lekkere zomerse streek gebonden gerechten met veel groenten. We kozen voor een 4 gangen menu, waarbij de amuse en dessert amuse een zeer lekkere bijkomstigheid waren. De prijs kwaliteit voor dit menu vonden wij zeer goed. Er staan veel Nederlandse wijnen op de kaart. Op zich erg leuk. Ik begreep alleen niet waarom die dan zo ontzettend duur moesten zijn. Wij kozen een Gigondas. Niet het jaar dat op de kaart stond maar daarom niet minder lekker. Je zit in heerlijke stoelen en de zaak is ruim opgezet. Als ik ooit weer in de buurt ben van Zutphen ga ik zeker nog eens langs.

Gegeten op 24 augustus 2013

Marieke76
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische ervaring om zo ontzettend goed te eten zonder vlees. KLeine hapjes maar de groenten smaakten geweldig. Daar kunnen veel koks nog wat van leren! Het wijnarrangement was ook prima maar iets teveel wijn om bij iedere gang een nieuw glas te krijgen.

Gegeten op 23 mei 2013

mela
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gebruik gemaakt van het groupon-arrangement met overnachting. Door de 7 gangen een avondvullend programma, dat gelukkig uitstekend beviel.Alle gerechten waren voortreffelijk op smaak en prachtig opgemaakt.Gewoon de huiswijn gedronken, want de ervaring heeft geleerd dat wijnarrangementen bijna altijd veel te duur zijn voor het geschonkene.
De bediening was correct en vriendelijk.
Gezien de aanwezige ruimte viel de inrichting ons tegen. Privacy genoeg en prima stoelen, maar nogal ongezellig met een lelijk meubel middenin het restaurant dat het uitzicht nogal hindert.
Ook aan de lampen en de muren zou ik iets laten doen door een interieurdeskundige.
Door de kwaliteit van het eten een zeer geslaagde avond.

Gegeten op 1 juni 2013

tinekebeishuizen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voorheen was het indrukwekkende gebouw een gymnasium. Nu worden er de heerlijkste gerechten geserveerd. We hebben genoten van ons avondje 't Schulten hues en we hebben ons gerealiseerd hoe ver de doorsnee keuken is afgedwaald van de pure authentieke smaak van vooral groenten, die in dit geval speciaal voor dit restaurant worden gekweekt. 'Elk gerechtje was een feest!' hoorden we een andere gast zeggen. En daar sluiten wij ons bij aan.

Gegeten op 7 mei 2013

evertvdl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker eten in een wel heeeeel donker en modern interieur. Iets meer gezelligheid mag wel in dit mooie gebouw en de klassieke bouwdetails. Dat met een onopvallende bediening, maakte wel dat je heel veel aandacht had voor elkaar en het eten. Als eten in een schouwburg.

Het 7-gangen menu bood veel afwisselende gerechten... Gebakken zeeduivel met krab en zoetzure rettich lekker... Maar vooral het super heerlijke Tartaar van ‘t Roodbont rund met een radijsachtige/watermeloen dressing... Echt een top gerecht.
Andere gerechten daarna waren heel goed, maar dat gerecht van tartaar, wow.

Het wijnarrangement van wijnen bevatte goede en voor mij ook veel nieuwe wijnen (zeker die van Nederlandse bodem). Het wijnarrangement vond ik wel qua prijs echt aan de hoge kant.

Al met al een zeer geslaagd etentje, tegen redelijke prijzen, in een mooie (maar wel heel donkere) surrounding. Ik hou van licht, zodat je ook kan zien hoe mooi de gerechten zijn...

Gegeten op 30 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Schulten Hues in Zutphen

Schrijf hieronder je recensie over 't Schulten Hues. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!