Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Seminar

1. Eetcafé
  2. Frans

Het Seminar

1. Eetcafé
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 074 259 59 79

Minajahandad

Het was weer een feest bij het restaurant Seminar te Zenderen. Het eten was subliem , zoals altijd , een goede sfeer en een uitstekende service. Een dikke 9.
Wij komen er graag!

Gegeten op 12 oktober 2014

jeroen102

De zaal van dit voormalig RK instituut is fraai: ruimte! De bediening vult de ruimte op aangename wijze. Ter zake kundig (waar ligt Jurancon; hoe je een sukade inwikkelt) en gezellig. Menu bestaat uit meerdere kleine gerechten. Goed idee. We openden met een strakke bouillabaisse, romig en niet vet. Bulgur salade had perfecte balans met padstoel en noten. De aanbevolen Tourraine hield het goed door klein zoetje. Door naar de kalfssukade (superz) met een perfect gebakken zwezerik. Eindelijk weer: een tikkie krokant met behoud v zachtheid. Advies v Carmenere was beter dan eigen keuze Crozes H. Fruitige schaduw ging goed samen met linzen & dragon. Tot slot een crème brulée op topniveau. Wie kan dat nog zo? Ik zeg amen.

Gegeten op 2 november 2013

ottoenjacques

In het voormalig seminarie in het ( vooral voorheen) RK bastion Zenderen zit dit restaurant in een grote zaal die mooi is onderverdeeld in bar,lounge, keuken en restaurant.
De sfeer is, zoals het een klooster betaamt, nogal zwaarmoedig:veel paars en zwart en tamelijk spaarzame verlichting.
De ontvangst is joviaal en dat is plezierig!
Het diner wordt door de bediening zeer attent en professioneel begeleid en is hartelijk van begin tot eind.
De wijnkaart bevat een ruim assortiment en de prijzen zijn veelal aan de schappelijke kant. Er is ook een klein rood boekje met restanten en bizonderheden.
We aten o.a. verrukkelijke coquilles in een dun plakje buikspek gewikkeld en gebakken op een heerlijke grove tartaar van zeebaars!
Een perfecte tournedos, uitstekende sucade met krokante zwezerik en mooi garnituur, veel van de groenten uit eigen tuin. In de grote open keuken wordt zichtbaar met grote zorg en aandacht gekookt
Een relaxte avond met als toetje een bezoek aan de kapel boven.
Het smaakt naar meer.

Gegeten op 15 september 2013

nicole51

Lekker gegeten, maar niet geweldig. Het was 'okay', en dat was voor dit restaurant voor ons onder verwachting. Bovendien kleine schoonheidsfoutjes, zoals koffieijs ipv. vanilleijs. En brood op. Bediening deed het prima (correct & netjes), decor was sjiek!

Gegeten op 15 september 2013

Maarten105

Op een door de weekse avond gegeten bij het Seminar. Amuse was wenig smaakvol. Het voorgerecht (snoekbaars) erg goed van smaak. Het hoofdgerecht (Heilbot) was veel te vlak van smaak en totaal niet spannend. Het nagerecht was uit de kunst. Sterk minpunt is dat je niet als gast wordt behandeld, humor en vriendelijkheid ontbreken bij het bedienend personeel.

Gegeten op 10 april 2013

PBL

Op een erg rustige vrijdagavond, was namelijk goede vrijdag niet bij nagedacht, hebben wij met vrienden een heerlijke avond gehad. Speciaal werd voor ons een tafel klaargemaakt bij de keuken, zodat er enige interactie rondom ons heen was. Erg leuk. We kiezen een 5 gangen diner en laten de chefkok de vrije keuze. Uiteraard met een bijpassend wijnarrangement, want we zijn met de fiets! Keuken verrast ons met een heerlijk menu, diverse gerechten passeren, rekening houden met enige voorkeuren. Amuse, english breakfast valt tegen, de overige gerechten maken alles goed. Wijnarrangement is een feest, soms zelf een uitdaging, drinken uit een glas niet op een steeltje, maar met een steel die enige oefening vergt. Bij dessert werden we zelfs getrakteerd op 3 soorten wijn, onderdeel van de uitdaging. Bediening is attent en keuken op hoog niveau, of dit komt vanwege het geringe aantal gasten die avond zullen we de volgende keer beleven.

Gegeten op 29 maart 2013

Nijeboerjolanda

De omgebouwde kerk is erg mooi om te zien. Van mij had het interieur nog wel wat meer 'oorspronkelijk' gemogen en de tafeltjes iets minder in een massa opstelling. De service was echter erg goed en leuk om in de keuken mee te kijken. Het eten was erg puur, voor mijn smaak iets té puur. Ik miste wat kruiden. Echter was het wel ontzettend mals. Toetje overheerlijk.

Gegeten op 9 maart 2013

m_olderiekerink

Kado gekregen van onze buren, een compleet verzorgd diner voor twee bij het Seminar. We werden ontvangen met een glas bubbels bij de open haard. Wij hebben ons laten verwennen door een 4-gangen menu samengesteld door de chefkok. We hebben genoten van de heerlijk bereide gerechten en bijbehorende wijnen... Een lust voor oog en smaakpupillen. Een tip... Het brood dat bij het voorgerecht werd geserveerd... Seminarbrood... Versgebakken... Voortreffelijk.

Het was voor onze de eerste keer bij het Seminar, maar zeker niet de laatste keer. Een echte aanrader.

Gegeten op 15 december 2012

Hdvr

Wij zaten aan een hoge tafel met zicht op de keuken. De kok vertelde enthousiast over de reeën die hij had gekocht, liet ons dit zien en heeft een gedeelte voor ons bereid. Voorafjes waren verrukkelijk, met name de tartaar van zeebaars. Heel leuk om zo bij de keuken te zitten en je eigen gangen bereid te zien worden. Coquilles waren kraakvers, langzaam gegaard buikspek had heel verrassend een Chinese bereidingswijze.

Gegeten op 18 oktober 2012

Sandra_1

• Matig

• Matig

Op uitnodiging van mijn werkgever hebben mijn collega's en ik daar gegeten en gedronken. De bediening was uitermate slecht. Tijdens het aperitief vroeg ik om iets non-alocholisch maar iets anders dan cola of iets dergelijks. Het antwoord was 'dan ga ik wat mixen met jus d'orange mevrouw dus...........'. Gedurende het drie gangen menu werd tijdens het hoofdgerecht geroepen door de ober 'als u nog wat wijn wilt mag u dat zelf inschenken hoor, de flessen staan op tafel, u hoeft niet op mij te wachten'. Het eten was zeer sober te noemen. Een collega had volgens het menu bij het vlees groente moeten krijgen maar we ontwaarden één groene asperge en....één minuscule aardappel. Kortom.....geen goede prijs-kwaliteit verhouding. Zelf zal ik hier niet meer komen.

Schrijf zelf een recensie over Het Seminar in Zenderen

Schrijf hieronder je recensie over Het Seminar. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.