a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 074 259 59 79

Classics in een Twents jasje

Het Seminar is een prachtig pand in het Twentse dorpje Zenderen. De inrichting is stijlvol, de menukaart staat vol met klassiekers. Denk aan steak tartare, biefstuk of een Italiaanse risotto. Vergeet vooral niet de dessertkaart, daar loopt het water je van in de mond!

karenenhans

Via online reservering

we hebben boven verwachting goed gegeten in een bijzonder gebouw met een super gastvrouw.
we hadden het 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarragement. alle gerechten waren verrassend, goed van smaak en met originele ingredienten. alles werd aan tafel toegelicht. de bijpassende wijnen maakten het geheel af.

Gegeten op 9 mei 2015

Tolletje_053

Na lange tijd weer eens een bezoek gebracht aan het seminarie. De parkeerplaats is nog steeds niet verhard dus ik kan me voorstellen dat het met nat weer en modder niet prettig is voor dames met hakken. Hartelijke ontvangst door de zoals altijd zeer nette gastheer en een drankje en amuse gedaan in de fauteuils achterin.

Vervolgens zijn we verhuisd naar de tafel waar we als eerste gang mooi versgerookte zalm kregen. Mooi opgemaakt met seizoensgroente en lekkere zuurtjes om het vette van de zalm tegen te gaan. Vervolgens stukje op de huid gebakken zeebaars die ik net te ver vond, maar mijn partner precies goed, smaak was niks mis mee.

Het hoofdgerecht was echter een beetje een deceptie: gegrilde entrecote, netjes bereid, met kruidenjus (in kannetje er bij geserveerd: lekker bijschenken!) en seizoensgroenten met mousseline. De bereidingen waren goed, maar ik miste een mooie opmaak en fantasie. Dit was meer een nette versie van Hollandse AGV. De geschonken Brumont was overigens wel een schot in de roos!

Het dessert was weer in de trant van de voorgerechten: diverse bereidingen met rabarber, limoenijs, witte chocolade. Fantasierijk, goed gebalanceerd en mooi om te zien.

De jonge ober deed erg goed zijn werk, kon goed over de gerechten en wijnen vertellen, het was geen uit het hoofd geleerd verhaaltje. Die kan nog ver komen! Moet hij nog wel even doorhebben dat brood best bijgevuld mag worden.

Al met al geen verkeerde ervaring, met het hoofdgerecht op hoger niveau was het een topavond geweest, nu een ruime voldoende.

Gegeten op 1 mei 2015

peterstegeman

Met vijf personen het 5-gangen verrassingsmenu inclusief wijnarrangement gehad. Bedienend personeel doet haar werk goed, maar zou iets meer mogen spelen met de stemming van de gasten. Compliment overigens aan de jonge ober, hij weet veel over de gerechten én de wijnen te vertellen. Wij hebben ons laten verrassen door de chefkok en deze heeft de verwachtingen niet teleurgesteld, elk gerecht was met passie klaargemaakt en de porties waren ook exact groot genoeg. Vooral de combinatie met het wijnarrangement maakte het helemaal af. Enig minpunt van dit restaurant is het decor. Door de hoge ruimte en het gebruik van donker hout en paarse kleuren krijgt het een wat zwaar karakter. Dit is niet helemaal in overeenstemming met de frisse en toegankelijke gerechten die het restaurant serveert.

Gegeten op 4 april 2015

Pe-Pe

Met zes personen gegeten in deze omgebouwde kerk.
De ontvangst was allervriendelijkst (drankje aan de bar tot dat iedereen er was). Hier kregen we ook een weinig fantasierijke amuse (toastje met een klein rolletje gerookte zalm en klein bolletje zalmmousse). We hebben allemaal gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu.
Het vooraf geserveerde (seminar)brood beloofd veel goeds. Heerlijk.
Maar vast samen gevat was alles over het algemeen goed bereid maar weinig spannend en nogal op safe. De eerste gang was daarop een uitzondering, een heerlijke stukje Kabeljauw gebakken op de huid met een lekkere, goed passende, entourage. De tweede gang was Eendenborstfilet op de huid gebakken waarbij de huid nogal taai was en alles nogal flauw van smaak. Hiervan was de doperwtenpuree het hoogtepunt van het gerecht. Dit zegt genoeg. Ook de 3e gang had het net niet. De in plakjes gesneden entrecote was niet slecht maar nogal “trekkerig” en weinig smaakvol ondanks de jus en het garnituur.
Voor ons was het hoogtepunt van het dessert het vanille-ijs met kersen(smaak) maar de Chocolademousse te veel en te machtig.
Het moet gezegd de geserveerde wijn (rode en droge witte) was van uitstekende kwaliteit.

Er is geprobeerd van de grote zaal iets gezelligs te maken maar dit is maar ten dele gelukt. Te veel gebruik van hetzelfde en wat rommelig. Ook het personeel probeert er iets van te maken maar het is het net allemaal niet.

Gegeten op 14 februari 2015

Chris2006

Gister bij Het Seminar gegeten. We hadden voor het 4-gangen verrassingsmenu gekozen. Het eten was goed, het kwartelpootje en de zwezerik staken er bovenuit, maar ook de roodbaars en de kalfstong waren lekker. Het dessert was wat te machtig, door de witte-chocolade-mascarpone-taart. De porties waren zeer ruim.
De bediening was erg vriendelijk, gaf een goede uitleg en was lekker vlot.
De inrichting was mooi, maar doordat de ruimte zo groot is, oogde het ook wat ongezellig.
Al met al een goed restaurant, met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Gegeten op 17 januari 2015

Minajahandad

Het was weer een feest bij het restaurant Seminar te Zenderen. Het eten was subliem , zoals altijd , een goede sfeer en een uitstekende service. Een dikke 9.
Wij komen er graag!

Gegeten op 12 oktober 2014

jeroen102

De zaal van dit voormalig RK instituut is fraai: ruimte! De bediening vult de ruimte op aangename wijze. Ter zake kundig (waar ligt Jurancon; hoe je een sukade inwikkelt) en gezellig. Menu bestaat uit meerdere kleine gerechten. Goed idee. We openden met een strakke bouillabaisse, romig en niet vet. Bulgur salade had perfecte balans met padstoel en noten. De aanbevolen Tourraine hield het goed door klein zoetje. Door naar de kalfssukade (superz) met een perfect gebakken zwezerik. Eindelijk weer: een tikkie krokant met behoud v zachtheid. Advies v Carmenere was beter dan eigen keuze Crozes H. Fruitige schaduw ging goed samen met linzen & dragon. Tot slot een crème brulée op topniveau. Wie kan dat nog zo? Ik zeg amen.

Gegeten op 2 november 2013

ottoenjacques

In het voormalig seminarie in het ( vooral voorheen) RK bastion Zenderen zit dit restaurant in een grote zaal die mooi is onderverdeeld in bar,lounge, keuken en restaurant.
De sfeer is, zoals het een klooster betaamt, nogal zwaarmoedig:veel paars en zwart en tamelijk spaarzame verlichting.
De ontvangst is joviaal en dat is plezierig!
Het diner wordt door de bediening zeer attent en professioneel begeleid en is hartelijk van begin tot eind.
De wijnkaart bevat een ruim assortiment en de prijzen zijn veelal aan de schappelijke kant. Er is ook een klein rood boekje met restanten en bizonderheden.
We aten o.a. verrukkelijke coquilles in een dun plakje buikspek gewikkeld en gebakken op een heerlijke grove tartaar van zeebaars!
Een perfecte tournedos, uitstekende sucade met krokante zwezerik en mooi garnituur, veel van de groenten uit eigen tuin. In de grote open keuken wordt zichtbaar met grote zorg en aandacht gekookt
Een relaxte avond met als toetje een bezoek aan de kapel boven.
Het smaakt naar meer.

Gegeten op 15 september 2013

nicole51

Lekker gegeten, maar niet geweldig. Het was 'okay', en dat was voor dit restaurant voor ons onder verwachting. Bovendien kleine schoonheidsfoutjes, zoals koffieijs ipv. vanilleijs. En brood op. Bediening deed het prima (correct & netjes), decor was sjiek!

Gegeten op 15 september 2013

Maarten105

Op een door de weekse avond gegeten bij het Seminar. Amuse was wenig smaakvol. Het voorgerecht (snoekbaars) erg goed van smaak. Het hoofdgerecht (Heilbot) was veel te vlak van smaak en totaal niet spannend. Het nagerecht was uit de kunst. Sterk minpunt is dat je niet als gast wordt behandeld, humor en vriendelijkheid ontbreken bij het bedienend personeel.

Gegeten op 10 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Seminar in Zenderen

Schrijf hieronder je recensie over Het Seminar. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.