a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 571 21 71

Vis volgens grootmoeders recept

De Meerpaal is een begrip in Zandvoort. In dit knusse visrestaurant staat kokkin Lenie al 39 jaar in de keuken! Het is dan ook het oudste visrestaurant van Zandvoort en de gerechten worden hier op traditionele wijze bereid. Uiteraard werken ze met dagverse vis en dus kun je hier smullen van boterzachte slibtongetjes en overheerlijke zalm. Of laat je verrassen en ga voor Grootmoeders ovenpot, bereid volgens geheim recept…

sea13

Niet de eerste keer dat we bij dit voor ons favoriete visrestaurant eten. Wederom met z'n vieren zalig gegeten. Wat kunnen we nog meer zeggen.....voortreffelijke tong, 2x een gebakken tong, 2x tongfilet picasso, voorgerecht heerlijke kreeftensoep. Puree, gebakken aardappeltjes en patat erbij plus een heerlijke salade en bloemkool. Meer dan genoeg, een toetje kon er helaas niet meer bij :) De service zoals altijd perfect...gastheer Florus maakt dat je je hier "thuis" voelt. Voor degenen die een goed, betaalbaar en gezellig visrestaurant zoeken dubbel en dwars aan te raden!

Gegeten op 2 mei 2015

mirjam44

Met een familielid en ook op haar aanraden gegeten in de Meerpaal in Zandvoort.
Vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten!
De voorgerechten, zelfgemaakte garnalen kroketjes en escargots waren erg lekker
Ik genoot daarna van gestoofde paling, die was door Lenie superlekker en op ouderwetse wijze klaargemaakt.
Ook mijn disgenoten hebben genoten van hun maaltje zalm en tong.
Jammer dat de gamba's niet waren gearriveerd die dag maar die komen we graag op een ander moment nog eens (Mexicain en pittig) proeven!
Dus een reden om terug te komen hebben we zeker.

Gegeten op 8 april 2015

brouweria

Via online reservering

Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij de Meerpaal. Vooraf lekkere ambachtelijke garnalenkroketjes; zoals ze horen te zijn! Daarna had de een slibtongetjes en de ander kabeljauw. Allebei goed bereid. Goede salade, friet en warme groente als bijgerechten. Een heel compleet hoofdgerecht! Tenslotte een heerlijk nagerecht. De bediening was ook top! Als we weer in Zandvoort zijn komen we terug.

Gegeten op 29 maart 2015

Rolo80

11 maart 2015 Floor en zijn zoon Sjoerd ontvangen je hartelijk en netjes in een soort huiskamer. Voorgerecht heerlijk vers met fruit (garnalenkroketje, zalm, paling en toast), kreeftensoep (je proeft de cognac), kleine pauze en het hoofdgerecht (kabeljauw met spinazie). Mooi gebakken en lekker van smaak. De kaasgratin was alleen mij iets te machtig. IJs na en een wijn die goed paste bij de vis (Verdejo). Gewoon lekker eten zonder onzin.

Restaurant - 3 maanden geleden

vriendelijk bedankt voor de fijne recensie, zeker omdat u zelf, naar eigen zeggen, in de horeca zit, dan is dit een dubbel compliment naar ons en de familie. bedankt en hopelijk tot weerziens

Bezoeker-8

Via online reservering

Een geweldig restaurant. Huiselijke sfeer, waar de gastheer helemaal aan bijdraagt. De service is fantastisch; een wijntje is een 'druivensapje' en een masterclass slibtongetjes fileren mocht ook niet ontbreken.
De vis is vers en alle sausjes zijn zelfgemaakt. Ook de garnalenkroketjes zijn een aanrader.
Wij zijn er heen gegaan op aanraden van andere recensenten, en het restaurantje heeft de verwachtingen meer dan waargemaakt.
Zeker aan te bevelen; de prijs/kwaliteit-verhouding is ook goed.

Gegeten op 1 maart 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

dank voor deze recensie, wij hopen u snel weer te mogen begroeten voor een heerlijk
'' druivensapje '' en een herhaling van de masterclas. tot snel weerziens

PSeten

Zelden zo lekker en gezellig gegeten als in Oud Zandvoortsch Vischrestaurant De Meerpaal! Warm ontvangen na koude strandwandeling, hartelijke bediening. We namen het het viergangenmenu en daarvan ieder een andere keuze. Ze scoorden meteen al met het voorgerecht: prachtige opgemaakte koude schotel met voortreffelijke vis en verse toast. Alleen al die zalm! Daarna soep, rijkgevuld en goed gekruid. De hoofdgerechten heerlijk bereid en mooi gepresenteerd. Mijn favoriet: kabeljauw op een bedje van wilde spinazie met kaassaus, tongstrelend! Met diverse lekkere bijgerechten zoals groente vers van de markt, alles bij het menu inbegrepen. Tot slot een dessert met kersenijs, kaneelijs, appeltaart, koekjes, slagroom. Een perfecte smaakcompositie, niet te zoet. En dat alles bij elkaar voor een zeer redelijke prijs. Hier komen we beslist terug!

Gegeten op 25 januari 2015

Restaurant - 4 maanden geleden

hartelijk dank voor deze ode aan ons restaurant. wij zijn verheugd dat jullie ervan genoten hebben, tot de volgende keer !!
lenie en floor

johan85

Giserenavond,31-01-2014 met (schoon)familie mijn verjaardagsmenu gegeten.
Grandioos,geniet nu nog na!!!
Grootmoeders stoofpotje en vissoep,zo goed dat ik niet weet hoe ik dit omschrijven moet.
Thanks mensen van de Meerpaal,en een goede verdiende vakantie toegewenst.

Gegeten op 31 januari 2014

Restaurant - 20 maart 2014

dank u voor deze mooie recensie, we zijn erg blij dat jullie zo genoten hebben. tot de volgende verjaardag, of de gewoon gezellige avond bij ons. en bedankt de vakantie was geweldig !!

dennis2005

wat een fantastisch visrestaurant en er zomaar langs gelopen.het restaurant ziet er ook aan de buitenkant aantrekkelijk uit, dus lekker naar binnen gegaan. ik heb genoten van een heerlijke verse vissoep en een mooi stukje zalm met witte wijn en mosterd.de bediening is gastvrij en hartelijk. zeker een aanrader

Gegeten op 27 november 2013

sea13

Fantastisch gezellig visrestaurant met een zeer persoonlijke bediening. tafel was versierd vanwege onze verjaardag. Heerlijk gegeten alweer voor de tweede keer. Inrichting huiselijk en gezellig. De gastheer en bediening deden er alles aan om onze avond onvergetelijk te maken en dat is prima gelukt. Een aanrader, alles is heerlijk!

Gegeten op 10 november 2013

Joaniev

Hier weer kunnen eten (gelukkig) vanwege een feestje. Zoals altijd érg goed: van de - no-nonsense en vriendelijke - bediening en sfeer, tot en met het zalige eten. Hapjes (gambastaartjes in soort tempurabeslag; verse inktvisringen; haring); vooraf (garnalenkroketjes) en de persoonlijke favoriet: kabeljauw met spinazie en kaas uit de oven. Orgasmisch!

Gegeten op 31 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Meerpaal in Zandvoort

Schrijf hieronder je recensie over De Meerpaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.