a TripAdvisor company

1. 8,8 10 1 20

2. 9,0

3. 8,3

Vis volgens grootmoeders recept

De Meerpaal is een begrip in Zandvoort. In dit knusse visrestaurant staat kokkin Lenie al 39 jaar in de keuken! Het is dan ook het oudste visrestaurant van Zandvoort en de gerechten worden hier op traditionele wijze bereid. Uiteraard werken ze met dagverse vis en dus kun je hier smullen van boterzachte slibtongetjes en overheerlijke zalm. Of laat je verrassen en ga voor Grootmoeders ovenpot, bereid volgens geheim recept…

van-der-aar

Via online reservering

Vrijag 12 februari bij de Meerpaal gegeten.
Het binnenkomen voelde direct goed, een sfeervolle kleine setting.
Heerlijk gegeten, en daarbij, bijzonder attent en oprecht geïnterreseerd personeel, waaronder ook de eigenaar.

Wij komen zeker terug. Een aanrader !!

Dineke van der Aar

Gegeten op 12 februari 2016

willem-ria

Via online reservering

Klein, sfeervol restaurant tegen het centrum van Zandvoort. Heerlijk kleinschalig zonder opgeklopte flauwe kul. Vriendelijke bediening waar het jupgehalte gelukkig ontbreekt. Vooraf coquilles gegeten opgediend in de schelp in een betje van puree. Met zachte kruiden bereid, heerlijk van smaakt. Als hoofd gerecht in boter gebakken Zeewolf en een vispotje, beiden heerlijk van smaak. Als bijgerechten salade met een dressing, die apart wordt geserveerd, broccoli en keus uit gebakken aardappelen of friet. De frieten zijn van echte aardappelen gemaakt en goed gefrituurd, ook de gebakken aardappelen zijn een aanrader. De salade is mooie mix van diverse slasoorten die heel vers is. De broccoli is iets te zacht gekookt, had van mij persoonlijk steviger mogen zijn. De hoeveelheid broccoli vond ik als echte groente eter te weinig, gezien het hedendaagse eetpatroon wel begrijpelijk. Voor het toetje was geen plaats, wel voor koffie. Het geheel hebben we laten zwemmen in een fles chardonnay en koste € 91'-.

Gegeten op 23 december 2015

mwinkel

Via online reservering

Echte klassiekers op de no nonsense menukaart. Goed klaargemaakt en geserveerd met voldoende groenten. Bediening is terecht trots en bijzonder vriendelijk. Alles authentiek en oprecht. Heel prettig.

Gegeten op 5 december 2015

sea13

Niet de eerste keer dat we hier hebben gegeten, het is ons favoriete visrestaurant, dus wederom met onze vrienden genoten! De kreeftensoep die mijn man en ik hadden was weer verrukkelijk, lekker pittig.....onze vrienden hadden dit keer voor haring en escargots gekozen...Vooraf een lekker mandje vers stokbrood met olijven en een puntpaprika dipje...Gastheer Florus had onze tafel weer mooi en gezellig gemaakt (vanwege onze verjaardagen)....hij heeft altijd tijd voor een praatje en persoonlijke benadering en dat maakt het altijd heel leuk. Als hoofdgerecht 2 enorme zee tongen en voor mijn vriendin en ik de 3 behoorlijk grote sliptongetjes....ze waren allemaal weer superlekker.....Lenie (de keukenprinses) weet wel wat ze doet.....:) Kortom weer zalig gegeten.....en als verjaardags extraatje kregen we een glaasje Zandvoortse kruidenbitter aangeboden....zeer attent! De bediening is ook super...aardige serveersters....Een geweldige avond gehad...De Oude Meerpaal is ons favoriete restaurant en zeer aan te bevelen!

Gegeten op 14 november 2015

Proever53546

Via online reservering

De eerste keer dat we hier gegeten hebben was een prima ervaring. Zelden zo'n forse, malse tonijnsteak gehad; alles uitstekend bereid en verzorgd, zonder frutsels, gewoon heel erg lekker voor een redelijke prijs. Voor rolstoelgebruikers ook een goede accommodatie. Hier gaan we vaker naar toe!

Gegeten op 25 oktober 2015

lvdboom

Via online reservering

Zondagavond 13 september gegeten bij de Meerpaal met 2 personen. De beoordelingen die zijn geschreven door andere mensen kloppen. Het is een gezellig vis restaurant waarin de bediening zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken. Wij hebben als voorgerecht garnalen kroketjes genomen en daarna nog een vissoep en kreeftensoep. Het hoofdgerecht was een zeetong gewoon zoals het hoort in boter gebakken en natural. Hierbij een goede fles wijn. Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs zeker een aanrader als je van vis houdt.

Gegeten op 13 september 2015

HenkSpit

Vanavond bij de Meerpaal gegeten.
In een woord verrassend en zeer goed.
Een amuse vooraf. Waar krijg je dat nog?
Samen 1 x de tapas gegeten met 1 garnalenkroketje dat gelijk een inkoppertje was voor de eigenaar door te zeggen dat hij had gezien dat ik het kroketje had opgegeten en hij mijn vrouw verraste met ook een kroket. Charmeur pur sang, maar wel gezellig. Hoofdgerecht voor mijn vrouw een in de pan gebakken stuk kabeljauw en ik de gebakken schol.
Wat is dan nu zo bijzonder?
Enerzijds de goed gebakken overheerlijke vis en anderzijds de overdaad aan vers fruit en verse koude en warme groenten bij alle gerechten. CHAPEAU.

Gegeten op 10 september 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

hartelijk dank voor uw vriendelijke woorden. Goed om te horen, cq te lezen, dat het u zo goed bevallen heeft, en hopelijk tot snel weerziens.
mvgrt Floor Koper Charmeur pur-sang

lizette_molin

Via online reservering

Fantastische avond gehad. De eerdere recensies zijn meer dan waar. Het eten was heerlijk. De bediening vriendelijk. De gastheer zorgt ervoor dat je je op je gemak voelt. Decor hoort bij de uitstraling. Restaurant de Meerpaal ga zo door.

Gegeten op 4 september 2015

ansvdvlist

Via online reservering

Een dag dat alles meezit. Na de historic grand prix, eten in de Haltestraat waar de autoparade als "kers op de appelmoes " ook nog eens voorbijkomt. Waar het bedienend personeel het vak beheerst, waar op ieders gezicht de tevredenheid vanaf straalt. waar de gerechten van het keuzemenu (garnalenkroketjes en daarna kabeljauw met spinazie en kaassaus uit de oven) een traktatie zijn. Als je inZandvoort van vis houdt, dan is de Meerpaal the place to be.
Ans en Peter

Gegeten op 29 augustus 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

hartelijk dank voor deze vriendelijke woorden, zeker gezien de ongelofelijke drukte van die avond. Wij zijn blij om te horen dat u tevreden was, en hopenlijk tot de volgende '' historische grand prix''
floor van De Meerpaal

guus2711

Via online reservering

Prima vis restaurant ! Klein restaurant wat de huiselijkheid benadrukt. Authentiek restaurant!! Bediening correct en gemoedelijk met af en toe een grapje. Voor herhaling vatbaar

Gegeten op 13 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over De Meerpaal in Zandvoort

Schrijf hieronder je recensie over De Meerpaal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.