a TripAdvisor company

foto's van De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam - 1 foto's van De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam - 2 foto's van De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam - 3 foto's van De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam - 4 foto's van De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam - 5 foto's van De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam - 6
Panoramafoto

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 075 616 56 29

Zaans culinair

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

el_boelie

Gedineerd op een prachtige locatie aan de Zaan op de Zaanse Schans met uitzicht op de Zaandijkse koopmanshuizen. Eerst geborreld in de bar aan de Zaan, daarna in het restaurant gegeten. Het is er niet goedkoop, maar heb wel een prima avond gehad.

Gegeten op 17 april 2015

JoostenCo

Via online reservering

Een klassieke uitspanning op een van de meest bezochte toeristen attracties van Nederland.
De sfeer is bijzonder prettig: de vriendelijke, jonge bediening maakt een enthousiaste indruk.
Er staat een redelijk aantal wijnen open wat een ruime keuze in wijnen per glas mogelijk maakt. De sommelier maakt goede keuzes die elk gerecht begeleiden.
Het eten zelf is niet echt bijzonder. De kok kiest voor verschillende uitvoeringen van vis of vlees gerechten op het bord maar dat levert geen vuurwerk op: je ziet het verschillend bereidde Waterlands (?) rundvlees op je bord maar ze smaken eender. verder ontbeert het ook enige complexiteit wat het eten tot een wat vlakke ervaring maakt. Hier wringt wat mij betreft de prijs in verhouding tot wat je krijgt voorgeschoteld. Kortom: een aangename avond zonder culinaire verrassingen.

Gegeten op 11 april 2015

smitbren

Wij hebben hier het feestje van ons 25 jarig huwelijk gevierd. Diner met 33 mensen. Alles was uitstekend. Uitermate vriendelijke en attente bediening. Prachtige locatie. Met alle dieetwensen werd rekening gehouden, sommige best ingewikkeld. Verwarmde borden, iedereen krijgt het eten tegelijk, complimenten. Gerechten zien er fantastisch uit, mooi opgemaakt. Prima huiswijn, maar ook een wijnarrangement is mogelijk.

Gegeten op 22 maart 2015

LHoorn

Heerlijke lunch genoten, in een hele mooi ambiance! Prima bediening en ontvangst! Heel handig systeem om met de auto te komen, vooraf reserveren en dan heb je altijd een plekje voor je auto! In de zomer ook prachtig terras aan het water! Aanrader!

Gegeten op 8 februari 2015

Proever50188

Gegeten op 24 januari 2015

Pippesteijn

Via online reservering

Afgelopen weekend heerlijk gegeten op de Zaanse Schans. De kabeljauw met een luchtige beemstersaus was een verrassend lekkere combinatie. Het dessert van een luchtig chocolade cakeje met een chocolade vulling en kersenroomijs was verrukkelijk!
Bediening uiterst vriendelijk en de gerechten werden in een aangenaam tempo geserveerd. Kortom: een aanrader!

Gegeten op 7 december 2014

HenriVanBergen

In De Walvis laten ze zien hoe het werkt als iemand met de AH-actie komt eten.
Je moet ze zó verwennen dat ze ook een keer zonder zegeltjes terug willen komen.
Nou, dat is prima gelukt!
Vriendelijke, vakkundige bediening en prachtige gerechten van uitstekende kwaliteit.

Gegeten op 18 november 2014

joke79

Via online reservering

Met mijn zussen heb ik met twee AH bonnen heerlijk gegeten bij de Hoop op de Swarte Walvis. Het restaurant kende ik al, want zo nu en dan ga ik daar met mijn man en/of vrienden ook eten. Zelfs 25 jaar geleden hebben wij in de Walvis met de Kerst met de hele familie van een diner genoten. Dus voor mij een bekend adres en toen AH met de bonnen kwam twijfelde ik geen moment om daar gebruik van te maken. Zoals gewoonlijk een heerlijke amuses, vooraf en tussendoor.
Voor het IENS-AH menu hadden we twee keuzes, vis of vlees. Wij namen alle vier het vismenu, het voorgerecht bestond uit diverse soorten gemarineerde zalm, het hoofdgerecht was een zeebaars met verse groenten en vervolgens een heerlijk dessert. Koffie toe met allerlei lekkers, vooral de chocolade knots was heerlijk.
Het was een gezellige avond, heerlijk gegeten in een mooie omgeving en een spontane prima bediening.
Mijn zussen zijn het met mijn oordeel helemaal eens

Gegeten op 28 november 2014

PastrySwan

Mooie authentieke locatie, sfeervol klassieke inrichting, echt tafellinnen en het juiste bestek.
Wij hebben geluncht op zondagmiddag.
Mooi tafeltje bij het raam met uitzicht op het voorbijkomend internationaal publiek.
Vriendelijke maar ook wat onpersoonlijke bediening; het personeel bestaat uit jonge dames die (soms) nog duidelijk
lerende zijn. Je mist een volwassen persoon aan tafel, daardoor blijft het een beetje 'tussen servet en tafellaken'.
De lunchkaart is beperkt en weinig spectaculair, geen extra aandacht voor de vegetariër.
De geserveerde gerechten waren uitstekend: Erg mooi kalfsgebraad en romige truffel veloute als voorgerecht.
Het hoofdgerecht, de truffel ravioli gevuld met allerlei heerlijke kazen was wat aan de saaie kant.
Heerlijk nagetafeld met goed verzorgde koffie.
We komen zeker nog een keer terug voor het diner, hopelijk zit er dan iets meer 'spanning' in het geheel.

Gegeten op 23 november 2014

Visser3

Heerlijk gegeten!! Verrassende amuses, zoals de truffel-cappuccino. De bediening was ook heel uitstekend, chique! De sommelier die aan tafel komt advies te geven, was ook erg leuk.
Zeer de moeite waard, wij komen zeker terug. Heerlijk eten, goede sfeer, uitstekende bediening en de ambiance.. tsja.. met dat uitzicht over de Zaan, kan niet beter!

Gegeten op 27 september 2014

Schrijf zelf een recensie over De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam

Schrijf hieronder je recensie over De Hoop op d' Swarte Walvis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.