De Hoop op d' Swarte Walvis

• 8.4 10 28

• 8.3

• 9.0

De Hoop op d' Swarte Walvis over zichzelf

Bekend in Nederland en ver daarbuiten, gelegen aan de Zaan, op de mooiste plek van de Zaanse Schans. Sinds eind 2012 in nieuwe handen met een frisse aanpak, maar altijd een warme, authentieke ambiance waar u zich snel thuis zult voelen. Vijf avonden a la carte diner, voor de lunch en op zondag de toegankelijke brasserie kaart. Uitstekend geschikt voor zakelijke en internationale gezelschappen.

Berkr06
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een mooiere plek in de Zaanstreek bestaat er niet. Heerlijk buiten op het terras op de Zaanse Schans en aan de Zaan met uitzicht op de Gortershoek in Zaandijk. Het was de eerste échte lentedag! Leuke internationale sfeer.
Na een heerlijke droge sherry nam ik als voorgerecht de zalm en tonijn. Mooie verse vis, gegarneerd met zoete koekjes en dragonmayonaise. Een plaatje op het bord. Daarna de gebakken zeebaars met wortelpuree en rode biet. Ook erg goed!

Gegeten op 20 maart 2014

mianho
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden het restaurantweek menu met een extra voorgerecht. Alle borden waren mooi opgemaakt, bijzondere smaken en verse producten.
Vooraf eendenborst in een best stevige portie en daarna de veloute met een fijne smaak. De australische sukade was niet helemaal onze smaak maar was goed gebakken met verse groenten. Dessert van ijs en mousse was prachtig opgemaakt en zeer verfijnd van smaak. De prijs-kwaliteit verhouding van het diner staan goed in verhouding.
De bediening was alert en attent, soms iets te informeel.
Een goed restaurant voor een mooi avondje uit.

Gegeten op 13 maart 2014

MBD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie lokatie het ligt aan de Zaanse schans, mooi pand. Ik heb hier vroeger gegeten en toen was het nog van AH de grootgrutter. Mooi restaurant met superstoelen, vlotte bediening een een mooi wijnarrangement met spannende wijnen.
Via de restaurant week zijn we hier terecht gekomen lekkere amuse van oude kaas en een emulsie. Goed brood en boter alleen moesten we vragen voor de olijfolie.
Lekker voor gerecht van gekonfijte Eendenbout met gerookte eend, daarna mooie crème soep van paddestoelen en Hollandse garnaal en soesjes. Daarna een stukje Australies runder sukade had van mij nog wat langer kunnen sudderen was een beetje droog, lekkere garnituur alleen zijn er nog geen verse doperwten.
Mooie kazen en een lekkere compote en notenbrood.
Lekker dessert met diverse structuren, mousse, ijs en koekjes.
Jammer van het hoofdgerecht anders een 9. Goede prijs kwaliteits verhouding.
Ga zo door!

Gegeten op 8 maart 2014

C_en_J
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week zaterdag hier gegeten met zijn vieren. We hadden allemaal het januarimenu, wat een verrassingsmenu is voor slechts 25 euro. Er werd prima rekening gehouden met de wensen (eenmaal vegetarisch en er wordt gevraagd of er dingen zijn die je niet mag/lust). Het eten was heerlijk - porties wel wat aan de kleine kant. Bediening heel vriendelijk en beleefd, ook goed op elkaar afgestemd. Het restaurant ziet er heel verzorgd en netjes uit, een tikkeltje ouderwets maar wel knus. Na het eten hebben we nog even een borrel genomen bij de bar (aparte ruimte), waar je ook een heel knus zithoekje hebt.

Gegeten op 11 januari 2014

Klues
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de derde keer HET MENU gegeten bij De Hoop. De kok houdt van zijn gerechten en de 27 jarige sommelier kent zijn wijnen. Bij ieder gerecht van het heerlijke menu, krijg je een bevlogen uitleg van de wijnen. Het eten? Heerlijk. Een amuse van komkommer. Klinkt niet lekker toch? Maar is fantastisch. Daarna een voorgerecht van kalfswang op verschillende manieren bereid. Ravioli in een bouillon van paddestoelen. Op de huid gebakken kabeljauw, eendenborst met pistache mousse en groenten. Need I say more? Sterwaardig in een ongedwongen sfeer. Historisch gebouw op de Zaanse Schans. Uitzicht? Betoverend. Absolute aanrader.

Gegeten op 16 januari 2014

Fred-Leonie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de hele familie vrijdagmiddag geluncht bij de Walvis. Helaas, de menu kaart voor 's avonds wordt niet gehanteerd. Er is een speciale middag kaart. Wat een teleurstelling. De prijzen zijn beduidend lager dan de avond kaart, maar de gerechten zijn er ook naar. Een carpaccio die nergens naar smaakt, een hand vol salade met daarop een ontdooide carpaccio met wat gedroogde tomaatjes. Een steaktartare dat geen naam mag hebben. Een dun en smaakloos laagje gehakt vlees op een aardappelsalade met een zachtgekookt ei. De hoofdgerechten, catch of the day, een gefileerde dorade opgebracht met de huidzijde naar boven. De anderen hadden rosé gebraden rosbief. Jammer dat één van ons de laatste harde stukjes kreeg. We hebben aan tafel maar zelf wat verdeeld over de borden. Als garnituur op het bord wat te ver gekookte haricoverts en een puntzak frites in een standaard. Als nagerecht hadden we hemelse modder. Heerlijk van smaak, maar opgediend in een wijnglas. Hetzelfde formaat als waar je de wijn uit drinkt. Je gaat hier met een bepaalde verwachting naar toe en dan valt dit tegen. Een missertje van de Walvis. Breng de avondkaart terug of stop met lunches. Gelukkig is het personeel hetzelfde, attent en uiterst vriendelijk. Dat maakt een hoop goed. En de ligging en entourage van het restaurant is uiteraard uniek.

Gegeten op 19 december 2013

Seraja
  • Recensies in de laatste twee jaar

10 maanden geleden hebben we hier gegeten in de restaurant week, mijn recensie was heel slecht ( niet qua kwaliteit of smaak van het eten, maar meer de hoeveelheid en de service)

Ik schrijf deze recensie om dit recht te zetten..
Na de slecht recensie op Iens heb ik contact gehad met de verantwoordelijke medewerker en die heeft mij een cadeaucheque verstuurd voor 2 personen 4 gangen chefs menu. De cheque hebben we verzilverd en ik moet zeggen, niets meer dan lof.

Ik had bij de reservering gemeld dat het om een vegetarisch menu ging, en de kok heeft me zeer verrast met een fantastisch menu. Wat was het eten fantastisch lekker en fantasievol. We hebben 6 gangen gekregen, amuse, voorgerecht, 2 tussengerechten, hoofdgerecht en een nagerecht. We hebben er een wijnarrangement bij genomen en die was zeer goed afgestemd op het eten, zeer verrassende wijntjes die ik niet altijd zelf zou kiezen. Maar bij de gerechten een fantastisch geheel.

Ik wil hierbij mijn complimenten geven aan de kok en de bediening die ons deze avond blij verrast en met een zeer voldaan gevoel naar huis hebben laten gaan.

Wij komen zeker een keer terug!!

Gegeten op 6 december 2013

sandra124
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond weer heerlijk gegeten. Speciaal menu voor 5 december. Een perfecte combinatie van diverse gerechten en smaken. We zijn weer verwend door de keuken en de bediening. Het was weer een top avond. We komen snel weer terug. Allemaal bedankt.

Gegeten op 5 december 2013

Injo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een klassiek restaurant met een fijne ambiance. We hadden een vier gangen menu en lieten ons verrassen, de een met vis en de ander met wild. De borden waren mooi opgemaakt en de smaak was over het algemeen goed, soms wat aan de flauwe kant. We komen zeker terug.

Gegeten op 9 november 2013

pmdereuver
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren hier voor een bezoek met buitenlandse gasten aan de Zaanse Schans. We hadden vooraf geïnformeerd over glutenvrije mogelijkheden. Dit was mogelijk en is ook geheel bewaarheid! Top locatie aan het water met uitzicht op molens en zaanse woningen. Top! Maar ook onze gerechten waren niet alleen royaal, ook bijzonder goed! Service was daarbij geweldig en maakt al 50% van je beleving uit!

Gegeten op 20 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Hoop op d' Swarte Walvis in Zaandam

Schrijf hieronder je recensie over De Hoop op d' Swarte Walvis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!