Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Coffee & Jazz

1. Restaurant
  2. Indonesisch

Coffee & Jazz

1. Restaurant
  2. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 020 624 58 51

Joop&Iris

René en zijn vrouw runnen al vele jaren dit kleine restaurant in de Utrechtsestraat. Lekker eigenwijs, geen uitgebreide kaart maar rechtdoorzee Indonesisch en dat van een perfecte kwaliteit. De lekkerste saté van Amsterdam en meer. Met een uitstekende witte huiswijn (Rene: 'We doen niet aan bier.'), die uitstekend bij scherpe gerechten past. Heerlijke rendang en verrukkelijke garnalen. Ooit was Tempo Doeloe een begrip in de Utrechtsestraat, sinds vele jaren is voor ons Coffee & Jazz een van de fijnste Indonesische restaurants van Amsterdam. Voorwaarde: je moet wel van jazz houden en geen moeite hebben met de onconventionele manier waarop René met zijn klanten omgaat. Kortom, een aanrader voor iedereen die van lekker en apart houdt.

Gegeten op 10 september 2014

Alph

Vorige week er weer even gaan eten, voor het eerst na de verbouwing. Vraag me niet precies welke dag, het was dinsdag of woensdag. Het interieur is er sinds de verbouwing beslist op vooruit gegaan en prettig. Zoals je aan de recensies hier al kunt zien, moet je de sarcastische humor en de compromisloze klantbenadering van René waarderen. En inderdaad, als René je niet mag (bijvoorbeeld omdat je snobistisch bent of je het beter weet dan hij), heb je het niet naar je zin. Gelukkig is hij wel zo eerlijk dat hij je dan waarschijnlijk al voor het eten vraagt om ergens anders te gaan eten. Of je vindt dat prima, of je haat het. Een standaard restaurantervaring is het in ieder geval niet. Mijn vriendin en ik kunnen het goed met hem vinden dus gaan we er voor de gezogheid en "a good laugh" heen. Wat betreft het eten: vrij eenvoudig maar erg lekker. Dat sommige dingen niet ter plekke worden gekookt (kan ook niet in de beperkte ruimte) is voor mij geen enkel punt want ik heb nog nooit droge gerechten gekregen en ook in Indonesië wordt lang niet alles op dezelfde dag gegeten. De gerechten zijn echter goed op smaak maar nooit zo scherp dat je het lekkere gebruik van kruiden en specerijen niet proeft. Saté en daging zijn super en de garnalen (indien aanwezig) ook. Wijn is eenvoudig maar lekker. Waarom wij niet vaker komen, is helaas toch de prijs-kwaliteitsverhouding. Ik ga hier nooit voor minder dan € 65,= p.p. weg. Al geef ik toe dat daar dan vaak wat meer drank bij zit. Maar voor dat couvertbedrag zijn er een hoop alternatieven die ook gaaf zijn.

Gegeten op 3 september 2014

robert131

Na lang weer eens bij Coffee & Jazz gegeten. Dit restaurant moet je een beetje begrijpen - Hollands azijn pissen over de prijs en keurigheid van de bediening is hier niet op z'n plek. Maar als je van fantastisch Indisch eten houd, in een intieme setting, en het niet erg vind je te laten verassen door een eigenzinnige maar aardige eigenaar - dan is dit 'hands down' een van de beste spots in Amsterdam.

Gegeten op 28 mei 2014

Maran2

Voor het eerst naar Coffee & Jazz, een restaurantje in onze buurt. We wilden goedkoop en simpel eten en zo zag het er uit: klein, rommelig, hippieachtig. We vroegen om de kaart, maar die had hij niet, zei de eigenaar. Hij maakte wel wat voor ons. Ook bier was er niet, alleen wijn.
Hij wilde ons per se een voorgerecht brengen en mijn vriendin kreeg het enige voorgerecht, saté.
Als vegetariër kreeg ik een paar stukjes emping (een soort kroepoek) met satésaus.
De hoofdmaaltijd bestond uit rijst, groente, garnalen. Het eten was redelijk, niet bijzonder.
Toen we hierna de rekening vroegen bleek die echter 95 euro te bedragen!
Dat bedrag was voor het eten, 70 euro, voor een fles water die al op tafel stond, 7.50, en voor 3 wijn, 6 euro per glas. (Het laatste glas wijn aangevuld uit een karaf van gasten die vertrokken!)
Geen pin aanwezig, net genoeg geld om te betalen.
We waren geschokt, de prijs paste totaal niet bij het eten, de sjofele entourage en een te joviale eigenaar. Klagen hielp niet, volgens de eigenaar was het eten fantastisch en 7.50 voor water normaal. We voelden ons opgelicht en dom dat we er ingetrapt waren.
We komen daar nooit meer, dat is duidelijk. We raden anderen ook aan om Coffee and Jazz te mijden. Het is zeker een 'belevenis', maar één waar je vooral ongelukkig van wordt!

Gegeten op 24 april 2014

gvlenhvl

Donderdag 2 mei om 20.00 uur weer eens gegeten bij Coffee And jazz . We hebben ons heerlijk laten verwennen met dit overheerlijke Indonesiëses eten , een heerlijk glas witte wijn er bij ! Deze avond was een echte belevenis met dank aan de eigenaar en zijn vrouw! Top hier moeten we vaker naar toe, de saté die je hier als voorafje krijgt is in heel Nederland en ver naar buiten niet te krijgen!!

Karels9

Wonderlijke naam, Coffee and Jazz. Ook wonderlijk: je moet hier beginnen met saté. Maar ik moet zeggen wat een geweldige saté. Alleen daarvoor moet je hier een keer naartoe. En natuurlijk voor de bediening. Zoals uitbater Rene zelf zegt het moet een belevenis zijn. En dat is het. Proberen dus.

amsterdam1979

Wat een tegenvaller. Het restaurant ziet er leuk uit, niet echt Indonesisch, wel gezellig. De wat amicale bediening vraagt naar wat we willen drinken en beveelt ons een fles wijn aan. Bijzonder dat de fles wijn in een water karaf komt.... We starten, zoals iedereen als ik het hier zo lees, met saté. Die is op zich prima. Daarna beveelt Rene ons garnalen en rundvlees aan. Alles wordt opgewarmd in de magnetron die je kunt zien vanuit het restaurant, slecht en erg jammer. Daardoor is het vlees droog. De smaken zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, of je nu groente pakt, of vis. Indonesisch is naar mijn idee meer dan rode peper. Dat we voor dit alles met drie personen 140 euro af moeten rekenen slaat alles. Als we 25 euro pp kwijt waren geweest, had ik het in verhouding gevonden en had ik het met plezier betaald. De reactie op onze verbazing op de rekening: we maken alles van de beste producten. Bijzonder dat je de 'beste producten' opwarmt in de magnetron.... Echt geen aanrader dus.

Gegeten op 16 april 2014

eben1

Zo´n uniek tentje ontdekt. We wilden eigenlijk niet buiten de deur eten, maar werden zo aangetrokken door de sfeer die dit tentje uitstraalde. Coffee en Jazz. Altijd voorbij gelopen. Op aanraden van de uitbater, René, begonnen we met kipsaté. Uitmuntend! Daarna bestelden we de Oedang belado en de wat minder hete Ayam ketjap met de sajor lodeh. Voortreffelijk! Nog nooit hebben we ons zo op ons gemak gevoeld in een restaurant. Met de heerlijke jazzmuziek erbj. Daarna een stukje spekkoek van het huis om het geheel af te maken. Wij komen terug.

Nog een pluspunt. René vertelde ons, dat Coffee en Jazz nu ook op zaterdag open is. Voor ons een uitkomst, want eigenlijk is zaterdag ons uitdag.
Marja en Peer

Gegeten op 15 oktober 2013

11Kokkies

Best lekker gegeten, maar de bediening was surrealistisch slecht. Na binnenkomst een kwartier gewacht voordat de vraag gesteld werd of we iets wilden drinken. Toen na 10 minuten de drankjes werden gebracht, heb ik maar geopperd dat we ook wat wilden eten. Vervolgens een HALF UUR gewacht op een paar sateetjes, die weliswaar vers bereid werden en goed smaakten, maar inmiddels waren we dus al een uur verder. De vervolgbestelling werd voor de helft vergeten. Na twee uur hadden we geen zin meer om nog verder te wachten en zijn we onvoldaan weggegaan. Andere gasten werden het wachten op de sate beu en zijn gewoon weggegaan na drie kwartier zonder iets te eten. Nog nooit zo'n slechte bediening meegemaakt.

Gegeten op 7 september 2013

evelinekoning

Eten in Coffee & Jazz wordt omschreven als echt een ervaring, maar vind dat Amsterdam nog wel wat anders goeds te bieden heeft. Ten eerste de ontvangst was niet helemaal wat ik vind vriendelijk. Onze bediending deed en zei precies waar hij zin in had en trok zich nergens iets van aan. Voor ons dus niet zo'n goede start. Het eten daarentegen was prima, ik las iets over opgewarmde sate, maar in ons geval was het goed van smaak. Maar mijn tafelgenoot vroeg voor een aanpassing van wat op de menukaart stond maar dat werd niet gewaardeerd. Al met al prima gegeten en goede sfeer maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Prijs/kwaliteit staan niet in verhouding met elkaar.

Gegeten op 7 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Coffee & Jazz in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Coffee & Jazz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.