a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 627 78 79

franca2

op 7 april heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden het theatermenu en dat smaakte werkelijk fantastisch. Verder een heel attente bediening en een goede sfeer. Wij komen hier graag weer terug.

Gegeten op 7 april 2015

bill moons

Wij gaan hier 1x per jaar eten en dat is altijd uitstekend. Ditmaal een 3 gangen-menu met enige keuze a 40 euro. Het vooraf bestaat b.v. uit vis, en vlees als hoofd. Daar wordt niets bijzonders mee gedaan en dat hoeft ook niet. De kwaliteit zit vooral in de verrassende 4 of 5 kleine bijgerechten, die zijn allemaal heerlijk en erg origineel van samenstelling. Bediening deskundig en vriendelijk, en je zit er top op de hoek van Amstel en Herengracht, vooral wanneer je aan een raam zit.

Gegeten op 9 april 2015

arnaud1

Afgegaan op alle goede recensies op naar Breitner. Bij binnenkomst in het halflege restaurant werden we welkom geheten door een gastvrouw die het allemaal goed begrijpt. Hartelijk, kundig en plezierig. Gegaan voor het menu. Gegrilde dorade, daarna kabeljauw en als hoofd runderlende. Allemaal echt heel goed. Wijnen (op één na) ook heel goed. Desert met 2 halve glaasjes desertwijn ook top!

De locatie. Qua ligging zeker super. Maar de inrichting zeker niet. Een oubollige toestand, arm aan sfeer en onbegrijpelijk. Rood tapijtje, gordijnen, dat werk. Als je de uitstraling rigoureus verandert, heb je misschien de toptent die ik in al deze recensies lees. En zit je elke dag 2 x vol in plaats van half leeg op een donderdagavond.

Gegeten op 2 april 2015

EdwardA

Via online reservering

prima plek, veel privacy tafels staan ruim uit elkaar. mooi eten, goede wijnkaart, prettige bediening. een aanrader voor een goed verzorgde avond.

Gegeten op 21 maart 2015

sasjen

Voor mijn verjaardag bij mijn favoriete restaurant gegeten in Amsterdam. Wat zit je toch heerlijk hier... Fijn ook de ruimte tussen de tafels waardoor je veel privacy hebt. Mooi menu, met mooie vis gerechten, Noordzee skrei filet met heerlijke verschillende bereidingen van rode kool. Tussengerecht met zuurkool en huisgerookt buikspek 'ouderwets' lekker. Weer helemaal blij weg. De rode huiswijn is van super kwaliteit.

Gegeten op 24 januari 2015

eric21

We hebben ons laten verrassen bij Breitner en dat is absoluut in goede aarde gevallen.
Het personeel is enorm attent.
Bij binnenkomst hadden we echt een gevoel van welkom zijn. Dit viel als een warme deken over ons heen.
We namen beiden een hoofdgerecht, dat uitstekend smaakte.
Het restaurant is met circa 10 tafels niet groot, maar de ruimte is prachtig met zijn hoge plafonds. De afstand tussen de tafels is perfect. Dit restaurant is een uitgelezen plek om een romantische avond door te brengen.
Het uitzicht op de Amstel is vooral in de avond magisch.

Gegeten op 8 september 2014

Dinnerbabe

Allereerst is de locatie natuurlijk prachtig, naast locatie ook de kleinschaligheid aangenaam, je hebt veel privacy, zit niet op elkaars lip. De service is prima. Wij kozen voor het vier gangen menu. Schelvis, kip (filet vh bot), texels lam en bavarois na. Alles was prima van smaak en textuur. Mijn tafelgenoot en ik hadden wel, meer dan anders, het gevoel dat de combinatie van gerechten wat aan de zware kant was. Ga ik vaak nog wel voor een kaasplank, dat leek me nu geen goed idee. Heel fijn dat er veel mogelijk is (ook aanpassingen op het menu), royaal en goede kwaliteit van eten. Kleine tipje: keuze van muziek, beetje pop, misschien anders, misschien zelfs geen muziek, wellicht iets lichter gerecht in toevallig deze combinatie. Al met al: goed restaurant, daar kun je iemand mee naar toe nemen (ook zakelijk)!

Gegeten op 19 augustus 2014

Waltervanzonsbeek

Voordat we naar Carré gingen zijn we hier gaan eten. Een driegangen theatermenu genomen en prima op tijd klaar, een geweldige combinatie van diverse groente, vis, vlees en fruit. Wat een verademing en wij zijn kritisch. Bedankt voor de klantgerichtheid en het uitstekende eten, wij komen terug.

Airman

Zeer sfeervol restaurant. Het viergangen menu was uitstekend, vis en vlees perfect bereid, het nagerecht een heel goede combinatie van smaken en de bijpassende wijnen waren kennelijk met zorg geselecteerd en van grote klasse. De chauffeurs-optie voor het wijnarrangement (halve glazen) werd door ons erg gewaardeerd en zou bij meer restaurants mogelijk moeten zijn. Bediening was vriendelijk en attent. Qua prijs-kwaliteitverhouding zeer goed restaurant en wij komen er graag nog eens terug.

Gegeten op 4 april 2014

spiens48

De sfeer is bijzonder aangenaam: chique woonkamer van een grachtenpand op een droomplek. Vraag om een tafel aan het raam en je gaat alleen al van het uitzicht op de Blauwebrug, Amstel, Muziektheater en Hermitage intens genieten. Hier wordt culinair gekookt en gepresenteerd. We kozen voor het theatermenu. De salade met verschillende soorten biet is qua kleur, opmaak en vooral qua smaak zeer verrassend. Het hoofdgerecht met kabeljauw is krachtig èn fijn van smaak. Het garnituur zijn gebakken aardappeltjes. Wat meer groene groente voor de gezondheid zou mij aanleiding geven een nog hogere score te geven voor de kwaliteit. Het nagerecht met mousse en ijs is even voortreffelijk als de andere gangen. De Argentijnse huiswijn wit en rood zijn uitstekend.

Gegeten op 7 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Breitner in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Breitner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.