Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Breitner

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 020 627 78 79

Dinnerbabe

Allereerst is de locatie natuurlijk prachtig, naast locatie ook de kleinschaligheid aangenaam, je hebt veel privacy, zit niet op elkaars lip. De service is prima. Wij kozen voor het vier gangen menu. Schelvis, kip (filet vh bot), texels lam en bavarois na. Alles was prima van smaak en textuur. Mijn tafelgenoot en ik hadden wel, meer dan anders, het gevoel dat de combinatie van gerechten wat aan de zware kant was. Ga ik vaak nog wel voor een kaasplank, dat leek me nu geen goed idee. Heel fijn dat er veel mogelijk is (ook aanpassingen op het menu), royaal en goede kwaliteit van eten. Kleine tipje: keuze van muziek, beetje pop, misschien anders, misschien zelfs geen muziek, wellicht iets lichter gerecht in toevallig deze combinatie. Al met al: goed restaurant, daar kun je iemand mee naar toe nemen (ook zakelijk)!

Gegeten op 19 augustus 2014

Waltervanzonsbeek

Voordat we naar Carré gingen zijn we hier gaan eten. Een driegangen theatermenu genomen en prima op tijd klaar, een geweldige combinatie van diverse groente, vis, vlees en fruit. Wat een verademing en wij zijn kritisch. Bedankt voor de klantgerichtheid en het uitstekende eten, wij komen terug.

Airman

Zeer sfeervol restaurant. Het viergangen menu was uitstekend, vis en vlees perfect bereid, het nagerecht een heel goede combinatie van smaken en de bijpassende wijnen waren kennelijk met zorg geselecteerd en van grote klasse. De chauffeurs-optie voor het wijnarrangement (halve glazen) werd door ons erg gewaardeerd en zou bij meer restaurants mogelijk moeten zijn. Bediening was vriendelijk en attent. Qua prijs-kwaliteitverhouding zeer goed restaurant en wij komen er graag nog eens terug.

Gegeten op 4 april 2014

spiens48

De sfeer is bijzonder aangenaam: chique woonkamer van een grachtenpand op een droomplek. Vraag om een tafel aan het raam en je gaat alleen al van het uitzicht op de Blauwebrug, Amstel, Muziektheater en Hermitage intens genieten. Hier wordt culinair gekookt en gepresenteerd. We kozen voor het theatermenu. De salade met verschillende soorten biet is qua kleur, opmaak en vooral qua smaak zeer verrassend. Het hoofdgerecht met kabeljauw is krachtig èn fijn van smaak. Het garnituur zijn gebakken aardappeltjes. Wat meer groene groente voor de gezondheid zou mij aanleiding geven een nog hogere score te geven voor de kwaliteit. Het nagerecht met mousse en ijs is even voortreffelijk als de andere gangen. De Argentijnse huiswijn wit en rood zijn uitstekend.

Gegeten op 7 maart 2014

mmkoppes

The most romantic restaurant in Amsterdam!! Views of Herengracht and the Amstel and also The Hermitage museum and lighted bridges. We had the pre-theatre 3 course menu with wines - starting with the house aperitif of champagne with passion fruit liquor. Our starter was a smoked halibut served with an Italian Gavi, the main course was a sirloin steak served with an Australian Shiraz, and the dessert was an assortment of banana and chocolate delicacies with sorbet. All was superb and at 128€ for the 2 of us, a real bargain!!

Gegeten op 17 februari 2014

bill moons

Na jaren hier weer eens geweest, en nog steeds een feest ! Uit het dagmenu: heilbot met zoetzure wortel en vanille, bospeen en mosterdzaad. Dan baars met wilde en coulis van spinazie en gefrituurde eierdooier + koekje van mais. Hoofd: hertenbout met stoof en quiche van prei, en flens en kroket van biet. Alles even subtiel en origineel samengesteld en voortreffelijk bereid. En de lokatie is natuurlijk top op de hoek van Amstel en Herengracht, met prachtig uitzicht omdat je wat hoger zit.

Gegeten op 29 januari 2014

badcop

Ik heb gezondigd! Ja, ja ik zal het meteen maar bekennen; het jaar is pas net begonnen en ik heb alweer mijn 1e voornemen gebroken. Geen restaurantbezoek in de eerste drie maanden, zelf vers koken, nagenoeg geen alcohol en (hééél) veel water drinken. Maar wat doe je als je hoort dat je naar Breitner kunt gaan? GENIETEN van de wonderlijke kunsten van de chefkok (Remco Tensen) en zijn team. Ga voor de menu keuze van de chef en je krijgt er echt geen spijt van. Heilbot-filet op de huid gebakken welhaast impressionistisch omkaderd, runderlende perfect rosé gebakken en begeleid met zoete aardappel uit de oven en een geweldig kaasplankje toe (geserveerd met een glaasje Port). Ze serveren hier trouwens één van de fijnste houtgerijpte Rioja's die ik ooit geproefd heb.
De bediening is punctueel en integer en de sfeer van het restaurant straalt warmte uit. Hier komen we graag nog eens terug, al zal ik mijn voornemens enigszins moeten bijstellen.

Gegeten op 18 januari 2014

lammert1

Gisteravond met een vriend een voortreffelijke avond bij gehad bij Restaurant Breitner. Ik voelde me meer dan welkom in dit gezellige, warm ingerichte restaurant met en magnifiek uitzicht over de Magere Brug en de Amstel. Het bedienend personeel is uiterst voorkomend en niet te nadrukkelijk aanwezig. Heel plezierig! Het 4-gangen dagmenu (vriendelijk geprijst) was ronduit smakelijk. De groentengarnituren krijgen veel aandacht. De smaken zijn verfijnd en zeer goed op elkaar afgestemd. Kortom, een goede ervaring!

Gegeten op 11 januari 2014

rico3

Wat een heerlijke verrassing om hier te eten. Op uitnodiging, dus dat het iets duurder was, speelde nu geen rol in mijn beoordeling. Vriendelijke, verzorgde bediening met goede aandacht voor de klant (toegegeven, maandagavond, het was rustig, dus ze hadden ook alle tijd).
Op diverse vragen onzerzijds kwam een goed antwoord. Goede wijnen, passend bij de gerechten, en erg fijn dat ze ook halve flesjes van kwaliteit schenken tot behoud van de BOB.
Alle gerechten waren af. De meest aangename surprise was de garnering van ingedroogde zwarte olijfkruimels. Een delicatesse.

Gegeten op 11 november 2013

truffel123

We hebben hier met een grote groep gegeten en we waren allemaal erg onder de indruk. Het eten is van hoge kwaliteit, de bediening is zeer vriendelijk en professioneel en je zit op een prachtige plek aan de Amstel. Je eet er echt op hoog niveau, terwijl de sfeer chique, maar ongedwongen is. Het toetje met honingmousse en roomijs van zwarte bessen was een van lekkerste ooit gegeten. Een absolute aanrader!

Gegeten op 27 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Breitner in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Breitner. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.