1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0183 302 034

edward61

Wij hadden dit restaurant geboekt met vrienden tijdens de restaurantweek en we hadden gehoopt op een heerlijk avondje lekker eten, maar dat viel toch tegen.
De oorzaak van het tegenvallende gebeuren was het hoofdgerecht, want dat bestond uit speenvarkenfiletjes die niet onaardig smaakten, maar wij vonden met ons allen dat je deze niet tijdens een restaurantweek, waar je de keuze niet hebt, om dit te reserveren.
Voor- en nagerecht waren prima, vandaar de krappe zes beoordeling voor het eten.
Jammer nou!

Gegeten op 14 maart 2015

RamonvD

Via online reservering

Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening en ondanks een (gelukkig) niet ellenlange kaart, toch keuze genoeg met heerlijke gerechten. Gevestigd in een leuk stadje, voor een leuke wandeling vooraf of na afloop.

Gegeten op 20 februari 2015

Proever78388

Beetje aparte ervaring gehad. We kwamen met een groep van 6 en kregen allereerst een menu aangeboden. Daarna de kaart krijgen, kostte echter nogal wat moeite. Verder hou ik niet zo van de aperitiefjes die worden aangeboden, maar wel 7,5 euro kosten voor beetje siroop met bruis. Plat water uit 0,5 liter flesjes van 3,75 per stuk. Wat is er mis met een karaf kraanwater? Eten was OK maar niet bijzonder. Pompoensoep werd goed gewaardeerd, heilbot wat minder, hert was goed, maar bijlagen wat karig. Er lijkt ook een trend te zijn om diverse bijlages als zalfjes op te dienen. Wat is er mis met bijv. een mooi stuk gegrilde aubergine i.p.v. zo'n zalfje? Huiswijnen zowel wit als rood waren prima. Locatie is geweldig! Kortom, goed restaurant, maar de huidige waardering op IENS vind ik veel te hoog.

Gegeten op 15 november 2014

HansterReegen

Zeer pitoreske locatie, midden in het decor van de tv serie "dokter Deen".
In deze tot sfeervol restaurant omgebouwde voormalige gevangenpoort bevinden zich zelfs de oude cellencomplexen nog.
De gastvrouw is zeer gastvrij.. ziet ons (zakelijk gezelschap) ook eerder als gasten dan als klanten. Is zeer op de hoogte van de geschonken wijnen en de kok (haar echtgenoot?) heeft ons met verschillende proeverijen heerlijk verwend. Zeer smaakvol, niet overdadig, creatief. We stapten allen zeer voldaan van tafel en komen hier zeker nog vaker eten

Gegeten op 14 oktober 2014

pieter89

Eigenlijk een beetje ... boven verwachting! De kok is buitengewoon competent. De bediening vriendelijk en deskundige, zonder stijf te worden. Het decor is apart. Een beetje lastig is de trap naar boven, maar dat hoort nu eenmaal bij een kasteel. We komen graag terug!

Gegeten op 27 september 2014

pirke12

Gisteren een bezoek gebracht aan dit restaurant (restaurantweek).
Wat een goede ervaring, de locatie is natuurlijk perfect. Goed te combineren met een stadswandeling.

We zijn prima ontvangen door de gastvrouw die zeer veel weet over haar gerechten en de diverse dranken. Zeker geen zakelijke benadering, lekker informeel. De rest van de personeel meer dan prima.

Dan het eten, in een woord voortreffelijk. Heerlijke amuse , en we werden verrast door het verassingsmenu. Prima combinatie van vis en vlees. Uitstekend geserveerd (prima opmaak borden). Porties meer dan prima.

Hier de recensies uiteraard gelezen en we zijn het er mee eens. De gevangenpoort is een aanrader voor iedereen die van eten houdt.

Een dikke 9

Gegeten op 14 maart 2014

wendela84

Na hier in 2005 met de kerstdagen te zijn geweest en we een ontzettend goede ervaring hadden, was het pas in 2013, 7,5 jaar later dat we weer terug durfden te komen. Zou de Gevangenpoort nog net zo geweldig zijn als onze eerste ervaring hier, vroegen wij ons af. De herinnering bleek niet geïdealiseerd, de Gevangenpoort did it again. Ten eerste was het nog steeds een sfeervol restaurant. Het is niet goedkoop, maar je eet (en drinkt) er voortreffelijk dus het is de prijs waard. Zeker voor deze omgeving is het restaurant dus een aanwinst. Het enige minpuntje dat we zo'n 7,5 jaar later nog steeds ervoeren, was de enigszins hypercorrecte bediening. Men is absoluut vriendelijk en beleefd, het personeel weet hoe het hoort en het is absoluut prettig dat men de etiquette kent. Maar de regels van de serveerkunde worden hier wel iets te uitdrukkelijk toegepast, dat maakt het wat stijfjes en dat is jammer. Als ervaren restaurantgangers in deze categorie restaurants werden wij er zelfs een beetje giechelig van. Terwijl het natuurlijk uitstekend bedoeld is. De Gevangenpoort is geen bourgondische vreetschuur en dat moet het ook niet worden, maar iets meer ontspannen mag wel. Als je een wijnarrangement hebt gehad is het trappetje naar beneden misschien was griezelig, maar op de wat stijvige bediening na is er verder op de Gevangenpoort niets aan te merken. Een aanrader!

Gegeten op 7 augustus 2013

NRVD

Voor de tweede maal een bezoek aan dit restaurant gebracht. En opnieuw hebben wij geen spijt hiervan, wat een geweldige, smaakvolle belevenis was dit weer. Dit keer kozen wij voor het 5-gangen menu van de chef met bijpassend wijnarrangement. Na een voortreffelijke amuse werd als voorgerecht Zwaardvis & Coquille geserveerd. Een mooie combinatie die bijzonder smakelijk was. Het tussengerecht was een kleine ( ? ) uitvoering van het hoofdgerecht Skrei. Wat een bijzondere combinatie was dit! De zuurkool ( bij vis? ) smaakte juist voortreffelijk, heerlijk. Het hoofdgerecht was de Parelhoender, ook weer bijzonder smaakvol en mooi gecombineerd met de bijgerechten. Daarna was het de beurt aan de kaas. 4 mooie kazen sierden ons bord, jammer dat de Calvadoscamamber niet iets rijper was, dan is deze nog lekkerder. Tenslotte een combinatie met witte chocolade, niet goed voor de lijn maar wel heerlijk om te eten. Het is weer een bijzondere smaakvolle avond geweest in dit restaurant. Voor iedereen een aanrader, wij komen zeker terug!

Gegeten op 18 januari 2014

Lorrem

In het vestingstadje Woudrichem ligt dit karakteristieke restaurantje nadat je een paar traptreden omhoog bent "geklommen".... Zeer gastvrije ontvangst en heerlijk gegeten. Begonnen met een amuse, een mosterdsoepje met een lekker stukje vis. Als voorgerecht eendenlever met pata negra en als hoofdgerecht een supermalse ossenhaas in de jus met lekkere smakende groenten. Daarbij een heerlijke Cruz Conde waardoor het gewoon genieten was. Zeer vriendelijke bediening die de gerechten prima kon toelichten. Kortom zeer de moeite waard!!

Gegeten op 14 november 2013

Joost62

Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. Als voorafje eendenlever met pata negra en als hoofdgerecht een supermalse ossenhaas. Ondanks het warme weer was het binnen heerlijk koel en waaide er een licht briesje, zodat het leuk alsof je buiten zat. Zeer vriendelijke bediening die de gerechten prima kon toelichten.

Gegeten op 17 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over De Gevangenpoort in Woudrichem

Schrijf hieronder je recensie over De Gevangenpoort. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.