Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0183 302 034

pieter89

Eigenlijk een beetje ... boven verwachting! De kok is buitengewoon competent. De bediening vriendelijk en deskundige, zonder stijf te worden. Het decor is apart. Een beetje lastig is de trap naar boven, maar dat hoort nu eenmaal bij een kasteel. We komen graag terug!

Gegeten op 27 september 2014

pirke12

Gisteren een bezoek gebracht aan dit restaurant (restaurantweek).
Wat een goede ervaring, de locatie is natuurlijk perfect. Goed te combineren met een stadswandeling.

We zijn prima ontvangen door de gastvrouw die zeer veel weet over haar gerechten en de diverse dranken. Zeker geen zakelijke benadering, lekker informeel. De rest van de personeel meer dan prima.

Dan het eten, in een woord voortreffelijk. Heerlijke amuse , en we werden verrast door het verassingsmenu. Prima combinatie van vis en vlees. Uitstekend geserveerd (prima opmaak borden). Porties meer dan prima.

Hier de recensies uiteraard gelezen en we zijn het er mee eens. De gevangenpoort is een aanrader voor iedereen die van eten houdt.

Een dikke 9

Gegeten op 14 maart 2014

wendela84

Na hier in 2005 met de kerstdagen te zijn geweest en we een ontzettend goede ervaring hadden, was het pas in 2013, 7,5 jaar later dat we weer terug durfden te komen. Zou de Gevangenpoort nog net zo geweldig zijn als onze eerste ervaring hier, vroegen wij ons af. De herinnering bleek niet geïdealiseerd, de Gevangenpoort did it again. Ten eerste was het nog steeds een sfeervol restaurant. Het is niet goedkoop, maar je eet (en drinkt) er voortreffelijk dus het is de prijs waard. Zeker voor deze omgeving is het restaurant dus een aanwinst. Het enige minpuntje dat we zo'n 7,5 jaar later nog steeds ervoeren, was de enigszins hypercorrecte bediening. Men is absoluut vriendelijk en beleefd, het personeel weet hoe het hoort en het is absoluut prettig dat men de etiquette kent. Maar de regels van de serveerkunde worden hier wel iets te uitdrukkelijk toegepast, dat maakt het wat stijfjes en dat is jammer. Als ervaren restaurantgangers in deze categorie restaurants werden wij er zelfs een beetje giechelig van. Terwijl het natuurlijk uitstekend bedoeld is. De Gevangenpoort is geen bourgondische vreetschuur en dat moet het ook niet worden, maar iets meer ontspannen mag wel. Als je een wijnarrangement hebt gehad is het trappetje naar beneden misschien was griezelig, maar op de wat stijvige bediening na is er verder op de Gevangenpoort niets aan te merken. Een aanrader!

Gegeten op 7 augustus 2013

NRVD

Voor de tweede maal een bezoek aan dit restaurant gebracht. En opnieuw hebben wij geen spijt hiervan, wat een geweldige, smaakvolle belevenis was dit weer. Dit keer kozen wij voor het 5-gangen menu van de chef met bijpassend wijnarrangement. Na een voortreffelijke amuse werd als voorgerecht Zwaardvis & Coquille geserveerd. Een mooie combinatie die bijzonder smakelijk was. Het tussengerecht was een kleine ( ? ) uitvoering van het hoofdgerecht Skrei. Wat een bijzondere combinatie was dit! De zuurkool ( bij vis? ) smaakte juist voortreffelijk, heerlijk. Het hoofdgerecht was de Parelhoender, ook weer bijzonder smaakvol en mooi gecombineerd met de bijgerechten. Daarna was het de beurt aan de kaas. 4 mooie kazen sierden ons bord, jammer dat de Calvadoscamamber niet iets rijper was, dan is deze nog lekkerder. Tenslotte een combinatie met witte chocolade, niet goed voor de lijn maar wel heerlijk om te eten. Het is weer een bijzondere smaakvolle avond geweest in dit restaurant. Voor iedereen een aanrader, wij komen zeker terug!

Gegeten op 18 januari 2014

Lorrem

In het vestingstadje Woudrichem ligt dit karakteristieke restaurantje nadat je een paar traptreden omhoog bent "geklommen".... Zeer gastvrije ontvangst en heerlijk gegeten. Begonnen met een amuse, een mosterdsoepje met een lekker stukje vis. Als voorgerecht eendenlever met pata negra en als hoofdgerecht een supermalse ossenhaas in de jus met lekkere smakende groenten. Daarbij een heerlijke Cruz Conde waardoor het gewoon genieten was. Zeer vriendelijke bediening die de gerechten prima kon toelichten. Kortom zeer de moeite waard!!

Gegeten op 14 november 2013

Joost62

Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. Als voorafje eendenlever met pata negra en als hoofdgerecht een supermalse ossenhaas. Ondanks het warme weer was het binnen heerlijk koel en waaide er een licht briesje, zodat het leuk alsof je buiten zat. Zeer vriendelijke bediening die de gerechten prima kon toelichten.

Gegeten op 17 juli 2013

NRVD

Wat een prachtige locatie voor een restaurant. Nadeel is dat het wat klein is maar dat heeft men opgelost door de tweede verdieping te gebruiken voor grotere groepen en de derde verdiepng is een bistro. Zowel de tweede verdieping als de bistro was deze avond goed bezet terwijl het restaurant ( te ) veel tafeltjes vrij had. Te veel gezien de kwaliteit die hier geleverd wordt. Want wat wordt hier mooi gekookt!! Mooie gerechten die ook nog als een schilderijtje worden opgediend. Ook de sommelier doet haar best een wijnarrangment samen te stellen dat goed bij de gerechten past. Dit keer hadden wij zelf de wijn uitgekozen uit de mooie, niet al te uitgebreide maar voldoende keuze hebbende wijnkaart. De amuse bestond uit een soepje en een mooi plakje rosbief met een heerkijke creme. Een perfecte smaakcombinatie. Als voorgerecht nam de tafelgenoot tonijn en schrijver dezes kwartel. Beide gerechten waren een genot om te eten, de smaken waren goed afgestemd. Daarna de aspergesoep bestaande uit een kopje soep begeleid door een heerlijke Pata Negra. Het hoofdgerecht bestond uit een mooi gebakken ossenhaas met daarbij bitterballetjes van stoofvlees, gare maar niet kapot gekookte groente en puree. Het vlees was uitstekend van smaak en de bitterballetjes een smaakvolle verrassing. Gelukkig is dit eindelijk eens een keuken die gare, niet van die half rauwe, harde groenten op tafel zet. Een verademing! Het nagerecht bestond uit een kaasplankje met een aantal bekende maar ook onbekende kazen. Hoewel de bediening haar aandacht op drie verdiepingen moest richten, was er ruim voldoende aandacht voor ons en nam men ruim de tijd om de gerechten uit te leggen en ook voor een praatje. Wat is het dan jammer dat dit restaurant op een zaterdagavond zo matig bezet is. Deze kok en zijn personeel is het waard iedere avond een vol restaurant te hebben. Wat ons betreft hoort dit restaurant vanaf nu tot een van onze toppers!!

Gegeten op 29 juni 2013

carolien6

Een smalle trap naar boven en tot onze verrassing een leuk klein restaurant boven de doorgang van de gevangenpoort, 8 tafels( 4 voor 2 personen 4 voor 4 personen,) smetteloos wit gedekt , alle aandacht voor het eten geen muziek geanimeerd gepraat,kom echt tot rust. starte met een drankje kaneelachtig zonder alcohol,maar prettig om te drinken, amuse van asperges stukje brood gezouten boter zonder poespas eerlijk. daarna zalm rauw gemarineerd met saldaeblaadjes ,heerlijk. Speenvarken(filetjes ) prima maar niet bijzonder daarentegen het garnituur van groenten en de gerookte knoflooksaus smakelijk. afgesloten met een kaasplankje met kletzenbrood ,walnotenolie, vijgen en huisgemaakte appelstroop,gewoon goed, Kopje koffie en idd Roode Pelikaan op de kaart vermelden minder goed idee, bonbonnetje caramelletje en iets agar agarachtisch prima, De bediening verliep prima, allen de uitleg kwam een beetje opzeggerig over, Maar verder alle lof en voor een intiem etentje een prima adres waar we zeker nog eens naar toe zullen gaan

Gegeten op 16 mei 2013

annemiekex

Op een mooie locatie eten in bijzondere ambiance! Het eten was goed bereid, verassende combinaties die stuk voor stuk bijzonder lekker smaken. We kregen eerst een amuse van aspergesoep met seranoham, gevolgd door het voorgerecht van zalm, wat zeer vers was en bijna smolt op je tong! Als hoofdgerecht had ik gekozen voor speenvarken met verschillende groenten. Alle groenten waren apart klaargemaakt, denk aan gepureerde aubergine en een mousse van paprika.. Bijzonder en heel smaakvol! Het desert stelde ook zeker niet teleur, het citroenttaartje was zeer smaakvol gemaakt en de gelei van mandarijn gaf een mooi extra. Of te wel, van begin tot eind genoten.. Enig minpunt: ga er niet heen als je flinke trek hebt, want porties zijn aan kleine kant. Bediening was goed, niet overdreven aanwezig wat het ontspannen maakt.

Gegeten op 9 mei 2013

Praline

Met gezelschap van achttien personen gegeten in een apart zaaltje, heel sfeervol, vlakbij de keuken. De locatie is zeer bijzonder, in een voormalige gevangenis. Je moet wat trapjes op en af, maar de knusse locatie maakt alles goed. 4-gangenmenu was voortreffelijk: amuse van tomatensoep met ham, vooraf gerookte zalm met groene salade, tussengerecht: soepje van prei en aardappel, wel veel room; hoofd: kalfslende met haricots verts, mousseline van bloemkool: goed uitgebalanceerde smaken en smaakvol opgemaakt. Het chocoladedessert viel helaas tegen: de verschillende hapjes waren - op een na - bereid van witte chocolade, wat eigenlijk geen echte chocolade is. De smaken waren vlak, en boden te weinig contrast. Gelukkig maakte de thee met friandises dat weer goed: verrukkelijke chocoladebonbons, met een vleugje zeezout. Heel bijzonder! De bediening was ook goed, maar had iets royaler gemogen: men liep zich het vuur uit de sloffen.

Gegeten op 24 november 2012

Schrijf zelf een recensie over De Gevangenpoort in Woudrichem

Schrijf hieronder je recensie over De Gevangenpoort. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.