• foto's van Hemelse Modder in Amsterdam - 1

• 7.6

Hemelse Modder doet mee!

Reserveer nu!

Hemels genieten

Hier wordt gekookt met de mooiste, natuurzuivere producten. Verser dan vers uit de beste grond of gaard. Ambacht is ontzettend belangrijk en alles wordt met de grootste zorg bereid. Neem je eerste hap en je bent direct verkocht. De fijne bediening zorgt dat het je aan niets ontbreekt en heeft veel kennis van zaken. Een bijzonder restaurant die maar zo op je favorietenlijst kan komen te staan.

Boobytrap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was zeer lekker, al mocht de lamsschenkel iets meer zijn qua hoeveelheid. De wijnen, aangeraden door de gastvrouw, pasten perfect bij onze originele gerechten.
De bediening was warm en vriendelijk ; jammer dat we zo lang op ons hoofdgerecht hebben moeten wachten, het bedoezelde onze avond wel. Achteraf stonden er op de rekening kabeljauwkroketjes die wij niet gehad, noch gevraagd hebben...
De inrichting is eenvoudig maar toch aangenaam en stijlvol.

Gegeten op 20 april 2014

lmanet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hemelse Modder is een vertrouwd adres waar wij al jaren graag komen. Ook vanavond was de ontvangst weer uiterst gastvrij en gemoedelijk. Toch was er het nodige aan te merken- het was een drukke avond, maar het duurde soms wel erg lang tot de kaart/ de bestelling doorkwam. Het was binnen bloedheet, wat op den duur gewoon storend is- zet een raam open of doe iets met airco! Dan het eten- he schaaltje brood vooraf is prima, lekker vers. Voorafje was goed (gefrituurde vishapjes met tuinboontjes erin en gemengde salade). Soep viel wat tegen. Hoofdgerecht (lam met linzen) dreef in de jus. We mooie huisgemaakte frites erbij besteld- lekker! Glas huiswijn (wit) was lekker (Pays d"Oc), rode wijn ging wel, maar waarom van die kleine glaasjes?- schenk een goed glas en vraag en euro meer! Bediening- dat moet gezegd- heel erg vriendelijk en geduldig ondanks de drukte. Dan vergeet je een klein foutje zoals de verkeerde koffie gebracht weer snel. Laat je door dit verhaal niet afschrikken- ga het proberen en geniet van de gastvrijheid- ook voor groepen geschikt en de locatie is top.

Gegeten op 12 april 2014

shaaker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie lokatie aan de oude waal in Amsterdam. Het eten was heerlijk. Als vegetariër is het soms lastig om een origineel gerecht te vinden, maar de groente feuillete die zij aanboden was ongelofelijk lekker. Het meest prettige aan dit restaurant was de bediening. Geen moment te opdringerig of juist te afwezig, duidelijk personeel dat zijn vak verstaat.

Gegeten op 10 april 2014

Siobhan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant dat naar een heerlijk dessert is vernoemd, maar waar ze ook nog goed andere gerechten kunnen maken. Als voorgerecht namen we beide de kroketjes van gerookte kaas en schorseneren met gemengde salade en grove mosterd mayonaise. Deze waren bijzonder lekker. Hierna aan de ene kant van de tafel de vegetarische broodpudding met pastinaak, witte bonen en topinamboer, en aan de andere kant de Atlantische skreifilet met rozemarijn-roomsaus. Allebei goed klaargemaakt en smakelijk. Als dessert kaas en uiteraard de hemelse modder, die ook echt hemels was. Wijn was prima, schappelijk geprijsd. Bediening was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Ondanks dat het vol zat was het een gezellige, persoonlijke benadering.
Minpuntje voor de vis/frituur lucht die nogal aanwezig was.
Echter, goed gegeten voor een goede prijs.

Gegeten op 7 maart 2014

hans amsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurant week hier gegeten. Het is een leuk en fris uitziend restaurant en een absoluut uitstekende bediening die de nodige extra informatie geeft en zeer attent is. Er worden heerlijke olijven op je tafel gezet en ook uitstekend brood en gelukkig is normaal water geen enkel probleem. Aangezien de aanbieding van de restaurant week maar 4 € korting geeft t.a.v. het standaard menu, zal ik hier geen gebruik meer van maken. Het geboden menu was absoluut goed, maar de keuze is daardoor minimaal.

Gegeten op 13 maart 2014

Fisherking
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom hier zo graag en zo vaak en altijd is het geweldig. Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten en heerlijk gegeten. Ik vind het erg prettig dat er een vaste prijs is voor het menu. De service is geweldig. Nergens word moeilijk over gedaan. Ik heb absoluut genoten! Pate van wild zwijn was heerlijk! Ik dacht inmiddels al wel uit het seizoen, maar nee, nog ruim een maand. Vervolgens het parelhoen hammetje. Een soort uiterst smakelijke contradictie, want ham komt toch van het varken? En hoe kun je je avond beter sluiten dan met Hemelse Modder met een glaasje PX? Volgens mij gewoon niet.

Gegeten op 14 februari 2014

Letted
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag voor de derde of vierde keer bij Hemelse Modder gegeten en ik werd opnieuw erg blij. Het was druk en we moesten even wachten totdat we een drankje konden bestellen en de kaart kregen, dus we werden al wat ongerust, maar vanaf dat moment liep alles op rolletjes. De bediening was bijzonder voorkomend, goed geïnformeerd en op een leuke manier informeel.
We hadden als voorgerecht de kroketjes met schorseneren en de wildzwijnpaté, beide erg lekker, hoewel een chutney of sausje bij de paté misschien wel lekker was geweest. Ook op de hoofdgerechten van gevulde Bretonse ui en de vis was niets aan te merken. Opvallend trouwens dat er twee vegetarische gerechten op de kaart stonden...en ik ben niet eens vegetariër, maar heb me toch laten verleiden. Als dessert natuurlijk de Hemelse Modder, maar daarnaast een gember-yoghurt taartje met saffraan-sinaasappelsaus. Dat laatste was bijzonder lekker; de perfecte combinatie van zoet, zuur en fris. Ook de wijn was bijzonder...een rode wijn uit Zuid-Tirol. Dat zie je niet zo vaak op de wijnkaart.
Wat verder opviel was dat de akoestiek uitstekend was en dat terwijl de zaak vol zat en er eigenlijk alleen met harde materialen was gewerkt. De oplossing zat onder de tafel...schuimrubber. Het werkt prima en maakt het gesprek zoveel aangenamer.
Kortom, een prima avond en we komen zeker terug.

Gegeten op 8 februari 2014

will6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin een 4 gangen menu gegeten. Alle gerechten waren erg smaakvol en prachtig gepresenteerd. Een uitschieter bij het voorgerecht vond ik de eigen gemaakte kaaskroketjes : heerlijk !!! en voor mij de eerste keer als nagerecht Hemelse Modder gegeten, een aanrader. Wat ook genieten was dat er bij elk gerecht een passende wijn wordt geserveerd. Het personeel is ronduit goed te noemen, kunnen veel vertellen over de gerechten en de wijnen met een correcte bediening.
Al met al een "heerlijke" avond gehad in een "warme" atmosfeer.

Gegeten op 24 januari 2014

MatHuijb
  • Recensies in de laatste twee jaar

De drukte van de zondagavond was al voorbij toen we hier neerstreken met 4 personen. Aan de bediening was de voorbije drukte niet te merken, die was uitstekend, ad rem en gaf goede adviezen. Uitgaande van het 3-gangen diner (E33,50) namen we verschillende gerechten. De rode koolsoep, zalm en rillette van ossenstaart werden geroemd, mijn schorsenerensoep had wat meer naar schorseneren mogen smaken.
De hertenmedaillons waren prima, evenals mijn kalfsentrecote. De 3 kazen hadden wat gevarieerder mogen zijn. Alle porties waren voldoende groot. Water werd meteen op tafel gezet.
De witte (albarino) en rode Marcillac vielen in de smaak.
De inrichting is wat simpel, maar prettig ruim.
We zullen graag terugkomen.

Gegeten op 29 december 2013

keesjemmm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eten geef ik een 10, omdat het subliem heerlijk was. Helemaal niks op aan te merken en ook hoe het eruitzag: "schilderen met eten" zoals een disgenoot het noemde. We hebben een heerlijke avond gehad, lekker lang getafeld en genoten van elkaars gezelschap. Ook de wijn die werd aangeraden (gedurfd) was een positieve verrassing. Voor de meegebrachte bloemen werd zonder erom te vragen een vaas neergezet. Nou dat was een heel fijn 'welkom'.

Gegeten op 6 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Hemelse Modder in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Hemelse Modder. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!