a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 040 213 57 57

sansfrats

Gegeten bij Da Nello via Groupon. Weliswaar pas voor de derde keer gegeten en de ervaring is steeds wisselend. Ook nu weer geen stabiel beeld. De ontvangst is erg vriendelijk. Ik herken het gevoel van een beetje instrumentele gastvrijheid. Als je niet wil dat er via acties bij je gegeten wordt, begin er gewoon niet aan. Zo'n actie zou er op gericht moeten zijn om mensen aan je te binden, ze kennis te laten maken met je restaurant en dan wat bijzonderheden laten zien; even het verschil maken in wat je serveert of hoe je gastheerschap ziet. Een standaard carpaccio dat je inmiddels in elk eetcafé krijgt, past daar dan niet bij vind ik. Het tussengerecht was pasta met tomatensaus en hier en daar een droge mossel en wat venusschelpen; erg zout. Niet bijzonder, geen bijzonder smaaksensatie, gewoon aardig. Het hoofdgerecht was kalfswang. Hierbij moet ik eerlijk zeggen dat ik te weinig bekend hiermee ben. In die zin dus een bijzonderheid. Aan de andere kant ook bijzonder dat het nergens op de reguliere kaart terug te vinden is. Kalfswang is een wat goedkopere vleessoort dat omrand en doorregen is met vet; heel langzaam garen is aan de orde. Dat was zeker goed gelukt, maar het vet zat er echt aan alle kanten aan. Mogelijk een gebrek aan kennis van mijn kant. De wijn erbij was uitstekend. Gewoon de huiswijn, heerlijk zacht en rond. Het nagerecht was panna cotta met wat rood bosfruit. Ok van smaak.
Als ik de reguliere kaart zie, lijkt er een wereld van verschil te zijn. Mogelijk is dat waar de hele goede recensies steeds over gaan, maar het is dan toch heel jammer dat het meer lijkt op het opvullen van lege plekken in het restaurant.

Gegeten op 29 januari 2016

JWteW

Prachtig voorgerecht van vis en vleeswaar en hoeveelheid ruim voldoende. Super op smaak en prachtige combinatie. Hoofdgerecht een mooie ossehaas goed op smaak en goede bereiding.
Bijpassende wijnen en de avond is compleet.
We waren met een groep en iedereen was tevreden al vernam ik wel dat het vis hoofdgerecht karig was. Komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 21 januari 2016

Edjo-H

Tafels keurig gedekt, de ruimte aan tafel en in restaurant is beperkt (langs de loop heb je regelmatig een ober in je rug). Bediening is wel attend, maar erg gemaakt vriendelijk: komt bij mij niet hartelijk over wat maakt dat ik me niet welkom voel (zelfde ervaring zoals ik ook bij mijn vorig bezoek een jaar geleden bij DaNello had).

Selectie van voorgerechtjes op één bord was leuk, maar van alles wat weinig om goed de smaken die deze normaliter als volledig voorgerecht wel hebben nu door te laten dringen. Hoogtepunt was het hoofdgerecht: het vlees was heerlijk, met een eerlijke smaak en mals.
Daarin -en met mooie smaken- kan (!) de keukenbrigade van DaNello zeker wel sterk zijn.

Gegeten op 21 januari 2016

Edwin-bourgondier

Nando is er eindelijk in geslaagd een goede opvolger te vinden voor Nello. Deze jongen kan heerlijk Italiaanse gegeten koken. De heerlijkste vitello tonato, pasta's en nog maar te zwijgen over de vis in het zout! Aangevuld met Italiaanse gastvrijheid weer een heerlijk avond gehad.

Gegeten op 8 januari 2016

dapifer

Aan de kok gevraagd om ons te verrassen en dat heeft hij gedaan. Heerlijke gerechten met een combinatie van vlees en vis zowel in het voorgerecht als in het hoofdgerecht. Een voorgerecht met diverse carpaccio's vlees, vitello tonato, eendenborst en tonijn gecombineerd met een coquille. Een ware smaakbeleving. Tussengerecht was een pastagerecht met truffel waarbij de truffel iets toevoegde aan de zachte smaak van de pastavulling. De vulling zelf was ardente en erg lekker in combinatie met de zachte vulling. Hoofdgerecht van bief en tonijn. Zelden zo lekkere tonijn gegeten en bief ook super.
De bediening was eveneens super. De kok kwam regelmatig een toelichting geven en legde uit waarom hij zo kookte. Was erg trots op zijn werk. Tenslotte werden we "verplicht" om een desert te proeven waarvan hij het recept van zijn moeder had gekregen Pastiera Napolitano. Echt een cadeautje dat we niet hadden willen missen. Nog een Limoncello toe en onze avond in Da Nello was een feest. Dank voor zoveel lekkers en gastvrijheid.
Op advies dronken we een Cambrugiano Riserva Verdicchio di Matelica 2011. Een hele fijne combinatie met de gerechten.

Gegeten op 31 augustus 2015

Roypje

Onze tweede keer bij Da Nello, dit keer via Groupon. Wederom heerlijk gegeten. Wij begrijpen de slechte recensies helemaal niet, wat ons betreft is dit een van de beste Italiaanse restaurants in Eindhoven. Voor ons is uiteten een avondje uit, dus wij verwachten a) vriendelijke bediening b) een avondvullend programma (als ik nog ergens heen moet ga ik wel naar een fastfood tent) en c) lekker eten. Bij Da Nello kregen we dat allemaal: na een uiterst vriendelijke Italiaanse ontvangst kregen we (h)eerlijk, puur en authentiek Italiaans eten (zo stel ik het me voor als ik denk aan gerechten zoals Italiaanse mama's die zouden maken). Tijd tussen de gangen was perfect, niet te langzaam en niet te snel, praatje met de bediening tussendoor en lekkere bijpassende wijnen bij de gangen. In de Groupon actie ook echt een scherpe prijs (snap eerlijk gezegd niet waar ze het van doen voor dat geld) en toch ruim voldoende porties. Kortom, een heel fijne ervaring en wij komen hier zeker nog eens terug!

P.S. Ondanks dat zeer regelmatig gaan uiteten bij diverse etablissementen (ook de fameuze sterren restaurants) schrijf ik doorgaans geen recensies (moet ik eigenlijk wel gaan doen), maar de diverse negatieve reviews hier hebben mij toch bewogen mijn eigen ervaringen te plaatsen. Wij zijn doorgaans best kritisch, maar sommige kritieken hier begrijpen we echt niet. Wat ons betreft dus onverdiend, onze ervaringen zijn echt zeer positief. Ga zo door Da Nello!

Gegeten op 24 juli 2015

ellenprotea

Wij hebben hier met een Groupon voucher gegeten en helaas werd er niet gewoon 1 van de mooie gerechten van de kaart geserveerd, maar werd er duidelijk een Groupon menu geserveerd. Ontvangst was in het Italiaans en vriendelijk, de wachttijden tussen de gangen erg lang.
We startten met een glaasje wijn waarbij een amuse werd geserveerd.
De carpaccio was erg kou en had daardoor weinig smaak, daarna een simpele pasta en als hoofdgerecht kregen wij witvis met een klein garnituur van een paar gebakken aardappeltjes met courgette en tomaat. Niet slecht, verse ingredienten, maar niets bijzonders. Het dessert bestond uit een stukje Tiramisu en een mousse. Normaal gebruiken wij de voucher om een restaurant te leren kennen en als het goed is komen wij daar ook zeker terug. Helaas was dit menu niet speciaal genoeg om daar terug te komen.

Gegeten op 10 juli 2015

dorriss

Wij hebben gisteren bij Da Nello gegeten via Groupon een 4 gangendiner, Mooie zaak, ontzettend leuk personeel we werden allervriendelijkst ontvangen. We kregen een lekker amuse. De carpaccio was heerlijk ruim voldoende met een lekkere truffeldressing met parmenzaanse kaas. De pasta die volgde, tagliatelle met ragout kan niet beter. De vis van mijn tafelgenoten dorade met kreeftensaus was voortreffelijk en mijn ribeye ook, het dessert was ook ook erg lekker, kortom wij hebben een hele gezellige en lekkere avond gehad. Zeker een aanrader!!!!!

Gegeten op 14 mei 2015

PienG

Gebruik gemaakt van de 4 gangen incl. dessertwijn voor 2-personen actie via Groupon.
We werden hartelijk ontvangen. We mochten zelfs kiezen aan welk van de 2-persoons tafels we mochten plaatsnemen. Helemaal top!
Er kwam na ons een groep mensen binnen die gewoon van de kaart bestelden en die werden duidelijk heel anders onthaald. Er werd veel tijd aan die mensen besteed. Op zich prima. Daar heb ik doorgaans niet zo'n moeite mee.
Maar wij moesten wel heel erg lang wachten op ons menuutje. Het eten was lekker. De producten waren vers. En de porties waren meer dan voldoende.
De mineur kwam toen de rekening verscheen. EUR 13,50 voor 3 glaasjes fris!!!!! EUR 7,00 voor Prosecco en EUR 4,50 voor een glas wijn. Kortom voor dit beetje mocht ik 25 euro afrekenen.
Vandaag kijk ik naar hun menukaart op hun website en zie dat een glaasje fris EUR 3,00 kost.
Ik voel me dus belazerd!
Restaurant Da Nello heeft met deze actie ervoor gezorgd dat ik er nooit meer zal eten. Het ligt niet aan hun eten, maar wel aan hun manier van klantenbinding. Ik deed er kennelijk niet toe. Deze vorm van afzetterij gebeurt misschien dagelijks in Italië, maar wij Nederlanders houden hier niet zo van.

Gegeten op 6 mei 2015

ChrisSharma

Italiaans eten van hoog niveau. Dit is niet je typische pasta-tent. Zeer professionele medewerkers. Chique ambiance voor een romantisch of zakendiner. Leuk dat ondanks de ambiance de koks in de halfopen keuken gewoon aanspreekbaar zijn en zeer leuk in de omgang. Kom hier zeker terug.

Gegeten op 18 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Da Nello in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Da Nello. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.