Da Nello

• 8.5

• 7.9

MR75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Romantisch restaurant, erg rustig toen wij er waren. Lekkere Italiaanse moderne muziek op de achtergrond. Wij namen 4 gangen verrassingsmenu, waarbij keuze uit vis/vlees of van allebei wat. Voorgerecht van langoustine, gegratineerde oester en coquille eruit sprong! Zeer smakelijk. De wildstoof van wild zwijn met tagliatelle en een ravioli gevuld met ricotta in een boter-salie saus was om je vingers bij af te likken! De oudere Italiaanse ober was erg ervaren en had alle tijd en aandacht voor ons. Het restaurant is aangekleed met zwart-wit foto's van vroegere tijden! Na afloop kregen we een klein cadeautje voor ons 10-jarig jubileum (we hadden verteld wat we te vieren hadden)! Erg attent! Wij komen terug.

Gegeten op 2 januari 2014

Hebberigehuisvrouw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 6 personen gegeten, er werd een verrassingsmenu voorgesteld, hier gingen we mee akkoord alleen wou ik geen vlees wel vis. Het voorgerecht was een proeverijtje van 2 soorten viscarpaccio een coquille, rundercarpaccio en vitello tonnato. Ik kreeg wat champignons ipv de vitello en carpaccio. Het tussengerechten wat bestond uit 2 stuks ravioli die zich het best laten omschrijven als goddelijk. Daarna volgde het hoofdgerecht dat bestond uit een stukje vis en vlees met verse truffel. Ik kreeg enkel de vis, dus de helft van mijn. Tafelgenoten, dit vond ik echt jammer want er zat geen pasta bij het hoofdgerecht maar aardappelen (had er niet bij stilgestaan om bij de Italiaan te vermelden dat ik geen aardappelen lust) Dus ik had eigenlijk nog honger na het hoofdgerecht. Het dessert was een trio van tiramisu, een bol vanille ijs en panna cotta (met gelatine...) en was wel lekker maar niet wereldschokkend goed. al met al denk ik dat gezien het prijsniveau het beter zou kunnen of misschien ben ik wel heel erg verwend. Het voor en tussengerecht waren hemels maar de rest vond ik maar gewoontjes. Misschien ga ik het nog eens à la Carte proberen, ik ben er nog niet over uit.

Gegeten op 4 oktober 2013

JanvanScorel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier samen met mijn dame gegeten. Dit is echt Italiaans eten! Alles klopt, maaltijden zijn geraffineerd, in balans, de liefde straalt van het bord. Je proeft de liefde waarmee de producten door kok Lex zijn bereid, uitgekozen, enz., enz.. Ook de combinatie wijn-gerecht is zeker een aanrader. Het is even in de buidel tasten, maar, als je wilt, kun je hier vorstelijk eten.

Gegeten op 6 juli 2013

T1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kan niks anders dan een 9 geven voor het eten en de service. Het eten is hier elke keer weer heerlijk. Nergens anders proef je de kwaliteit van de producten zo duidelijk. De bediening is elke keer weer vriendelijk en niks is teveel gevraagd. Nergens is de carpaccio zo lekker als hier. Zo zie je maar weer dat goede producten niet veel nodig hebben.
Prijs is wel aan de hoge kant. Dit zorgt ervoor dat we hier minder vaak komen dan we zouden willen.

Gegeten op 1 augustus 2013

BWEHV
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ja, de prijzen zijn aan de hoge kant bij Da Nello, maar dan krijg je ook alles wat een goed restaurant in huis hoort te hebben.

De Italiaanse ober is niet zuinig met Italiaanse woordjes en is vriendelijk en professioneel. De eerste drankjes worden vergezeld met twee heerlijke amuses, olijven en brood met olijfolie. Op de kaart staan voorgerechten, tussengerechten en hoofdgerechten. Aangezien wij niet zo'n grote eters zijn slaan wij het tussengerecht over (veelal pasta's, risotto's en 'zware' gerechten). Het voorgerecht van eendeborst is wat het is, een voorgerecht met eendeborst, niet te veel er om heen, maar gewoon waar je om gevraagd hebt, hetzelfde geldt voor de ganzenlever, de flinters truffel worden aan tafel geraspt. Als hoofdgerecht kiezen wij voor een tournedos zwart/wit en een rib eye, dit zijn geen kleine stukjes vlees, en we zijn blij dat we niet voor het tussengerecht hebben gekozen, dat hadden we nooit op kunnen krijgen. Als toetje een typisch Italiaanse panna cotta en een kaasplankje, wederom van een prima kwaliteit. Met de drank zijn ze ook niet zuinig, de limoncello heeft het formaat van een goed glas wijn.

Kortom, een restaurant waar je niet zomaar tussendoor gaat eten, maar voor een speciale gelegenheid, vanwege de prijs, maar ook vanwege de sfeer.

Gegeten op 10 april 2013

Eric D.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is weliswaar enigszins aan de prijs maar je krijgt bij da Nello ook wel waar voor je geld. Het eten is ontzettend goed met bijzondere combinaties en ingrediënten van hoge kwaliteit. De wijnkaart is ook zeker niet de minste (al is die vooral aan de prijs). Over het algemeen vriendelijke en professionele bediening al is het wat traag (maar persoonlijk vind ik dat bij een Italiaan ook wel erbij horen)

Gegeten op 8 januari 2013

Piene
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch, genoten, wat een avond. Totaal geen doorsnee Italiaans restaurant: goede producten maar een tikkeltje te duur. Echter maakt het personeel dit o zo weer goed. Je hebt het gevoel dat je terecht bent gekomen in Sicilie. De heren zijn charmeurs aan tafel maar intussen zitten ze op elkaar te bekken in het Italiaans. Een genot aan tafel maar ook het schouwspel ernaast van het hele gebeuren in het restaurant.

Gegeten op 1 december 2012

Peter_Lisette
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten bij Da Nello is fantastisch, dat vind ik al jaren zo.
Heerlijke pure gerechten en eerlijk mooi eten. De mannen maken de Italiaanse beleving een feit.
Mijn puntje van kritiek is dat de prijzen van da Nello te hoog zijn voor de producten die gegeten worden. Wellicht onderscheiden ze hiermee het publiek maar voor mij wel een reden iets minder vaak op bezoek te komen.
Qua keuken, mannen en inrichting; top.

martijn35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met grootse verwachtingen zijn mijn vriendin en ik gaan eten bij Da Nello. Deze werden gelukkig grotendeels waargemaakt! We begonnen met een lekker glaasje prosecco en 2 verschillende lekkere amuses. Een tartaar van rund met parmezaanse kaas en een licht pikante mousse van paprika en tomaat. Lekker begin! Als voorgerecht hadden we beide gekozen voor de Anti Pasti, waarop een rundercarpaccio klassiek, tonijncarpaccio, vitello tonato, gebakken coquille met saffraan en courgette en eendenborst met honingvinaigrette.. Heerlijk!
Voor het tussengerecht hadden we gekozen voor pikante gamba's en voor het eitje met parmezaan en truffel. De pikante gamba's waren een beetje de tegenvaller van de avond, ze misten wat in de smaak en waren verre van pikant. Het eitje daarentegen was heel geslaagd. Wat eenvoud toch lekker kan zijn!
Daarna volgde het hoofdgerecht, voor mijn vriendin een kalfssaltimbocca en voor mij de zeeduivel. Beide weer dik tevreden! We sloten af met het grand dessert (werd een andere prijs voor berekend dan op internet vermeld staat) voor 2 met een lekker glaasje limoncello. Al met al hebben wij heerlijk gegeten en gedronken (Verdicchio Riserva is een aanrader!!) Complimenten voor het kundige en vriendelijke bedieningspersoneel. Oog voor detail en attent!
De prijs is wat aan de hoge kant, maar gelukkig word er wel kwaliteit voor geleverd.

mineraalwaterfabriek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een van mijn allergrootste topervaringen wat eten betreft. Wat een plek! De bediening, het eten, de drukte en de warmte, alles klopt! Eindelijk weer eens echt mannen die je bedienen, Italianen, zeker, maar ervaren, in staat de juiste toon aan te slaan, de situatie goed te beoordelen. Bedienen is natuurlijk niet alleen een bestelling opnemen en uitserveren! Ze cirkelen onopvallend om je heen, doen er alles aan om het comfortabel te maken voor iedereen, van jong tot oud. Ze nemen, ondanks de drukte, de tijd voor je. Ben je eenmaal aan het eten, dan laten ze met rust! Maar ze zien toch wat je nodig hebt. Echt geweldig!
Het eten is daarbij ook nog eens vur-ruk-ku-luk! Gewoon super, echt heerlijk gegeten. Alles leek vers, van grote kwaliteit en heerlijk bereid. Heel bijzonder en lekker, maar geen fratsen.
Allemaal willen we weer terug, om er weer te eten. Maar we komen weinig in Eindhoven, en ... ik hoop niet dat het tegenvalt... Zouden ze dat eten, die service, die sfeer nog een keer neer kunnen zetten?

Schrijf zelf een recensie over Da Nello in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Da Nello. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!