Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Gare de l'Est in Amsterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 463 06 20

Toveren met de mooiste producten

Dit voormalige koffiehuis staat er al sinds 1901 en vormt het betoverende decor van dit geliefde restaurant. De kaart heeft een internationaal tintje en biedt echt voor ieder wat wils. De chef werkt het liefst met seizoensgebonden- en duurzame producten. Hier wordt met zorg en kennis gekookt.

nicolettedvd

Via online reservering

Gare de l'Est is al jaren mijn favoriete restaurant! Heerlijk om niet te hoeven kiezen en toch telkens een verrassend en nieuw menu voorgeschoteld te krijgen. Kwalitatief hoogstaand eten en onberispelijke service!

Gegeten op 28 augustus 2014

Topexpertproever

Leuk wisselend menu met verrassingen. Gelijkwaardig voorgerecht en hoofdgerecht, fijne kazen en goede desserts. Informele setting, maar stiekem alles goed geregeld. Zeer voorkomend personeel. Bijzondere locatie met fijn terras.

Gegeten op 20 augustus 2014

HTSO

Zowel binnen als op het terras is dit een heel gezellig plekje. Bediening is erg vriendelijk, en correct maar niet stijf. De formule is dat hier elke dag een ander 4-gangen menu wordt aangeboden. Stiekem had ik gehoopt dat dat dan voor/tussen/hoofd/na betekent, maar het werd voor/hoofd/kaas/na. Het eten is lekker, maar om eerlijk te zijn ziet het menu er op papier er leuker uit dan wat je daadwerkelijk op je bord krijgt. Kaasplankje (4 kazen) vond ik wat gewoontjes. De laagdrempeligheid van dit restaurant betekent dat er ook geen wijnarrangement is, maar juist als alle gasten altijd vier gangen krijgen, zou je hier iets leuks mee kunnen doen.

Gegeten op 23 mei 2014

Gipfel

Vanavond heerlijk gegeten bij gare de l'est.Coquille met stukje buikspek en bitterbal van zuurkool: Heerlijk bereid, perfect gegaard. Gold ook voor het hoofdgerecht: zeebaars met garnaaltjes en asperge. Kaasplankje ben ik gek op, en ook leuke diversiteit in verschillende kaasjes. Nagerecht vond ik iets minder spannend, maar lekker en prima. Zeker aan te raden, en prijs/kwaliteit is bovengemiddeld!

Gegeten op 30 mei 2014

bill moons

Al jaren een geslaagde formule: dagelijks een vast menu tegen een schappelijke prijs. Dit keer vooraf een smakelijk samengesteld vis-gerecht, daarna een entrecote, iets wat ik zelden eet, maar hier was die dik in orde. Het gebouw en het interieur zijn zonder meer de moeite waard - je moet deze gelegenheid even weten te vinden, maar dat loont. En ze hebben goede betaalbare wijnen.

Gegeten op 26 mei 2014

Brendablok

Weebben hier gisteren met twee Amerikaanse gasten gegeten. De ontvangst was uitstekend en we kregen ongevraagd kraanwater wat we erg waarderen. Ze serveren een viergangenmenu voor een zeer aantrekkelijke prijs. Een van ons is allergisch voor gluten, soya en lactose. Dit was geen enkel probleem. Niet alleen werden de gerechten voor haar aangepast, ook kwamen ze met glutenvrij brood bij de heerlijke tapenade. Wij dronken de witte huiswijn die zeer betaalbaar en uitstekend van smaak is. Eerste gang was aspergegerecht met krokant gebakken buikspek en erwtjes. Was heerlijk. Hoofdgericht zeebaarsfilet met garnaaltjes. Allemaal even lekker, ook het garnituur. Daarna vier soorten kaas en af afsluiting een alweer heerlijk dessert. Als de rekening dan ook nog meevalt, is de feestvreugde compleet. We hadden hier lang geleden voor het laatst gegeten dus het was een soort herontdekking.

Gegeten op 19 april 2014

Kn123

Een gezellige avond gehad in een zeer sfeervol restaurant in het oostelijk havengebied. Dagelijks een vast menu. Porties zijn wat karig, advies is om de gerechten wat meer aan te vullen. Kwaliteit is daarentegen perfect (zeebaars als hoofdgerecht) met goede bijpassende wijnen. Bediening was zeer attent. Prijs/kwaliteit goed. Aanrader!

Gegeten op 27 maart 2014

Proever80967

We zijn vaste klanten bij Gare de L'Est. De redenen waarom we steeds terugkomen zijn de altijd vriendelijke bediening, het op tijd en met prima afstand onderling de gangen geserveerd krijgen, en het eten zelf. Gare de l'Est wisselt af, maar heeft door de maanden heen op het menu evergreens die terug komen. We vinden dat geen enkel bezwaar, want vergelijking met veel duurdere sterrenrestaurants leert ons dat de kwaliteit van de gerechten en de bediening bij dit restaurant hoog is. Het eten is voldoende in kwantiteit door de 4 gangen die je kunt bestellen naast evt. 3 gangen als je minder wilt of goedkoper. Voor ons al jarenlange aanrader! Walther Grotenhuis

Gegeten op 24 december 2013

Maki

Voor de duidelijkheid: je krijgt hier een vast menu (heerlijk geen keuzes)
Vis vooraf, origineel bord met coquilles, viskoekjesbitterbal en doradefilet. Fucking lekker en goeie dressing erbij. Het vlees van de hoofd (Ribeye) was écht erg mals. Goed rood, en zeer zacht. Knap ingekocht en vooral knap gebakken. Ook hier leuke omgeving van zuurkool en aardplank leek van Kaas van Klaas, fijne kazen en goede temperatuur en samenstelling (koe-kazen vooral maar daar houden wij van). Toetje was ijs met zelfgemaakte mousse (niet standaard) en boterkoekje (die was het enige die wat minder was, mijn oma maakte hem lekkerder maar ja, zij is dood). Geen bijzondere bieren op tap, geloof alleen jupiler (volgens mij hadden ze ooit een originelere tap, maar weet dat niet meer zeker.) Wijnen waren op advies erg passend, smaakvol en goed op temperatuur.

Gegeten op 27 november 2013

PMJ

Top zaak. Mijn verjaardag gevierd met 72 man en de hele zaak afgehuurd.

3 buffetten (1. voorafjes (vitello tonnato, gerookte zalm met dille en caesar salad), 2. hoofdgerechten (zeebaars met dragon beurre blanc, rundvlees stoofschotel en melanzane alla parmigiana) en 3. kaas) en uitgeserveerd dessert. Ook de wijnen (Sauvignon Blanc en een Merlot) waren een goede keus.Alles was super lekker en van hoge kwaliteit.

De bediening was professioneel en uitermate vriendelijk en de hele avond liep op rolletjes.

Het is gevestigd in een oud stationnetje (vandaar de naam) in het oostelijk havengebied en ziet er bijzonder sfeervol uit. Het is er warm en gezellig.

Ik had er al eerder à la carte gegeten was toen al onder de indruk. Nu helemaal!

Gegeten op 22 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Gare de l'Est in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Gare de l'Est. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.