• foto's van Gare de l'Est in Amsterdam - 1

• 8.3

• 8.0

Gare de l'Est doet mee!

Reserveer nu!

Toveren met de mooiste producten

Dit voormalige koffiehuis staat er al sinds 1901 en vormt het betoverende decor van dit geliefde restaurant. De kaart heeft een internationaal tintje en biedt echt voor ieder wat wils. De chef werkt het liefst met seizoensgebonden- en duurzame producten. Hier wordt met zorg en kennis gekookt.

Brendablok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weebben hier gisteren met twee Amerikaanse gasten gegeten. De ontvangst was uitstekend en we kregen ongevraagd kraanwater wat we erg waarderen. Ze serveren een viergangenmenu voor een zeer aantrekkelijke prijs. Een van ons is allergisch voor gluten, soya en lactose. Dit was geen enkel probleem. Niet alleen werden de gerechten voor haar aangepast, ook kwamen ze met glutenvrij brood bij de heerlijke tapenade. Wij dronken de witte huiswijn die zeer betaalbaar en uitstekend van smaak is. Eerste gang was aspergegerecht met krokant gebakken buikspek en erwtjes. Was heerlijk. Hoofdgericht zeebaarsfilet met garnaaltjes. Allemaal even lekker, ook het garnituur. Daarna vier soorten kaas en af afsluiting een alweer heerlijk dessert. Als de rekening dan ook nog meevalt, is de feestvreugde compleet. We hadden hier lang geleden voor het laatst gegeten dus het was een soort herontdekking.

Gegeten op 19 april 2014

Kn123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellige avond gehad in een zeer sfeervol restaurant in het oostelijk havengebied. Dagelijks een vast menu. Porties zijn wat karig, advies is om de gerechten wat meer aan te vullen. Kwaliteit is daarentegen perfect (zeebaars als hoofdgerecht) met goede bijpassende wijnen. Bediening was zeer attent. Prijs/kwaliteit goed. Aanrader!

Gegeten op 27 maart 2014

Proever80967
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn vaste klanten bij Gare de L'Est. De redenen waarom we steeds terugkomen zijn de altijd vriendelijke bediening, het op tijd en met prima afstand onderling de gangen geserveerd krijgen, en het eten zelf. Gare de l'Est wisselt af, maar heeft door de maanden heen op het menu evergreens die terug komen. We vinden dat geen enkel bezwaar, want vergelijking met veel duurdere sterrenrestaurants leert ons dat de kwaliteit van de gerechten en de bediening bij dit restaurant hoog is. Het eten is voldoende in kwantiteit door de 4 gangen die je kunt bestellen naast evt. 3 gangen als je minder wilt of goedkoper. Voor ons al jarenlange aanrader! Walther Grotenhuis

Gegeten op 24 december 2013

Maki
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de duidelijkheid: je krijgt hier een vast menu (heerlijk geen keuzes)
Vis vooraf, origineel bord met coquilles, viskoekjesbitterbal en doradefilet. Fucking lekker en goeie dressing erbij. Het vlees van de hoofd (Ribeye) was écht erg mals. Goed rood, en zeer zacht. Knap ingekocht en vooral knap gebakken. Ook hier leuke omgeving van zuurkool en aardplank leek van Kaas van Klaas, fijne kazen en goede temperatuur en samenstelling (koe-kazen vooral maar daar houden wij van). Toetje was ijs met zelfgemaakte mousse (niet standaard) en boterkoekje (die was het enige die wat minder was, mijn oma maakte hem lekkerder maar ja, zij is dood). Geen bijzondere bieren op tap, geloof alleen jupiler (volgens mij hadden ze ooit een originelere tap, maar weet dat niet meer zeker.) Wijnen waren op advies erg passend, smaakvol en goed op temperatuur.

Gegeten op 27 november 2013

PMJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top zaak. Mijn verjaardag gevierd met 72 man en de hele zaak afgehuurd.

3 buffetten (1. voorafjes (vitello tonnato, gerookte zalm met dille en caesar salad), 2. hoofdgerechten (zeebaars met dragon beurre blanc, rundvlees stoofschotel en melanzane alla parmigiana) en 3. kaas) en uitgeserveerd dessert. Ook de wijnen (Sauvignon Blanc en een Merlot) waren een goede keus.Alles was super lekker en van hoge kwaliteit.

De bediening was professioneel en uitermate vriendelijk en de hele avond liep op rolletjes.

Het is gevestigd in een oud stationnetje (vandaar de naam) in het oostelijk havengebied en ziet er bijzonder sfeervol uit. Het is er warm en gezellig.

Ik had er al eerder à la carte gegeten was toen al onder de indruk. Nu helemaal!

Gegeten op 22 november 2013

Lady1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn verwachtingen waren hoger gezien de eerdere recensies Er wordt gewerkt met een vast menu waar ik en mijn gezelschap (totaal 4 personen) gebruik van hebben gemaakt op de kwaliteit valt niets op te merken maar wel op de kwantiteit. De hoeveelheid was erg matig. Er werd geen supplement geserveerd mijn suggestie is vul het aan met eventueel bakje patat of gebakken aardappels en eventueel warme groente of een salade. Ik zou het restaurant adviseren om naast het vaste menu toch nog een keuze menu aan te bieden. Mijn bezoek aan dit restaurant geeft mij. Iet de aanleiding om terug te komen of om het aan anderen aan te bevelen.

Gegeten op 12 oktober 2013

mrpeper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een goed voorgerecht met heerlijke ingedienten. Het hoofdgerecht, een op de huid gebakken kabeljauw kon niet beter. Heel leuk, het gedeelte kaas plateau, en een lekker toetje. Uitstekende bediening

Gegeten op 5 oktober 2013

SgtPeppers
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen al jaren bij Gare de l'Est en we zijn daar nog nooit teleurgesteld. Waaraan het bij andere restaurants soms ontbreekt, vind je hier wel: je proeft wat je eet, de gerechten hebben echt smaak. Geen geknutsel en gekunstel. Daarbij is de prijs/kwaliteitverhouding uitstekend en de bediening heel sympathiek en ongedwongen. Kortom, Gare de l'Lest is inmiddels voor ons een ijkpunt geworden. Eten we ergens anders, dan is de vraag altijd: is het beter dan Gare. En dan is het antwoord vaak "nee". Daarom, we komen graag regelmatig vanuit Almere naar Gare de l'Est.

Gegeten op 6 oktober 2013

Tijger48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heer lijk gegeten in die restaurant, wat uitgezocht is door mijn dochter en mijn nicht, die ook van de partij waren,waren met zijn 8ten. Mijn zus was ook van de partij, omdat wij in spanje wonen en onze dochter in amsterdam.
Er was 1 veganiste bij, waar goed rekening mee was gehouden.
De sfeer was goed, en de bediening vriendelijk. En het eten goed.
Een paar hadden er vis, en een paar een steak die absoluut niet klein was.
Als we weer in ned. Komen zijn we zeker van de partij.
Hans en cilia vd. Bijl

Gegeten op 20 september 2013

rebecca9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten met zijn zessen tijdens de dinerdagen. Menu staat vast, eerst mals draadjesvlees met herfstknolletjes, daarna vis met cantharellen en saus van langoustines. Welke wijn we erbij dronken weet ik niet precies (merlot en sauvignon blanc) maar die paste erg goed bij het eten! Kaasplankje eveneens super. Alleen de ijs bij het toetje vond ik minder geinspireerd, en af en toe ( let wel restaurant was afgeladen waardoor ook akoestiek wat problemen gaf met conversatie aan tafel) moesten we wat lang wachten op wijn of water.
Al met al hele fijne avond, genoten!

Schrijf zelf een recensie over Gare de l'Est in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Gare de l'Est. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!