Wapen van Egmond

• 7.8

• 7.8

chretienne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is in de afgelopen 15 jaar echt onze thuisbasis geworden. Het eten is altijd van een goede kwaliteit, de menukaart wordt regelmatig vernieuwd evenals de gerechten buiten de kaart om. Bediening is netjes en vriendelijk en we hebben nooit lang op onze bestelling moeten wachten. Wil je lekker en gezellig eten, ook in de winter, dan is dit echt een aanrader!

Gegeten op 19 augustus 2013

ivanos
  • Recensies in de laatste twee jaar

elke keer weer als we met de hond naar het strand van egmond gaan, altijd even op het terras of binnen een hapje en drankje doen. Goed glas wijn en een bittergarnituurtje.
Ook de dinerkaart is prima en voor elk wat wils. De bijgerechtjes afgestemd op het seizoen en vers gemaakt. de laatste keer hier heerlijke rabarbercompote bij het hoofdgerecht.
bediening altijd goede zin, geen enkel probleem.

Gegeten op 10 mei 2013

Richard en Ria
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben in dit gezellig ingerichte grand cafe in de nabijheid van het strand heerlijke asperges gegeten. Er was wat misgegaan in de communicatie met de keuken want het duurde wat lang, maar de bediening loste dit keurig op door ons hiervan op de hoogte te brengen en wat te drinken van het huis aan te bieden. Je kunt hier ook prima buiten dineren, er is verwarming, dus ook bij wat kouder weer is het prima toeven. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 13 juni 2013

Rob76
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten op 29 december. Het zat vol, maar daar was niets van te merken, want vlotte en attentie bediening. Ook het eten was voortreffelijk. Het restaurant is ook leuk voor kinderen, uitgebreide kindermenu's en de kinderen kregen een mooie kleurplaat. Echt genieten! Complimenten aan het team van Het Wapen van Egmond! Wij komen graag een keer terug.

Gegeten op 29 december 2012

vxdh93
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heb er vaker gegeten. Het eten is over het algemeen goed, zij het wel wat aan de prijzige kant. Vandaag gegeten met partner, voor- en hoofdgerecht gegeten, drankje erbij, prijs zo'n 100 euro, met fooi derhalve 110 euro. Dit zit toch wel hoog aan de prijs.

A la carte besteld. Als hoofdgerecht een tong (vis) van zo'n halve kilo.

(i) voorgerecht garnalen op 3 manieren bereid (salade, soep, kroketje). De salade was ietwat flauw, de soep (klein glaasje) smakelijk, hetgeen ook gold voor het kroketje. Cijfermatig een 7 (6, 7,5 7,5);

(ii) hoofdgerecht; tong, buiten de kaart als dagaanbieding; op zich qua gaarheid goed bereid, onderkant had ietwat aangebrande smaak. Saus erbij (botersaus) droeg niet veel bij, vis had ook gezouten mogen worden. Qua smaak dus wat vlak. Bleek achteraf Eur 34,50 te kosten, zo'n 10 euro duurder dan het duurste à la carte gerecht. Lijkt me (i) niet correct, (ii) had er wel even bijgezegd mogen worden. Voor een prijs van 20 euro cijfermatig een 5,5, voor 34,50 euro er nog anderhalf punt ervan vanaf (4,0);

Totaal: 7,0+4,0= 5,5>6 (afgerond)

Service: vriendelijk, redelijk attent. 2 minpunten:
(I) het is natuurlijk vriendelijk om op tafel alvast een flesje bronwater neer te zetten (0,5 liter). Achteraf Eur 4,40 in rekening brengen gaat me iets te ver. Betere service om flesje water niet in rekening te brengen.

(II) We bestellen 2 glazen witte wijn, maar weten niet wat te kiezen. Serveerster biedt aan twee soorten te proeven (komt dus met 2 glazen verschillende wijn aanzetten, beide voor de helft gevuld). We kiezen het eerste glas, dat na een slok van mezelf en partner bijna leeg is). We bestellen 2 glazen. Het proefglas (bijna leeg) blijft staan, terwijl we wachten op 2 glazen van dezelfde wijn. Vervolgens wordt de bestelling vergeten. Na navraag wordt er 1 glas bijgezet (naast het bijna lege proefglas), terwijl er 3 (?!) glazen in rekening worden gebracht. Ronduit slordig! Tip: als je gasten een wijn wil laten proeven (op zich is dat prima!), breng dat glas dan nooit in rekening; de klant rekent daar niet op en komt voor het overige nogal ongastvrij over! Natuurlijk heeft dit restaurant dat zo niet bedoeld, voorkom dan dat een dergelijke (negatieve) indruk dan ook niet ontstaat.

Decor: gezellig, warm.

Gegeten op 12 december 2012

upper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier word je als gast behandeld. Personeel heeft er zin in. Komt o.a. door de leiding die hen inspireert, coached, boven marktconform betaalt. Coaching is intensief en dat betaalt zich terug in de service.
Het begint met enthousiasme. Vervolgens staan er een paar in de keuken die er echt zin in hebben. Ook grotere groep wordt goed, gelijktijdig en warm uitgeserveerd.
Aandacht voor u als gast.
Heerlijk om zoiets weer eens mee te maken.
N.B. Tienen geef ik niet. Zou perfectie betekenen. Nobody is perfect, maar altijd ruimte om nog meer te verbeteren, alhoewel dat hier niet mee zal vallen.

Gegeten op 1 december 2012

s0njaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

1 maal in dit restaurant geluncht. Wat een mooie inrichting, helemaal verliefd. Het eten en de bediening was ook goed, ik kom zeker een keer voor het diner hier!

Silvia1983
  • Recensies in de laatste twee jaar

Één van mijn favoriete restaurants in noord holland. Vooral de spies is favoriet. De prijzen zijn gemiddeld, eten is zeer goed. De sfeer is erg prettig en je wordt zeer fijn geholpen. Restaurant is vooral in het weekend druk, dus reserveren is wel nodig.

Proefer Nico
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerste indruk van het restaurant is niet geweldig; je loopt heel raar binnen tegen een bar aan en wacht je dan tot men je een plaats wijst. Meld men je heel verbaasd dat je zelf een plaatsje mag uitzoeken. De verdere aankleding is dan weer wel leuk. Maar het is dus geen restaurant denk je dan. Tot je de kaart en de prijzen ziet; een eetcafé is het ook beslist niet. Enfin, dan zal het allemaal wel heel bijzonder zijn, maar helaas. De soep, special van de dag, was lekker maar bijzonder wil ik het niet noemen, ik had er meer van verwacht.
Hoofgerecht; een maaltijdsalade, lekker maar ook niet bijzonder, teveel dressing en te weinig sla/groente, de hoeveelheid croutons kon minimaal gehalveerd worden. Meest vervelend is nog wel het wachten wat ze je zo graag laten doen in restaurants tegenwoordig. misschien het personeel instrueren dat wanneer iemand verveelt uitgebreid een recensie op iens zit te typen, er misschien sneller geacteerd moet worden?
Ondertussen het Dessert van de dag om af te sluiten, kijken of ze me daar mee kunnen verassen, ze maken het zich niet makkelijk met een scroppino en het lukt ze dan ook niet, veel te zoet.
Nee helaas, gelokt door de score op iens, maar die maken ze echt niet waar, het is echt niet slecht, maar voor het geld kun je in Egmond veel beter terecht, wat mij betreft de zoveelste toeristenfuik.

Gegeten op 28 oktober 2012

A3Est
  • Recensies in de laatste twee jaar

Plezierig gegeten, lekkere gerechten, goed glas wijn, zowel wit als rood. Een van de eigenaren ontving ons persoonlijk. Bediening is attent, met persoonlijke aandacht, en speelt zeer snel in op vragen. We zijn er regelmatig, ook later op de avond voor een glas wijn met een bite.

Gegeten op 29 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Wapen van Egmond in Egmond Aan Zee

Schrijf hieronder je recensie over Wapen van Egmond. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!