Wapen van Egmond

Wapen van Egmond

1. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 072 506 48 35

Heerlijketen13

Verrassend goed gegeten en een heerlijke avond gehad bij het Wapen van Egmond!
Zonder al te veel verwachtingen hier gaan zitten, maar we waren echt blij verrast door de kaart, de uitvoering en de prijs/kwaliteit verhouding (+ grootte van de porties)!
Als voorgerecht kozen mijn tafelgenoot en ik voor de 'Van alles wat' om samen te delen; fijn dat de serveerster zo enthousiast met ons meedacht en aangaf dat dit ook daadwerkelijk makkelijk en leuk te delen was. En het was ook echt een succes om te delen; heel mooi opgemaakte plank met schitterende minigerechtjes, erg lekker!
Beide hoofdgerechten waren ook voortreffelijk; mijn tafelgenoot koos voor de proeverij van de zee (helaas waren niet alle visgerechten even smaakvol, maar over het algemeen was hij erg tevreden - vooral met de tonijn die uitstekend bereid was qua garing!), en ik voor het daggerecht. Ook heerlijk! En alle supplementen maakten het helemaal een feest op tafel. Frietjes én aardappeltjes met rozemarijn (heerlijk!) en verschillende soorten groenten; wat een feest!
Als nagerecht kozen we voor een scroppino. Helaas moesten we daar nogal lang op wachten - kwam schijnbaar door een gevalletje van miscommunicatie - maar was netjes geweest als dit tussendoor even aan ons doorgegeven zou worden, zodat wij zouden weten waar we aan toe waren.
Lekkere wijn op, aardige bediening (niet altijd even oplettend, wel heel sociaal), prima decor met mooie elementen. Wel een beetje aan de koude kant.
Al met al boven verwachting; zou het zeker aanraden!

Gegeten op 19 maart 2015

Paulg

Heerlijk geluncht in "de huiskamer van Egmond". Leuke zaak, mooi terras. Super bediening. Heerlijk broodje Pittige Kip en overheerlijke royale omeletten. Prima wijn! Prijs/prestatievehouding is hier geweldig.

wietske

Matig eten, personeel is erg luidruchtig naar elkaar toe, geen sfeer naar de klanten een beetje onpersoonlijk. Het gaat ze kennelijk te goed en zitten ze niet te wachten op een klant.

Gegeten op 29 januari 2015

elroca

De Palingsoep was heerlijk en de biefstuk was om te zuigen. De garnituur had wat ruimer mogen zijn en de bediening is correct maar een beetje afstandelijk. We kwamen een beetje laat binnen maar werden toch nog geholpen , dat was weer een pluspunt ! De inrichting is best knus en gezellig. Ook was er een verwarmd terrasje voor de notoire rokers onder ons , best attent.

Gegeten op 30 november 2014

s_kleurrijk

Dit restaurant zou ik iedereen aanraden voorbij te lopen. Voor een borrel, of terrasje prima! Maar het eten hier viel echt tegen. Weinig aandacht aan de gerechten besteed, erg massaal en dat kon je proeven. De opmaak van de borden zien er wel leuk, maar daar blijft het bij. Het personeel staat er veel met elkaar te kletsen en ziet weinig. We moesten af en toe overdreven zwaaien om aandacht te krijgen.

Zo hoort het toch niet, zou je denken.

Gegeten op 27 december 2014

suzan22

Erg positief verrast hoe zorgvuldig er zowel door bediening als keuken omgegaan werd met mijn dieet ( gluten- en lactosevrij ). Heerlijk gegeten.

Gegeten op 27 december 2014

Amsterdammer1968

Een restaurant dat staat als een huis, alles is keurig maar eerlijkheidshalve wel een beetje saai!

We misten een stukje spontaniteit in de bediening... net dat kleine beetje extra aandacht!

Gegeten op 30 november 2014

FrankN

Kijk, dat is nou leuk!
In het centrum van Egmond aan Zee, met duizenden toeristen weet dit druk bezochte restaurant de kwaliteit op hoog niveau te houden. Feitelijk zijn er 3 delen: het deels verwarmde buitenterras (voor toeristen en dagjesmensen), het restaurant waar Duits de meest gesproken taal is, en... de gezellige bar met tafels op hoogte, waar je je ook culinair kan laten verrassen. Hier zitten we het liefst, alhoewel we voor het kerstdiner in het restaurant waren. Aardige uitbater en personeel. Vakmensen, ook in de keuken.
Prima kwaliteit/prijs verhouding. We eten veel buiten de deur, maar 't Wapen is absoluut onze favoriet.

Gegeten op 10 oktober 2014

wivason

We hebben hier onlangs weer op het terras daar geluncht en blijven daar terugkomen als we aan zee zijn
Ik ben fan van hun Filet Americaine (die ik bijna nergens eet) en de makreel tonijnsalade bevalt mijn echtgenote erg goed. We genoten zelfs van de heerlijk uitziende broodjes (been?)ham bij onze ook enthousiaste, buren.
Ook binnen een mooie verzorgde zaak met in de bediening vlotte vriendelijke dames

Gegeten op 31 juli 2014

lvbh

Afgelopen zondag weer heerlijk geluncht bij dit restaurant.
De geitensalade en de kipsalade waren voortreffelijk. Opgediend met heerlijke patat.
De bediening is attent ook op een drukke dag.
De chardonnay huiswijn is aan te bevelen waardoor een lunch in de huidige prijs/kwaliteitverhouding aan te raden is!

Gegeten op 27 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Wapen van Egmond in Egmond Aan Zee

Schrijf hieronder je recensie over Wapen van Egmond. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.