Ristorante Toscanini

2. Italiaans
  3. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 623 28 13

mandyj

Laatst hier voor de tweede keer geweest. De eerste keer pizza gegeten, deze was een van de beste die ik ooit heb gegeten in Amsterdam. Daarna nog een keer hier geweest, maar deze keer viel het enorm tegen. We hadden vooraf de calamaris besteld en als hoofdgerecht de lasagne. De calamaris waren supervet met weinig smaak, hetzelfde gold eigenlijk voor de lasagne. Volgende keer maar weer heen voor een pizza en het daar bij houden. Service was wel zeer goed, gezellige sfeer.

Gegeten op 19 februari 2015

teunverkaik

Met een groep van zeven kregen we een slechte tafel bij de keuken. Vanwege het aantal konden we alleen een menu bestellen. Voorgerecht ok, pasta met gans minder en hoofdgerecht slecht, zowel de longhaas als tarbot. De laatste was half rauw en met graat. Toen ik daar een opmerking over maakte zij de ober dat hij had gezegd dat het een moot was. Al met al een te dure en zeer teleurstellende avond in een overgewaardeerde populaire tent met een arrogante houding van de bediening. Ook aan de wijnadviezen mankeerde van alles.

Gegeten op 12 februari 2015

ranonkeltje

Eindelijk gelukt om hier te 'mogen' eten na zeer tijdige reservering! We namen het zesgangenverrassingsmenu met wijnarrangement. Het eten was goed. Vooral de Jakobsschelp en de pasta met gans. Maar onze verwachtingen van een klasse restaurant werden niet beantwoord. Al het harde werken van de keuken werd teniet gedaan door de zeer slordige bediening. Over de wijnen werd niks gezegd behalve de soort (lees etiket) en er werd pas ingeschonken toen het eten al op tafel stond. Met als 'toetje' aan het eind de opmerking "zo, dus het is u gelukt alles op te krijgen". Jammer.

VdVecken

Voor de vierde of inmiddels vijfde keer keer bij Toscanini gegeten, niets op aan te merken eigenlijk. Constante hoge kwaliteit van het eten, en de bediening attent en goed. Deze keer was de Risotto met klassieke vleessaus voor ons de topper, maar eigenlijk zijn alle gerechten weer prima. Er is maar 1 dingetje, waarom niet in Utrecht, of wellicht ook beter niet, ik zou teveel uit eten gaan. Het decor is eenvoudig, maar dat past ook goed bij de informele sfeer, dus in dit geval ook een 9.

Gegeten op 28 januari 2015

Nathalie2208

Eindelijk gelukt om hier te tafelen! Kregen een mooie tafel met zicht op de open keuken. Leuk en hartelijk ontvangst, bediening erg attent, professioneel en bereidwillig. Gezellige ambiance, top! Goede wijnen, ruime keuze en goed geprijsd. De t-bone steak (2pers) is een aanrader! Hammetjes en kazen met een goed glas Ripasso... alsof je je in Italie waant.

Gegeten op 6 januari 2015

L_B

Wat heeft een restaurant naast fantastisch eten, heerlijke wijnen, linnen, glaswerk, geweldige werknemers en zicht op de keuken nog meer nodig?! Inderdaad niets. Deze zaak heeft het allemaal! Ook heerlijk het kneutterig barretje bij binnenkomst waar je natuurlijk begint met een verfrissende Peroni.
We aten met gamba gevulde calamaris en bladgroenten, top! Ravioli met biet en burratta, botersaus en maanzaad, perfect. Pasta met wangspek, artisjok en schapenkaas, heerlijk! Kalfsniertjes, mijn god wat waren die verrukkelijk. Zelden staan ze op de kaart maar wat een droom, die saus????! Rogvleugel met kappertjes en krieltje subliem. Dessert hebben we over geslagen, we waren al intens gelukkig!
Vroegtijdig reserveren!

Gegeten op 9 januari 2015

Jasperica

Dit is zo'n vaste waarde in Amsterdam! Gewoon vreselijk goed eten, lekkere verse ravioli met salie bijvoorbeeld, duif met krieltjes, zeer goede anti-pasti, een heerlijke romige panacota (en ik houd eigenlijk helemaal niet van toetjes). De wijnkaart is uitgebreid met goede wijnhuizen. De bediening is ongedwongen en relaxed, alles loopt gesmeerd daar. Een heerlijk avondje uit!

Gegeten op 18 december 2014

Annemeijer12

Gister avond gegeten bij Toscanini en ik ben zwaar teleurgesteld. Het eten was goed, niet fantastisch maar wel echt goed. Maar de service was dramatisch. Eerst zeker een half uur moeten wachten totdat er überhaupt iemand naar onze tafel kwam en vervolgens erg onvriendelijk en weinig alert. Lege glazen stonden lang op tafel, onze lege borden hebben zeker een kwartier voor onze neus gestaan en als je dan ergens om vroeg werd er erg kribbig gereageerd. Zelfs na het vragen van de rekening moesten we een kwartier wachten.. Al met al, als je enkel voor t eten gaat is t prima maar voor mij was de avond toch ook een beleving van de slechte service, jammer!

Gegeten op 2 december 2014

chrisdemey

De eerste keer bij Toscanini. Ik werd uitgenodigd en was benieuwd naar de service, omdat daar wel eens aanmerkingen op werden gemaakt. Ik heb er niets op aan te merken, integendeel. Hoewel het restaurant tot de laatste plaats gevuld was werd er keurig op tijd opgenomen, werd er uitgebreid aandacht besteed aan de uitleg van de dagschotels en was men vriendelijk, voorkomend en ter zake deskundig.

Het eten kon mij uitermate bekoren. Ik koos als primo voor een plankje charcuterie, met zorg samengesteld en opgediend en met een diversiteit aan smaken. Tezamen met een verrukkelijke droge witte wijn een goede start. Uit de veelheid van mogelijkheden nam ik als hoofdgerecht kalfsniertjes met bospaddenstoelen in een sausje dat prima combineerde met de beide gerechten. Ruim voldoende eten, zodat ik het nagerecht oversloeg en met een prima kop koffie afrondde. Een volgend bezoek meer dan waard.

Gegeten op 13 november 2014

Cipriani

Niet verrassend eten, de extra te bestellen groeten was karig. Meest teleurstellende was dat de bediening ons verre het gevoel gaf dat we gast waren.

Gegeten op 1 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Toscanini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Toscanini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.