Ristorante Toscanini

• 7.6

• 8.1

Jodi_en_Gerard
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit was de tweede maal dat we Toscanini bezochten. Het blijft een gezellig rumoerige tent (niet geschikt voor romantisch diner) met ontzettend goed en leuk personeel. Ons weten ze in ieder geval op de juiste informele manier aan te spreken en kregen we veel advies over het eten en bijvoorbeeld bijpassende wijn.

Noemenswaardig is de Pecorino met truffelhoning (anti pasti) en de Ravioli met Burrata. Heel puur, heel goed op smaak. We aten net als de vorige keer ook vlees; lamsvlees en gestoofde ossenstaart. Prima, maar niet heel bijzonder. Ik zou het vlees laten staan en je volledig richten op de vis (zeker rauw of van de grill) en pastagerechten.

De wijnen zijn ook altijd goed hier. We dronken eerst een frisse Verdechio, later nog de Soave Classico. Goed advies gekregen en telkens mochten we eerst even proeven om onze keuze te bevestigen.

De rekening is wel altijd aan de hoge kant, we betaalden nu € 82,50 p.p. (1x anti pasti, 2x primi, 1x pasta, 2x secondi, 1 fles wijn, 2x biertjes, 2x karaf water, 1x espresso, 2x bolletje ijs). Het is wel altijd erg goed en gezellig, we kennen geen beter restaurant dan dit. Maar of het écht € 82,50 waard is, twijfelen we licht over.

Gegeten op 5 april 2014

Bastian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren gegeten bij Toscanini en het was top! Opvallend vriendelijke en attente bediening (waardoor het ook minder erg is als er een keer iets vergeten wordt) en het eten is top. Zelf had ik de oesters vooraf waar ik zeer enthousiast over was en mijn tafelgenoten genoten van de Buratta (buiten de kaart om vragen). Hoofdgerecht (Lam) was ook heerlijk, alsmede de Zwezerik die een aantal van mijn tafelgenoten hadden. Enige puntje was dat deze een beetje flauw was. Kaasplankje om het af te maken. Kort samengevat, toptent met on amsterdams vriendelijke bedienen en daarnaast fraaie inrichting met open keuken en opvallend fijne akoestiek.

Gegeten op 5 april 2014

shirley19

Top testaurant
T echte italiaanse eten ,mooi gedekte tafels..beetje sjiek
Heerlijke wijnen open keuken..
Overheerlijke deserts tsja niks aan te merken..
Ruim op tijd reserveren is wel nodig

0proef0
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toscanini is een van de plekjes in Amsterdam waar ik vaker terug kom. Anitipasti misti zoals ik het als liefst heb. Aubergine met azijn, kalfstong, gemende bieten met pecorino en een goede bresaola met appelkappertjes en lardo. Eenvoudig maar heel treffend. Dan een ravioli, vulling was erg lekker, moet wel zeggen dat de saus in de schift was, maar de smaken waren goed. Een varkens rib-eye met fungi van de gril. Ook bij dit gerecht niets aan te merken. Echt italiaans eten, voor een redelijke prijs. Het is niet bepaald gratis, maar je krijgt wel waar voor je geld. Ondanks dat ik mijn espresso liever in een kopje dan in een glaasje heb is de koffie ook goed. Dol op dit restaurant.

Gegeten op 4 januari 2014

snowman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onze groep van 4 personen liet zich verrassen door het 6 gangen menu a 47.50.
2 gaven aan geen orgaanvlees te willen. Afwachten maar. Amuse met gort ...lekker, vissalade met rauwe rivierkreeft, dat is niet zonder risico! Vervolgens kalfshersens, maar dat is toch orgaan? De tafelgenoten aten het zonder blikken of blozen en vonden het zelfs wel lekker, leek trouwens op zwezerik. Pasta was smakelijk, lamsvlees met een zelfgemaakt worst eveneens. Maw niet veel op aan te merken maar een opmerking aan tafel : vorige keer hebben we echt lekkerder Italiaans gegeten , voor dezelfde prijs, zegt veel. Geen groenten of ander soortig garnituur gezien trouwens.
De bediening begon goed, het was 18:00 dus nog niet echt druk maar zakte naarmate het drukker werd steeds meer weg. Hoog, nee heel hoog "ons kent ons" gehalte en de bediening deed daar aardig aan mee! Het irriteerde ons wat want het levert ongelijke aandacht op. Niet professioneel dus. Akoestiek zeer matig, normaal praten gaat echt niet, lijkt op druk kroeggehalte.
Al met al helemaal niet slecht maar net even te veel dingetjes om Toscanini maar aan de incrowd te laten .

Gegeten op 28 maart 2014

Proever24720
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met 4 man uitstekend gegeten. De zaak zat helemaal vol (knap voor een maandagavond). We begonnen met prosecco en smaakvolle oesters. Hierna deelden wij 3 verschillende soorten pasta (orichietti, burrata en pasta met kokkels). Alle 3 subliem. Daarbij dronken we een vernaccia (riserva). Als hoofd hadden de heren kalfszwezerik en dames kabeljauw met mosselen. We dronken een prachtige brunello. Na chocolade fondant en capula met grapa. De bediening leek in het begin van de avond vriendelijk en behulpzaam maar zakte halverwege de avond jammerlijk in. De gerant was veelal niet in de eetzaal aanwezig, wel zijn volle aandacht geven aan 1 andere tafel, vieze borden bleven veel te lang op tafel staan, we moesten 2x on de rekening vragen en hij reageerde nauwelijks op onze gebaren/signalen. Dat gaf dan toch een smet op een mooie culinaire avond!

Frifri
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg goed restaurant, bijzonder decor, leuk hoe je naar de keuken kunt kijken. Groot voordeel is dat er een mix van voorgerechten en ook een mix van nagerechten op de kaart staat, met zo veel lekkers is kiezen moeilijk. Er zijn ook veel vaste gasten, erg grappig om te zien.

Gegeten op 6 december 2013

Bvdw1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na het horen van veel goede recensies over Toscanini, dacht ik hier moet ik zeker naartoe. Voor mij helaas een kleine tegenvaller. De sfeer was goed maar de bediening vond ik tegen vallen.
We werden redelijk "gehaast" geholpen en er werd weinig gecommuniceerd met ons.
Na het bestellen van een goede fles wijn werd deze al geopend naar tafel gebracht. Wij kozen voor het 6 gangen menu. Jammer vond ik dat er 2 hele specifieke gerechten tussen zaten zoals inktvis en kalfstong met merg. Verder waren de gerechten wel erg lekker.

Ik kom graag nog een keer omdat ik denk dat ik het gewoon niet helemaal heb getroffen deze avond en nog steeds erg goede verhalen hoor.

Gegeten op 11 februari 2014

hriemersma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Was al weer jaren geleden dat ik deze klassieker had bezocht. Maar zeker weer aangenaam.
Het is en blijft één van de beste italiaanen in Amsterdam. We hadden voor af een gemengde anti-pasti. Leuk gepresenteerd, geen poes pas, gewoon goed. Voor het hoofd gerecht gekozen voor de côte de boeuf. (voor 2) Mooi groot stuk, sappig, met een lekker vetje. Mijn tafel genote is geen groter eter, dus was voor mij wel "werken" om het bord leeg te krijgen. Al met al fijne ervaring weer.

Gegeten op 25 februari 2014

jorib
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk genoten van het Menu della Cucina dat uit zes kleine gangen bestond die allemaal erg lekker en 'echt' Italiaans waren. Pure smaken. Fijne sfeer, al direct bij binnenkomst. Kundig en professionele bediening.

Gegeten op 12 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Toscanini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Toscanini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!