a TripAdvisor company

2. Italiaans
  3. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 623 28 13

ElladHartog

Na een jaar weer eens gegeten bij Toscanini. In het verleden ervaarden we Toscanini altijd als een belevenis: niet alleen het eten was altijd uitmuntend, de obers gaven je ook het gevoel dat ze het fijn vinden dat je er bent en doen extra hun best. Niet deze keer. We werden naar een tafel begeleid en dat was het. We moesten vragen om een menukaart, om te mogen bestellen, om drankjes te bestellen, om de kaart voor de toetjes en om de rekening. We kregen steeds een andere ober, niet te herkennen als ober trouwens, want de obers zijn niet uniform gekleed en zien er viezig en smoezelig uit. Vooral 1 serveerster, fors van postuur, had moeite aardig te zijn en was totaal gedesinteresseerd. Alsof we in een wegrestaurant zaten. Het eten was ok, niet heel bijzonder, maar de culinaire belevenis werd teniet gedaan door de ondermaatse service. Jammer.

Gegeten op 25 juni 2015

pipo123

Verukkelijk gegeten, vooraf rauwe heilbot met grapefruit, venkel en knoflook, verrukkelijk! Hoofdgerecht een werkelijk voortreffelijke bistecca di maiale. De service is relaxed.

Ik ken geen betere Italiaan. Het was mijn eerste keer.

Gegeten op 25 juni 2015

aaagourmet

Sinds 1998 niet meer geweest. Daarvoor veelvuldig. Bijzondere ervaring gisteravond. In mijn gezelschap wilde iemand de ossehaas graag medium gebakken. De ober kwam melden dat de chefkok dit weigerde: zonde van het mooie vlees. Ben ik het persoonlijk mee eens. Anyway, toen mijn ossehaas arriveerde bleek de ene helft medium en de andere helft medium rare gebakken te zijn. Die van mijn tafeldame idem. Dat maakt de actie van de chefkok nogal belachelijk. Vroeger was alles beter, althans wel bij Toscanini...

semgijs

Zomaar op de maandag binnengelopen en we kregen een mooi tafeltje voor 2. Heerlijke pasta met lamsvlees gedeeld, dan krijg je ieder een bordje (€15). En hoofdgerecht ribeye en zeeduivel (allebei rond de €22), ook top! Huiswijntjes hadden we eerst even geproefd en waren prima voor deze avond (€21 per fles). We komen zeker weer terug en dan gaan we wat langer tafelen en wellicht het 6 gangenmenu proberen.

Over de service lees ik veel gezeik, maar een sterrenservice moet je hier ook niet verwachten. De bediening is gewoon niet strak, maar wel vriendelijk en relaxed; misschien moet je daar mee om kunnen gaan, maar dat hoort gewoon bij deze tent.

Gezellig druk, mooie open keuken, gezellige inrichting en verlichting, mooi tafelgerei, lekker brood met olijfolie, goed (bruisend) water, divers en origineel aanbod van gerechten.

Gegeten op 8 juni 2015

Stien001

Met veel verwachting naar Het restaurant Toscanni. Helaas een te hoge verwachting. Zwaar overtrokken tent. Een garage die nodig een opknapbeurt gebruiken kan zo ook het meubilair en de arrogantie bij het reservingsysteem.
Als nieuwkomer wordt je niet herkend en krijg je dus ook niet de aandacht die je verwacht. Wie kelner en wie bediening is is onduidelijk. Dat de twee medewerkers nieuw zijn is duidelijk. Zonder enig advies of toelichting op de kaart mogen we zelf alles uitzoeken. Een kalfsstuk zonder enig toevoeging als hoofdgerecht .... o ja dan moet je zelf de aanvulling gaan bijbestellen. Een salade was met weinig zorg bereid. De grove keuken zullen we maar zeggen. De harde stukken heb ik er zelf maar uitgesneden en de bediening om olie en azijn gevraagd.

mmmm te lang populair.. geeft weer kansen voor nieuwkomers.... Gelukkig kan je op zo veel mooie plekken goed en goedkoper eten. Kennelijk hebben mensen moeite oude gewoontes te veranderen.

Gegeten op 24 april 2015

etenin020

Veel over dit restaurant gehoord, dus een bezoek waard. Prima gegeten, mooie gerechten, een gevarieerde kaart en een uitgebreid wijnassortiment. Gerechten worden keurig uitgeserveerd, maar het is daarna heel lastig om contact te krijgen met het personeel dat rondloopt. Ook het betalen van de rekening is een uitgelezen moment om te vragen of alles naar wens was maken en de jassen te halen. Waarschijnlijk was het te druk, maar noblesse oblige! Kom zeker terug om het vooroordeel over het personeel in de Amsterdamse horeca ontkracht te zien, want iedereen verdient een 2e kans.

luc33

Wij hadden een hele vis en die was ronduit geweldig, zeer goede smaak en goed advies van de serveerster. Het eten is zeer goed, service vriendelijk en netjes wat je in een restaurant in dit segment verwacht. Locatie is mooi licht door een licht plafond.

Gegeten op 21 mei 2015

Martinb78

Voor echt mooi Italiaans eten is Toscanini een uitstekende plek. Mooi geserveerde gerechten en alles vers. De advisering van de wijn is niet denderend evenals de vriendelijkheid van het personeel maar in de keuken wordt het eten met liefde ingekocht en bereid.

Gegeten op 5 februari 2015

jan420

Toscanini heeft het druk: in februari gereserveerd, eind april was er nog één tafeltje beschikbaar!
Gekozen voor het zesgangen-verrassingsmenu.
Zes niet te grote gangen vormden samen een mooie staalkaart van wat de (open) keuken vermag. Geen smaaksensaties of driesterrengerechten, wel lekker en mooi bereid eten met een goede afwisseling van vlees en vis.
Goed brood (en peperige olijfolie) op tafel, dat gelukkig niet voor de eerste gang werd weggehaald, maar dat helaas ook niet werd aangevuld.
Een amuse van grissini en ham, simpel en lekker.
Het wijnarrangement begon enthousiast, met een passend glas per gerecht, maar werd na het derde glas niet voortgezet.
Uitstekende koffie.

Gegeten op 25 april 2015

lemoni

Anti pasti vond ik weinig & niet heel speciaal.
De wijn, risotto & ravioli was op en we werden vergeten en wanneer de ober er was zette hij de verkeerde gerechten op tafel. Hij grapte wel veel dat wij de ongeluk-tafel waren en dat alles misging maar hij heeft het niet echt proberen goed te maken.
Pasta was prima en de ruimte is leuk maar de avond voldeed niet aan de verwachting.

Gegeten op 23 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Toscanini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Toscanini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.