Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Ristorante Toscanini

3. Topper 2014
  4. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 623 28 13

Lely1982

Gisteren met een groep bij Toscanini gegeten. Er werd bij aanvang gevraagd of er dingen waren die we niet aten. Ik had aangegeven dat ik geen geitenkaas lust. Hier kreeg ik geen reactie op dus ging ik er vanuit dat mevrouw mij niet had gehoord. Toen ze wat dichterbij stond zei ik het nogmaals en toen moest ik mijn wens bekopen met een snauw aan mijn adres, ze had het wel begrepen zei ze. Zonder me ook maar even aan te kijken. Nou daar zit je dan met je goede gedrag. Je mag wensen doorgeven, maar als je dat dan doet dan wordt dat niet gewaardeerd. De dame heeft me overigens de hele avond geen blik waardig gegund. Mijn zwager heeft 3 keer biertjes besteld, maar tot 3 keer toe werd deze niet gebracht en moesten wij hier meerdere keren om vragen voordat hij ook zijn drinken had. Ondanks dat de bediening verder keurig was (uitserveren en uit indekken van de tafel) ben ik eigenlijk erg ontevreden over de service en de sfeer die mevrouw neerzetten vanaf binnenkomst.

Het eten was daarentegen verrukkelijk. We kregen 6 gangen geserveerd en alles was even lekker en verrassend. Mooie combinaties en goede smaken.

Tock zou ik door de service hier niet meer terug keren. Met een glimlach kom je erg ver in het leven. Maar die kennen ze niet bij Toscanini.

Gegeten op 11 augustus 2014

Paolapaola

Na jaren weer eens gegeten bij Toscanini. Ze waren voorheen enorm in kwaliteit gezakt, maar deze avond maakte alles weer goed. We hebben genoten van de voortreffelijke smaakvolle anti- pasti, een vis gerecht en vervolgens een ravioli. Deze was enigszins droog. Het personeel was enorm vriendelijk en behulpzaam bij de keuze van ons menu en de wijn. We komen zeker terug.

Gegeten op 4 augustus 2014

Proever20572

Na lange tijd eindelijk eens bij Toscanini gaan eten. Het eten maakt de verwachtingen meer dan waar! Vooral de zwarte pasta met garnalen en pulpo zijn super. De service is echter verschrikkelijk. De onvangst bij de deur was al niet erg hartelijk. De vrouw die ons bediende bracht het er niet beter vanaf: ongeïnteresseerd, onvriendelijk, er kon geen lachje vanaf. En rustig de krant gaan zitten lezen in de zaak terwijl er nog gasten zijn, is ook niet erg professioneel. Jammer want het eten zou met een goede service nóg beter tot zijn recht komen en een avondje Toscanini veel meer een beleving maken.

Gegeten op 5 augustus 2014

sophie_a

De hoge verwachtingen die wij van dit restaurant hadden werden meer dan waargemaakt!
Toscanini treft een mooie balans tussen een niet al te formele setting en een mooie klassieke aankleding. Mooi gedekte tafels en fijne wijnglazen. Ook de bediening was keurig: niet al te amicaal maar vriendelijk en bereid, en in staat, de gerechten kundig toe te lichten. Mooie wijnkaart en ook hier wist de bediening veel.

Als primi hadden wij o.a. de pasta van de dag, Spaghetti alle Vongole. Een prachtig gerecht, dit keer bereid met zwarte spaghetti. Perfect op smaak met flink wat knoflook en een licht pepertje. Ook de papperdelle met tomaat en venkelworst was heerlijk. De gerechten van de grill worden hier vaak aangeraden, en zowel de rib-eye als het scharrelhaantje waren inderdaad erg smakelijk.
Als dessert een nieuw gerecht: het chocolade-karameltaartje met karamelsaus en koffie ijs. Werkelijk voortreffelijk met de iets gezouten karamel en prachtig romig ijs. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het dessert met citroenijs en meringue, wat een plaatje.

Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 16 juli 2014

RuudMusman

Eindelijk dan een keer naar het toch wel fameuze Toscanini. En het moet gezegd, een heerlijke belevenis. Om de volledige range van het restaurant te kunnen overzien namen we gevierlijk het zesgangen verrassingsmenu van € 49,50 met daarbij een prima witte wijn uit Sicilië. De zes gangen bestonden uit allerlei heerlijke kleine combinaties, waarbij de vis de boventoon voerde. De coquilles op zeekraal mochten er zeker zijn, maar ook de gevulde ravioli deed het goed. Een topper was de kalfsmedaillon met zwezerik, beide om te zuigen en goed op smaak. Bij dit alles vonden wij het fascinerend om te zien hoe het er in de open keuken aan toe ging. Omdat de vriendelijke bediening op voorhand niets wilde loslaten over het verrassingsmenu, blijft dit ook voor de volgende bezoeker ongewis. Wij kunnen het met een gerust hart aanbevelen.

Gegeten op 11 juli 2014

MKrom

Uitstekende Italiaan. Bediening zeer attente en vlotte dame. Geen probleem om alle daghappen twee keer toe te lichten. Grappig dat de bestellingen zonder te schrijven worden opgenomen en dat gaat allemaal foutloos. Dan het eten: Bijzonder goed! De dagaanbieding van een rauwe makreel als anti pasto was top. Dat gold ook voor voorgerechten als tam konijn op drie manieren en de mozzarella met bietjes. Pasta van de dag: Spaghetti met ree-ragout is echt goed. Als hoofdgerechten prima spies met kwartel, worstje en brood van de houtskoolgrill. Weer bijzonder smakelijk vooral ook de erbij geserveerde linzen. De visgerechten van de dag: Zeeduivel of Corvina (Ambervis een soort baars). Beide uitstekend. De vegetarische flan (met spinazie en ricotta) is een mooie vleesvervanger. Desserts (vooral de vanillepudding en de ijstruffel met noten, room en chocoladesaus) zijn goed. Alleen de panforte (kruidkoek) viel wat tegen (droog). Huiswijn wit Bianco di Custoza is prima en betaalbaar (19 euro). Reken wel op minimaal 50 euro per persoon in dit restaurant. Zo'n 25 jaar geleden aten we hier ook en wilden altijd een keer terug gaan, omdat we het zo goed vonden. Nou dat is het nog steeds.

Gegeten op 2 juli 2014

erpann

Verrassingsmenu gekozen....... lastig een persoon geen kalfsvlees, ander geen ingewanden en alleen rauw vlees. Er rolde toch iets moois uit........ wat hapjes vooraf...... en toen begon het ...hele mooie - met lekker op smaak gebrachte ricotta - gevulde courgettebloem, en een klein courgetje eraan, ingesneden en 4 minuten in de oven. Daarna rauwe zeeduivel met waterkers en cherrytomaatjes, gevolgd door op de huid gebakken makreel. Ook de ravioli (oeps foutje) gevuld met kalfsragout vond ik heerlijk (2 anderen minder). Tot nu toe top. Toen kwam er een spaghetti met lams, een beetje een vreemde eend in de bijt..... een boers gerecht binnen een heel verfijnd menu... Daarna reebiefstuk botermals. Toetje panna cotta met caramel smullen. Heerlijke witte wijn nl Friuli sauvignon. Het was genieten......
In eerdere recensies werd minder positief geschreven over de bediening, daar begrijp ik niets van. Het eten was ook meer dan een 8 nl. 8 1/2, maar dat kan niet in het Ienssysteem.

Gegeten op 28 juni 2014

john_van_moer

Over het eten niets dan goeds. Zeer smakelijke Italiaanse gerechtjes, en ruime keuze. Overigens wel opvallend vaak druipend van olijfolie en de boter, de "makkelijke lekkermakertjes". Vooral de gerechten die op de houtskoolgrill, bijv. de zwaardvis, zijn klaargemaakt zijn aan te bevelen. Maar zoals velen hier op Iens, ook een lage waardering voor de bediening.

In ons geval was één van de gasten behept met een ernstige voedselallergie (met kans op anafylactische shock). Zoals altijd, belt ze dan van tevoren even met het restaurant om de mogelijkheden te bespreken. Bijna altijd gaat dit goed, maar niet bij Toscanini. De arrogantie was aan de telefoon al merkbaar. Normaal zouden we zo'n restaurant direct mijden, maar dit was een uitnodiging.

En inderdaad hebben we zelden zulke slechte bediening meegemaakt. Quasi-nonchalant en cool de hele bestelling niet opschrijven maar onthouden ("ik werk al bijna m'n hele leven in de horeca"), en dan gewoon toch dingen vergeten.
Volslagen onzinnige opmerkingen als "wij werken alleen met verse producten" en "we hebben ook glutenvrij brood" bleven de hele avond op onze tafelgenote met voedselallergie afkomen (Koriander zou voor haar bijvoorbeeld een gegarandeerd bezoek aan het ziekenhuis betekenen, vers of niet, voor gluten is ze niet allergisch).

Helaas is de noodzaak goede service te verlenen er bij Toscanini (nog) niet, het lijkt bijzonder goed te draaien. Het zou mooi zijn als de koks de bediening krijgen die hun heerlijke eten verdient. Ik eet tot die tijd maar iets minder verfijnd bij restaurants waar de bediening vriendelijk en behulpzaam is, en vooral: luistert. Geen Toscanini meer voor ons.

Gegeten op 30 mei 2014

marina1910

Het is echt ongelooflijk moeilijk om hier een stoeltje te reserveren, zo populair dat beloofd veel goeds. En het was goed. Erg lekker eten en een top sfeer in het restaurant. Heerlijk konijntje vooraf en fantastische (glutenvrije) pasta gegeten. Geen kleine porties en kraanwater geen probleem. Toch blijft het een raadsel waarom het ZO populair is. Het is gewoon heel goed, maar niet bijzonder goed.

Gegeten op 14 april 2014

Jodi_en_Gerard

Dit was de tweede maal dat we Toscanini bezochten. Het blijft een gezellig rumoerige tent (niet geschikt voor romantisch diner) met ontzettend goed en leuk personeel. Ons weten ze in ieder geval op de juiste informele manier aan te spreken en kregen we veel advies over het eten en bijvoorbeeld bijpassende wijn.

Noemenswaardig is de Pecorino met truffelhoning (anti pasti) en de Ravioli met Burrata. Heel puur, heel goed op smaak. We aten net als de vorige keer ook vlees; lamsvlees en gestoofde ossenstaart. Prima, maar niet heel bijzonder. Ik zou het vlees laten staan en je volledig richten op de vis (zeker rauw of van de grill) en pastagerechten.

De wijnen zijn ook altijd goed hier. We dronken eerst een frisse Verdechio, later nog de Soave Classico. Goed advies gekregen en telkens mochten we eerst even proeven om onze keuze te bevestigen.

De rekening is wel altijd aan de hoge kant, we betaalden nu € 82,50 p.p. (1x anti pasti, 2x primi, 1x pasta, 2x secondi, 1 fles wijn, 2x biertjes, 2x karaf water, 1x espresso, 2x bolletje ijs). Het is wel altijd erg goed en gezellig, we kennen geen beter restaurant dan dit. Maar of het écht € 82,50 waard is, twijfelen we licht over.

Gegeten op 5 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Toscanini in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Toscanini. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.