Piccola Italia

Piccola Italia

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 078 614 49 50

Hanny

Een vrijdag bestond het restaurant 35 jaar.Wij komen er ook regelmatig in die 35 jaar,dus konden nu niet overslaan.We werden ontvangen met een lekker glas Prosecco.Daarna een 3 gangenmenu voor €35 voor ons tweetjes met gratis koffie na.Het voorgerecht waren heerlijk Italiaanse vleeswaren.Hoofdgerecht mocht uit de kaart gekozen worden en daarna weer een heerlijk Italiaans dessert,Tiramisu,ijs en verse vruchten.Kortom het was erg gezellig met leuke Italiaanse muziek,lekker eten en gezellige bediening.

Gegeten op 27 februari 2015

Curly

Naar jaren geleden eens slechte recensie te hebben geschreven kom ik hier nu op terug. Vanwege een aantal volle restaurants hier gegeten. We zaten boven (via een toch wel enge trap) en hebben een erg leuke avond gehad. Vooraf diverse vleeswaren erg smakelijk en leuk opgediend. De sfeer was goed en er was voldoende aandacht van het personeel. De pizza was ook erg lekker.
Er was live muziek aanwezig en de sfeer was gewoon goed. Vandaar een nieuwe recensie die dit keer wel positief is. De rekening viel ook mee dus qua prijs-kwaliteit zit je goed.

Kortom prima ervaring.

Gegeten op 21 september 2014

emilio75

Dit restaurant is gevestigd in een leuk monumentaal pandje in de binnenstad, als er plek is dan is een tafeltje op het entresol een aanrader. Van hieruit kun je het pizzadeeg zien vliegen en in de open keuken kijken. Op hete dagen is het geen aanrader, dan kan het wat benauwd zijn.

Het is geen hip en trendy restaurant, er hangt een traditioneel Italiaanse sfeer met bijbehorende gastvrijheid. Het heeft wat oubolligs, maar dan op een goede manier. Locatie, inrichting, sfeer en eten kloppen gewoon.

Wat mij betreft worden hier de beste pizza's van Dordrecht geserveerd, dat is ook hetgeen waarvoor je hier moet gaan eten. De rest van de kaart is niet slecht, maar haalt het niet bij de pizza's. Een echte aanrader is de pizza met gerookte zalm, die rijkelijk is voorzien van knoflookolie.

Voor ons een vast adresje.

Gegeten op 4 oktober 2014

ldbraber

Na lange tijd weer eens bij Picolo gegeten. Laatste keer was namelijk een beetje teleurstelling bij, eens, de beste italiaan van Dordrecht. Helaas is het eten er niet beter op geworden en wederom teleurgesteld weg..
Van beide bestelde pizza's het deeg niet helemaal gaar en nog zompig; heel, maar dan ook heeel zuinig belegd met kaas en beleg. En dat alles voor 12-15 (!!) euro per pizza.. Jammer want bediening is prima en het blijft een mooie lokatie die echt lekker rommelig italiaans aandoet.
Alleen gaat het uiteindelijk toch om het eten.
De zaak was ook om half negen al bijna leeg, wat ook iets zegt in het weekend.

Gegeten op 27 september 2014

MartinPieter

's Middags een heerlijke pasta en een pizza gegeten. De vulling was rijk en heel smakelijk. Ook de bediening was heel prettig in een schitterend pand uit de 17de eeuw. Wanner we weer in Dordrecht zijn komen we beslist terug.

Gegeten op 28 mei 2014

GerardW

Gezellig, maar beetje rommelig geheel. In een oud pand, met krappe houten draaitrappen. Personeel was in het Italiaans bij de kassa aan het bakkeleien. De goed smakende pizza´s werden snel geserveerd, de randen waren echter nogal droog. Op de 1e verdieping heb je goed uitzicht op de levendige keuken, maar het is daar ook warm en bedompt. Met een mooie roos voor de dame stonden we daarna weer in de frisse lucht. Toch wel leuk adres, geen opsmuk, het doet authentiek Italiaans aan.

Gegeten op 15 maart 2014

borger

Pizza Vulcano. 14 euro voor de slechtste pizza die ik ooit gegeten heb. Zelfs de wijn was niet zo slecht als deze pizza. Bewonderenswaardig was de bediening, want die was geweldig.

Gegeten op 4 maart 2014

Zayn

Het was druk op Valentijnen alle bestellingen kwamen heel laat. Niet heel dramatisch, maar daar ging het personeel openlijk een discussie over houden. Vond het interieur zeer oubollig. Het keukenpersoneel kon het duidelijk niet aan drie verdiepingen aan. Beter konden ze 1 verdieping sluiten. Het eten was simpel, de pizza was wel goed. De prijzen zijn netjes, maar ga dan pizza eten.

NenSJM

Voor heerlijke, echt Italiaanse pizza's moet je hier zijn! Het interieur en de bediening ademt een authentieke Italiaanse sfeer uit. Dus beetje oubollig en soms wat minder vrolijke obers.

Gegeten op 7 december 2013

damveld

Heerlijk gegeten met 9 personen. De pizza,s waren zeer goed.
Alleen jammer dat bij de kofiie zei de aardige ober mag ik een huisgemaakte limoncello aanbieden. Het was teleurstellend het later op de rekening terug te zien (4 euro een glaasje) Dit heerlijke glaasje zullen wij nooit meer vergeten

Gegeten op 14 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Piccola Italia in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Piccola Italia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.