Piccola Italia

• 7.1

• 7.0

GerardW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig, maar beetje rommelig geheel. In een oud pand, met krappe houten draaitrappen. Personeel was in het Italiaans bij de kassa aan het bakkeleien. De goed smakende pizza´s werden snel geserveerd, de randen waren echter nogal droog. Op de 1e verdieping heb je goed uitzicht op de levendige keuken, maar het is daar ook warm en bedompt. Met een mooie roos voor de dame stonden we daarna weer in de frisse lucht. Toch wel leuk adres, geen opsmuk, het doet authentiek Italiaans aan.

Gegeten op 15 maart 2014

borger
  • Recensies in de laatste twee jaar

Pizza Vulcano. 14 euro voor de slechtste pizza die ik ooit gegeten heb. Zelfs de wijn was niet zo slecht als deze pizza. Bewonderenswaardig was de bediening, want die was geweldig.

Gegeten op 4 maart 2014

Zayn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was druk op Valentijnen alle bestellingen kwamen heel laat. Niet heel dramatisch, maar daar ging het personeel openlijk een discussie over houden. Vond het interieur zeer oubollig. Het keukenpersoneel kon het duidelijk niet aan drie verdiepingen aan. Beter konden ze 1 verdieping sluiten. Het eten was simpel, de pizza was wel goed. De prijzen zijn netjes, maar ga dan pizza eten.

NenSJM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor heerlijke, echt Italiaanse pizza's moet je hier zijn! Het interieur en de bediening ademt een authentieke Italiaanse sfeer uit. Dus beetje oubollig en soms wat minder vrolijke obers.

Gegeten op 7 december 2013

damveld
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met 9 personen. De pizza,s waren zeer goed.
Alleen jammer dat bij de kofiie zei de aardige ober mag ik een huisgemaakte limoncello aanbieden. Het was teleurstellend het later op de rekening terug te zien (4 euro een glaasje) Dit heerlijke glaasje zullen wij nooit meer vergeten

Gegeten op 14 september 2013

Hybr1d
  • Recensies in de laatste twee jaar

Piccola Italia is mijn favoriet wat betreft lekker Italiaans eten.

De service is erg afhankelijk van wie je bedient. Er lopen wat jongere werknemers rond die duidelijk nog wat ervaring nodig hebben, maar men is allemaal beleefd. Wel word je zeer warm onthaald door de oude eigenaar, en krijgen dames vaak bij afscheid een roos mee.

Het decor is wat je verwacht van een Italiaans restaurant. Simpel en praktisch. Het oogt leuk, zeker als je een plekje hebt op de e verdieping waardoor je uitkijkt op de keuken (en al het eten kan ruiken!). Wel is het warm binnen door gebrek aan airconditioning.

De kwaliteit van het eten is erg goed voor de prijs. De gerechten zijn allemaal zelf bereid en smaken stuk voor stuk voortreffelijk.
Ik kom hier vooral voor de pizzas. Voor zover ik weet maken ze de lekkerste pizzas van Nederland. Er is een uitgebreide keuze aan ingrediënten om op de pizza te doen, en het deeg is op de juiste plaatsen zacht, of juist licht krokant. Het formaat zal voor de lichte eters iets te groot zijn.

Al met al kun je hier voor een zeer schappelijke prijs erg lekker Italiaans eten, zolang je het niet erg vindt te moeten dineren in een wat eenvoudig zaakje met een mix van jong en onervaren, en oud maar warme bediening.

Gegeten op 3 augustus 2013

Vreetsmoel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel erg lekker gegeten bij deze uiterst vriendelijke Italiaan. Als je tortelini's van de supermarkt gewend bent en je gaat ze hier een keer eten dan weet je niet wat je overkomt, echt heerlijk. De lasagne was ook heel goed. De Italiaanse obers, waarschijnlijk de eigenaren of misschien familie van de eigenaren zijn uiterst vriendelijk en nemen de tijd voor je. Al was het niet heel druk dus ik weet niet hoe dit op een drukke dag is.

Het decor is niet bijzonder, enigszins rommelig maar dat past wel bij een Italiaan.

Gegeten op 9 mei 2013

Candy1987
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom hier al jaren en eet hier elke keer weer heerlijk. De pizza's hebben een dunne maar knapperige bodem en zijn precies goed belegd. De lasagne is ook een aanrader. Het decor is wat oubollig in het oude gedeelte maar in het nieuwe gedeelte ziet het er echt heel gezellig uit. De bediening is snel maar mag wel iets meer interesse tonen.

Gegeten op 24 december 2012

huizehaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen hier vaak en graag. Het boeit ons niet hoe het eruit ziet, het heeft juist wel iets. Het is trouwens pas geverfd en het is dus best weer netjes. Het zijn gewoon hard werkende mensen die heel toegankelijk zijn. Het is betaalbaar en als je een praatje over Italie maakt ( waar wij dol op zijn ) komt gelijk hun passie voor goede producten naar boven. Je kan hier lekker jezelf zijn. Gewoon genieten en niet overal moeilijk over doen.

Gegeten op 2 november 2012

arno77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs met mijn dochter hier een pizza gegeten.
Restaurant is inderdaad toe aan een kleine opknapbeurt maar de sfeer die er hangt heeft ook wel iets. Bediening was vriendelijk en behulpzaam.
Pizza was overheerlijk vooral de ene met rucola en parmaham. Bij vertrek kreeg mijn dochter nog een mooie roos dus de avond kon niet meer stuk voor haar. Kom hier zeker nog eens terug.

Schrijf zelf een recensie over Piccola Italia in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Piccola Italia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!