a TripAdvisor company

Piccola Italia

1. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 078 614 49 50

Ton1956

kom al jaren bij Ercole Gaetano en zijn team. altijd vriendelijke ontvangst en heeeeeeerlijke pizza's.
warm aanbevolen.......mijn / onze favorieten: Giovanni Speciale en Piccola Speciale.
Vergeet niet te vragen naar de door hem geimporteerde wijnen. Verrukkelijk.

norbert16

Wij komen hier al 25 jaat maar het was alweer een paar jaar geleden dat we hier waren. Het eten is onverminderd goed. De voorgerechtjes waren niet zo bijzonder maar je krijgt wat je verwacht. De pizza en het pasta gerecht waren grote klasse en we hebben onze borden leeg ingeleverd.

Gegeten op 27 mei 2016

AnnelindeL

Lekker eten, vriendelijk personeel (de dames kregen een roos mee naar huis), decor mag wel wat opgevrolijkt worden. Het viel ons op dat er geen broodjes of iets dergelijks vooraf geserveerd werd.

Gegeten op 30 januari 2016

thuur1985

Ik kom hier al zo lang ik me kan herinneren, eerst met mijn ouders en als ik nu trek in pizza krijg is deze zaak de eerste waar ik aan denk. Wanneer je boven zit heb je een leuk uitzicht op de pizzabakker die de knapste trucs met het deeg uithaalt. De pizza's zijn dik in orde. Ik heb hier ook wel eens lasagne op, maar dat is al tien jaar geleden. Die was toen prima. Misschien is het leuk als ze de wijnkaart een beetje uitbreiden met een paar van die heerlijke Italiaanse wijnen om het af te maken. Verder niks veranderen!

Gegeten op 4 december 2015

HungYing

Meerdere malen pizza's genuttigd bij Piccola Italia en de kwaliteit blijft me verrassen! Keer op keer worden overheerlijke, verse pizza's geserveerd, welke rijkelijk belegd en goed op smaak zijn. Bediening is vriendelijk en kundig. Het Italiaanse straalt er vanaf bij zowel de bediening als het interieur. De sfeer is er gemoedelijk en gezellig. Ik kom hier graag nog terug!

Gegeten op 1 januari 2016

MicMir

Heerlijk gegeten en super aardige ober!
Wij zaten boven. Daar is het n beetje krap.
Na afloop een mooie rode roos.
Wij komen nog een keer terug!

Gegeten op 18 december 2015

robertverheij

Pizza's voor 5 personen + desert. Wijn, water, fris, voor iets meer dan 100 euro. Uitstekende prijs - kwaliteitsverhouding. Vriendelijke bediening.

Gegeten op 26 april 2015

Hanny

Een vrijdag bestond het restaurant 35 jaar.Wij komen er ook regelmatig in die 35 jaar,dus konden nu niet overslaan.We werden ontvangen met een lekker glas Prosecco.Daarna een 3 gangenmenu voor €35 voor ons tweetjes met gratis koffie na.Het voorgerecht waren heerlijk Italiaanse vleeswaren.Hoofdgerecht mocht uit de kaart gekozen worden en daarna weer een heerlijk Italiaans dessert,Tiramisu,ijs en verse vruchten.Kortom het was erg gezellig met leuke Italiaanse muziek,lekker eten en gezellige bediening.

Gegeten op 27 februari 2015

Curly

Naar jaren geleden eens slechte recensie te hebben geschreven kom ik hier nu op terug. Vanwege een aantal volle restaurants hier gegeten. We zaten boven (via een toch wel enge trap) en hebben een erg leuke avond gehad. Vooraf diverse vleeswaren erg smakelijk en leuk opgediend. De sfeer was goed en er was voldoende aandacht van het personeel. De pizza was ook erg lekker.
Er was live muziek aanwezig en de sfeer was gewoon goed. Vandaar een nieuwe recensie die dit keer wel positief is. De rekening viel ook mee dus qua prijs-kwaliteit zit je goed.

Kortom prima ervaring.

Gegeten op 21 september 2014

emilio75

Dit restaurant is gevestigd in een leuk monumentaal pandje in de binnenstad, als er plek is dan is een tafeltje op het entresol een aanrader. Van hieruit kun je het pizzadeeg zien vliegen en in de open keuken kijken. Op hete dagen is het geen aanrader, dan kan het wat benauwd zijn.

Het is geen hip en trendy restaurant, er hangt een traditioneel Italiaanse sfeer met bijbehorende gastvrijheid. Het heeft wat oubolligs, maar dan op een goede manier. Locatie, inrichting, sfeer en eten kloppen gewoon.

Wat mij betreft worden hier de beste pizza's van Dordrecht geserveerd, dat is ook hetgeen waarvoor je hier moet gaan eten. De rest van de kaart is niet slecht, maar haalt het niet bij de pizza's. Een echte aanrader is de pizza met gerookte zalm, die rijkelijk is voorzien van knoflookolie.

Voor ons een vast adresje.

Gegeten op 4 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Piccola Italia in Dordrecht

Schrijf hieronder je recensie over Piccola Italia. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.