De Oranjerie

1. Lunchroom
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 0343 412 342

joost125

Met 140 vrijwilligers en personeel van Huis Doorn hier onze Nieuwjaarsreceptie gehad. Drankjes en hapjes (prima bitterballen en heerlijke toastjes met zalm) bij aankomst en 's avonds een heerlijk stampot buffet. Keus uit zuurkool, hutspot en boerenkool met worst, een sukadelapje en/of gehaktballen uit de jus. Perfect en alles mooi in balans qua smaak, niet te zout of te vet en ruim voldoende om een tweede of zelfs derde keer je bord te vullen, wat omdat het zo lekker was ook door velen werd gedaan. Als klapstuk kregen we ook nog een heerlijk dessert, mouse chocola, bitterkoekjesbavarois en zalig mango ijs. Ook wat te vieren met familie, vrienden of bedrijf? Wij vinden dit een aanrader. Oké één klein minpuntje, ze hebben Pepsi Cola en als verslaafde aan het echte merk vind ik dat jammer, maar dat is puur persoonlijk.

Gegeten op 12 januari 2015

Gourmet-1e-klas

Deze week voor het eerst sinds jaren weer gegeten bij de Oranjerie in Doorn. Het restaurant blijkt net overgenomen te zijn en de nieuwe eigenaren hebben het een 'eigentijds jasje' gegeven. Het ziet er prachtig uit met rustige kleuren en in het mooie park van Huis Doorn.
We hadden geboekt voor 5 personen lunch via de nieuwe website www.oranjerie-doorn.nl.
Ikzelf ben gestart met een kreeftensoep (8) die prachtig op smaak was met kleine rivierkreeftjes. Als hoofdgerecht de groentenrisotto met truffeltapenade en parmezaanse kaas (ook een dikke 8).
Ik ben geen toetjes-mens dus heb de lunch afgesloten met een dubbele espresso. (Smit en Dorlas koffie). Mijn tafelgenoten waren zonder uitzondering zeer te spreken over de Oranjerie in de nieuwe vorm.

Gegeten op 2 juli 2014

MAB-CAI

• Uitstekend

Met 45 gasten een bijeenkomst gehouden, daarna met 24 mensen aan het 4 gangendiner + kaas voor de helf van de genodigden.
1e gang, zalm met rucoll, goed smaak, zacht (8.5), 2e gang kippensoep, aardig (7), 3e gang reebiefstuk met aardappeltarine, spercieboontjes in spek en peertje, beetje standaard fantasie, wel goed van smaak en gebakken (8.5), dessert van witte en donkere chocolade mousse, vanilleijs, bessen bavarois met preiselberensaus (7.6). Kaas, 4 stukjes, aardig, goed op temperatuur, wat eenvoudig (7.1), Rode wijn, okee (7.2), witte huiswijn, aardige smaak (7.4). Koffie, slechte smaak, slap (5). Sfeer; fantastisch (9.5), Locatie (9.5), parkeren gratis en voor de deur.

iensburger

• Uitstekend

Bijna perfect in sfeer en kwaliteit.

Schrijf zelf een recensie over De Oranjerie in Doorn

Schrijf hieronder je recensie over De Oranjerie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.