a TripAdvisor company

Het Schilderij

Het Schilderij

1. Toon telefoonnummer 0313 413 772

lee8

Wat een verademing om weer eens erg goed te eten in een zeer relaxte sfeer. Na het 'doorstaan' van vele restaurant met een hoop pretentie, dus hooggespannen verwachtingen en vaak toch teleurstellende kwaliteit, gingen we gisteren gewoon even 'voor het gemak' uit eten en kozen het eetcafé waar we heel vaak langkomen, maar nog nooit waren binnengestapt: Het Schilderij in Dieren.
De sfeer is erg ontspannen, de inrichting enigszins 'eclectisch' met veel stijlen door elkaar, oude verkeers- en reclameborden, leuke nisjes en bonte verlichting. We voelden ons er - na maanden van strak gesteven tafellinnen en overcorrecte inrichtingen - ineens erg op ons gemak.
De bediening was gezellig, oprecht en precies goed qua tempo, aandacht en vakkennis.
En het eten: gewoon super! We kwamen laat aan (20:30 uur), maar desondanks was alles even vers en met grote zorg bereid. En dat zegt o.i. veel over de chef-kok, want dan heb je liefde voor je vak en respect voor je gasten.
De carpaccio en de zalm vooraf waren lekker vers en de salade erbij veelzijdig en voorzien van heerlijke dressing.
Mijn entrecôte was werkelijk perfect en ook mijn man was erg te spreken over zijn saté. De begeleiding bevatte een erg smakelijke verrassing: appeltjes in vanille-room/kwark/yoghurt/hangop (geheim van de chef...).
Ook de desserts (crème brûlée resp. Brownies met choco-ijs) waren met zorg bereid en smakelijk. Bij al dit heerlijks dronken we een selectie van het ruime en veelzijdige bieraanbod, waarbij er 6 heerlijke speciaalbieren op de tap stonden. En we hebben natuurlijk even naar de wijnkaart gekeken (beroepsdeformatie...): die zag er verzorgd en voldoende gevarieerd uit.
Alles bij elkaar was dit een perfecte avond met lekker eten, goede biertjes en een fijne sfeer. Het Schilderij is zo'n pareltje dat je op het eerste oog niet verwacht; wat ons betreft veel meer dan een eetcafé en waarschijnlijk snel onze 'reserve-huiskamer'.

Gegeten op 4 april 2015

jolandakamer

Op basis van reviews online gekozen voor dit eetcafe. De aankleding is traditioneel en gezellig, zoals dat hoort bij een dergelijke instantie. Het eten echter ver onder de maat. Een voorgerecht van een soort soppige stukjes wrap/tortilla met zalm. Een saaie salade met weinig geitenkaas dat tot hoofdgerecht was gemaakt. Een zalmfilet met als garnituur een soort fruit in yoghurt, een klein bakje sla en muffe aardappelen die smaakten alsof ze al eerder opgebakken waren. Wij klagen niet vaak over het eten maar konden bij de vraag of het heeft gesmaakt niet achterhouden dat het eten ons enorm was tegengevallen. Samen met twee drankjes waren we bijna 50 euro kwijt. De enige rectificatie die het personeel aanbood was een koffie of thee van het huis. Wij besloten te vertrekken en de avond mooi af te sluiten door elders te gaan voor het dessert.

Gegeten op 1 februari 2015

ilgerardo

Na een lange wandeldag streken we neer bij "Het Schilderij". Een vriendelijke ontvangst en snelle bediening vormden een goed begin. We bestelden het speciale menu. De tomatensoep was heerlijk. Licht gebonden met een scheutje room en daarbij knapperig warm stokbrood. Daarna kwam het hoofdgerecht. Een feestelijke puntzak frites van eveneens goede kwaliteit, lekkere gebakken aardappels en twee salades. Vooral de salade van stukken frisse appel in een roomachtige saus smaakte naar meer. Er was een groot stuk zalm in een jasje van deeg bij. Het jasje was wat taai en de zalm iets te droog. Jammer en eigenlijk de enige dissonant in dit menu.Het dessert was "de verrassing van de kok". En het was een heel aangename verrassing. Vanille ijs met zowel vruchten uit blik als verse vruchten en smakelijke slagroom.
De bediening kwam af en toe vragen of het ons nog aan iets ontbrak en vulde vlot aan wat we nog wilden hebben. Na een dagje wandelen een prima adres om te eten. Al zijn de stoelen vrij hard en is de accoustiek niet geweldig. Alles bij elkaar een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 1 november 2014

Hopmanm

Aangetrokken door de goede recensies voor dit eetcafe aten we hier soep en een hoofdgerecht. De ambiance is heel leuk, het eetcafé is opgetrokken in de plaatselijke bouwstijl met veranda's. Binnen is het de stijl van een gezellig bruin café met een grote toog en daaromheen eenvoudige houten tafeltjes. De bediening is zeer adequaat en de keuken levert snel. Het geheel is duidelijk goed georganiseerd.
De tomatensoep en de wildbouillon waren een veelbelovende start. De smaak was goed en er waren een paar stukjes stokbrood bij. Als hoofdgerecht namen we rundersaté en zalmfilet. Zowel de vlees als de vis waren smakeloos en te droog. De groene salade was helaas verdronken in een smakeloze dressing. De veel geloofde stukjes appel in een soort vanillesaus paste totaal niet bij de gerechten en smaakte niet friszuur zoals je zou hopen van appels met een dressing. Heel jammer, want het idee is goed. De puntzak met patat staat leuk, maar de patat smaakte helaas wat melig. De prijs-kwaliteit verhouding is alles overziende voldoende tot redelijk en voor verbetering vatbaar.

Gegeten op 10 oktober 2014

margrietq

De bediening is erg vriendelijk en correct.
Ons viel een warm ontvangst ten deel.
Geen moeite is te veel.
Onze hond werd vertroeteld als een goede klant.
Het eten was verrukkellijk.
Wij hadden heerlijke sate en vooral de bijgerechten, waaronder appeltjes met een soort vanilliesaus waren overheerlijk.
Gezellige sfeer, alsof je een Engelse pub binnenstapt.
Ik ga hier graag nog eens eten.

Gegeten op 3 september 2014

joell

Goed eten,vlotte vriendelijke bediening.
gezellige sfeer door oa de inrichting. Het is later op de avond een gezellige kroeg, waar ook regelmatig kleinschalig leuke artiesten optreden.

bergen10

Leuk eetcafe, prima prijs/kwaliteit verhouding.
Menu kaart varieert niet veel.
Vriendelijk personeel.
Spareribs zijn uitstekend

Gegeten op 11 april 2014

ppt

Leuk eetcafé. Verwacht niet te veel van het eten (behalve de appeltjes met vanille yoghurt, jum!) en je zult niet teleurgesteld zijn. Je krijgt ruime porties en de kwaliteit is goed genoeg. Prima prijs/kwaliteitsverhouding!

Anneten

• Goed

Goede prijs-kwaliteit verhouding. Eenvoudig en lekker eten, supervriendelijke bediening. Een prettig eetcafe!

Proever46411

• Goed

Als we in Dieren schaken gaan we altijd een keertje hier met wat schaakvrienden eten. Prima eten voor een redelijke prijs. En als de weersomstandigheden een beetje meezitten is het op het terras heerlijk toeven. We hopen in juli weer te genieten van een heerlijk ongecompliceerd etentje.

Schrijf zelf een recensie over Het Schilderij in Dieren

Schrijf hieronder je recensie over Het Schilderij. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.