Den Haller

1. Restaurant
  2. Belgisch
  1. Toon telefoonnummer 0547 351 287

ria83

Op zondag 26 oktober 2014 vierden Jan en Thera Pigge hun 40-jarig huwelijksfeest en de verjaardag van Jan. De locatie is prachtig! Wij genoten volop, hadden deelgenomen aan het heerlijke voorgerecht en daarna het smakelijke hoofdgerecht. Het zag er fantastisch uit en smaakte ook geweldig! Tot mijn man zich naar voelde en plotsklaps achterover viel. Er werd meteen actie ondernomen door personeel van dit restaurant en dankzij de ontzettend snelle goede service kwam er snel een ambulance en werd mijn man onderzocht. Gelukkig bleek het hier om een buikgriepvirus te gaan, dat maakte dat mijn man de controle verloor. Snel en grondig adequaat optreden van de gastvrouw maakte dat het feest daarna gelukkig weer door kon gaan. Wij hebben het feest helaas vroegtijdig moeten verlaten , maar zullen jullie bedrijf graag aanbevelen en zelf ook nog eens in betere omstandigheden terugkomen. Dank, dank, dank voor alles! Het gaat nu prima met mijn man. Afz. Ria ter Beek- Holtschlag Haaksbergen.

Gegeten op 26 oktober 2014

GroteGenieter74

Op een zonnige dag hadden we lunch op het prachtige terras. Alles uitstekend verzorgd, vriendelijke bediening en goed eten. Salade van wortel en pastinaak was erg goed, deze kwam als bijgerecht mee. Bediening kundig en vlot. We komen nog eens terug!

schorseneer

Eén van ons tweeën heeft een lactose-intolerantie. Dat hadden we van te voren gemeld en de avond kon al niet meer stuk toen we merkten dat men daar heel goed op had ingespeeld. Ik koos voor het speciale drie-gangen menu ter ere van het zilveren jubileum van dit restaurant. Zeldzaam indrukwekkend qua prijs-kwaliteit en prijs-kwantiteit verhouding. Terwijl het voorafje en het toetje van dit menu een 10 scoorden viel het hoofdgerecht (' een oerhammetje') een beetje tegen: het vlees had maar weinig smaak. Mijn tafelgenoot was zeer tevreden over haar twee voorgerechten en het speciaal voor haar gemaakte toetje. Alleen was de korst van de gefrituurde champignons en asperges haar smaak aan de te dikke kant. De bediening was uitermate vriendelijk en attent en het effect daarvan was bij alle tafels merkbaar. Kortom, we hadden een heel geslaagde avond en kunnen dit restaurant van harte aanbevelen. Als het ons eigen restaurant zou zijn zouden we de huisstijl qua roze bloemen iets minder uitbundig doorvoeren.

Gegeten op 26 april 2014

DeWeger

Het restaurant ligt naast de watermolen, een prachtige plek. Het restaurant is erg sfeervol ingericht. De garnalen en rivierkreeeftjes cocktail was bijzonder en erg smakelijk. De quiche met verse asperges was heerlijk. Het desser met witte chocolademousse is zeer aan te bevelen. de huiswijn een sauvignonblanc was goed gekozen.

Gegeten op 18 april 2014

gerrit19

Prima en zeer gastvrij restaurant. Ben zelf roltoelafhankelijk maar kan met een beetje moeite en hulp naar binnen en weer naar buiten. De gastvrouw en andere bedienden zijn niets te beroerd om je te helpen met deuren openhouden of je met de rolstoel over de drempel naar binnen/buiten te helpen. We komen hier dus graag.

Gegeten op 16 november 2013

pietergrimbergen

Op zaterdagavond 4 oktober bezochten wij dit restaurant voor de tweede keer. Vorige keer aten we van de kaart, ditmaal besloten we het Jubileum menu te nemen ad EURO 30, 3 gangen, incl 2 glazen wijn en koffie/thee. Met het aperitief serveerde men een amuse van een terrine van botervis met paarse peen. Voorgerecht een fraai bord met garnalen, een kreeftje, bearnaise, en wat salade. Hoofdgerecht was een heerlijk stukje casseler rib in mosterd gemarineerd en gegrild op een stamppot van spruitjes, bijlagen heerlijke aardappeltjes uit de oven en haricots verts in het bakvet van spek. Na een taartje van kruidkoek met mokka-rijst vulling en een heerlijk bolletje ijs erbij. Wij namen bij het nagerecht een verrukkelijke Bärenauslese als dessertwijn. De koffie werd met uitstekende chocolade geserveerd. Men eet hier geweldig, niet bepaald een soort van laboratium-eten, maar vol, rijk, compleet en ontzettend verzorgd. De bediening: een jonge dame zo serieus en ook zo aardig en attent, een ervaren heer die bijna onopvallend aan tafel werkt, en de zeer hartelijke en charmante eigenaresse/een gastvrouw zoals je meer zou wensen in menig restaurant. Interieur om te zoenen, klassiek maar niet tè, stijlvol maar beslist niet stijf. Wij hebben genoten en komen er beslist weer terug.

Gegeten op 4 oktober 2013

hikeandeat

Wat is Nederland toch mooi. De directe omgeving van de watermolen van Diepenheim is net een plaatje uit het openluchtmuseum. Den Haller is gevestigd in de boerderij die bij de watermolen ligt. Het restaurant is in de deel, beetje boers, maar net goed in balans om sfeervol te zijn. Mooi porcelein op tafel, goede stoelen, een prettige sfeer. Ontvangst was keurig, maar weinig opvallend. Tijdens het hele diner was de bediening vriendelijk, zeer onopvallend, maar wat mij betreft had er wel iets meer over de gerechten en de wijn verteld mogen worden.
Wij genoten van het Jubileummenu, een uitstekend 3 gangen menu incl. 2 glazen wijn en koffie na voor de mooie prijs van € 30,00.
Na de amuse kwam een overheerlijke Licht gebonden rijkelijk gevulde aspergesoep, met beenham brunoise, bieslook en croûtons, daarna Lichtgerookte en gegrilde speenvarken rugfilet, op aspergerisotto en een jus van boter, sjalot en spekjes en als nagerecht Kwarktaartje van passiefruit en mango, met mango sorbetijs en een saus van passiefruit en mango.
Zeker een plek om terug te komen.

Gegeten op 25 mei 2013

Enja

Wij hebben het lezersmenu december 2012 gegeten.
De ontvangst was prima en we kregen een ronde tafel gezellig bij de kerstversieringen.
Het een was heerlijk vooral het hoofdgerecht in ganzenlever gekonfijte tamme eendebout met terrine zuurkool katespek, aardappelkoekje, stampot hutspot en witte koolsalade.
Daarna het dessert en koffie.
Alles was erg goed van smaak, alleen met de amuse en het voorgerecht vonden wij het erg veel, maar we komen zeker terug.

Gegeten op 19 december 2012

fawr48

Na 2 jaar weer eens hier gegeten met vrienden. Ontvangst plezierig.
Met ons vieren aan een mooi gedekte tafel in een aparte zijkamer.
Vier maal het standaard viergangenmenu besteld. Vooraf een aangeklede bitterbal van ree. Heerlijk. Daarna dorado op de huid gebakken. Puree met pastinaak enz. Broodje met kruidenboter.
Hoofdgerecht enkele boutjes van tamme eend. Zuurkooltaart. Diverse groentes en rauwkostsalade. Prima witte en later rode huiswijn. Sinaasappelsap oké maar niet versgeperst.
Gevarieerd dessert ijs enz. Bij de koffie een soort Twentse tiramisu. In het algemeen vrij veel ingrediënten van eigen bodem. De totale rekening nog geen €110. Zeer veel waar voor het geld.
De gastvrouw begeleidde ons naar de uitgang op een heel hartelijke manier.

Gegeten op 18 januari 2013

jovisvel

Hier 20-12 2012 gegeten Lezers menu Tubantia
Het menu leek op papier al veel belovend maar dit werd ook waar gemaakt door de kok.
Hier al eerder gegeten Toen ook geweldig goed
Er was nu ook een pracht van een kerstsfeer
Dit was echt uit eten en laat je verwennen

Gegeten op 20 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Den Haller in Diepenheim

Schrijf hieronder je recensie over Den Haller. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.