a TripAdvisor company

foto's van De Sjampetter in Deventer - 1 foto's van De Sjampetter in Deventer - 2 foto's van De Sjampetter in Deventer - 3 foto's van De Sjampetter in Deventer - 4 foto's van De Sjampetter in Deventer - 5

1. Eetcafé

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0570 617 155

Smaak- en sfeermakers

Een gezellig bruin eetcafé waar de gastvrijheid zegeviert, dat is de Sjampetter. De geestige schilderijen van historisch drinkgelag zijn een heerlijke sfeermaker. Zo knus als je binnen zit, zo heerlijk vrij zit je in de zomer op het grote terras. Alle dagen open voor een uitgebreide lunch, borrel en diner. En kook je graag zelf? Bedenk je eigen Sjampetter special en wellicht verschijnt die op de menukaart!

heidivangelder

Via online reservering

Heerlijk gegeten zowel mijn mede tafelgenoten als ik zelf. Heerlijke loempia's en carpaccio, kipsaté en schnitzel de sjampetter en als afsluiting de Hemelse Modder.

Plus punt vond ik de service. Recentelijk een maagverkleining ondergaan waardoor ik maar kleine porties kan eten. Vooraf dit aangegeven, ze dachten echt mee en ook nog kunnen eten tegen een gereduceerd tarief. Voor mij was dit best even emotioneel dat er zo met je meegedacht werd. Heel erg fijn. Ik heb dit zo gewaardeerd. Wij waren altijd al fan van de Sjampetter en nu nog meer. Hartelijk dank voor het heerlijke eten en de gezellige avond.

Gegeten op 23 april 2016

mangiar_bene

Via online reservering

Prima eten. Mijn zus en ik hebben een vegetarische keuze (de halloumiburger) uit het menu gemaakt. Het smaakte ons goed, al had er van mij iets meer verse groente bij gemogen. De groentechips - die ik op zich lekker vind - hadden ze achterwege mogen laten.
Fijne bediening door een bijzonder aardige serveerster. Extra prettig omdat mijn zus een verstandelijke beperking heeft en dat is iets waar niet iedereen - ook in de horeca - altijd goed mee om weet te gaan.
Het interieur past gewoon bij De Sjampetter en geeft het eetcafé een eigen, warme sfeer.
Kortom: ik ga er zeker vaker eten en kan het iedereen aanraden.

Gegeten op 21 april 2016

Lkharmsen

Via online reservering

Ondanks dat we hadden gereserveerd konden we niet buiten in het zonnetje zinnen op het (overvolle) terras. Toen namen we een plekje binnen maar voor lief, waar het echter wel fris was terwijl het buiten ca 20 graden was. Binnen was het rustig, maar wel altijd een leuke sfeer.

Het eten is hier altijd geweldig naar onze mening. Ondanks de drukte stond het eten vrij snel voor onze neus en het smaakte zoals altijd hartstikke goed. We hadden de Green Chicken Sandwich o.i.d., waar je misschien meer kip verwacht, had het een fantastische presentatie en smaakt het ontzettend goed. Ook hadden we de beste tosti uit Deventer (mijn mening): De Tosti Sjampetter, echt een aanrader.

Ik blijf hier graag terugkomen en laat me graag verrassen door de menukaart die eens in de tijd nieuwe gerechten er op heeft staan!

Gegeten op 9 april 2016

cjginkel

Via online reservering

Vriendelijk, hulpvaardig personeel. Reservering correct uitgevoerd. Rustige muziek. Eten prima. Prettig dat er 4 vegetarische hoofdgerechten op de kaart staan naast natuurlijk vlees en visgerechten.

Gegeten op 4 april 2016

loesstuij

Gezellig eetcafe, met veel historische foto's over brandweermannen. De bediening is vriendelijk, gastvrij. Ze halen voor mijn disgenoot een plaid om op te zitten. En ze vragen direct in de keuken na als ze iets zelf niet weten. Prettig. Ik kies voor de hertenstoof, mijn vriend voor de vegetarische stoof. Beide smaken ze lekker. Wel worden ze wat overvleugeld door de friet die behoorlijk gekruid is, terwijl de stoof dat juist wat minder is. Het stoofpeertje, de witlof en het groentetaartje smaken er prima bij. Al met al prima eten voor een eetcafe, en in verhouding tot de prijs. ( ik zou eigenlijk een 7,5 willen geven )

Gegeten op 3 januari 2016

jelle82

Momenteel zit ik met zijn 4tjes te eten bij de Sjampetter, het eten is nog steeds goed, we komen hier vaker, maar het is echt doodzonde dat de pistolet kip piri piri niet meer op de kaart staat, dit was voor mij altijd de reden om hier te gaan eten! Ik hoop dan ook dat de andere restaurants op de Brink in dit gat springen en dit heerlijke broodje op de kaart zetten!
Mvg. Jelle Abbink

Gegeten op 27 december 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Beste Jelle, Wat jammer dat je zo teleurgesteld werd omdat wij je favoriete broodje niet meer op de kaart hebben staan. Twee keer per jaar veranderen wij onze kaart omdat stilstaan uiteraard niet goed is voor een bedrijf. Waarschijnlijk komt de Piri-Piri weer terug in de zomer. Wat ik mij alleen afvraag is waarom jij ons met een 6 beoordeelt voor het eten terwijl je zegt dat het eten nog steeds goed is? Op deze manier trek je de overall ranking van ons omlaag op Iens. Misschien zou je dit aan willen passen? Alvast bedankt namens het team van de Sjampetter.

freekgeurts

Gezellig en sfeervol eetcafé voor bourgondiërs in het centrum van Deventer. Geen culinaire hoogstandjes maar goedgevulde borden met smaakvol eten. De geweldige ambiance van dit gezellige bruincafé maakt het af. Zeker een bezoekje waard.

Gegeten op 11 april 2015

vandermeulendeswart

we hebben er vandaag gegeten ik heb pistolet gezond en mijn partner een pistolet toktok voor ons beiden de grote uitvoering, en allebei een tokkelkoffie met slagroom het broodje was meer dan een volledige maaltijd de bediening was zeer vriendelijk en het eten erg lekker en prijsvriendelijk.
rik ben

Gegeten op 15 juli 2015

Ilva

Dit restaurant was niet onze eerste keuze. We waren een dagje in Deventer en zouden een restaurant kiezen met behulp van de recensies op iens.nl. Maar als je op een dinsdag - best vroeg in de avond - wil eten en niet als enige in een restaurant wil zitten, kom je uiteindelijk toch uit op de Brink.
De Sjampetter is een standaard eetcafé met een standaard kaart. Spareribs, zalmmoot en saté. Zo'n soort kaart. Hier en daar een spannende uitschieter op de kaart, zoals Black Tiger garnalen met chilisaus, honing en knoflook afgeblust met witte wijn. Maar eerlijk gezegd durfden wij in een eetcafé als dit, niet voor spannend te kiezen. Dus werden het de spareribs. Met dikke frieten en mayo.
En dat is ons goed bevallen. Het vlees was mals, de marinade lekker, de porties voldoende en de frieten knapperig. De bediening was vriendelijk en attent bediening. Het eetcafé liep al snel vol en dat kwam de sfeer ten goede. De rekening was ook aangenaam. Zoals bij dat hoort bij een standaard eetcafé.

Gegeten op 19 mei 2015

Kasparov

Hou je van compleet inwisselbaar en lomp bistro eten dat je in elk dorp van Nederland kan krijgen is dit je plek. Kleffe patat met onnodige kruiden erop, vlees zonder mooi randje met een laffe plak brie erop, inwisselbare groente en salade. Jammer, de sfeer in locatie zijn wel erg leuk. Ik zou het houden bij uitsmijters en bitterballen als ik hun was.

Schrijf zelf een recensie over De Sjampetter in Deventer

Schrijf hieronder je recensie over De Sjampetter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.