Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Quartier Latin

1. Frans

Quartier Latin

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 020 622 74 19

big jock

In eerste instantie wilden we hier niet binnengaan: de eigenaar wilde ons druk gebarend naar binnen trekken. Dat kost mogelijke klanten, want velen houden daar niet van. Hij deed dat ook terwijl wij vrij dicht bij de deur zaten te eten. Vervelend gedrag. De menukaart haalde ons echter over.
De gerechten:de portobello's gevuld met gehakt en kaas waren voor iedere gast niet even groot (raar gezicht) maar wel smakelijk. Op de slakken was niets aan te merken, maar dat is bij zo'n eenvoudig gerecht bijna altijd goed. De zeeduivel was mooi gegaard en het gegrilde lamsvlees met een iets te dunne saus (het-beetje- bloed van het lam vermengde zich ermee) had een prima cuisson (mocht iets meer zijn). Garnituur goed verzorgd.De wijnen op fles waren niet echt duur, maar ook niet goedkoop. Weinig halfjes, je bent veroordeeld tot de huiswijnen die in orde waren. Toetje (poire aux vins) en koffie in orde. De bediening was klantvriendelijk. Het interieur was enigszins gedateerd, maar de tafels waren keurig gedekt. Prijs-kwaliteitverhouding is goed. Geen probleem voor een kort avondje eten.

Gegeten op 16 augustus 2014

Amsterdam155

Gisteravond in het kader van de nationale restaurantweek met z,n tweetjes heel gezellig gegeten in dit zeer sfeervolle restaurant. Het eten en de wijn waren prima, De bediening meer dan uitstekend. Het restaurant doet de naam eer aan. Typisch Frans. We komen zeker terug. Echt een aanrader.

Gegeten op 8 maart 2014

Jongmans

Gisteravond met 3 personen gegeten bij Quartier Latin in de Utrechtse straat. Een aangename plek. Een klein zaakje met een prima sfeer. Vriendelijke kok en ook de bediening was dik in orde.
Een mandje brood met kruidenboter en een lekker glaasje om mee te beginnen. Als voorgerecht nam een van ons escargots en de andere twee hebben gesmuld van een salade van avocado en appel. Twee namen de lamshaas van de grill met zachte briesaus als hoofdgerecht en nummer drie liet zich de eendenborstfilet met portsaus goed smaken. Met de heerlijke crème brûlée en de donkere chocolademousse sloten we ons etentje af. We kunnen deze zaak zeer aanbevelen.
Al met al een lekker en betaalbaar etentje.

Gegeten op 12 februari 2014

Rees-Guus

Als we in Amsterdam zijn gaan we als het even kan hier in deze kleine zaak eten. De sfeer is fijn, het eten is er prima en de bediening persoonlijk. Dat alles bij een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding!
De eendenborst met portsaus is bij ons favoriet maar ook de andere hoofdgerechten mogen er zijn. Soms staat de verwarming te hoog wat niet zo prettig is als je naast de radiator zit.

Gegeten op 16 januari 2014

teamgeest

Op 1e kerstdag voorafgaande aan Wereldkerstcircus in dit gezellige restaurant gegeten. Klein restaurant maar wel met een goede sfeer en een aardige bediening ( alleen de muziek stond iets te hard). In verband met kerst was de keuze van gerechten iets beperkt. Voorgerecht en hoofdgerecht genomen (was van goede kwaliteit). Voor het toetje hadden we helaas geen tijd meer.

Gegeten op 25 december 2013

georgedb

Alles in harmonie, de bediening past bij het eten: meer dan gemiddeld goed. Leuke kaart, leuk tentje, goede kwaliteit van de gerechten, leuke locatie.
Ontspannen en professionele bediening. Jammer dat het gewenste voorgerecht, ondanks dat het nog heel vroeg was, er niet meer was en dat dat niet meteen was doorgegeven. Het eten maakte dat ruimschoots goed.

Gegeten op 5 oktober 2013

lovetastyfood

een hele prettig restaurant met een simpele kaart vol heerlijkheden, niet te duur en hele vriendelijke bediening. Mijn tournedos was echt boter zacht, heerlijk.

Gegeten op 23 mei 2013

PeterNed

Quartier Latin is voor ons een vertrouwd adres waar we zeker eenmaal per jaar eten. De sfeer is altijd plezierig, de inrichting eenvoudig maar sfeervol en het eten verrassend lekker vers en van een constant goede kwaliteit tegen een alleszins redelijke prijs. Alleen prijzen op de wijnkaart vonden we verhoudingsgewijs hoog. Dit keer vooraf de coquilles en als hoofdgerecht kalfshaas met een verfijnde roquefort saus. Met name de coquilles waren heerlijk. Geweldig vers en met een geraffineerd goudbruin korstje. We gaan zeker weer terug naar dit mooie adres waar het ondanks de crisis prettig vol was deze avond.

Gegeten op 23 februari 2013

Henrique

De afgelopen jaren af en toe hier gegeten. Kwaliteit is altijd prima. Misschien een ietwat traditionele kaart, maar wel allemaal met zorg en aandacht bereidt. Eigenaresse in de keuken en eigenaar in de bediening. De persoonlijke aandacht van hen beide zie je terug in de kwaliteit.
De zeehond is zeker een aanrader. Alle menu's geserveerd met aardappelgratin, frites, warme groenten en salade.

Gegeten op 16 februari 2013

CJDippel

Spontaan gingen wij hier eten gedurende het Amsterdamse hotelnachtevenement. De inrichting is wat eenvoudig en weinig inspirerend. De bediening is vriendelijk, gemoedelijk en snel. Het eten is goed (zeeduivel, frites, aardappelgratin, boontjes en salade) en staat in verhouding tot de prijs (19 euro).

Gegeten op 12 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Quartier Latin in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Quartier Latin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.