1. Frans

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 622 74 19

Proevertje020

Altijd goed. Heerlijk eten, goede wijnen en uitstekende service. Mooie kaart met fijne gerechten en goede porties. De desserts zijn om je vingers bij af te likken.

Aanrader!

Gegeten op 15 oktober 2014

cindy-wilfried

Vriendelijke ontvangst, kleine goede wijnkaart met eerlijke prijzen, lekker eten, fijne porties, seizoenskaart met mooie gerechten, huisgemaakte toetjes, prima koffie (met iets erbij!), aanrader.

Gegeten op 13 november 2014

JaapKeijzer

Bij de meest trendy restaurants was er geen plek meer die avond en we liepen wat rond en de zo Utrechtsestraat in. Wat in de rondte gekeken en belandde we bij Quartier Latin. De grote ronde tafel bij het raam werd net ontruimd en wij namen plaats op die plek. Het menu stond ons wel aan, vlees of vis en wild.
We kozen voor Carpaccio en Salade als voorgerecht en hoofdgerecht was Hertentournedos en Zeewolf. Geen enkel commentaar over het eten, het smaakte allemaal prima en de porties waren genoeg. Het vlees was heerlijk klaargemaakt en mals. De vis was ook uitstekend. Ach wat ik moet ik nog meer vermelden als we een heerlijk diner hebben genuttigd in een leuk restaurant met vriendelijke bediening. Het was voor ons in ieder geval een geslaagde avond. Quartier Latin is zeker de moeite waard.

Gegeten op 25 oktober 2014

mariska62

Erg lekker gegeten met familie in dit restaurant met Franse keuken: lamskotelet, wild zwijn en entrecote. De bediening is heel vriendelijk, de eigenaar een echte gastheer. Het ziet er stijlvol uit, en het is er schoon en gezellig. Ik zou er graag weer naartoe gaan, eem aanrader!

Gegeten op 17 oktober 2014

big jock

In eerste instantie wilden we hier niet binnengaan: de eigenaar wilde ons druk gebarend naar binnen trekken. Dat kost mogelijke klanten, want velen houden daar niet van. Hij deed dat ook terwijl wij vrij dicht bij de deur zaten te eten. Vervelend gedrag. De menukaart haalde ons echter over.
De gerechten:de portobello's gevuld met gehakt en kaas waren voor iedere gast niet even groot (raar gezicht) maar wel smakelijk. Op de slakken was niets aan te merken, maar dat is bij zo'n eenvoudig gerecht bijna altijd goed. De zeeduivel was mooi gegaard en het gegrilde lamsvlees met een iets te dunne saus (het-beetje- bloed van het lam vermengde zich ermee) had een prima cuisson (mocht iets meer zijn). Garnituur goed verzorgd.De wijnen op fles waren niet echt duur, maar ook niet goedkoop. Weinig halfjes, je bent veroordeeld tot de huiswijnen die in orde waren. Toetje (poire aux vins) en koffie in orde. De bediening was klantvriendelijk. Het interieur was enigszins gedateerd, maar de tafels waren keurig gedekt. Prijs-kwaliteitverhouding is goed. Geen probleem voor een kort avondje eten.

Gegeten op 16 augustus 2014

Amsterdam155

Gisteravond in het kader van de nationale restaurantweek met z,n tweetjes heel gezellig gegeten in dit zeer sfeervolle restaurant. Het eten en de wijn waren prima, De bediening meer dan uitstekend. Het restaurant doet de naam eer aan. Typisch Frans. We komen zeker terug. Echt een aanrader.

Gegeten op 8 maart 2014

Jongmans

Gisteravond met 3 personen gegeten bij Quartier Latin in de Utrechtse straat. Een aangename plek. Een klein zaakje met een prima sfeer. Vriendelijke kok en ook de bediening was dik in orde.
Een mandje brood met kruidenboter en een lekker glaasje om mee te beginnen. Als voorgerecht nam een van ons escargots en de andere twee hebben gesmuld van een salade van avocado en appel. Twee namen de lamshaas van de grill met zachte briesaus als hoofdgerecht en nummer drie liet zich de eendenborstfilet met portsaus goed smaken. Met de heerlijke crème brûlée en de donkere chocolademousse sloten we ons etentje af. We kunnen deze zaak zeer aanbevelen.
Al met al een lekker en betaalbaar etentje.

Gegeten op 12 februari 2014

Rees-Guus

Als we in Amsterdam zijn gaan we als het even kan hier in deze kleine zaak eten. De sfeer is fijn, het eten is er prima en de bediening persoonlijk. Dat alles bij een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding!
De eendenborst met portsaus is bij ons favoriet maar ook de andere hoofdgerechten mogen er zijn. Soms staat de verwarming te hoog wat niet zo prettig is als je naast de radiator zit.

Gegeten op 16 januari 2014

teamgeest

Op 1e kerstdag voorafgaande aan Wereldkerstcircus in dit gezellige restaurant gegeten. Klein restaurant maar wel met een goede sfeer en een aardige bediening ( alleen de muziek stond iets te hard). In verband met kerst was de keuze van gerechten iets beperkt. Voorgerecht en hoofdgerecht genomen (was van goede kwaliteit). Voor het toetje hadden we helaas geen tijd meer.

Gegeten op 25 december 2013

georgedb

Alles in harmonie, de bediening past bij het eten: meer dan gemiddeld goed. Leuke kaart, leuk tentje, goede kwaliteit van de gerechten, leuke locatie.
Ontspannen en professionele bediening. Jammer dat het gewenste voorgerecht, ondanks dat het nog heel vroeg was, er niet meer was en dat dat niet meteen was doorgegeven. Het eten maakte dat ruimschoots goed.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Quartier Latin in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Quartier Latin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.