a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 622 74 19

Traditioneel Frans in hartje Amsterdam

Restaurant Quartier Latin is een gezellig, intiem restaurant en is typisch Frans ingericht. Compleet met Franse afbeeldingen en Franse chansons. Op de kaart staan geliefde Franse specialiteiten zoals escargots, tournedos, crêpes en verder diverse vis- en wildgerechten. Naast de klassieke Franse gerechten, serveren ze seizoensproducten die ze vers inkopen. Traditioneel Frans was nog nooit zo lekker!

Collie10

Prima restaurant met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Niet alleen de naam is Frans, maar dat geldt ook voor de ambiance en het eten. Het is een smalle pijpenla met cafémeubilair: kleine tafels en houten stoelen. Naast de à la cartekaart is er een driegangenmenu van € 27,50. Vooraf hadden wij beiden een salade (Salade Quartier Latin – met appel, avocado en gerookte eend) / Aspergesalade met lamsham). Beide op de Franse manier bereid: niet al te groot en iets zurig. Precies zoals je in Frankrijk krijgt, weet ik uit ervaring. Vervolgens gamba’s (goed) en gegrillde lamsbout met grove groene mosterdsaus, die zeer mals, uitstekend bereid en zeer smakelijk was. Bij de hoofdgerechten worden frites, aardappelgratin en een iets te klein bakje groente geserveerd. Als nagerechten kozen wij het kaasplankje en de Mango Charlotte, ook hierop was niets aan te merken. Je kunt merken dat er met zorg en aandacht gekookt wordt. Bediening is uiterst vriendelijk, je voelt je er echt gast.

Gegeten op 14 mei 2016

AnjaWaterman

Vroeger hier vaak gegeten, maar is een beetje buiten onze "vaste" looproute komen te liggen. I.v.m. bereikbaarheid en goede ervaringen van vroeger voor familiedag (18 personen) voor Quartier Latin gekozen. Ondanks dat het restaurant niet groot is, zaten we prima. We hadden menu QL en het eten was prima, net als de bediening. Het restaurant zat voor de rest ook vol, maar alles liep op rolletjes. Onze looproute maar weer eens aanpassen zodat we weer eens wat vaker kunnen binnenlopen.

Gegeten op 2 april 2016

lalalalinder

Via online reservering

Welkom in de jaren '80! Alles is hier ouderwets, van de inrichting tot het type gerechten op de kaart. Dat hoeft niet direct erg te zijn: het eten is prima en de bediening vriendelijk.

Gegeten op 1 april 2016

13whynot

Via online reservering

Eten van prima kwaliteit, buiten de kaart om lekkere coquilles gegeten.
Als hoofdgerecht de ribeye en ook buiten de kaart om konijnenbout, zeer goed klaargemaakt. Service goed en vriendelijk. Alleen is het interieur wel toe aan een makeover.

Gegeten op 26 maart 2016

mic268

Via online reservering

Je waant je weer terug in het Frankrijk waar we allemaal zo van houden. De uitstraling, de eenvoudige maar uitgesproken Franse inrichting, de muziek op de achtergrond, het eten. Madame (alleen!) in de keuken, Monsieur bedient. Heerlijke kalfszwezerik, op huid gebakken kabeljauw haas (precies zoals die moet zijn) en nog veel meer moois. Het restaurant bestaat al 40 jaar (30 jaar in handen van de huidige eigenaren). Dat verbaast ons niets. Warm aanbevolen!

Gegeten op 20 maart 2016

diederikwijnmalen

Via online reservering

We komen al heel wat jaren zo af en toe bij Quartier Latin en eigenlijk hebben we altijd een mooie ervaring en een tevreden gevoel na afloop. Ook deze keer. Het restaurant is een beetje een pijpenla, maar op een gezellige manier. De tafeltjes en vooral de stoelen zijn wel een beetje sleets geworden, dus, hoewel het zijn charme heeft, is het misschien toch tijd om daar wat aan te doen. We hebben van de kaart gekozen; een paar gerechten komen ook terug op het voordelige 3-gangen menu. Carpaccio en salade van het huis waren heerlijk en fris. De eendenborst en het lamsvlees precies goed rosé. De bijgerechten in aparte aparte schaaltjes op zich goed (lekkere dressing op de sla), maar wat zuinigjes afgepast. De Macon Rouge was eenvoudig maar dronk heerlijk weg. Klassieke profiterolles en de crepe waren prima. Goede koffie met wat friandises. Zeer vriendelijke bediening. Parijs naast de deur; we komen weer terug!

Gegeten op 20 februari 2016

Kvb1071ZR56

Via online reservering

Uitstekende slakken, tournedos goed klaargemaakt (gevraagd om medium en dat was ie, wat tegenwoordig zelden zo is) roquefort saus iets te dun. Gegrilde arnalen goed. Vriendelijke en attente bediening.

Gegeten op 20 februari 2016

willyschouten

Via online reservering

Wij hebben heerlijk gegeten. Vooraf de slakken en als hoofdgerecht de entrecote angus. Wat voortreffelijk smaakte. De bediening was uiterst vriendelijk en het gevoel dat wij welkom waren. Het decor deed ons voelen of wij in Parijs waren. (wij komen vaak in Parijs. Gaan hier zeker vaker eten.

Gegeten op 14 februari 2016

wkromhout68

Via online reservering

Quartier Latin doet zijn naam eer aan. Gezellige Franse sfeer. Uiensoep heerlijk entrecotes en zalm prima en volgens wens klaargemaakt. Als er Fransen in de zaak zitten en geanimeerd praten en eten weet je zeker dat het goed zit.

Gegeten op 30 januari 2016

Kreveld

Via online reservering

Kwaliteit van het eten is goed, en deze kwaliteit is over de jaren gehandhaafd. Met een uitverkocht huis is het achtergrondniveau van het geluid wel erg hoog. De opname van de bestellingen maakte een wat knullige indruk. Ondanks de schriftelijke opname is voor een van de vier hoofdgerechten een andere schotel geserveerd dan besteld. Bij het nagerecht is ten tweede male gevraagd wat de eigenlijk de bestelling was. En bij de koffie was het van eenzelfde laken een pak als bij het hoofdgerecht, ook een van de vier onjuist overgekomen.

Gegeten op 30 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Quartier Latin in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Quartier Latin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.