a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 622 74 19

Traditioneel Frans in hartje Amsterdam

Restaurant Quartier Latin is een gezellig, intiem restaurant en is typisch Frans ingericht. Compleet met Franse afbeeldingen en Franse chansons. Op de kaart staan geliefde Franse specialiteiten zoals escargots, tournedos, crêpes en verder diverse vis- en wildgerechten. Naast de klassieke Franse gerechten, serveren ze seizoensproducten die ze vers inkopen. Traditioneel Frans was nog nooit zo lekker!

wkromhout68

Via online reservering

Quartier Latin doet zijn naam eer aan. Gezellige Franse sfeer. Uiensoep heerlijk entrecotes en zalm prima en volgens wens klaargemaakt. Als er Fransen in de zaak zitten en geanimeerd praten en eten weet je zeker dat het goed zit.

Gegeten op 30 januari 2016

Kreveld

Via online reservering

Kwaliteit van het eten is goed, en deze kwaliteit is over de jaren gehandhaafd. Met een uitverkocht huis is het achtergrondniveau van het geluid wel erg hoog. De opname van de bestellingen maakte een wat knullige indruk. Ondanks de schriftelijke opname is voor een van de vier hoofdgerechten een andere schotel geserveerd dan besteld. Bij het nagerecht is ten tweede male gevraagd wat de eigenlijk de bestelling was. En bij de koffie was het van eenzelfde laken een pak als bij het hoofdgerecht, ook een van de vier onjuist overgekomen.

Gegeten op 30 december 2015

lvanhoof

Via online reservering

Heerlijk gegeten op eerste kerstdag. Vriendelijke bediening. Gezellig. Ik nam veel vis (coquilles, zalm/tonijnhapje en gamba's) die allen lekker waren. En mijn favoriete desert crème brulee was super. Klein maar fijn restaurant. Stoeltjes zouden een kussentje kunnen gebruiken.

Gegeten op 25 december 2015

lroeleveld

Via online reservering

Op eerste kerstdag heerlijk gegeten, mooie vis in mooie saus, prachtige salade vooraf en heerlijke crèpe toe. Natuurlijk heel druk, maar bediening was vriendelijk en attent. Doen we nog een keer

Gegeten op 25 december 2015

georgedb

Prima restaurant, eigenlijk past alles wel bij elkaar: setting, decor, de service en de kwaliteit van de gerechten: allemaal ruim meer dan voldoende, prijzen zijn fair.

Naast de kaart nog diverse andere gerechten. De quiche jambon is niet meer beschikbaar, maar dit wordt direct aangegeven, dat is altijd erg fijn.

Paté Gibier (erg lekker van smaak)
Medaillons de sanglier (perfect gebakken, zeer goede saus)
Crêpe Quartier Latin (flensje, vanille ijs, zeer lekkere sinaasappelsaus)

Tafelgenoot:
Flensjes ganzenlever
Eendenborst in portsaus met honing/thijm

Garnituur wellicht iets mager.

(lastig kiezen, diverse andere lekkere gerechten op de kaart)

Incl. Irish coffee en wat glazen wijn ca. EUR 100,00.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 22 december 2015

stefanwijdenes

Via online reservering

Heerlijke hert tournedos gegeten. Zeer gastvrij ontvangen, goede bediening en sfeer. Ik zou er zeker nog een keer naartoe gaan!

Gegeten op 5 december 2015

mrc.hustinx

Via online reservering

Wij hebben er lekker gegeten. Wat niet zo leuk was dat de twee mensen die voor de bediening waren elkaar niet mochten en nare opmerkingen van de man tegen het meisje. Was jammer want daar krijg je veel van mee als klant.

Gegeten op 29 november 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Beste mevr. Hustinx wij zijn blij dat u lekker heeft gegeten bij ons. We doen ons best om de gasten zo goed mogelijk te bedienen. De man in de bediening is de eigenaar en hij wil dat zijn gasten goed bediend worden ( al 28 jaar is dit het streven geweest ). Dit proberen wij ook over te dragen aan ons personeel. Het meisje van gisteren is nieuw en moet nog alles goed leren en soms moeten we extra duidelijke instructies geven, immers de gasten willen lekker eten en goed bediend worden. Het waren geen nare opmerkingen, maar duidelijke gerichte instructies zodat het personeel zo goed mogelijk haar werk kon uitvoeren. Maar we zijn blij met uw opmerking, weer een mooi moment om het intern mee te nemen.
We zien een graag nog een keer terug.

Met vriendelijke groet,

Team QL

Francesss

Het is enige tijd geleden dat ik hier op een vrijdagavond heb gegeten maar vind het zeker de moeite waard hier een recensie over te schrijven. Ik heb hier samen met mijn vriend en opa en oma gegeten. We begonnen met een broodje van het huis, iets wat je in Amsterdam bijna nooit meer meemaakt. Wij waren aan de vroege kant toen het binnen nog rustig was maar binnen korte tijd zat het hele restaurant vol. De bediening is vlot en zeer vriendelijk ondanks de drukte. Daarnaast neemt de chef de tijd om je persoonlijk te helpen met een goede wijn. De kok kan je vanuit het restaurant zien werken in de open koken, dat vind ik zelf altijd een fijn idee. Als voorgerecht ging ik voor de coquilles die ik dan ook gelijk wil aanbevelen. Als hoofd kregen wij alle vier de entrecote voorgeschoteld en zo smaakvol als deze heb ik hem nog niet gehad. Hoewel ik normaal gesproken geen dessert neem had ik nu zo de smaak te pakken dat ik eigenlijk uit pure nieuwsgierigheid voor de profiterolles ging. Dit was geen slechte keuze want ik heb er ontzettend van genoten. Mijn vriend had een chocolade mousse die precies zo is bereid zoals hij hoort te zijn.
Kortom, een aanrader om hier naar binnen te gaan!

Gegeten op 16 oktober 2015

Alyans

Weer lekker gegeten afgelopen zaterdag! Toch wel mijn favoriete restaurant in Amsterdam! Veel variatie in bijgerechten. Carpaccio is een echte aanrader. Heerlijk!

Gegeten op 14 november 2015

MKader

Vorige week donderdag waren we opzoek naar een goed steak restaurant, maar gingen toch maar voor Frans. Het werd Quartier Latin in de Utrechtsestraat en wat zijn wij blij dat we hier naar binnen zijn gestapt. Zeer goed eten en alles was goed voorbereid. Pate was lekker qua smaak, daarna entrecote van de grill en mocht met een ander saus PERFECT!! En voldoende bijgerechten waar je niet extra voor betaald, waar zie je dit nog. Goed eten zoals het hoort.

Gegeten op 12 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Quartier Latin in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Quartier Latin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.