Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Pasta e Basta in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 422 22 22

MinkH

Afgelopen vrijdag heb ik met een groep vrienden een top avond gehad bij Pasta e Basta! Het eten was lekker, heerlijke anti pasti uit de piano en daarna een proeverij met verschillende pasta's en als afsluiter de heerlijke tiramisu. De bediening erg goed en de combinatie van dineren met live muziek is echt top! Wij komen zeker terug!

Gegeten op 5 september 2014

john138

Dicht bij Hotel Keizershof ligt dit gezellige restaurant waar je in een bijzondere sfeer lekker kunt eten.De bediening is heel bijzonder want tijdens het serveren wordt er gezongen door goed geschoolde zangers en zangeressen.Heel romantisch allemaal.
Ik kom er ook voor de risotto en de uitgebreide saladebar.
Iedereen die je hiermee naar toe neemt heeft een geweldige avond.
Echt een aanrader om nooit meer te vergeten.

Gegeten op 6 september 2014

JosephineM

Bij binnenkomst word je verrast door hoe knus het restaurant is, maar helaas teveel tafeltjes staan er waardoor je heel dicht bij elkaar zit en bijna niet je tafel kan verlaten zonder je buurman aan te raken. Dat maakt het te commercieel en te vol wat echt jammer is.
Het voorgerecht is een buffet en dat is erg smakelijk, zuiver en bijpassende pianomuziek zorgt voor een hele relaxte sfeer.
Het hoofdgerecht bestaat uit 3 soorten pasta en dat viel wat tegen. Heel smakelijk, maar niet bijzonder.
De wijnprijzen zijn extreem hoog, zou voor het gewone publiek best wat beter betaalbaar aangeboden kunnen worden.
De bediening is zeer vriendelijk, geen enkel negatief punt. Goede uitleg, rustig, neemt alle tijd.
Chocoladenagerecht was helaas een stukje taart (geen brownie zoals werd verteld) wat enorm droog was en niet lekker. Daar heb ik een opmerking over gemaakt en als dank kregen wij heerlijke koffie gratis.
Netjes opgelost.
Enorm leuk restaurant voor een avondje vermaak met smakelijk eten.

Gegeten op 1 augustus 2014

sisko

Naar Pasta e Basta ga je meer voor de beleving dan voor het eten, hoewel de gerechten op zich prima van smaak zijn. Als je met een groep van 4 of meer bent, dan worden de antipasti aan tafel geserveerd, en dat is wel prettiger dan opscheppen van het buffet. De antipasti is erg lekker, met kalkoen in tonijnmayo, diverse ham en mozzerella en aubergine. Dan kies je van de kaart 3 pasta-gerechten uit acht, die voor de hele groep wordt opgediend. Aanrader is de ravioli met kaas, van onze keus het beste. De lasagne bevat teveel tomatensaus en de pasta met zalm is flauw. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is ver te zoeken: 37 euro is gewoon te veel, al denk ik maar dat we ook betalen voor de leuke zang van de bediening. Wel jammer dat er weinig opera wordt gezongen, dat is toch wel het oorsponkelijke succes van deze zaak en biedt veel mensen de kans hier laagdrempelig kennis mee te maken. De populaire liedjes trekt ongetwijfeld veel publiek, maar maakt de hele ervaring toch net iets minder dan wat het had kunnen zijn. De rest moet je dan qua gezelligheid met je eigen gasten invullen.

Gegeten op 9 augustus 2014

Elizee

Echt een beleving om hier te eten! Het personeel is ontzettend vriendelijk, je voelt je erg welkom. Verder zijn de zangkwaliteiten van de bediening uitstekend, romantische nummers (italiaans, opera, franstalig) maar ook engelstalige pop nummers, erg leuk!
Een compleet avondje uit en echt een aanrader!
Het eten was lekker, maar de prijs is volgens ons te hoog (37,- voor voorgerechten van het buffet+pasta en 44,- met een nagerechtje). De voorgerechten van het buffet zijn zeker lekker en de pasta's ook, maar niet voor deze prijs.

Gegeten op 25 juli 2014

Kluft

Vorige week bij dit restaurant gegeten. Ik had er al veel over gehoord dus keek er erg naar uit maar helaas is het toch erg tegengevallen. Het restaurant is midden in het centrum gelegen en staat vooral bekend om de zingende bediening en de Italiaanse pasta's.

Bij binnenkomst kregen we een mooie ronde tafel en werd ons verteld dat elke tafel een eigen gastvrouw heeft. Als voorgerecht kregen we antipasti om met elkaar te delen met onder andere vitello tonnato en mozzarella met tomaat en ui.

Als hoofdgerecht mochten we drie verschillende pasta's kiezen. Vooral de penne met asperges en zalm had erg weinig smaak en was zelfs koud. Ook de risotto met courgette en doperwten had geen smaak en was geen risotto te noemen maar eerder droge rijst.

Het idee van de zingende bediening is erg leuk. De gastvrouw die we eerst toegewezen kregen hebben we amper meer gezien helaas. Dit restaurant zou ik aanbevelen als je puur voor de entertainment gaat maar van het eten hoef je niet veel te verwachten.

Gegeten op 22 juni 2014

Ceessie

Ron Blauw bemoeid zich tegenwoordig met de keuken van Pasta e Basta en dat merk je wel. Al zijn niet alle gerechten even smakelijk. De spaghetti Vongole mag wel wat meer body hebben en de schelpen zouden van een betere kwaliteit kunnen zijn. Heerlijk gerecht de ravioli gevuld met Tallegio en Ricotta in een bruine boter saus en de klassieker Vitello tonnato vooraf.Voor de rest kwaliteit van goed tot zeer goed.
Met wijnen van het wijnhuis Elena Walch uit Tramin maak je het al helemaal. We dronken de Pinot Grigio.
Bediening super vriendelijk. Twee opera liederen, de rest modern. Das wat minder als het ook nog Engelse klassiekers zijn.

Gegeten op 23 april 2014

petrabackbier

Wilde hier al heel lang naar toe maar wat een teleurstelling.
Kwamen zeker voor de muziek,zijn denk ik op de hele avond vanaf 21:15 u 8 liedjes gezongen.
Heel jammer had heel veel verwacht hiervan daarom betaal je ook meer voor het eten.
Voorgerechten waren prima.
Eten was niet heel slecht,pasta vongole was heel droog en smaakloos behalve de fregola pasta met kalfssukade en de risotto die waren redelijk lekker.
De rekening vonden wij zeker niet in verhouding prijs kwaliteit,muziek een teleurstelling.
Zeker niet slecht hoor maar veel te weinig gezongen en entertainment.
Jammer was voor mijn verjaardag en hadden ook een hotelletje geboekt hiervoor.
Doen we zeker nog een keer maar niet meer naar pasta e basta.

Gegeten op 25 maart 2014

Leonard1986

Ik heb de leukste avond van mijn leven gehad bij Pasta e Basta! Super lekker gegeten, en de service was top! Het concept van dineren en entertainment komt hier goed tot zijn recht! Binnen mijn gezelschap was iemand jarig, en hier werd zeer attent aandacht aan geschonken door de staff, helemaal super!! Dit restaurant klopt van a tot z.
Wij komen zeker terug!

Gegeten op 24 maart 2014

LindaH1985

Leuk sfeervol restaurant, knus en levendig tegelijk. Op het eten is werkelijk niets aan te merken. Antipasti allemaal lekker en erg divers, veel keuze, voor ieder wat wils. Het hoofdgerecht bestond uit penne met vlees en een overheerlijke kruidenmix. Ook de desserts waren erg goed, en ze serveren een ontzettend lekkere champagne. De live muziek is erg goed, de zangers en zangeressen hebben een erg mooie stem. Ik kom zeker nog eens terug!

Schrijf zelf een recensie over Pasta e Basta in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Pasta e Basta. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.