Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Lieve in Amsterdam - 1

1. Restaurant
  2. Belgisch
  3. 46% Duurzaam

Arjanheb

Wat is er gebeurd bij Lieve want het was echt niet best. Het concept van 'drie verschillende sferen' is leuk maar de uitvoering van dat concept is bedroevend slecht. Daarnaast gerechten die onder de maat zijn. Wanneer de 'kwak' aardappelsalade groter en vetter is dan de lamsburger dan gaat er echt iets mis. En meer zout dan smaak. En als laatste de organisatie. We moesten ontzettend lang wachten tussen de gerechtjes (4 gangen, 3 uur), we kregen de vanwege het lange wachten gratis koffie tussen het hoofdgerecht en het nagerecht (kaas en dessertwijn) en er kwamen gerechten, oh nee, gerechtjes voorbij die we niet besteld hadden.
Kortom, we waren er niet blij mee.

Gegeten op 23 augustus 2014

Senioropreis

Uniek, bijzonder restaurant. Kaart met Belgische specialiteiten. Belgisch bier, maar ook Belgische jenevers. Ze koken hier ook met bier. Gastvrije bediening en een hele oude huiskamer inrichting en sfeer. Je moet er van houden maar daardoor wel gezellig

Gegeten op 9 mei 2014

Mariusveenstra

Je kunt kiezen uit drie verschillende thema's. Per thema betaal je een ander bedrag. Veel van de gerechten zijn hetzelfde alleen bij het duurste thema heb je meer keuzes. Vond de gerechten niet heel erg bijzonder. Ik had de terrine, deze viel tegen. niet heel erg op smaak. we moesten even wachten op een tafel, maar dat was prima, in de lounge hoek even een biertje gedronken. De bediening duurde lang en was een aantal keer iets vergeten. Wel goed opgelost. Al met al een leuk concept.

Gegeten op 3 april 2014

gmmtkg

Vroeger vaak hier gegeten, altijd lekker en leuke sfeer.

Van te voren gebeld, gereserveerd en gevraagd wat er in het mams keukentafel menu zat (20 euro per persoon voorafje, hoofdmenu en toetje). Er werd verteld dat er genoeg keuzes waren en dat we kwart over zes aanwezig moesten zijn voor de eerste shift. Wij kwamen een kwartier te laat en werden ontvangen in de uitleghoek al waar verteld werd dat we niet meer het mamsmenu konden nemen omdat we te laat waren, of we moesten beginnen met het hoofdmenu en alleen toetje nemen. Dat wilden we doen maar van de 5 keuzen bleef niets over want wij eten geen varken en de kinderen geen vis. Op onze vraag of we alleen de biefstuk konden krijgen (a la carte) werd heel moeilijk over gedaan want dat zou niet passen bij de reeds gedekte mamstafel en het zou duurder zijn. Wij wilden wel de prijs betalen voor deze biefstuk conform de menukaart.

De biefstuk smaakte goed en we moesten uiteindelijk 70 euro betalen voor die 4 biefstukken. Ze hadden een tientje van de oorspronkelijke 80 euro afgehaald voor het complete menu.. Toen ik hier een opmerking over wilde maken sprong de serveerster meteen op, werd boos en zei dat ze had gezegd dat het duurder zou worden. Zij verhief haar stem zo erg dat ik geen scene wilde maken en het hier bij hield. We hebben dus meer betaald dan de menukaart aangaf omdat we het mamsbestek hadden. Je zou denken dat ze dan de twee kleine porties frites niet zouden rekenen omdat we tenslotte geen voorafje en toetje hadden gehad maar ook dit werd gerekend.

Gegeten op 30 april 2014

Florisslijngaard

Afgelopen maandag heb ik hier gegeten met mijn ouders. Een heel mooi restaurant in het hartje van Amsterdam, met een leuke en gezellige inrichting. Een huiskamer waarin je jezelf snel thuis voelt. Bij binnenkomst werden we netjes naar onze tafel geleidt en werden onze jassen netjes opgehangen. Ook hadden een aantal van ons een wijnarrangement genomen. Een mooi bijpassend verhaal bij elk wijntje, dat was helemaal prima. Persoonlijk vond ik dat de tafeldame zich een beetje arrogant gedroeg. Een vriendelijk lachje kwam er maar moeilijk vanaf. Ook moest ik ruim 15 minuten wachten op mijn biertje, omdat het fust vervangen moest worden. Dat is geen probleem zolang het personeel van tevoren aangeeft niet als dat de gast geduld moet hebben. Pas na een kwartier werd het biertje zonder excuus arrogant op tafel gezet nadat de rekening is uitgevraagd. Jammer! Het eten prima, maar niet naar verwachting.

Lieve is een leuk restaurant, waar je prima een hapje kan eten. Leuk wijnarrangement en Belgische bieren.

Gegeten op 28 april 2014

thymeline

Gegeten op 16 maart 2014

SasjeB

Wij zijn al vaker bij restaurant Lieve geweest en ook deze keer werden we hartelijk ontvangen. Wij kiezen altijd voor de barok style omdat we het delen van de gerechten erg gezellig vinden. Wij kozen voor het bierarrangement als begeleiding van de gerechten. De gekozen bieren pasten goed bij de gerechten die uitgekozen hadden. De gerechten waren smakelijk, waarbij sommige wel wat beter op smaak gebracht hadden kunnen zijn. Tegenvaller voor ons was de appasteitelijk, een vispastei waarvan de deeg van de pastei nog tegen het rauw aan was en de smaak volledig wegviel door de voor dat gerecht overheersende kreeftensaus. Qua bediening ging het ook niet geheel vlekkenloos, maar ach het is een drukke zaterdagavond en dan kunnen dat soort dingen gebeuren. Wij hebben al met al lekker gegeten en gedronken.

Gegeten op 15 maart 2014

PimVanUchelen

Heerlijk gegeten. Menu 'madame sjampoepel' is een aanrader: smakelijk, verrassend en goed qua hoeveelheden voor vier gangen. De bediening was echter abominabel slecht. Omdat er geen ober was kozen wij zelf een tafeltje (maandagavond, het was erg rustig). De ober die vervolgens kwam, dirigeerde ons naar de zithoek, want hij wilde ons niet aan tafel het menu toelichten. Het menu dat wij kozen kon vervolgens niet, omdat 'de shifttijd' een kwartier geleden verlopen was. Na onze keuze moesten we nog eens van tafel verwisselen, want onze tafel paste niet bij de menukeuze. Toen een van ons bij aanvang al haar dessert wilde opgeven en de ander nog wilde wachten met kiezen, kregen we te horen dat dat niet in de computer kon: dus of allebei kiezen, of allebei wachten. Daarna werd de wijn vergeten en vervolgens het water vergeten. En steeds iemand anders aan je tafeltje (uiteindelijk 6 verschillende obers) geeft ook geen gevoel van persoonlijke aandacht. En gevoel voor humor ontbrak totaal.

Gegeten op 10 maart 2014

mootje67

Gekozen voor Belgisch Barok. Het was de eerste keer dat we hier waren dus wilden zoveel mogelijk proeven. We hadden een wijn arrangement dat behalve de Oostenrijkse wijn goed bij de gerechten paste. De dessertwijnen waren super!!
Leuk om van alles te proberen, het paardenstoofvlees was matig. Verder alles lekker en vers bereid. De wildpate vonden wij fantastisch. Wij komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 20 februari 2014

Jantonis

Wat een leuk restaurant is lieve. Ik ben er afgelopen weekend met mijn familie gaan eten. We werden ontvangen door een hele spontane en vriendelijke jongedame. Vervolgens werd ons het concept uitgelegd. Ik was al eens eerder geweest en het concept is veranderd. En hoe...! Ieder detail klopt. Wij gingen voor Madam Champoepel en hebben de eerste tien minuten ons vreselijk geamuseerd met het bekijken van onze tafel. Magnifiek bestek, een drijfkaarsje en het toppunt zijn de tafelplaten. Je blijft kijken wat er op staat. We mochten vier gangen van de kaart (27.50 -mooi prijs!!) kiezen. Ieder gerecht dat we kregen was heerlijk. Verwacht geen culinaire hoogstandjes maar gewoon eerlijk, huisgemaakt eten voor een goede prijs. We hebben gekozen voor een bijpassend bierarrangement. Je zit immers in een belgisch restaurant. En wat wij hebben wij genoten. De combinaties worden perfect toegelicht.
De eigenaar kwam precies op het juiste moment vragen hoe we het hadden en gaf precies de juiste aandacht. Kortom lieve; absoluut een aanrader!

Schrijf zelf een recensie over Lieve in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lieve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.