Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Lieve in Amsterdam - 1

3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 624 96 35
  2. www.restaurantlieve.nl

anne_dg

De inrichting bij Lieve is geweldig. Er is veel aandacht besteed aan de verschillende sferen. De bediening is erg vriendelijk en kundig. Wij hadden een wijnarrangement en ze konden goed vertellen waarom de wijnen bij het gerecht pasten.
Het eten was ook prima. Niet heel uitzonderlijk, maar niks mis mee.

Gegeten op 13 november 2014

Lvanhouten1988

Heerlijk gegeten bij lieve. We werden ontvangen in de salon waar we de avond begonnen met een glaasje bubbels. Daar werd ons het concept met de die sferen uitgelegd. Onze voorkeur ging uit naar madam champoepel. Terwijl wij genoten van ons glaasje werd de tafel
Klaargemaakt. We eerder naar de tafel gebracht en begonnen met een klein pulletje witlofsoep om de spits af bijten. Vervolgens vier gangen. Ik begon met de paté. Heerlijk romig van smaak. Daarna de filet d'anvers met tomaten. Super lekker! Als hoofd de fish and chips. Lekker en precies zoals hij hoort! Als toetje een overheerlijk tiramisu. Het interieur is kitsch met grappige details. En het toilet is zeker de moeite waard. Lieve heeft een hele leuke bediening. We hadden een vast persoon aan tafel en daarnaast verschillende personen die het eten kwamen brengen. Allemaal studenten maar stuk voor stuk voorkomend en netjes en met de juiste kennis over het eten en de wijn. Aan het eind van de avond nog even gepraat met de eigenaresse. Ze vertelde over de ambitieuze plannen die ze hebben binnen lieve. Dit maakt mij nieuwsgierig! Kortom lieve staat garant voor een echt avondje uit! Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker eten. Zeker de moeite waard!

Gegeten op 11 oktober 2014

sanja_303

Gegeten op 11 oktober 2014

Tacoguapo

Na zo'n 25 jaar weer eens naar Lieve geweest en hun nieuwe formule geprobeerd (gelukkig bij de reservering al de keuze doorgegeven dus bleef de zithoek bespaard). Jammer dat in een rustige zaak we pal naast een drukke 4 persoons tafel werden geplaatst en mochten meegenieten van alle verhalen over de kwalen etcetera van de buren. Het menu Madam Champoepel is simpel maar qua prijs / kwaliteit verhouding niet gek. De pate was smakelijk en smeuïg, de terrine van witvis leuk maar simpel evenals de salade met kip. De buikspek is precies wat je mag verwachten: een goed gegaard maar klein stukje vlees met een lekke puree van pastinaak. De oude wijven friet is eigenlijk het lekkerste van de hele avond (maar dat mag ook verwachten dat die hier top zijn). Het taartje met mango heeft een slappe merengue er op en de tanna cotta van rood fruit is te stevig van structuur al klopt de basilicum saus dan wel weer. Al met al: het is niet allemaal hoogdravend maar voor de prijs wel net binnen de kaders.

Gegeten op 28 september 2014

Bart2012

Gisteren een hele leuke avond gehad bij lieve. Erg leuk restaurant met een leuk concept. Wij hadden de barok sfeer waarin we verschillende gerechten deelde. Samen hadden we ongeveer 10 kleine gerechten en bijpassende bieren. Tapas op z'n Belgisch.

Moeite waard om eens te gaan eten.

Gegeten op 26 september 2014

ronald3

Voorheen meermalen uitstekend gegeten bij Lieve, maar wat ze nu aan het doen zijn gaat helemaal nergens meer over.
Vaker slecht gegeten in Amsterdam, maar dit spant de kroon.
Allereerst de drie "sferen" die echt niemand begrijpt. Dit moet uitgelegd worden in de "loungehoek", je mag nog niet aan tafel. Gekozen voor de variant waar je gewoon 4 gangen kan bestellen. Als het Orval bier (van de overigens uitgebreide bierkaart) eindelijk geserveerd is, komt een amuse. Een vingerhoedje van een uiensoep achtig goedje. Als dit nou nog een ongekende bak smaak heeft: OK, maar dit was gewoon een uiensoepje.
Men vindt het hier leuk de gerechten op de kaart van niet te begrijpen fantasie namen te voorzien. gekozen voor Pate, kopje bouillon, biefstukje. Pate: smaakloze homp, met geroosterd brood op een handje veldsla. Bouillon: Wie weet hoe maggi smaakt heeft een idee. Ingeschonken op rauwe bleekselderij. Biefstukje: Goed stukje vlees van 50 gram met een vaag sausje geserveerd op een pluk rauwe andijvie. Toetje van de dag was tiramisu met limoen en aardbeien. Geen aardbei gezien, tiramisu was cheesecake.
Bijzonder vriendelijke en attente bediening.
Al met al niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 30 augustus 2014

Arjanheb

Wat is er gebeurd bij Lieve want het was echt niet best. Het concept van 'drie verschillende sferen' is leuk maar de uitvoering van dat concept is bedroevend slecht. Daarnaast gerechten die onder de maat zijn. Wanneer de 'kwak' aardappelsalade groter en vetter is dan de lamsburger dan gaat er echt iets mis. En meer zout dan smaak. En als laatste de organisatie. We moesten ontzettend lang wachten tussen de gerechtjes (4 gangen, 3 uur), we kregen de vanwege het lange wachten gratis koffie tussen het hoofdgerecht en het nagerecht (kaas en dessertwijn) en er kwamen gerechten, oh nee, gerechtjes voorbij die we niet besteld hadden.
Kortom, we waren er niet blij mee.

Gegeten op 23 augustus 2014

Senioropreis

Uniek, bijzonder restaurant. Kaart met Belgische specialiteiten. Belgisch bier, maar ook Belgische jenevers. Ze koken hier ook met bier. Gastvrije bediening en een hele oude huiskamer inrichting en sfeer. Je moet er van houden maar daardoor wel gezellig

Gegeten op 9 mei 2014

Mariusveenstra

Je kunt kiezen uit drie verschillende thema's. Per thema betaal je een ander bedrag. Veel van de gerechten zijn hetzelfde alleen bij het duurste thema heb je meer keuzes. Vond de gerechten niet heel erg bijzonder. Ik had de terrine, deze viel tegen. niet heel erg op smaak. we moesten even wachten op een tafel, maar dat was prima, in de lounge hoek even een biertje gedronken. De bediening duurde lang en was een aantal keer iets vergeten. Wel goed opgelost. Al met al een leuk concept.

Gegeten op 3 april 2014

gmmtkg

Vroeger vaak hier gegeten, altijd lekker en leuke sfeer.

Van te voren gebeld, gereserveerd en gevraagd wat er in het mams keukentafel menu zat (20 euro per persoon voorafje, hoofdmenu en toetje). Er werd verteld dat er genoeg keuzes waren en dat we kwart over zes aanwezig moesten zijn voor de eerste shift. Wij kwamen een kwartier te laat en werden ontvangen in de uitleghoek al waar verteld werd dat we niet meer het mamsmenu konden nemen omdat we te laat waren, of we moesten beginnen met het hoofdmenu en alleen toetje nemen. Dat wilden we doen maar van de 5 keuzen bleef niets over want wij eten geen varken en de kinderen geen vis. Op onze vraag of we alleen de biefstuk konden krijgen (a la carte) werd heel moeilijk over gedaan want dat zou niet passen bij de reeds gedekte mamstafel en het zou duurder zijn. Wij wilden wel de prijs betalen voor deze biefstuk conform de menukaart.

De biefstuk smaakte goed en we moesten uiteindelijk 70 euro betalen voor die 4 biefstukken. Ze hadden een tientje van de oorspronkelijke 80 euro afgehaald voor het complete menu.. Toen ik hier een opmerking over wilde maken sprong de serveerster meteen op, werd boos en zei dat ze had gezegd dat het duurder zou worden. Zij verhief haar stem zo erg dat ik geen scene wilde maken en het hier bij hield. We hebben dus meer betaald dan de menukaart aangaf omdat we het mamsbestek hadden. Je zou denken dat ze dan de twee kleine porties frites niet zouden rekenen omdat we tenslotte geen voorafje en toetje hadden gehad maar ook dit werd gerekend.

Gegeten op 30 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Lieve in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lieve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.