Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Lieve in Amsterdam - 1

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Met een grote groep hier gedineerd, zeker een aanrader. We zaten in een grote zaal en waren daar (uiteraard) de enige. De ontvangst was prettig. We konden kiezen uit het madame champoepel menu. Ik at het varkentje wassen, een zacht gegaard varkenslapje met kriekencompote. Deze was heerlijk op smaak. De anti tomaten boise was ook erg goed. Als soep had ik een bisque van schaaldieren en strandkrabbetjes met rouille. Deze viel erg tegen en de anderen aan mijn tafel vonden dit ook geen succes. De andere soep die men kon kiezen, een wortel-pompoensoep was wel erg lekker. De diamanthaas met aardappelgratis was heerlijk en de frieten die er bij werden geserveerd ook. De kastanjepuree die anderen hadden beviel ook. De tiramisu van speculoosjes was simpelweg fantastisch. De appeltaartbodem die anderen hadden viel iets tegen.

De bediening was vriendelijk en attent, complimenten voor hen. Meer kan je niet verwachten. We hoefden niet lang te wachten op drankjes. Het serveren van het eten ging soepel en snel. In samenvatting was het een geslaagde avond.

Gegeten op 19 december 2014

robin90

Voor de eerste keer in dit restaurant gegeten en een heerlijke avond gehad. Wij hadden het madame Champoepel menu waarbij 4 gangen werden geserveerd. We startten met lekker stevig volkoren brood met wat boter (had wat zachter gemogen) en daarna volgend de 4-gangen.

Het 1e gerecht was een heerlijk tonijntartaar met kalfsmousse en papadums, de 2e gang een gebakken zonnevis met broccoli en romige Duvelsaus met appel en dragon.

De diamanthaas met gepofte knoflookboter en aardappelgratin was onze 3e gang en werd begeleid door lekker luie wijven friet met huisgemaakte Vlaamse mayonaise.

Tot slot een dessert met oa. tiramisu van speculaas en appeltaartbodem met appel granité

Overall een heerlijke avond gehad met een vriendelijke en vlotte bediening. Niet te stijf, niet los en met aandacht voor de gasten.

Zeker een aanrader voor een gezellig en lekker etentje!

Gegeten op 24 november 2014

anne_dg

De inrichting bij Lieve is geweldig. Er is veel aandacht besteed aan de verschillende sferen. De bediening is erg vriendelijk en kundig. Wij hadden een wijnarrangement en ze konden goed vertellen waarom de wijnen bij het gerecht pasten.
Het eten was ook prima. Niet heel uitzonderlijk, maar niks mis mee.

Gegeten op 13 november 2014

Lvanhouten1988

Heerlijk gegeten bij lieve. We werden ontvangen in de salon waar we de avond begonnen met een glaasje bubbels. Daar werd ons het concept met de die sferen uitgelegd. Onze voorkeur ging uit naar madam champoepel. Terwijl wij genoten van ons glaasje werd de tafel
Klaargemaakt. We eerder naar de tafel gebracht en begonnen met een klein pulletje witlofsoep om de spits af bijten. Vervolgens vier gangen. Ik begon met de paté. Heerlijk romig van smaak. Daarna de filet d'anvers met tomaten. Super lekker! Als hoofd de fish and chips. Lekker en precies zoals hij hoort! Als toetje een overheerlijk tiramisu. Het interieur is kitsch met grappige details. En het toilet is zeker de moeite waard. Lieve heeft een hele leuke bediening. We hadden een vast persoon aan tafel en daarnaast verschillende personen die het eten kwamen brengen. Allemaal studenten maar stuk voor stuk voorkomend en netjes en met de juiste kennis over het eten en de wijn. Aan het eind van de avond nog even gepraat met de eigenaresse. Ze vertelde over de ambitieuze plannen die ze hebben binnen lieve. Dit maakt mij nieuwsgierig! Kortom lieve staat garant voor een echt avondje uit! Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker eten. Zeker de moeite waard!

Gegeten op 11 oktober 2014

sanja_303

Gegeten op 11 oktober 2014

Tacoguapo

Na zo'n 25 jaar weer eens naar Lieve geweest en hun nieuwe formule geprobeerd (gelukkig bij de reservering al de keuze doorgegeven dus bleef de zithoek bespaard). Jammer dat in een rustige zaak we pal naast een drukke 4 persoons tafel werden geplaatst en mochten meegenieten van alle verhalen over de kwalen etcetera van de buren. Het menu Madam Champoepel is simpel maar qua prijs / kwaliteit verhouding niet gek. De pate was smakelijk en smeuïg, de terrine van witvis leuk maar simpel evenals de salade met kip. De buikspek is precies wat je mag verwachten: een goed gegaard maar klein stukje vlees met een lekke puree van pastinaak. De oude wijven friet is eigenlijk het lekkerste van de hele avond (maar dat mag ook verwachten dat die hier top zijn). Het taartje met mango heeft een slappe merengue er op en de tanna cotta van rood fruit is te stevig van structuur al klopt de basilicum saus dan wel weer. Al met al: het is niet allemaal hoogdravend maar voor de prijs wel net binnen de kaders.

Gegeten op 28 september 2014

Bart2012

Gisteren een hele leuke avond gehad bij lieve. Erg leuk restaurant met een leuk concept. Wij hadden de barok sfeer waarin we verschillende gerechten deelde. Samen hadden we ongeveer 10 kleine gerechten en bijpassende bieren. Tapas op z'n Belgisch.

Moeite waard om eens te gaan eten.

Gegeten op 26 september 2014

ronald3

Voorheen meermalen uitstekend gegeten bij Lieve, maar wat ze nu aan het doen zijn gaat helemaal nergens meer over.
Vaker slecht gegeten in Amsterdam, maar dit spant de kroon.
Allereerst de drie "sferen" die echt niemand begrijpt. Dit moet uitgelegd worden in de "loungehoek", je mag nog niet aan tafel. Gekozen voor de variant waar je gewoon 4 gangen kan bestellen. Als het Orval bier (van de overigens uitgebreide bierkaart) eindelijk geserveerd is, komt een amuse. Een vingerhoedje van een uiensoep achtig goedje. Als dit nou nog een ongekende bak smaak heeft: OK, maar dit was gewoon een uiensoepje.
Men vindt het hier leuk de gerechten op de kaart van niet te begrijpen fantasie namen te voorzien. gekozen voor Pate, kopje bouillon, biefstukje. Pate: smaakloze homp, met geroosterd brood op een handje veldsla. Bouillon: Wie weet hoe maggi smaakt heeft een idee. Ingeschonken op rauwe bleekselderij. Biefstukje: Goed stukje vlees van 50 gram met een vaag sausje geserveerd op een pluk rauwe andijvie. Toetje van de dag was tiramisu met limoen en aardbeien. Geen aardbei gezien, tiramisu was cheesecake.
Bijzonder vriendelijke en attente bediening.
Al met al niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 30 augustus 2014

Arjanheb

Wat is er gebeurd bij Lieve want het was echt niet best. Het concept van 'drie verschillende sferen' is leuk maar de uitvoering van dat concept is bedroevend slecht. Daarnaast gerechten die onder de maat zijn. Wanneer de 'kwak' aardappelsalade groter en vetter is dan de lamsburger dan gaat er echt iets mis. En meer zout dan smaak. En als laatste de organisatie. We moesten ontzettend lang wachten tussen de gerechtjes (4 gangen, 3 uur), we kregen de vanwege het lange wachten gratis koffie tussen het hoofdgerecht en het nagerecht (kaas en dessertwijn) en er kwamen gerechten, oh nee, gerechtjes voorbij die we niet besteld hadden.
Kortom, we waren er niet blij mee.

Gegeten op 23 augustus 2014

Senioropreis

Uniek, bijzonder restaurant. Kaart met Belgische specialiteiten. Belgisch bier, maar ook Belgische jenevers. Ze koken hier ook met bier. Gastvrije bediening en een hele oude huiskamer inrichting en sfeer. Je moet er van houden maar daardoor wel gezellig

Gegeten op 9 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Lieve in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Lieve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.