De Stadstuin

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 076 530 96 36

inge149

Voor 75ste verjaardag van m'n moeder (met 2 gezinnen en m'n ouders, totaal 13 personen) geweldig lekker gegeten bij De Stadstuin. we zaten boven in een aparte kamer wat een bijzonder prettige huislijke sfeer gaf aan dit familie-etentje! zeker omdat we nog een lied voor haar zongen, was het wel zo prettig apart te zitten! We werden welkom geheten met een heerlijk glas Prosecco vervolgens een bordje met 3 heerlijke amuses.
Het menu bestond uit * Huisgerookte Schotse zalm, paksoi, sesam en zoetzure sjalot * Langzaam gegaa4rde rundsukade, mousseline van aardpeer, schuim van vadouvan en aardappelkaantjes * Gebraden tamme eendenborst, paddestoel, knolselderij, zalf van bintje en een jus van gebrande hazelnoot * Huis gedraaid roomijs, creme chantilly en warme chocoladesaus a la 'Dame Blanche'. Ook de keuze van de wijnen was helemaal goed. Ter afsluiting kregen we koffie/thee met echt heerlijke zoetigheden van 'De Madeleine' (specialiteiten winkel gelegen naast het restaurant)! Kortom een restaurant om graag terug te komen.
Graag willen we nog even de ober die ons de gehele avond heeft bediend een groot compliment geven voor z'n fantastische verzorging en oog voor detail!!!

(Enige puntje van verbetering zou wat ons betreft de inrichting zijn. Deze is zichtbaar met zeer veel liefde en zorg uitgekozen, maar juist met iets minder snuisterijen zou alles beter doen uitkomen en het een rustiger, ruimtelijker geheel worden (meer van deze tijd).

Gegeten op 7 februari 2015

marlies14

Via Social Deal een viergangenmenudeal gekocht voor De Stadstuin. We waren benieuwd wat de kwaliteit van het eten zou zijn voor 22,95 p.p.. De ambiance is erg gezellig, het restaurant heeft een Franse sfeer, zou zo in een Franse zuidelijke stad kunnen staan. De gereserveerde tafel was al gedekt en er stonden al wat kleine hapjes (olijven, vers brood etc). Dat geeft gelijk een welkome indruk. De amuses vooraf waren bijzonder lekker. De wijnkaart is mooi, wij kozen voor losse glazen en een port vooraf, die zeer goed was. Er werd gevraagd of we ook een flesje water wilden (ja) en er verscheen een half litertje Spa. Bij de tafel naast ons hoorden we gasten zeggen dat ze liever een karafje hadden en dat kregen ze ook. Jammer dat wij daar niet naar gevraagd hadden want het flesje bleek op de rekening 5,50 euro te doen, en dat voelt wel als afzetterij. In dergelijke restaurants zou het karafje water standaard moeten zijn, of tegen een kleine bijdrage van een euro of zo. Nu begrijp ik wel dat wanneer je een menu voor 22,95 aanbiedt, je ergens wel je winst vandaan wilt halen, maar toch. Het eten was allemaal bijzonder lekker. Geen enorme porties, maar dat is juist prettig. De huisgerookte Schotse zalm was zeer mals en zacht, de eendenborst met kastanjesaus een aanrader en de crouton met wildragout eronder ook zeer lekker. Het desert was ook prima in verhouding. Er werd gevragad of we nog koffie of thee wilden (ja) en daar kregen we ongevraagd een heerlijke plateau huisgemaakte Madeleines en bonbones bij. Wat dan weer jammer is, is dat dit dan voor bijna 7 euro pp op de rekening staat, zeker als er geen keuze wordt aangegeven of je de koffie met of de koffie zonder plateau wilt hebben. We zaten al aardig vol en lieten het plateau dan ook halfvol liggen. Het is de valkuil van veel van dit soort deals: ergens moet het geld op terugverdiend worden en je moet daar als gast erg alert op zijn. Dat is wel jammer. Maar het eten was verder van een zeer hoge kwaliteit.

Gegeten op 14 november 2014

Hanneman

Leuke ambiance, en niet groot. Elk voordeel heeft helaas ook zijn nadeel: de tafeltjes stonden zo dicht bijeen dat dit betekende een continue porren in de rug, van bediening die achter langs andere tafels moest bedienen.
3 gangen restaurantweek menuutje. Half sardientje vooraf (geen sardientjes zoals op de kaart staat) smaakte bijzonder lekker, idem voor de rosé gebraden kalfslende. Hetgeen er verder bij aanwezig was aan garnituur, mocht niet uitblinken: ietwat flauw. Kaasplankje was goed, niet uitermate bijzonder (regionale kaasjes zou beter gepast hebben bij de uitstraling van de zaak). Bediening erg plichtmatig en soms ietwat ongepast. Als tafelgenoten druk aan het praten zijn en er uitgeserveerd wordt, betekent dat niet dat je met een bord iemand weg moet duwen, zoals tot 3 maal (!) toe gebeurde.....En de eeuwige discussie; als water uit de kraan niet geserveerd mag worden............wat zegt dat over gastvrijheid? (en ja, vraag daar een prijsje voor de kosten die je daarbij hebt).
Kortom: een gezellige avond gehad, maar of we terug komen?

Gegeten op 2 september 2014

Jolanda-uit-Breda

al diverse keren bij De Stadstuin gegeten. Laatstelijk 2 keer in 1 maand, via aanbiedingen van verschillende aanbieders. Verwachtte dus ook 2 x iets anders te krijgen, maar helaas exact hetzelfde menu. Dit is jammer. Ober vertelde dat hij 900 vouchers had verkocht, en dat was te merken. Vlees was te zout. hebben we teruggestuurd, daarna was het iets beter. Wijnarrangement viel tegen.
Ik ben bang dat door deze verkoopactie van 900 vouchers, de kwaliteit en de sfeer achteruit gaat.

Gegeten op 25 juli 2014

Maurice_Tilburg

Weer eens terug in Breda (dit keer met vrienden) vanwege een prima sweetdeal aanbieding.
Adrie blijft een perfecte gastheer.
Prima, eerlijk eten, mooie bijpassende wijnen, een heerlijk (informele) sfeer en derhalve weer een topavond.
Blijft 1 van de betere plekken om in Breda te eten.
Aanrader! Ook geweldige prijs/kwaliteit verhouding!

Gegeten op 5 juli 2014

herald

Dit is voor mij het beste restaurant in Breda! Met 6 personen waanzinnig genoten (hier weten ze wat koken is) van een 4 gangen verrassingsmenu met van te voren een heerlijke amuse. De wijnen en koffie complet maakte de avond een feest. Adrie, wederom bedankt en tot een volgende keer.

Gegeten op 6 juni 2014

franklin3

Heerlijk asperge-menu op, speciaal op verzoek gemaakt met sprankelende bijpassende wijnen. Erg goede combinaties, in een gezellige ambiance. No-nonsense bediening door de gastheer, een man van de wereld. Kom al jaren bij Adrie Crezee en hij heeft me nooit teleurgesteld. Chapeau!

groet Franklin

Gegeten op 2 april 2014

GerPat

Jammer dat er geen mogelijkheden zijn om buiten te zitten, hoewel de naam van het restaurant anders doet vermoeden..... De aankleding is prima, maar niets bijzonders.
De producten die bij de bereiding van de producten worden gebruikt zijn absoluut vers. De amuses waren verrassend en lekker. Het (vervangend) dessert was ook heerlijk. Over de overige gangen zijn we wat minder enthousiast. De eend die als vervanger voor zalm werd geserveerd is een wat aparte keuze en leek niet optimaal bereid. Bij het hoofdgerecht bleek rood en rauw helaas weer het nieuwe rosé te zijn. Het stoofvlees daarentegen was erg mals. Groenten alleen via mini pureeachtige toefjes is wel wat weinig. Verder was het helemaal niet weinig. Integendeel, de combinatie van gerechten was nogal machtig, zeker voor een lunch. Bij mooi weer kiezen wij in ieder geval niet meer voor dit restaurant, maar geven we de voorkeur aan een terras.

Gegeten op 12 maart 2014

Proever81337

Met zijn vieren fantastisch gegeten.. 4 gangen verassingsmenu was uitdagend en smaakte naar meer. Originele amuses gecreëerd door top chef J. Peeters. Blij dat we voor dit (huiskamer) restaurant hebben gekozen..

Adrianus2

Het was alweer een tijdje geleden dat we bij Adri hadden gedineerd. Dus de sweetdealactie deed ons er weer heen spoeden met hoge verwachtingen. En.....die kwamen uit! De warme ontvangst en de prachtige ambiance deed ons weer helemaal thuis komen. Na drie erg leuke amuses en het eerste gerecht genoten we van een uitstekend klaargemaakte rogvleugel op een verrassend bedje van savoyekool. Daarna op laag vuur gegaarde parelhoenfilet met een mooi ingekookte jus. Adri zocht bij de verschillende gerechten erg mooie bijpassende wijnnen uit. Ook het nagerecht smaakte prima. We komen snel terug bij een van de mooiste restaurants van Breda!

Gegeten op 23 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over De Stadstuin in Breda

Schrijf hieronder je recensie over De Stadstuin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.