De Stadstuin

• 8.3

• 8.0

franklin3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk asperge-menu op, speciaal op verzoek gemaakt met sprankelende bijpassende wijnen. Erg goede combinaties, in een gezellige ambiance. No-nonsense bediening door de gastheer, een man van de wereld. Kom al jaren bij Adrie Crezee en hij heeft me nooit teleurgesteld. Chapeau!

groet Franklin

Gegeten op 2 april 2014

GerPat
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jammer dat er geen mogelijkheden zijn om buiten te zitten, hoewel de naam van het restaurant anders doet vermoeden..... De aankleding is prima, maar niets bijzonders.
De producten die bij de bereiding van de producten worden gebruikt zijn absoluut vers. De amuses waren verrassend en lekker. Het (vervangend) dessert was ook heerlijk. Over de overige gangen zijn we wat minder enthousiast. De eend die als vervanger voor zalm werd geserveerd is een wat aparte keuze en leek niet optimaal bereid. Bij het hoofdgerecht bleek rood en rauw helaas weer het nieuwe rosé te zijn. Het stoofvlees daarentegen was erg mals. Groenten alleen via mini pureeachtige toefjes is wel wat weinig. Verder was het helemaal niet weinig. Integendeel, de combinatie van gerechten was nogal machtig, zeker voor een lunch. Bij mooi weer kiezen wij in ieder geval niet meer voor dit restaurant, maar geven we de voorkeur aan een terras.

Gegeten op 12 maart 2014

Proever81337
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn vieren fantastisch gegeten.. 4 gangen verassingsmenu was uitdagend en smaakte naar meer. Originele amuses gecreëerd door top chef J. Peeters. Blij dat we voor dit (huiskamer) restaurant hebben gekozen..

Adrianus2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was alweer een tijdje geleden dat we bij Adri hadden gedineerd. Dus de sweetdealactie deed ons er weer heen spoeden met hoge verwachtingen. En.....die kwamen uit! De warme ontvangst en de prachtige ambiance deed ons weer helemaal thuis komen. Na drie erg leuke amuses en het eerste gerecht genoten we van een uitstekend klaargemaakte rogvleugel op een verrassend bedje van savoyekool. Daarna op laag vuur gegaarde parelhoenfilet met een mooi ingekookte jus. Adri zocht bij de verschillende gerechten erg mooie bijpassende wijnnen uit. Ook het nagerecht smaakte prima. We komen snel terug bij een van de mooiste restaurants van Breda!

Gegeten op 23 januari 2014

Ed Breda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange periode via Sweet deal een hernieuwde kennismaking met de Stadstuin ondergaan. We zijn hier jaren achter elkaar vele malen geweest, maar hier is enige tijd geleden toch de klad in gekomen en we waren dan ook benieuwd hoe het verblijf ons nu na zo'n jaar of 5 zou bevallen. Om met de entourage en de bediening te beginnen: die is en blijft geweldig goed. Een informele, smaakvolle, inrichting en vooral een zeer prettige bediening, waarbij de eigenaren nog altijd vakkundig en uiterst gedreven de zaak bestieren. Het menu werd in een prettig tempo geserveerd en de wijnen incl. toelichting waren ronduit aangenaam. Het menu vonden we niet verkeerd, met name het hoofdgerecht, wildzwijn 'biefstukjes' viel in de smaak. Zowel het voor- als nagerecht bestond uit meerdere mousses en zalfjes, waarbij het voorgerecht op zich goed bereid was en het nagerecht wat aan de zoete en zelfs smaakloze kant. Maar het probleem is eigenlijk dat alle mousses en quenelles ons niet meer zo kunnen bekoren. Dat zegt natuurlijk wat over ons, maar ook over de trend die we in vele restaurants al jaren zien: er worden minder pure gerechten geserveerd, maar er wordt meer verpakt in zalfjes en druppels. En natuurlijk is zo'n voordelig menu wellicht niet de maatstaf, maar gecombineerd met het verder royaal geschonken wijnarrangement (en koffie met de onovertroffen Madeleines als afsluiting) was de rekening toch behoorlijk aan de maat. Kort en goed: we hadden een zeer gezellige avond in een prettige ambiance maar over het eten schrijven we uiteindelijk niet in superlatieven.

Gegeten op 29 november 2013

gool
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden hoge verwachtingen van het 4-gangen wildmenu. Dat bestond uit een mooie gevogeltemousse met garnituur als voorgerecht, een wildbouillon met bladerdeegdekje als tussengerecht, hertenbiefstuk en ragout van schouder met een prachtige jus van pure chocolade en armagnac als hoofdgerecht en een notenparfait met ananas als nagerecht. Alle gerechten mooi gepresenteerd, de bediening wat stijf en de bijpassende wijnen stevig aan de prijs. Al met al een mooie avond, maar met een wat te hoge rekening voor het gebodene.

Gegeten op 27 november 2013

JeePeeWee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een heerlijk" rising the stars" lunchmenu genoten met een groep van 7 man, zelf vond ik de kalfswangetjes het lekkerst! Aperitiefje en de koffie waren flink geprijsd, ben benieuwd of hier een ster rijst?

Gegeten op 6 november 2013

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de Sweetdeal kennis gemaakt met dit geweldige restaurant, de hele entourage top, gastvrij ontvangen, maar kan ook niet anders in Brabant, wij hebben genoten van ons 4 gangenmenu, voor ons werd er een cocktail zonder alcohol gemaakt, lekkerrrrrr, leuke combinaties en alles even smaakvol en mooi opgemaakt, 3 amuses vooraf waarvan de eend met chocolade eruit sprong, bij de friandises was de citroen/eucalyptus erg verrassend, complimenten aan de keukenbrigade wij hebben genoten, kleine kanttekening de gangen kwamen in een iets te rap tempo voorbij, maar na een dagje Delft vonden we het niet zo erg om vroeger thuis te zijn, BEDANKT

Gegeten op 17 augustus 2013

cyrilla
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via een aanbieding terechtgekomen in dit restaurant. Een surprisemenu dat ronduit geweldig was - in alle opzichten : de samenstelling, presentatie, begeleidende dranken. Zeer verfijnd! Daarnaast een hartelijke ontvangst en uitstekende bediening . Alle gerechtjes en wijnen werden toegelicht en zogevraagd nog nader omschreven. Ook de koffie en friandises toe verdienen een pluim. Kortom een restaurant waar je graag terugkomt. Niet goedkoop maar topkwaliteit!!

Gegeten op 9 april 2013

Maidenofmay
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op de bonnefooi binnengelopen om te lunchen. We werden zeer vriendelijk ontvangen. Er hing een eigenaardige lucht, soort schoonmaakmiddel-achtig iets. Trok gelukkig weg toen we zaten te eten. Voor de lunch een aantal aantrekkelijke opties, waaronder een tweegangen dagmenu, een driegangen keuzemenu en a la carte. Gekozen voor drie gangen met bijpassende wijn. Om te beginnen een bordje met drie amuses, prima. Daarna huisgerookte zalm in diverse bereidingen, lekker maar niet top. Vervolgens een perfect gegaarde skrei met heerlijk garnituur, heel erg lekker! Dessert vond ik een beetje een misser: cassismousse met melkchocola en advocaatsaus. Stuk voor stuk lekkere onderdelen, maar als combinatie niet zo'n succes helaas. De gerechten (forse porties) werden geserveerd met zeer royale glazen lekkere wijn. De bediening was super. We waren de enige gasten in de zaak op dat moment, maar we werden gelukkig niet overladen met 'smaakt het' en 'is alles naar wens'. We gaan zeker nog eens terug voor het diner!

Gegeten op 3 april 2013

Schrijf zelf een recensie over De Stadstuin in Breda

Schrijf hieronder je recensie over De Stadstuin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!