Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Stadstuin

1. Restaurant
  2. Frans

De Stadstuin

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 076 530 96 36

Jolanda-uit-Breda

al diverse keren bij De Stadstuin gegeten. Laatstelijk 2 keer in 1 maand, via aanbiedingen van verschillende aanbieders. Verwachtte dus ook 2 x iets anders te krijgen, maar helaas exact hetzelfde menu. Dit is jammer. Ober vertelde dat hij 900 vouchers had verkocht, en dat was te merken. Vlees was te zout. hebben we teruggestuurd, daarna was het iets beter. Wijnarrangement viel tegen.
Ik ben bang dat door deze verkoopactie van 900 vouchers, de kwaliteit en de sfeer achteruit gaat.

Gegeten op 25 juli 2014

Maurice_Tilburg

Weer eens terug in Breda (dit keer met vrienden) vanwege een prima sweetdeal aanbieding.
Adrie blijft een perfecte gastheer.
Prima, eerlijk eten, mooie bijpassende wijnen, een heerlijk (informele) sfeer en derhalve weer een topavond.
Blijft 1 van de betere plekken om in Breda te eten.
Aanrader! Ook geweldige prijs/kwaliteit verhouding!

Gegeten op 5 juli 2014

herald

Dit is voor mij het beste restaurant in Breda! Met 6 personen waanzinnig genoten (hier weten ze wat koken is) van een 4 gangen verrassingsmenu met van te voren een heerlijke amuse. De wijnen en koffie complet maakte de avond een feest. Adrie, wederom bedankt en tot een volgende keer.

Gegeten op 6 juni 2014

franklin3

Heerlijk asperge-menu op, speciaal op verzoek gemaakt met sprankelende bijpassende wijnen. Erg goede combinaties, in een gezellige ambiance. No-nonsense bediening door de gastheer, een man van de wereld. Kom al jaren bij Adrie Crezee en hij heeft me nooit teleurgesteld. Chapeau!

groet Franklin

Gegeten op 2 april 2014

GerPat

Jammer dat er geen mogelijkheden zijn om buiten te zitten, hoewel de naam van het restaurant anders doet vermoeden..... De aankleding is prima, maar niets bijzonders.
De producten die bij de bereiding van de producten worden gebruikt zijn absoluut vers. De amuses waren verrassend en lekker. Het (vervangend) dessert was ook heerlijk. Over de overige gangen zijn we wat minder enthousiast. De eend die als vervanger voor zalm werd geserveerd is een wat aparte keuze en leek niet optimaal bereid. Bij het hoofdgerecht bleek rood en rauw helaas weer het nieuwe rosé te zijn. Het stoofvlees daarentegen was erg mals. Groenten alleen via mini pureeachtige toefjes is wel wat weinig. Verder was het helemaal niet weinig. Integendeel, de combinatie van gerechten was nogal machtig, zeker voor een lunch. Bij mooi weer kiezen wij in ieder geval niet meer voor dit restaurant, maar geven we de voorkeur aan een terras.

Gegeten op 12 maart 2014

Proever81337

Met zijn vieren fantastisch gegeten.. 4 gangen verassingsmenu was uitdagend en smaakte naar meer. Originele amuses gecreëerd door top chef J. Peeters. Blij dat we voor dit (huiskamer) restaurant hebben gekozen..

Adrianus2

Het was alweer een tijdje geleden dat we bij Adri hadden gedineerd. Dus de sweetdealactie deed ons er weer heen spoeden met hoge verwachtingen. En.....die kwamen uit! De warme ontvangst en de prachtige ambiance deed ons weer helemaal thuis komen. Na drie erg leuke amuses en het eerste gerecht genoten we van een uitstekend klaargemaakte rogvleugel op een verrassend bedje van savoyekool. Daarna op laag vuur gegaarde parelhoenfilet met een mooi ingekookte jus. Adri zocht bij de verschillende gerechten erg mooie bijpassende wijnnen uit. Ook het nagerecht smaakte prima. We komen snel terug bij een van de mooiste restaurants van Breda!

Gegeten op 23 januari 2014

Ed Breda

Na een lange periode via Sweet deal een hernieuwde kennismaking met de Stadstuin ondergaan. We zijn hier jaren achter elkaar vele malen geweest, maar hier is enige tijd geleden toch de klad in gekomen en we waren dan ook benieuwd hoe het verblijf ons nu na zo'n jaar of 5 zou bevallen. Om met de entourage en de bediening te beginnen: die is en blijft geweldig goed. Een informele, smaakvolle, inrichting en vooral een zeer prettige bediening, waarbij de eigenaren nog altijd vakkundig en uiterst gedreven de zaak bestieren. Het menu werd in een prettig tempo geserveerd en de wijnen incl. toelichting waren ronduit aangenaam. Het menu vonden we niet verkeerd, met name het hoofdgerecht, wildzwijn 'biefstukjes' viel in de smaak. Zowel het voor- als nagerecht bestond uit meerdere mousses en zalfjes, waarbij het voorgerecht op zich goed bereid was en het nagerecht wat aan de zoete en zelfs smaakloze kant. Maar het probleem is eigenlijk dat alle mousses en quenelles ons niet meer zo kunnen bekoren. Dat zegt natuurlijk wat over ons, maar ook over de trend die we in vele restaurants al jaren zien: er worden minder pure gerechten geserveerd, maar er wordt meer verpakt in zalfjes en druppels. En natuurlijk is zo'n voordelig menu wellicht niet de maatstaf, maar gecombineerd met het verder royaal geschonken wijnarrangement (en koffie met de onovertroffen Madeleines als afsluiting) was de rekening toch behoorlijk aan de maat. Kort en goed: we hadden een zeer gezellige avond in een prettige ambiance maar over het eten schrijven we uiteindelijk niet in superlatieven.

Gegeten op 29 november 2013

gool

We hadden hoge verwachtingen van het 4-gangen wildmenu. Dat bestond uit een mooie gevogeltemousse met garnituur als voorgerecht, een wildbouillon met bladerdeegdekje als tussengerecht, hertenbiefstuk en ragout van schouder met een prachtige jus van pure chocolade en armagnac als hoofdgerecht en een notenparfait met ananas als nagerecht. Alle gerechten mooi gepresenteerd, de bediening wat stijf en de bijpassende wijnen stevig aan de prijs. Al met al een mooie avond, maar met een wat te hoge rekening voor het gebodene.

Gegeten op 27 november 2013

JeePeeWee

Een heerlijk" rising the stars" lunchmenu genoten met een groep van 7 man, zelf vond ik de kalfswangetjes het lekkerst! Aperitiefje en de koffie waren flink geprijsd, ben benieuwd of hier een ster rijst?

Gegeten op 6 november 2013

Schrijf zelf een recensie over De Stadstuin in Breda

Schrijf hieronder je recensie over De Stadstuin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.