Charelli

• 8.0 10 26

• 7.5

• 7.9

Charelli over zichzelf

Een trendy en sfeervol restaurant midden in het gezellige centrum van Breda.

Onlangs is het restaurant volledig gerestyled en op smaak gebracht.
Het authentieke pand en haar warme inrichting staan in combinatie met het heerlijke eten garant voor een gezellige avond uit. Onze kaart is zeer gevarieerd en biedt u het beste uit verschillende internationale keukens.

schouten67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie ruime zaak op een goede locatie. Ontvangst door de netjes geklede bediening
was prima. De huiswijn besteld en kregen daar ook een karaf water bij.
Voorgerechten, vissoep en makreel met pata negra waren goed op smaak en soep
goed op temperatuur.
Hoofdgerechten ook goed, zwaardvis en wilde zeebaars.
Alleen voor grote eters misschien wat karig.
Na nog een cafe Irlande en een cafe Charelli (prima) afgezakt naar de Mezz voor
een optreden van een tot nu toe onbekend bandje, de Inguana death cult.
Al met al een prima avond!!

Gegeten op 20 april 2014

Excelsior
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het 'nieuwe' Charelli is qua dinner skills een aangename verbetering. Ambiance gezellig en prestaties van de witte brigade beter geworden. Fijne uitgebreide kaart. Bediening en service immer goed hier. Lopen mensen rond die zowel spontaan, aardig en alert zijn, als kennis van zaken hebben, zoals de jongen met het rossige baardje met wie je prettig over de lekkere wijnen kunt praten. Kort en bondig; met 4 personen prima gegeten in een prettige omgeving.

Paar puntjes van aandacht om het wellicht nog leuker te maken. Ik blijf het zeggen, let op portionering. 'Te karig' is de trend in horecaland, maar een gevaarlijke trend..
De tent zit op zaterdag vrijwel altijd vol. Goed natuurlijk, maar let erop dat de wachttijden niet te lang worden.. Was nu (tussen voor en hoofd) eigenlijk wel wat aan de (te) lange kant.
Blijf op dit prijs/kwaliteitsniveau. Prima, maar hogere prijzen zou een disbalans opleveren.

Tot de volgende keer Charelli.

Gegeten op 15 maart 2014

kritische_proever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een restaurant waar ze het qua eten goed doen. Vooraf brood met boter en tapenade. Als voorgerecht had ik de sprotjes met inktvisjes en citroenmayonaise. Dit was erg lekker (grote portie ook). Hoofdgerecht tournedos met bearnaisesaus. Dit gerecht was goed verzorgd; tournedos was medium zoals ik had gevraagd, de bearnaise was duidelijk vers gemaakt met verse dragon, lekker romig en om het wat lichter te maken schuimig gemaakt. Je kreeg er een heel kannetje van, dat was een duidelijke plus. De frieten waren goed en smaakten vers (naar aardappel dus). Na de chocolade moelleux (cakeje met zachte kern). Deze was duidelijk ook vers gemaakt en erg lekker. Bij de thee krijg je wat zoetigheden, erg netjes verzorgd.
Er zijn twee minpuntjes: de prijs en de doorlooptijd. Wij moesten erg lang wachten, zowel op voor- als hoofdgerecht (je moet geen haast hebben). Zaak zat ook vol. De gerechten zijn duurder dan gemiddeld. Voor twee personen 3 gangen met karafje wijn waren wij over de 100 euro kwijt. Maar dit vonden wij het waard.

Gegeten op 21 februari 2014

lotte23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol, door collega mee naar binnen gelokt. Was goede keuze. Broodje beetje klein.( grapje) Toilet is netjes., uitsmijter, met carpaccio en rucola prima combinatie.
Charelli uit het Turfschip.

Gegeten op 29 januari 2014

Smaakvolbreda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lang over nagedacht om hier een keer te gaan eten. Vroeger was dit een rokerig cafe met veel lawaai waar je ook kon eten. Nu is het een mooi eetcafe. Het eten was boven verwachting goed. Charelli straalt uit dat ze blij zijn dat je komt eten. Het eten is dan ook goed verzorgt met alles er op en eraan. Dus ook volop aandacht voor de groenten (iets wat nog wel eens wordt vergeten). Ik kreeg een mooi stuk hertenbiefstuk met spruiten, stoofpeertje en rodekool. Alles bij elkaar een mooi bord eten. Jammer van de iets te zachte aardappelpuree, daar mag je wat mij betreft wel aardappel in herkennen.
Onze voorgerechten waren beide aan de dure kant maar wel erg lekker. Vijgen met geitenkaas en coquilles met zeekraal. Kan ik iedereen aanraden.
Nog een pluspuntje van Charelli is dat ze niet moeilijk doen met brood en water, dat krijg je gewoon en er is dus geen sprake van flauwe verkoop trucjes met flesjes spa blauw en zo.

Gegeten op 11 januari 2014

Smuller195
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was lang geleden dat we gegeten hadden bij Charelli. De zaak is inmiddels gemoderniseerd. We hadden afgesproken met familie en op tijd gereserveerd. We zaten wellicht daarom op een fijne rustige plek aan een ronde tafel, wat ik altijd prettig vind. De zaak zat verder overigens goed vol, een goed teken zou je zeggen. Ons oog viel op het keuzemenu bestaande uit: Pastasalade met geitenkaas, tuinboontjes, doperwten en verse munt afgemaakt met baconchips, daarna Frander kalfsribeye met een roquefortsaus en tot slot diverse hollandse kaassoorten. Het was allemaal erg lekker. De bediening was vlot en attent en het tempo was, ondanks de drukte in de zaak, goed. Een aanrader dus.

Gegeten op 18 oktober 2013

Gloria_Peters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange tijd niet meer bij Charelli te zijn geweest, zijn we er weer eens teruggegaan, maar eerlijk gezegd was het een teleurstelling. Positief is het decor, het is een mooie en ruime tent. Allereerst wilden ze ons een tafel achterin geven, in de loop naar de keuken, terwijl er ook nog betere tafels vrij waren. We zijn er sowieso niet van gecharmeerd de slechtste tafel te krijgen, terwijl er ook nog veel betere plaatsen vrij zijn. Gelukkig konden we een andere tafel krijgen. De kwaliteit van het eten was teleurstellend. Vooraf mosterdsoep en artisjok. De mosterdsoep was oké, maar zowel de kwaliteit als de bereiding van de artisjok waren teleurstellend. Als hoofdgerecht voor tonijn en salade geitenkaas gekozen. We hadden nadrukkelijk gezegd dat we de tonijn een beetje medium, maar tegen rauw aan wilden hebben. Deze was echter tegen doorbakken aan. De salade geitenkaas zag er rommelig uit op het bord en de smaak / dressing was eigenlijk geen voldoende waard. De bediening was aan het begin attent, maar aan het einde van de avond duurde het duurde lang voordat we de rekening konden vragen en om af te rekenen zijn we uiteindelijk maar naar de bar gelopen. Voor ons maakt Charelli de kwaliteit die ze uitsralen niet waar. Misschien komen we nog eens terug voor een drankje, maar zeker niet meer voor een diner.

Gegeten op 3 oktober 2013

francis9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was er koud. Bonnetje voorgerecht kwijt, meer dan een uur moeten wachten. Geen scampi"s bij victoriabaars, werden later op een schoteltje gebracht. Bij het afrekenen, tot 2x toe gevraagd lieten ze me gewoon staan. De jassen moesten we toen zelf zoeken, het was toen niet druk meer. Eten en decor goed.

Gegeten op 13 oktober 2013

KickinShrimps
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer driemaal genoten van een (zakelijke) lunch. Alle keren heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Bediening is vriendelijk. Toch voor service een lager cijfer (7) aangezien 2 van de 3 keer zowel mijn tafelgenoot als ikzelf het te lang vonden duren voordat de lunch gerechten op tafel stonden (circa 20 minuten) en in beide gevallen tafels die later hadden besteld eerder uitgeserveerd kregen. Desalniettemin: een aanrader!

Gegeten op 19 september 2013

awh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gevarieerde kaart, heerlijk gegeten op een gezellig (zonnig) terras met een vriendelijke bediening! Sfeervol en aan te bevelen!

Gegeten op 26 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Charelli in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Charelli. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!