Bali over zichzelf

'Indonesian restaurant Bali James wilt u, in een uiterst sfeervolle romantische en moderne setting, laten genieten van al het lekkers dat Indonesië te bieden heeft. Overheerlijke Daging Rendang, Satés, tot Ikan Bakar Jimbaran, wij serveren het allemaal.
Wij zijn bekend om onze uitgebreide, uitgebalanceerde en zeer smaakvolle Rijsttafels. Ervaar bij ons een overheerlijk en gezellig diner!'

hansvana
  • Recensies in de laatste twee jaar

de sfeer en décor in deze bredase klassieker is nog altijd prima. een tijdje geleden vonden we de keuken wat minder, maar die heeft zich bij ons gerevancheerd. nieuwe kleding, wat andere stijl, het klassieke is behouden maar je voelt dat er overdracht heeft plaatsgevonden. dat bleek volgens de bediening van vader op zoon te zijn. rijststafel was zoals vanouds, bijzonder goede smaken, goede porties, smakelijk smakelijk smakelijk. dat plus de sfeer maakt bali al 30 jaar een klassierker (of langer, maar daarvoor waren wij er nog niet). een must voor iedereen die van rijsttafel houdt

Gegeten op 25 maart 2014

lieshpv
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met 4 personen een grote rijsttafel genomen. We constateerden dat er minder saté werd uitgeserveerd dan in het verleden. Er werd onvriendelijk gereageerd toen we dit aangaven en uiteindelijk werden een aantal stokjes extra uitgeserveerd (doch minder dan voorheen). De rijsttafel zelf bevatte ook meerdere dubbele gerechten waardoor we volgens ons een aantal vleesgerechten niet hebben ontvangen. Je kan je beter 2 grote rijsttafels bestellen en wat losse gerechten dan 4 grote rijsttafels. Ook ging het geheel erg snel. Wij zullen er niet snel meer terug gaan

Gegeten op 8 maart 2014

Alberto03
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onverwacht bij bij Bali langs gegaan, ook om te kijken naar de prijs/kwaliteitsverhouding. De hoeveelheden zijn toereikend, de prijs zeer acceptabel. Service en gastvrijheid wat afstandelijk. Jammer, dat veel gerechten baden in de saus, waardoor de originele smaken niet naar voren komen. Waarschijnlijk hoort dit bij dit type keuken

Gegeten op 31 januari 2014

Schatjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een heerlijke rijsttafel genomen, waarbij we ook nog extra Sate konden bestellen. De rijsttafel werd, ondanks de vele kleine gerechten, toch snel uitgeserveerd door het wisselend vriendelijke/norse personeel. De sfeer en het decor zijn prima, maar niet bijzonder.

Gegeten op 5 januari 2014

jlm158
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is de titel SIR (Selected Indonesian Restaurants) niet waard. Het eten is aardig (maar houdt niet over), het interieur is niet bijzonder, maar het is vooral de bediening en gastvrijheid die te wensen over laat. Deze is bijna 'robot-achtig'. Ik ben er niet uit of het moeheid, totale desinteresse of arrogantie is, maar het was in ieder geval ver beneden peil. De oudere man in de bediening (ik weet niet of hij de eigenaar is) heeft er duidelijk geen zin meer in en dit straalt af op de rest van het personeel. Na de obligate vragen wat je wilt drinken en eten, wordt de rijsttafel op tafel gezet zonder enige uitleg. Vervolgens zie je de bediening niet meer terug (niet om te vragen of het smaakt of om een nieuwe bestelling voor een drankje op te nemen).
Ik woon in de regio Den Haag en eet regelmatig bij Indonesische restaurants, maar niet eerder heb ik zo'n onvriendelijk en ongeïnteresseerde bediening moeten verduren. Ik lees in eerdere recensies (al van maanden terug) dat meer gasten deze ervaring hebben. Het is bedroevend dat dit restaurant duidelijk nog niets gedaan heeft met deze informatie. Ik kom hier zeker niet meer terug.

Gegeten op 5 januari 2014

MdeHn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het gaat. Eten moet je van houden, maar is voor de rest goed. Concept is zoals verwacht. Nabestellen van lekkere dingen wordt als vreemd ervaren, maar ze doen het wel. Verzorging is verder prima, een enkele leuke ober die uitlegt wat voor gerecht het is, super. Verwacht geen ster niveau en dan kun je een prima en gezellige avond hier hebben. Geen kindvriendelijk restaurant overigens.

Gegeten op 15 november 2013

lieshpv
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben 2 grote en 1 kleine rijst tafel besteld. Daarnaast meerdere losse gerechten voor 4 personen. De 1 kleine rijsttafel is nooit uitgererveerd. We hebben het personeel daarop aangesproken en kregen als reactive dat we in het vervolg maar in een ander restaurant moeten gaan eten. De kwaliteit eten is goed maar we hadden te weinig eten voor 4 personen. Achteraf gingen we met een ontevreden gevoel de deur uit. Voor ons geen Bali meer terwijl we in het verleden regelmatig bij Bali kwamen

Gegeten op 2 november 2013

dikkeijzer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een aantal jaren weer eens hier gaan eten. Dat viel dus tegen )-:. Bediening is langzaam en er worden bestellingen vergeten. Na het neerzetten van het eten, want met 3 man gebeurd zie je niet vaak meer iemand een nog wat te drinken te bestellen.
Het eten smaakt wel lekker maar de pindasaus bij de kroepoek en ook een aantal vleesgerechten waren koud. Een aantal vleesgerechten was taai en zaten harde stukjes in. En in de ijs-bolletjes van het toetje daar zaten ijskristallen is.
Erg Jammer, niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 22 oktober 2013

Moerdijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bali is eigenlijk al jaren hetzelfde. Geen inovatie, maar het is altijd goed en gezellig. Kozen voor de grote rijsttafel van € 28.50. Niets op aan te merken, keuze uit 4 soorten sate en 3 soorten rijst. De nieuwe tafels met ingebouwde rechauds zijn zeer praktisch. Bediening vergeet wel eens wat, maar ook hier altijd dezelfde polonaise. Al met al wederom een gezellige avond. Opmerking, bij reservering 4 dagen vooraf gevraagd om een tafel bij het raam, was okay. Bij binnenkomst alle tafels aan de raamkant bezet. Opmerking over gemaakt, sorry mijnheer. Dat is dus slordig. Het is een geoliede machine, moet men van houden.

Gegeten op 12 augustus 2013

wout_h
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas geen bijzondere ervaring.

Het interieur is gewoon OK, maar springt niet bepaald in het oog, noch is het onderscheidend. Het is wel netjes binnen en vrij ruim opgezet.

Het eten ontstijgt met moeite het niveau van het gemiddelde Chinees-Indische restaurant. Wij hebben zelf één van de rijsttafels gekozen. Het waren met name veel gerechtjes van een zeer gemiddelde kwaliteit (zowel de smaak als de ingrediënten). Daarnaast waren de gerechten wat mij betreft 13 in een dozijn - zoals je ze overal ziet dus. Misschien zijn de à la carte gerechten meer onderscheidend.

De bediening is ook al zeer gemiddeld. Men doet wat er gedaan moet worden, maar niet meer dan dat. Er is wel voldoende personeel, maar het lijkt dat menig persoon in de bediening behoorlijk introvert is. Dat gecombineerd met het leeftijdsverschil in de bediening van pakweg 60 jaar tussen jong en oud, maakt dat het een beetje een rare ervaring wordt.

Voor ons is dit waarschijnlijk een éénmalige ervaring geweest. Het was allemaal te gemiddeld. Er zijn genoeg restaurants te vinden met Oosterse inslag die vele malen beter zijn. Helaas is die keuze in Breda echter wel beperkt. Mijn tip voor Bali: neem afscheid van die rijsttafels en standaard gerechten en ga voor à la carte en niet te veel, maar wel simpele en onderscheidende (onbekende!) Indonesische gerechten.

Gegeten op 26 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Bali in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Bali. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!