Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Villa Nova in Breda - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 520 00 11

Villa Nova doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Eigentijds genieten

Van buiten klassiek van binnen heerlijk eigentijds. Geniet van alles wat lekker is: een heerlijk stoofpotje, het perfect gebakken visje en zalige zoetigheden. De menukaart is enorm divers! De vriendelijke en spontane bediening laat je helemaal thuis voelen waarbij er altijd ruimte is voor een praatje.

Thijsvenneman

Afgelopen zaterdag met de IENS Dinerdagen hier gegeteen. Het driegangemenu was heerlijk, met veel zorg bereid, en de service was top! Bovendien waren de wijnen verukkelijk, zowel de cava als de sauvignon blanc en de chardonnay. Wij gaan hier zeker vaker naartoe!

Gegeten op 27 september 2014

marlene4

Via online reservering

Op 5 september jl hebben wij met z'n 8-en bij Villa Nova gegeten vanwege het afstuderen van mijn zoon :-) We werden allervriendelijkst ontvangen. We werden voortreffelijk bedien. Het eten was voortreffelijk. Voor elk wat wils: ons gezelschap was van gemengde leeftijd en iedereen kon iets op de menukaart kiezen. Helemaal tevreden zijn wij na afloop huiswaarts gekeerd.

Gegeten op 5 september 2014

elies-breda

Via online reservering

We hadden de geitenkaassalade en de clubsandwich tijdens de lunch. Buiten op het terras met een lekker glas sauvignon blanc. Meteen ook een karaf kraanwater gekregen. De salade was heerlijk vers en lekker op smaak gebracht met de dressing en de geitenkaas was prima. Toch een beetje saai, met maar hier en daar een stukje walnoot en een beetje komkommer. De sandwich was erg uitgebreid en mooi gepresenteerd. Bediening prima, aardig en attent.

Gegeten op 15 augustus 2014

RoosRitzen

Via online reservering

Leuke, overzichtelijke kaart met veel variatie. Heerlijke vis- en vleesgerechten. Vlotte, informele bediening.
Fantastische avond gehad!

Gegeten op 12 augustus 2014

petergourmet

Vooral de sympathieke bediening valt in de smaak, spontaan en gastvrij. Ambiance niet bijzonder, niet het mooiste stuk van Breda ook (zaten op terras). Kreeftesoep aan de zoute kant, de huiswijn prima, hoofdgerechten zijn behoorlijk, nagerecht goed. prijzen niet flauw.

Gegeten op 11 juli 2014

SimonGoedvree

Gisterenavond bij Villa Nova gegeten, samen met mijn tafelgenoot voor het 3 gangen keuzemenu gekozen. Wij kozen voor de carpaccio, bavette en kaas/crème brulee. De carpaccio was lekker, genoeg kleine extra smaak makers die er bij geserveerd werden. Misschien een tikje te zoet naar mijn smaak. De bavette was lekker mals. Alleen de licht overheersende saus van paddestoelen deed de smaak van het vlees te weinig eer aan. Kaas en de crème brulee waren lekker en waren mooi opgemaakt (de carpaccio en bavette ook overigens) wij hebben ook genoten van de huiswijn die ons zeer goed mocht smaken. De inrichting is kleurrijk en uitgesproken. De service was goed, aardig en attent. Al met al hebben we lekker gegeten en genoten! Als laatste tip aan villa nova, de geplastificeerde menukaart vind ik persoonlijk een min puntje, maar verder zeker goed bezig. Gr s

Gegeten op 26 juni 2014

iensproevern

Geen speciale kaart voor dit evenement maar gewoon het gebruikelijke menu maar dan dus met 7,50 euro korting (25 euro ipv 32,50 euro)... maar het menu was helemaal prima; juist goed omdat het gebruikelijk is.
We vonden het eten super en de bediening echt geweldig vriendelijk.
We komen zeker terug.

Gegeten op 17 mei 2014

ToMS

Leuk gegeten bij Villa Nova. Het keuzemenu was prima is voor elk wat wils. Ons voorgerecht waren de visgerechtjes (vissoep, garnalen, zalm en paling) welke erg lekker waren. Hoofdgerecht was de bavette welke erg mals was was. Hoewel goed geen echte uitblinkers. De service was erg goed. De aankleding van de ruimte is vrij eenvoudig.

Gegeten op 16 mei 2014

Appieee

Onlangs voor de derde keer hier gegeten, voor de tweede maal met vrouw en kinderen, omdat de jongens (8 en 11 jaar) nog een keer terug wilden, " het is hier leuk". Zelf nam ik opnieuw het driegangenmenu, met een trio van vis vooraf en de victoriabaars als hoofdgerecht. Het geheel begeleid door een glas witte huiswijn (de chardonay) die prima de gerechten ondersteunde. De trio van vis is smakelijk, maar ik was vooral erg onder de indruk van het hoofdgerecht. De baars heeft een goede bite, is erg smakelijk en wordt heel goed ondersteund door de fijne aardappelpuree. Een erg smaakvolle combinatie met de wijn. Erbij een frisse salade met verschillende bladsoorten, een olijfje en n gedroogd tomaatje. Als nagerecht nam ik opnieuw het kaasplankje. Vier goed gekozen -verschillende-kaasjes met een klein warm broodje rbij. Een portje maakt het dan helemaal af. De kinderen namen deze keer fish&chips, dat was lekker, maar de jongste gaat de volgende keer weer voor de hamburg XL. Bediening is prima, attent en goed opgeleid.
Een kleine opmerking over de menukaart: de menukaart hier op iens.nl is wat kleiner / beperkter dan de kaart die wij gister voorgelegd kregen. Mijn vrouw heeft bijvoorbeeld vgetarisch gegeten in het driegangenmenu, dat gerecht zag ik op de menukaart online niet meer terug. Ook vermeld de menukaart een shooter van vis bij de hoofdgrechten, ik heb gister toch echt een trio van vis gegeten.

Gegeten op 9 mei 2014

Perzik45

Omdat het de vorige keer goed bevallen was, zijn we weer gaan eten bij Villa Nova. We troffen het, er was net een nieuwe kaart.
Maar wat ons het allermeeste verraste was dat de eigenaresse ons nog herkende (2 maanden geleden). Dit toont toch echt wel interesse en dat maakt de ervaring nog net even wat beter.

Het trio van visgerechtjes en de carpaccio als voorgerecht, net zoals de vorige keer, en er was duidelijk te merken dat er aandacht aan het eten besteed was. Het smaakte voortreffelijk, dit keer een andere dressing bij de carpaccio en dat is een leuk detail, dat een vast onderdeel van de menukaart toch op deze manier anders vormgegeven wordt.

De bavette steaks als hoofdgerecht, vlees was weer heerlijk mals, het smelt echt op de tong. Een ander (zelfgemaakt!) sausje erbij is nog steeds geen probleem hier.

Het bastogne-ijs stond niet meer op de kaart. We wilden alleen informeren of het wel weer een keer terug zou komen en toen werd er gelijk voor ons nagevraagd of er toevallig nog wat was en was het geen probleem om dat als nagerecht te krijgen. Chapeau!

De bediening is goed. Ze komen niet vaak aan je tafel, maar zijn erg gastvrij en aardig en ze stralen uit dat ze het naar hun zin hebben en graag hier werken. Dat geeft een goede sfeer.
Ander pluspuntje: er zijn niet heel veel tafeltjes, maar het is relatief ruim zodat je geen last hebt van andere tafels.

Gegeten op 26 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Villa Nova in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Villa Nova. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.