• foto's van Villa Nova in Breda - 1

• 8.7 10 22

• 8.4

• 7.7

Eigentijds genieten

Van buiten klassiek van binnen heerlijk eigentijds. Geniet van alles wat lekker is: een heerlijk stoofpotje, het perfect gebakken visje en zalige zoetigheden. De menukaart is enorm divers! De vriendelijke en spontane bediening laat je helemaal thuis voelen waarbij er altijd ruimte is voor een praatje.

Karelverlinden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend gegeten. Prijs/kwaliteit verhouding is prima.
Persoonlijke en vriendelijke bediening door de eigenaar die veel informatie geeft bij de gerechten en wijnen. Heerlijke loempia van kreeft trouwens!! ik kom hier zeker nog terug en kan iedereen dit restaurant aanbevelen.

Gegeten op 8 februari 2014

lilian22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met twee collega's. Zelc de vegetarische lasagna, de collega's een verecht met bijzonder mals rundvlees. Het was alle drie heerlijk, goed klaargemaakt en qua smaak verrassender dan gedacht. In combinatie met de prettige prijs dus zeker een aanrader. Bestellen van het dessert duurde wat lang maar wel zeer vriendelijk en opgewekt personeel.

Gegeten op 6 maart 2014

Perzik45
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben het driegangenmenu genomen.
Carpaccio en drie gerechtjes van vis, carpaccio zelf (het vlees) was okay, maar de dressing en opmaak waren super. De vis was erg lekker, mooie portiegrootte en lekker van smaak.

Als hoofdgerecht beiden de bavette steak. Een ander sausje was geen probleem en het was zowel te zien als te proeven dat de sausjes zelfgemaakt waren. Complimenten voor de chef! Verrukkelijk mals, goede portiegrootte en knapperige groenten erbij.

Als nagerecht alleen het bastognekoekijs gevraagd (zonder de creme brulee) en ook dit was heerlijk.

Bediening was ook goed, vriendelijk en behulpzaam. Enige minpuntje is dat ze niet zoveel menukaarten hebben dus dat we daar eventjes op moesten wachten.
Wij komen graag nog een keer terug!

Gegeten op 21 februari 2014

Mevicky
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant op een fijne ligging maar toch eens wat anders dan de Grote Markt. Ook een lekker terras waar 's avonds vol de zon schijnt in de zomer. Een echte aanrader voor vleeseters is de Bavette. Ook de zelf gemaakte frieten en saus erbij waren super.

Gegeten op 25 juli 2013

sakko
  • Recensies in de laatste twee jaar

We konden op een vrijdagavond zonder te reserveren met 4 volwassenen terecht bij Villa Nova en er bleek zelfs plek genoeg. Merkwaardig dat het niet drukker is, want er wordt voor een prima prijs-kwaliteit verhouding heerlijk eten geserveerd. We hebben als gezelschap zowel van het menu genoten als gekozen van de kaart. Ondergetekende nam in het menu de loempia van kreeft/scampi/garnaal met een shooter van kreeftensoep en veel besproken Bavette. Beide inderdaad uitstekend! Er werd door de anderen ook genoten van bijvoorbeeld de kreeftensoep als voorgerecht, maar ook de burger en het kippetje als hoofdgerecht. De frites van eigen keuken zijn ook het vermelden waard, ze waren zo lekker dat daar de porties iets groter van hadden mogen zijn. Kortom: voor ons voor herhaling vatbaar en een aanrader voor anderen.

Gegeten op 9 augustus 2013

dplvk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hebben hier gegeten met de verjaardag van mijn moeder. Eerst een borrel op het gezellige terras, daarna naar binnen voor het diner.

Als voorgerecht de heerlijke loempia van kreeft op, daarbij een heerlijk kreeften soepje. Als hoofdgerecht de bavette, zoals mensen hier eerder al schreven; heerlijk! Zacht en mals vlees met een lekkere saus. Helaas was de welbekende brownie niet aanwezig als desert. Gelukkig kwam de creme brulee met zijn smaak aardig in de buurt!

Ik mistte de bekende brownie bij het desert, daar kon de creme brulee dit keer helaas niet aan tippen.

Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, extra eendenlever op de carpaccio, het voorgerecht van mijn broer, was voor hen dan ook geen probleem.

Gegeten op 26 juli 2013

David-Sandra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten! In andere recensies al gelezen over de bavette, die was inderdaad super!! Personeel ontzettend vriendelijk en attent.
Niet erg groot, was voor ons ook net te koud om buiten te eten, maar dat is met wat beter weer ook goed te doen.
Na het eten zit je in 2 minuten op een gezellig terrasje midden in het centrum, dus ook de locatie is prima.
Enige minpuntje, de 2 persoonstafeltjes staan niet op de aller gezelligste plekjes.
Als we weer eens in de buurt zijn, komen we zeker terug!

Gegeten op 29 juni 2013

jolanda25
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben een menu gegeten voorgerecht was heerlijk .
En het hoofdgerecht - een Bavette - zo heerlijk !
En het restaurant is ook niet zo groot dus een gezellige sfeer .
De bediening was correct en vriendelijk !
Wij gaan zeker terug komen .

Gegeten op 21 juni 2013

EsmeeTrouw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van het heerlijke Sundays menu. Vooraf de carpaccio genomen, daarna de bavette met drie sauzen. Maar je hebt ook de keuze om een halve of hele kreeft te nemen. Daarbij kreeg ik huisgemaakte patatten en salade. Al het vlees was van super goede kwaliteit, en smaakte heerlijk! Jammer dat de salade uit een hoop bladeren sla bestond, wat ik persoonlijk niet heel lekker vind.

De gastheer in het restaurant weer zeer aardig en behulpzaam. Hij runde de hele avond alles alleen, en we hebben daar geen enkel nadeel van ondervonden!
Ik kom zeker nog een keer genieten van het Sundays menu!

Gegeten op 18 mei 2013

Gurt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was stil in Villa Nova, toen wij aanschoven voor de lunch. We werden gastvrij ontvangen en we kregen netjes de tijd om de lunchkaart in te zien. Na onze bestelling kregen we versgesneden brood met boter tegelijk met onze drankjes. Bediening was rustig en erg vriendelijk. Ook zeer attent: er viel een vork en direct werd er een nieuwe gebracht, zonder dat we ook maar hoefden te kijken. Dat geeft een prettig gevoel!
De lunchgerechten waren netjes opgemaakt en voldeden prima aan de verwachting. Villa Nova zou nog kunnen optimaliseren door als lunch ook alle voorgerechten aan te bieden.
Maar ook zonder dat blijft deze zaak een aanrader!

Gegeten op 30 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Villa Nova in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Villa Nova. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!