Singaradja

Singaradja

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 076 514 79 00

GdR

We werden gastvrij ontvangen. Het restaurant was daarbij slecht verlicht en gaf daardoor een minder plezierige indruk. We werden gastvrij geholpen gedurende de maaltijd. We kregen een aperitiefje vooraf. De maaltijd die we hadden gekozen was een voor gerecht bestaande uit uit garnalen-sate stokjes en een loempia het hoofdgerecht was een rijst tafel bestaande uit een groot aantal gerechten die in kleine schaaltjes werden geserveerd. De gerechten die warm waren werden op warm houdt platen geplaatst. Alles werd bij het opdienen door de serveerster op correcte wijze uitgelegd. De maaltijd was dan ook heerlijk!!!
Het indonesisch restaurant is dan ook een echte aanrader daar naast het lekkere eten de prijskwaliteit voor dit eten goed is.
Jammer van de donkere uitstraling in de zaak zelf.

Gegeten op 22 februari 2015

pspoor

Het eten kon er net mee door. De moeder van mijn Indische zwager kookt beter. Een matig half glaasje witte wijn voor € 4,00 vind ik dik betaald, om nog maar te zwijgen over de € 4,00 voor een Jupiler Malt van 25 cl. ( op de rekening stond overigens Dommelsch Malt). Na onze vraag om de desertkaart kregen we te horen dat er alleen maar cheesecake was. Even later kwam er een andere serveerster vragen of we nog een nagerecht wensten. Bij haar was het ineens mogelijk om ook spekkoek met ijs te bestellen. We hebben het maar bij de, bij de rijsttafel inbegrepen, koffie gehouden. Al met al: zeer amateuristische bediening in een ruimte waarin je nauwelijks kunt zien wat je eet. Door de nauwelijks licht gevende lampen kun je ook je overbuurman/vrouw niet zien.
Niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 27 november 2014

JoyvdB

Teleurstellend. Ik kom uit een Indonesische familie, en weet dus erg goed hoe een echte Indonesische rijsttafel eruit ziet. Na een uur te hebben gewacht op ons eten zagen we tot onze verbazing geen rijsttafel voor zes personen, die we overigens wel hebben besteld. 1 schaaltje bami, nasi en nasi koening en een aantal bijgerechten. We hadden beter voor 18 personen kunnen bestellen, dan was het misschien genoeg geweest. Het eten was flauw en te pittig. Na een teleurstellende rijsttafel kregen we kopi (koffie) met spekkoek, zeg maar spekkoekje. Een uitermate klein stukje met vieze kopi. De bediening was langzaam, het decor was te donker. Eigenlijk een aaneensluiting van teleurstellingen. Dit was dus een keer en nooit meer.

Gegeten op 9 november 2014

paulvanderburg

Ik kom al meer dan 15 jaar bij S. Zelfs in hun vorige vestiging, toen ze nog blij met je waren en hun best deden. Gisteren daar weer gegeten. Dramatisch slecht. Een gewone Rames Singaradja heeft 2 soorten vlees waarvan er een zo taai was dat we hem allemaal opzij hebben moeten schuiven. Gevraagd dit aan de keuken door te geven. Geen reactie. Niet verwonderlijk want de eigenaresse is super arrogant. Vooral zo doorgaan. Ik had gasten uitgenodigd, maar dan schaam je je. Kom er nooit meer.

Gegeten op 13 september 2014

ingetelkamp

Met vrienden hebben wij hier een avond doorgebracht. Naar onze mening is het leuk ingericht maar het is veel te donker in het restaurant. Buiten leuk terras aan achterkant. Ondanks het feit dat ik ruim van tevoren had gereserveerd en wij op het afgesproken tijdstip binnenkwamen, moesten we wachten op onze tafel. We kregen de indruk dat we blij mochten zijn dat we een tafel tot onze beschikking hadden. Helaas een tafel met twee banken die niet echt gerieflijk waren. Op mijn opmerking of er geen andere tafel was, kreeg ik een kort antwoord dat het druk was. We hebben zeker 20 minuten moeten wachten voordat we een drankje konden bestellen. We hadden de tafel gereserveerd om 20.00u en om 21.15 was onze bestelling nog niet doorgekomen, op een amuse na. Toen mijn man hier een opmerking over maakte, kregen we wederom te horen dat het druk was. Eten was erg lekker en ruim voldoende. Prijs-kwaliteit verhouding goed. Heel jammer van de bediening!

Gegeten op 22 augustus 2014

Kolen

Het eten is goed, maar de bediening is zeer matig, tot (eigenaresse) zelfs zeer arrogant. Je voelt je geen betalende gast!
Voor ons de laatste keer.
Piet

Gegeten op 1 maart 2014

Epicurist1007

Eten is prima maar maak niet de fout een rijsttafel voor een groep te bestellen want dan word je gewoon genept. Schaaltjes vlees en nasi zijn goed voor een holle kies met als gevolg dat je wel bij moet bestellen. Was al de zoveelste keer dat ik dit meemaakte. Raar want eenpersoonsgerechten zijn wel voldoende en de helft goedkoper!
Twee flessen water (op de rekening staat "div. koffie/fris"!) a 7 euro per fles vind ook redelijk aan de prijs.

Gegeten op 12 november 2013

kalkroel

Hier op vrijdagavond 31 mei 2013 om 19.30 gegeten. Ginnekenweg drukke straat. Veel cafeetjes en restaurants. Van een café aan de overzijde (vrijdagmiddagborrel?) kwamen af en toe wat mensen om te eten bij Singaradja, maar daar was geen plaats meer. Tent zat helemaal vol. Ook toen wij kwamen (wel gereserveerd) was er nog geen plaats maar dat werd netjes opgelost door ons tijdelijk een plaatsje aan de bar te geven. Al snel konden we naar onze tafel. Beetje donker restaurant, maar ik mag dat wel voor een indonesisch restaurant. Geen traditionele tent voor wat betreft de aankleding. Ik vind het leuk. We kozen voor de uitgebreide rijsttafel. Die kwam al vlot. We eten vaker indisch zodat de meeste gerechten ons wel bekend zijn. De jongedame vroeg ons of ze moest vertellen wat er allemaal in de bakjes zat en dat wilden we toch wel. Ze benoemde keurig alles in de bakjes. Goed! Eten smaakte ons prima. Droge witte wijn erbij, goed. Ook lekker nagerecht, ijs. Thee en koffie, met likeurtje toe. Het is ons goed bevallen. Klein minpuntje; al die kleine bakjes passen eigenlijk net niet op de rechauds. Dat kan wat beter. Verder niets dan lof. Wij gaan nog wel eens terug. Prijs weet ik niet, want werd mee uit genomen!

Gegeten op 31 mei 2013

Flodje

Wederom erg slecht, personeel weet niet wat er op de kaart staat laat staan wat er in het gerecht zit. Je moet steeds vragen om iets wat men vergeet. Personeel loopt steeds als een kip zonder kop rond ( en met lege handen) Voor het oudere personeel ( familie) hoeft het ook allemaal niet zo nodig, een groet vooraf en een bedankje achteraf kan er niet eens af.
En dan het eten: kaart is nog altijd het zelfde, de nasi nog steeds muf, veel te kleine porties en de smaak weinig Indonesisch.
We waren uitgenodigd door vrienden, maar zelfs die uitnodiging om te gaan eten bij Singaradja laat ik voortaan graag voorbij gaan

Gegeten op 26 april 2013

jonghi125

Vanavond hier gegeten met franse gasten: uitstekend in alle opzichten ! Vlotte en vriendelijke bediening (professioneel: de bedienjuffrouw nam de bestelling zonder iets te noteren op), snel en goed geserveerd (goed hete borden), en van uitstekende kwaliteit. We hebben er alweer zo'n 2 jaar geleden gegeten, ook met franse gasten, en het was ook nu weer prima. Ga zo door, Singaradja blijft dus een aanrader in Breda voor wie goed indisch wil eten - en voor een alleszins redelijke prijs !

Gegeten op 9 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Singaradja in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Singaradja. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.