a TripAdvisor company

1. 7,7 10 1 13

2. 7,8

3. 7,7

ebeltsje

Al 9 jaar ons 'stam'restaurant. Door omstandigheden een jaar niet geweest, dus het werd hoog tijd om weer eens lekker, fijn en gezellig te gaan eten. Het voelde niet meer als de warme deken die we gewend zijn. Allemaal ander personeel (groot verloop in de horeca dus snap ik ook), die regelmatig als groepje bij elkaar aan de bar hingen. We hadden gekozen voor het 4 gangen suprise menu. Om 19.00 uur werd het voorgerecht afgeruimd en binnen 10 minuten stond het tussengerecht op tafel. Aangezien wij gewend zijn om een avondvullend menu te hebben, verbaasde de snelheid ons nogal. Hebben dit ook aangegeven en daarna werd netjes gevraagd wanneer het hoofdgerecht doorgevraagd kon worden. Bij start van het voorgerecht gevraagd om een BOB-arrangement maar bij het tussengerecht geen wijn gekregen (stonden wel alleen losse glazen op de rekening). Bij het afruimen van het voorgerecht werd ook het brood meegenomen zonder te vragen of we dit nog wilde eten, terwijl dit daarna bij onze buren wel werd gevraagd. Ook het volume van de andere gasten in de zaak (waar het personeel natuurlijk niets aan kan doen) maakte onze avond er niet prettiger op. Het eten was overigens wel prima van smaak!
Al met al geen avond zoals wij ze al jaren gewend zijn in dit restaurant. Heeft er wellicht mee te maken dat de eigenaar in zijn nieuwe zaak aan de overkant stond? Wij konden het verschil in ieder geval goed merken. Jammer... Dit maakt dat wij niet meer snel zullen kiezen voor Don Qui-John, terwijl we hier zelfs ons trouwfeest hebben gevierd.

Gegeten op 11 december 2015

Joannetje

Samen met een groepje hier wezen lunchen. Ik koos voor een meergranenbroodje zalm. Mijn broodje was droog, ook bij mijn tafelgenoten was dat het geval. Het beleg was niet van goede kwaliteit en o.a. de pittige kip was nauwelijks gekruid en miste smaak.
Personeel is vriendelijk. Vroeg meerdere keren of ze nog iets voor ons konden doen. Lette goed op. Wel ging het wat klungelig: de helft laten staan, wat onzeker het eten aangeven en een paar keer waren we bang dat de borden/het drinken zou gaan vallen.

Gegeten op 25 juli 2015

Roossanne

Bediening was erg vriendelijk en lette goed op wat we nodig hadden.
Eten was heerlijk! (risotto als hoofdgerecht).
Het verbaasde me wel dat de vegetarische kaart een (fysiek) andere kaart was, waar je om kon vragen. (Ivm met zwangerschap brachten ze 'm nu direct mee, dat was slim bedacht en attent) Maar waarom zou je de groente gerechten ontmoedigen? Je kunt je juist onderscheiden als restaurant met een goede gemengde (flexitarische) kaart!

Gegeten op 8 juli 2015

tippo

Gisteren hebben we met een grote groep bij Don Qui-Jon gegeten. Wat mij als eerste opviel was de warmte in het restaurant. Men had alle ramen geopend maar dat scheelde nauwelijks. De temperatuur was niet heel aangenaam.
We begonnen met een voorgerecht; mijn tafelgenoot nam een salade met gerookte zalm. Deze was lekker en de portie was oké, maar er zaten wel enkele stukken zalm tussen die bruin waren geworden aan de randen. Dat verwacht je hier niet, jammer. Mijn salade met eendenborst vond ik erg lekker. De combinatie met vijgen en balsamico sprak mij wel aan. Dit was een flinke portie. Als hoofdgerecht hadden wij beiden een vis-trio in witte wijnsaus. De vis was lekker en goed gegaard, maar de stukjes waren wel erg klein. Eigenlijk niet in verhouding met het voorgerecht. Het bedje waarop de vis lag, met daarin een lichte dunne pasta, smaakte erg lekker. De witte wijnsaus vond ik oké. Er werd bij het hoofdgerecht een salade en een schaaltje frietjes gereserveerd. De salade was prima in orde met een lekkere dressing. De frietjes daarentegen waren mijns inziens rechtstreeks afkomstig uit de diepvries en smaakten nergens naar. Huisgemaakte frites was hier een stuk lekkerder geweest.
Het dessert, een crème brûlée en aangeklede koffie waren prima.
Lekker gegeten, maar niet alles was even goed. Wellicht had het te maken met de grootte van de groep. De bediening was overigens snel, vriendelijk en accuraat.

Gegeten op 25 juni 2015

Nick1979

Voor onze bruiloft hadden we onze gasten verrast met een High Tea bij Don Qui-John. Zoals al vaker gelezen was ook bij ons de ontvangst zeer hartelijk. Gezien het resterend programma van de dag hadden we gevraagd iets minder nadruk op de zoete en meer nadruk op de hartige gang. Van begin tot eind zijn al onze wensen ingevuld. We hebben genoten van alle vier de heerlijke gangen. Alles met aandacht bereid en voortreffelijke bediening.

Gegeten op 12 juni 2015

merma84

Zondagavond neergestreken bij Don Qui-John. Gereserveerd want kennelijk zit de zaak vaak vol (goed teken dus!. Bij binnenkomst werden wij bij binnenkomst vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid, wat meteen opvalt is de warme en gezellig uitstraling van het restaurant EN het pittoreske Marktje. Het gezelschap van 7 bestond uit 4 vegetariers, deze konden kiezen uit het vegetarische menu wat wij zeeeer op prijs stellen. Voorgerechten waren o.a. carpaccio van rode biet (mocht meer op smaak worden gebracht) en een bospaddenstoelensoep (heerlijk). Als hoofdgerecht hadden wij de Risotto met paddenstoelen en de groentenburger. Beide gerechten waren qua smaak erg lekker alleen miste de groentenburger wat ...uitstraling. Natuurlijk kiezen wij voor een gerecht wat nou niet vaak voorkomt maar toch. Burger bestond uit gesneden groenten in een krokant jasje. Andere hadden de zeewolf welke gepaard ging met 3 coquilles, een erg groot maar heerlijk gerecht. Bediening liet wat steekjes vallen maar overall goed, het was ook erg druk met nog wat onverwachte (?) binnenloop. Kies i.p.v. het centrum een keer voor Princenhage en dan bij Don Qui-John want het is echt een gezellig restaurant.

Gegeten op 11 januari 2015

saskiacuisine

Gisterenavond samen met partner bij Don Qui John gegeten. Setting is nog steeds goed. Aankleding is mooi en tafeltjes staan goede afstand van elkaar. Amuse was prima, net als het voorgerecht (zeebaars) en hoofdgerecht (zeewolf). Het nagerecht (chocolade dessert) was ook erg lekker maar misschien qua smaak wat eenzijdig. Waren er dan nog kritiekpunten? Ja. Bediening bleef wat te stijf en paste zich niet aan aan de betreffende gast. Extra frietjes en mayonaise werden in eerste instantie vergeten en moesten we tweemaal bestellen. Al met al een goed restaurant en zeker een van de betere eetlocaties in omgeving Breda.

Gegeten op 16 november 2014

ekmbeukers

Hier voor het eerst gegeten met een zeer originele dinerbon voor dit restaurant. De eigen omschrijving op hun site geeft precies weer, wat het is: een gezellig eetcafe qua stijl/aankleding, maar met gerechten, die qua prijs maar ook qua kwaliteit recht zouden doen aan de betiteling goed restaurant. Het was er afgeladen druk en met veel vriendelijk en bedrijvig personeel. Zowel voorrechten als hoofdgerechten prachtig opgediend en geweldig qua smaak. Een eetgelegenheid om niet te vergeten. En ook nog eens gelegen aan een schilderachtig historisch pleintje, wat een sfeer! Zou reeds iets van 15 jaar bestaan.

Gegeten op 20 september 2014

paul214

Prima prijs/kwaliteit, vlotte bediening, in 1,5 uur 3 gangen, en bovengemiddelde kwaliteit gebruikte producten. Een aanrader

Gegeten op 9 september 2014

gerardgielen

Zeer fijne bediening, open, spontaan, vlot; past perfect bij de ambiance van het restaurant. Het eten was heerlijk. Wij hebben in het Happy People-menu mogen genieten van heerlijke verse vis en een prachtige gevarieerd nagerecht met ijs. De 2 leuke kunstborden van Happy People kregen wij cadeau!

Gegeten op 17 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Don Qui-John in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Don Qui-John. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.