Don Qui-John

• 8.2

• 7.6

marjoleindevroed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 5 meiden geserveerd voor de high wine. Wij voelde ons allereerst meer dan welkom nadat wij via de mail gereseveerd hadden. Wij voelde ons een zeer gewaardeerde klant nadat wij enthousiast bevestigd werden. Met volle zin kwamen wij aan in Breda en werden warm ontvangen. Heerlijke wijn, super eten. Prijs kwaliteit verhouding was meer dan geweldig. Wat een super personeel, dat er oprecht een top avond voor hun klant van wil maken. De kleine dingen maken het in deze gelegenheid compleet. Wij komen zeker terug.

rapunzel1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

De high tea is erg lekker. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat je dicht op andere gasten zit. Er was een grote groep met dames en ons gezelschap van 4 kon elkaar niet verstaan.

Gegeten op 22 juni 2013

PNRed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Don Qui John is vooral na de grote verbouwing van ?2008 een plek geworden waar je in alle rust heerlijk kan eten. De bediening is haast perfect, iedereen is reuze aardig. Snelle bediening, mooie presentatie, heerlijke gerechten. Maar dat succes vertaalt zich helaas in de prijzen want die prijzen van de gerechten en de dranken blijven maar doorstijgen. De huiswijnen, nu 21,50 per fles (bij AH gemiddeld 6,75), karafje mineraalwater 5 euro. De Cava Renaixenza 30 euro. Dat is echt slikken. Wat eerst een échte 'brasserie' was waar je zó kon binnenvallen voor een gezellige hap, begint nu op een top-restaurant te lijken voor speciale gelegenheden.

Gegeten op 29 november 2013

Astrid1501
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier gegeten. Het verrassingsmenu was prima, het zat helemaal vol en we werden heel netjes bediend. Maar toen we de rekening zagen baalden we enorm. Naast een heel aantal glazen wijn en port hadden we Spa Rood besteld. Een halve liter was de grootst mogelijke fles. Hierbij kregen we heel kleine achtkantige glaasjes geserveerd. Achteraf bleek dat dat al een indicatie van de prijs was, we moesten nl. voor een halve liter Spa € 5 betalen. Dat vinden wij echt absoluut teveel en daarom schrijf ik voor het eerst van mijn leven een recensie. Wij voelen ons echt heel erg bedonderd en willen iedereen hiervoor waarschuwen.

Gegeten op 23 november 2013

O.Ammerlaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden haast en wilden een "snelle" maaltijd, dus dit keer geen tijd voor een uitgebreid menu. Dan maar een salade van parmaham en kaas, de serveerster raadde ook een portie frieten aan. We hadden zeker geen spijt van dit besluit! Prima kwaliteit, heerlijke frieten, attente bediening. Het enige minpunt is de tafel. Hoog en niet erg gemakkelijk om lang aan te zitten, maar ja, we hadden niet besproken (wel doen hoor) en mochten niet klagen dat er toch plaats was. Volgende keer neem ik een uitgebreid menu!

Gegeten op 12 oktober 2013

beerensmartijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om mijn ouders te bedanken voor de steun die ze ons in de afgelopen periode gegeven hebben, hebben we ze getrakteerd op een High Wine bij Don Qui-John. De hapjes die je bij de High Wine geserveerd krijgt zijn heerlijk en het is werkelijk een overdaad. Je hoeft daarna zeker niet nog te dineren.
De wijn is prima, al zou het leuk zijn als ze er een wijnproeverij van maken.
Het zitten aan de hoge tafels is voor mensen met rugproblemen niet erg prettig. Helaas was een andere tafel geen optie, terwijl die bij de reservering wel was aangevraagd.
De bediening is echter ontzettend vriendelijk en heeft ons later de mogelijkheid geboden om in de hoekbank plaats te nemen, welke een goed alternatief bood.

Gegeten op 19 juli 2013

nijenhuisjeroen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een speciaal weekendje weg verdient een lekker avondje genieten. Na verscheidene recensies door te hebben gespit kwam Don Qui-John er als beste keuze uit voor ons. Niet gelegen op de meest ideale locatie, een stuk buiten het stadscentrum, maar met de auto prima te doen. Het was maar goed dat we gereserveerd hadden, in de loop van de avond liep de zaak helemaal vol. Iets wat we eigenlijk niet verwacht hadden gezien de decentrale ligging. Hierdoor kregen wij al het gevoel dat ze goed bezig zijn bij Don Qui-John.

We kozen allemaal voor het menu Sympathique, voor ieder wat wils en voorzien van een sympathiek prijskaartje. De avond begon met een amuse: gepekelde eendenborstfilet met een drupje aceto balsamico, een smakelijke aftrap. Door het menu heen ging ieder zijn eigen weg langs vlees, vis, chocolade en frambozen. Allemaal erg lekker en leuk opgediend. Het bij het voorgerecht geserveerde brood verscheen, zoals het eigenlijk overal zou moeten gebeuren, niet op de rekening.

Ook de service was prima, bij binnenkomst werden de jassen netjes aangenomen om vervolgens naar onze tafel geleid te worden. Een van mijn tafelgenoten bracht meteen een bezoek aan het toilet. Dit werd goed opgemerkt door de bediening. Na zichtbaar overleg werd besloten even te wachten met het opnemen van de drankjes. Op dat punt gaan andere zaken nog wel eens de mist in.

De inrichting van de zaak vonden wij prachtig. Erg sfeervol en leuk aangekleed. Door het restaurant in twee te delen met de bar in het midden is voorkomen dat het een te grote eetzaal is geworden. De wand bekleed met wijnflessen geeft een leuk accent aan het geheel. enige minpuntje zijn de verwarmings- en afzuigingbuizen, waarschijnlijk onmogelijk of te duur om deze weg te werken.

Al met al hebben wij een erg geslaagde avond gehad bij Don Qui-John, het omrijden zeker waard

Gegeten op 7 september 2013

Arjen Bakker
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden afgelopen zaterdag spontaan bedacht om weer eens te gaan eten bij Don Qui-John, even gebeld en er was nog wel plek (was om half 9 's avonds). Heerlijk op het terras gezeten, genoeten van het Menu Sympathique. Mooie smaken, en ook genoeg!
Bediening was erg attent, en dankzij Wies ook nog de heerlijke sherry gekregen bij het chocolade dessert ipv dessertwijn. Lang geleden daar ook gekregen en wisten niet meer hoe het heette. Zij gelukkig wel!

We komen ern nog steeds erg graag!

Gegeten op 6 juli 2013

MarcusAurelius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig Restaurant op een zeer sfeervolle locatie. De inrichting is goed met een eetgedeelte en een gedeelte om lekker vooraf of achteraf te wat gezellig te drinken. De bediening is vriendelijk en attent en het eten is zeer smaakvol met goede porties.

Kom hier vaker en dit is voor mij het beste restaurant van Breda!

Gegeten op 28 februari 2013

PeterBeter
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de zomer hier gegeten op het terras voor een lunch. Goede sandwich achter de kiezen gekregen en mooi van opmaak. Plekje is superleuk aan de markt. Misschien dat het iets te druk was, want de bediening stoof voorbij en was moeilijk te bereiken. Binnen ziet het er goed uit. Moet het 's-avonds zeker nog een keer proberen.

Schrijf zelf een recensie over Don Qui-John in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Don Qui-John. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!