• foto's van Centra in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 622 30 50

Authentiek Spanje in hartje Amsterdam

Het oudste en meest sfeervolle Spaanse restaurant in Amsterdam met een uitgebreide keuken waar de pulpo a la gallega met precisie wordt bereid, de paella authentiek kokend op tafel staat, het speenvarken om op te zuigen is en waar de visschotels op de lavagrill worden klaargemaakt. Wil je alles proeven? Dan zet het personeel je tafel vol met de allerlekkerste tapas. Kortom, je waant je weer in Spanje en gaat nóg gelukkiger weer weg.

dionne1977

ik ben hier gaan eten en de teleurstelling was groot.
wat is deze restaurant achteruit gegaan . de bediening is rampzalig en het eten van een paella moeten ze nog heel veel leren.

Gegeten op 3 februari 2015

Proever51756

Via online reservering

Erg fijne verse calamaris! Vriendelijke enthousiaste bediening, albondigas waren ook lekker, goede smaakvolle ham (ik mis de Pata Negra wel).

Gegeten op 4 februari 2015

SMPulang

Lang geleden dat ik calamares gegeten heb (gefrituurde inktvisringen met citroenmayonaise), maar het was een prima lunch. Alsof weer even in Spanje was aan een warme costa. Glaasje wijn erbij. Olé....

Gegeten op 9 januari 2015

Juan1963

Na een jaar weer terug bij Spaans Restaurant Centra met een groepje van 4 fijnproevers van de Spaanse keuken. Wij kozen dit maal enkele tapas als voorgerecht (Croquettas de Casa en Tapas variadas) Deze waren smakelijk en precies goed gekruid. Als hoofdgerecht kozen wij de Paella Valencia (een mooie mix van vis en kip) en dat was een fiesta . Deze smaakte net zo authentiek als in Spanje zelf. Daarbij de soepele (rode) huiswijn besteld. De toetjes (Postres, in ons geval Crema Catalana en Pijama) waren een fijne afsluiter. Bediening is vlot en behulpzaam. Inrichting is eenvoudig (spaans eetlokaal) maar voldoet in zijn eenvoud. Het is er doorgaans gezellig druk. Ik zeg daarom Hasta Pronto! (Tot snel!)

Gegeten op 19 december 2014

florenville

Weer eens terug gegaan naar een oude favoriet met de lunch. De ambiance is niets veranderd, voortreffelijke tapa's gegeten met vriendelijke bediening, kortom een soort thuiskomen.

Gegeten op 7 december 2014

RauweBonk

Afgaande op de goede recensies op eet.nu dit restaurant bezocht. Helaas, dat viel tegen. Als je binnenkomt krijg je het idee een snackbar binnen te lopen. De ontvangst was vriendelijk hoewel de bediening de Nederlandse taal amper machtig is. De menukaart is beperkt maar volstaat. Gekozen voor lamskoteletten en kip in knoflook saus met een extra salade. Met de salade ging het al mis; een beetje sla, 1 tomaat in 4 stukken gesneden en een overdaad aan olijven. Meer niet. Veel te karig. De hoofdgerechten waren redelijk maar simpel. Daarna ga het helemaal mis. Het weghalen van de borden cq afruimen gebeurde simpelweg niet. Na 3 kwartier wachten (inmiddels de boel maar gestapeld klaar gezet), de bediening maar gevraagd om de kaart want we wilden nog een dessert. En toen kon er opeens afgeruimd worden. Snel onze keuze gemaakt maar wederom zag men ons niet zitten. Na weer een half uur gewacht te hebben zijn we maar vertrokken zonder een dessert besteld te hebben. Aangezien de prijzen hier fors hoger zijn dan bij gelijkwaardige Amsterdamse restaurants mag je verwachten meer kwaliteit en betere service te krijgen.

Gegeten op 5 december 2014

Olgah

Al jaren een favoriete plek, vooral als het hoog tijd wordt voor wat 'comfort food'. Daar is brood met aioli, paella, tapas en een fles huiswijn in deze ongedwongen sfeer altijd goed voor. Afgelopen maanden weer een paar keer bezocht; twee keer met de Iens deal en twee keer 'gewoon'. Iens deal was overvloedig en na de begintapas eigenlijk al genoeg. Niet heel bijzonder, wel vrolijk. Paella altijd lekker, maar het valt me op dat deze, en helemaal de Zarzuela, de laatste tijd flauwer is dan vroeger. Jammer! Die neem ik voorlopig niet meer: beetje overdosis vrij smakeloze vis. Dus de laatste keer uitgeweken als hoofdgerecht naar de portie gegrilde inktvis en die was in een woord geweldig! Zacht, smakelijk, genieten. En dan afsluiten met een carajillo en de avond kan niet meer stuk. En ach, het decor. Ik houd enorm van die sfeer en let niet zo op of het heel schoon is of dat er nog een likje verf bij moet. Reuring, in en buiten het restaurant, en dan toch goed met vrienden kunnen eten, drinken en praten.

Gegeten op 17 september 2014

hans347

Via online reservering

Typisch Spaans restaurant. Bediening erg grappig, restaurant zat helemaal vol de hele avond. Gezellige sfeer. Klein likje verf zou niet misstaan.

Gegeten op 11 oktober 2014

Zonnetje7

Typisch Spaans!! Qua inrichting, sfeer etc..
Mensen die (vaker) in Spanje zijn geweest begrijpen wat ik daarmee bedoel. :)
Heerlijke paëlla gegeten.....de sangria was overigens ook erg lekker.
Goed adres om weer even dat "vakantie" gevoel te beleven!!

Gegeten op 29 september 2014

Linda-en-Marcel

Mijn man had de Merluza Rebozada en ik de Calamaris a la plancha en beiden waren lekker. De porties zijn vrij groot dus voorgerecht maar overgeslagen. Je wordt snel geholpen maar meer dan eten voor je neus zetten gebeurd er niet en dat is soms ook niet nodig. Het decor krijgt een 4 niet omdat het oud is maar het is gewoon niet schoon. Bij het weggaan zag ik op de muren spetters van enige tijd geleden en er zat schimmel op lekkage plekken. Het restaurant is erg rumoerig maar dat past dan weer bij het totaalplaatje, net als dat er andere mensen bij je aan tafel worden gezet.

Gegeten op 17 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Centra in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Centra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.