Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Centra in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 622 30 50

Authentiek Spanje in hartje Amsterdam

Het oudste en meest sfeervolle Spaanse restaurant in Amsterdam met een uitgebreide keuken waar de pulpo a la gallega met precisie wordt bereid, de paella authentiek kokend op tafel staat, het speenvarken om op te zuigen is en waar de visschotels op de lavagrill worden klaargemaakt. Wil je alles proeven? Dan zet het personeel je tafel vol met de allerlekkerste tapas. Kortom, je waant je weer in Spanje en gaat nóg gelukkiger weer weg.

hans347

Via online reservering

Typisch Spaans restaurant. Bediening erg grappig, restaurant zat helemaal vol de hele avond. Gezellige sfeer. Klein likje verf zou niet misstaan.

Gegeten op 11 oktober 2014

Zonnetje7

Typisch Spaans!! Qua inrichting, sfeer etc..
Mensen die (vaker) in Spanje zijn geweest begrijpen wat ik daarmee bedoel. :)
Heerlijke paëlla gegeten.....de sangria was overigens ook erg lekker.
Goed adres om weer even dat "vakantie" gevoel te beleven!!

Gegeten op 29 september 2014

Linda-en-Marcel

Mijn man had de Merluza Rebozada en ik de Calamaris a la plancha en beiden waren lekker. De porties zijn vrij groot dus voorgerecht maar overgeslagen. Je wordt snel geholpen maar meer dan eten voor je neus zetten gebeurd er niet en dat is soms ook niet nodig. Het decor krijgt een 4 niet omdat het oud is maar het is gewoon niet schoon. Bij het weggaan zag ik op de muren spetters van enige tijd geleden en er zat schimmel op lekkage plekken. Het restaurant is erg rumoerig maar dat past dan weer bij het totaalplaatje, net als dat er andere mensen bij je aan tafel worden gezet.

Gegeten op 17 september 2014

happiehappy

Via online reservering

Voor het eerst gebruik gemaakt van de Iens DinerDeals. Reserveren via internet ging gesmeerd en was ook bekend bij het restaurant toen we binnen kwamen. Het restaurant heeft een authentieke oude Spaanse uitstraling, die ons tweeën wel aanspreekt. Ook de ontvangst en de bediening was correct. Maar het eten! De DinerDeal bestond uit een 3 gangen menu. Eerst de tapas. Daar kan ik kort over zijn. Ronduit slecht en liefdeloos klaar gemaakt. Had weinig met de echte Spaanse keuken te maken. Wel ruim voldoende in hoeveelheid. Taai brood met een overigens aanvaardbare aioli. Bestond voor de rest uit stukjes champignons waarvan ik sterk het vermoeden had dat het zo uit blik kwamen, gefrituurde boqueronnes (kun je weinig aan verknoeien), 2 soorten huis en tuin olijven, balletjes gehakt in een naar totaal niets smakende tomaten(puree?)saus, slappe inktvisringen, zompige patatas brava en een grove aardappelsalade. Alles even smakeloos, zonder hun eigen specifieke smaak. Gelukkig was zout en peper bij de hand om er toch nog iets van te kunnen maken. Daarna kwam het door ons gekozen hoofdgerecht zarzuela. Grote grove stukken ondefinieerbare vis, met ieder in totaal 2 droge garnalen, wat mosselen en wat suf gekookte venusschelpjes. Dit alles in een waterige en een werkelijk naar niets smakende tomatensaus! Zowel de tapas en het hoofdgerecht hebben wij niet volledig opgegeten. Gewoon niet smaakvol genoeg! Als nagerecht gekozen voor koffie met 43 licor. Dat was goed, maar wat kun je daar nog aan verpesten? Als de Iens DinerDeals bedoeld zijn om liefhebbers van goed eten kennis te laten maken met de kwaliteit van het eten van een bepaald restaurant met als volgens mij een door dat restaurant gewenste uitkomst dat je daar weer terugkomt en mond tot oor reclame voor ze maakt, dan hebben ze dat bij Centra om zijn zachtst gezegd niet goed begrepen. Ons zien ze daar nooit meer terug!

Gegeten op 18 september 2014

MikeFr

Via online reservering

Wij hebben gebruik gemaakt van de Iens deal. Het eten is erg goed; zowel de koude tapas, de warme tapas en het hoofdgerecht allemaal prima. Wij hadden paella en een visschotel. De bediening is vriendelijk en lekker vlot. Het decor is waarschijnlijk al 40 jaar hetzelfde, het doet ook meer denken aan een taberne dan aan een restaurant. Een aanrader!

Gegeten op 17 september 2014

Rombom

Dit restaurant is helaas niet meer zo goed als een paar jaar terug.
We hadden gereserveerd maar toen we binnenkwamen was er nog geen tafel beschikbaar. Okee, dit duurde een kwartiertje.
De tapas vooraf waren goed maar niet bijzonder. Daarna was de zarzuela flauw en de paella te vet.

Gegeten op 26 augustus 2014

john florence

We maakten gebruik van de IENS-dinerdeal. Vooraf hadden we al gelezen dat dit restaurant in een ruige buurt ligt en een eenvoudig interieur heeft. Beide feiten klopten volledig maar was geen probleem voor ons. Wel wat vies dat de eetspetters van voorgaande eters hier op de muur naast onze tafel zaten. Gelukkig was het toilet wel schoon. Het personeel is wat chaotisch en soms luidruchtig en niet altijd even adequaat, maar hun charme en vriendelijkheid maakt veel goed. We begonnen ons diner met koude tapas die weer werden gevolgd door verschillende warme tapas. Deze waren eenvoudig maar lekker. De hoofdgerechten stelden wat teleur. Partner had de gegrilde vischotel en ik de zarzuela. De visschotel was eentonig van smaak en eigenlijk niet lekker. De zarzuela was beter maar ik had me er van te voren wat meer van voorgesteld. De saus had voor mij veel pittiger gemogen en ook de variatie in vis was weer eentonig. Als slot een lekker stukje amandeltaart. Je zit hier zeer dicht op elkaar maar doordat wij in een gezellige conversatie met onze tafelbuur belanden was dit geen bezwaar, maar kan me voorstellen dat dit voor een romantisch diner voor twee wel een storende factor kan zijn. Doordat de sfeer gezellig was en de rekening laag hadden we hier een leuke avond maar voor de keuken zou het voor ons niet de omweg waard zijn. De sangria is overigens heerlijk !

Gegeten op 15 september 2014

3mtjes

Via online reservering

Prima Iens deal gegeten bij Centra. Lekkere tapas en goede paella. Wel veel! De paella kwam erg snel na de tapas maar kon nog uitgesteld worden. Meestal krijg je gemopper als je zoiets vraagt, maar hier kwam de hoofdmaaltijd zonder morren een half uurtje later. Perfect eten en goede service dus.

Gegeten op 16 september 2014

Henjet

Via online reservering

Eten bij Centra is altijd leuk. Het Iens menu is zeer overvloedig. De mensen zijn aardig. Ik.heb altijd het gevoel weer in Spanje te zijn. Tot de volgende keer

Gegeten op 16 september 2014

BenvanWognum

We hebben het Iens-menu gehad bij Centra en daar kan maar één ding over gezegd worden: 'Het is prima!". De smaak was uitstekend en de hoeveelheden waren meer dan genoeg om onze toch niet geringe eetlust te stillen. De bediening is gezellig en niet gespeend van humor. En als er in de drukte al eens iets vergeten dreigt te worden, dan is één kik voldoende om dat te herstellen.
Het interieur is een soort cantina. Op zich niet erg gezellig, maar als het vol loopt met klanten is alles ineens toch weer anders; Cantina met een hoofdletter dus.

Gegeten op 10 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Centra in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Centra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.