Centra

• 6.8

• 7.2

jasper13
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds lange tijd weer eens bij Centra gegeten. Ik kom hier eigenlijk al heel lang. In mijn jeugd, toen ik met mijn ouders in de buurt woonde, kwamen we hier vaak. En als je dan na zo lange tijd binnenkomt blijkt er weinig te zijn veranderd. Het interieur is nog steeds zoals een Spaanse 'Cantina' eruit moet zien: functioneel. De obers zijn ook nog steeds echte Spanjaarden, gestoken in een zwarte pantalon en frisse witte blouse. En dan het eten, de drankjes en wijnen. Ik vond het prima en lekker, maar niet super. Ze kunnen wel koken, dat merk je aan de gerechten. Maar het is de vraag of ze altijd dat stapje extra doen om er een echt mooi gerecht van te maken. De Zazurela was lekker, maar een beetje te papperig. Kan beter. En aioli leek niet vers gemaakt maar uit een blik of emmer van de Makro. Zonde. En de Albondiga's, een mooie Spaanse klassieker, waren ok maar heb ik ook wel eens lekkerder op. Kortom: een leuke drukke plek voor een goede Spaanse maaltijd, maar geen top tent terwijl dat er wel in zit!

Gegeten op 15 maart 2014

Coertos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit authentieke Spaanse restaurant is de laatste paar jaren hard achteruit gegaan. Ik kom hier al 30 jaar en altijd goed gegeten tot de laatste 2 jaar en sindsdien schiet het maar niet op: de ooit heerlijke Zarzuela is gwoontjes tot smakeloos, de Calamaris zijn te soppig, de Gambas te gaar, de pollos al ajillo veel bot en weinig smaak. De huiswijn, het brood en de frites zijn prima, zo ook de bediening: echt vriendelijk. Maar je komt voor het eten en dat is voor ca. 50 euro p.p. zwaar ondermaats. Kortom, Centra: doe wat aan jullie keuken! We komen graag weer terug wanneer jullie weer op het oude niveau zijn (en dat lezen we dan wel hier).

Gegeten op 27 februari 2014

Proever67148
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een Zarzuela Special (€ 50,-/2 pers.) waarvan de saus geheel is ingekookt, de vis aan de pan is gebakken en aangebrand, geen knoflook en tomaat in de saus en weinig smaak aan de vis mag in een Spaans restaurant niet voorkomen. Kortom ik kan u dit restaurant volstrekt niet aanbevelen. Dit kan niet. "De keukenbrigade was niet op sterkte" was het excuus (sic)

Gegeten op 26 februari 2014

joschuur
  • Recensies in de laatste twee jaar

een leuke tapa's restaurant, altijd druk, dus altijd vers. De bediening is rommelig op zijn mediterraans, heeft zijn charme, de gerechten zijn heerlijk en genoeg keuze, wij komen zeker terug.

Gegeten op 14 december 2013

KarenHoudtVanEten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je bij centra binnenkomt, krijg je meteen een Spaans gevoel. Het lijkt exact op een restaurant in Spanje. De obers zijn Spaanstalig. Niet iedereen beheerst de Nederlandse taal. Voor ons was dat geen probleem.

Ik heb van alle gerechten geproefd:
Paella chorizo en kip - was lekker, je proeft heerlijk knoflook doorheen en de kip was goed gegaard. Persoonlijk ben ik geen fan van gebakken chorizo. Dat was naar mijn mening te zout
Paella vegetarisch - ook lekker. Met champignons, kikkererwten en overige groenten (die ook in andere paella's zitten. Ook de knoflook proeft je in dit gerecht (wat ik erg lekker vond)
Paella Valencia - was ok. Ik vond de seafood te gaar. Er zaten ook stukjes botjes in de paella. Hierdoor is het minder prettig eten.
Zarzuela especial - dit was een tegenvaller. Heel erg zout en de vis te gaar.

In het weekend zijn ze ook tijdens de lunch open. Veel rustiger dan 's avonds. De prijzen van paella's zijn ook een stuk voordeliger. Vraag tijdens de lunch voor de lunchkaart of vraag over de prijs van de paella (ong 12,50 lunch).

We komen zeker weer terug voor de paella's.

Gegeten op 11 januari 2014

A-L-K
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al meerdere keren heerlijk gegeten. Heerlijke Spaanse gerechten en gezellige bediening. Reserveren is aangeraden, want het zit hier meestal vol!

Gegeten op 2 november 2013

Osprey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere drukke rommelige zaak en sfeer. Bediening erg aardig. We zijn met z'n drieën en bestellen in etappes, geen probleem. De rode huiswijn is prima en ook verkrijgbaar in karafjes. Water komt er gratis bij. Sommige gerechten zijn wel erg aan de prijs ( bakje gambas al ajillo, €19,50), maar voor een avond tapas in de drukte erg leuk om eens heen te gaan. De Jamon Iberico is heerlijk. Helaas weinig groenten, wel wat eenvoudige salade.

Gegeten op 1 februari 2014

Pepman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ronduit slecht, belediging voor de moderne Spaanse keuken, nog nooit zo'n slechte cordero (gestooft lamsvlees) gegeten. Vroeger kwam ik hier nog wel eens voor de authentieke Spaanse keuken. Na klacht over het lamsvlees werd hier niets aan gedaan. Jammer, soms moet je niets veranderen aan een oud concept. Hier wellicht eens achter de oren krabben... Ik kom in ieder geval niet meer terug. Er zijn gelukkig betere Spaanse restaurants.

saskia64
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdagavond met 7 vrienden hier gegeten. Het spijt me maar het eten was ronduit slecht. De paella was overgaar en smaakte flauw. Wij hadden de vis variant besteld maar kregen de kip. Het werd gelukkig goed opgelost maar dat neemt niet weg dat de prijs kwaliteit verhouding erg ver te zoeken was. De sfeer was prima en de bediening uiterst vriendelijk maar dit maakt helaas niet alles goed. Voor ons was dit de laatste keer.

Gegeten op 6 december 2013

AndreJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zarzuela en Paella weer heerlijk, goede rode biologische wijn erbij, tapas variadas vooraf erg lekker vooral de pulpo. Restaurant afgeladen, toch eten keurig op tijd. Maar reserveren was wel nodig, dat bleek! Heerlijke, drukke, echt spaanse sfeer. Toetje overgeslagen, want dat was vorige keer niks. Per saldo hele gezellige avond met z'n vieren gehad. Rekening klopte voor geen meter, maar daar kwamen we uit. We komen zeker terug!

Gegeten op 8 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Centra in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Centra. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!