Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bordewijk

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 020 624 38 99

Andre

Hier schrijft een fan van deze zaak, dus ben ik een beetje vooringenomen! Hier mijn relaas:
Al wel bijna 20 jaren bezoeken wij deze toko. Het interieur is eens door een duitse vriend omschreven als :"een gezellige Universiteits Kantine", en daar kan je iets bij denken, het is wat lawaaierig, ondanks de geluidsdemping onder de tafels. Chef en zijn rechterhand kunnen koken als sterrenkoks, maar op een bourgondische manier. Waar kom je het tegen dat chef uitlegt wat het 3,4, of 5 gangen menu inhoudt, aan de tafel.
Het eten was vanavond in een woord weer geweldig, nou ja voor ons normaal. Hoofdgerecht mouflon, heerlijk. De huiswijn een Touraine Sauvignon van 25 E (fris) en werkelijk waar een Chateau de Camensac van 2005 (!) voor 65 E.
Het kaasplateau zoals vanouds franser dan frans.
Medewerkers die er al vele vele jaren werken en je herkennen en het leuk vinden dat je er weer bent. Dat zie je nog maar weinig.
De watermaffia regeert hier niet, heerlijk fris en koud water in een karaf. Zoals het hoort.
Klap op de vuurpijl is altijd de prachtig handgeschreven rekening. We hopen dat ze nog heel lang bestaan, want we blijven hun klant.

Gegeten op 21 december 2012

Coen W

Wat een super restaurant ! At hier gisteravond ook tonijn met artisjok vooraf (bij ons wel smaakvol), vis als tussengerecht en als hoofdgerecht hert. Fraai opgediend en heerlijk van smaak. Vriendelijke en attente bediening. Kon zelfs voor de deur parkeren, waar vind je dat nog in Amsterdam ... Kom graag nog eens terug om verder kennis te maken met de kaart !

Gegeten op 18 december 2012

Kray

Bij binnenkomst worden we zeer vriendelijk ontvangen door de bediening, en al gauw zitten we achter een lekker glaasje Vouvray. Bordewijk is één van de weinige restaurants waar ik doorgaans moeite heb om een keuze te maken, en dan niet omdat ik niet weet wat ik wil, maar omdat er steevast meerdere voor- en hoofdgerechten zijn die ik eigenlijk allemaal wel wil bestellen. Een luxeprobleem, dat klopt.

We kiezen dit keer voor het vijf-gangen menu, dat begint met een salade van tonijn met inktvis en artisjokken. De tonijn is heerlijk, maar de inktvis is erg taai en de artisjokken hebben nauwelijks smaak, erg jammer. De tweede gang van zonnevis is gelukkig helemaal in orde en we kijken al uit naar het hoofdgerecht: ballotine van hert en hertenbiefstuk. Helaas valt ook dit gerecht ons een beetje tegen. Zeker, hert moet je niet te lang bakken want dan wordt het taai, maar dit is wel heel erg rauw.

De kaastrolley kan daarentegen wel bekoren, we kunnen kiezen uit een ruime selectie mooie kazen. Ook het dessert is erg smakelijk, maar dat neemt niet weg dat we toch met een onvoldaan gevoel blijven zitten. We zijn hier namelijk gewend om een stuk beter te eten en dan valt het toch een beetje tegen als niet alle gerechten aan de verwachtingen voldoen. De voornaamste redenen om hier te komen zijn de mooie kaart, de vriendelijke bediening en natuurlijk het goede eten. Twee van de drie redenen blijven ook vanavond overeind, de derde slechts gedeeltelijk. We gaan er maar van uit dat we een keertje pech hebben gehad en dat het eten de volgende keer weer als vanouds is.

RobvanderWoerdt

"Verras ons maar", was de opdracht en dat is gelukt. Heerlijk 4-gangen menu met bijbehorende wijnen. Fantastisch van smaak, de gerechten hadden alleen iets warmer gemogen. Efficiënte en aangename bediening, uitleg over het eten. Decor, tja daar moet je van houden, wel fijne stoelen waar je probleemloos een avond in kunt zitten. Topper.

Gegeten op 12 december 2012

schlemmer

Dat de heer Will Demandt kan koken zie je al aan z'n vertrouwenwekkende verschijning. Een voortreffelijk menu van 4 gangen voor € 49 is alleszins redelijk, zeker als de smaken in orde zijn, verse spullen, heerlijke sauzen (en hier eindelijk net iets meer dan de paar druppels of het sliertje elders). Mooie wijnkaart, een beetje eenzijdig Frans. Erg slechte akoestiek naarmate de avond vordert. Maar moet dit allemaal bijna 4 uur duren? Daarom een slecht cijfer voor de service, maar het is de organisatie in de keuken natuurlijk.

Gegeten op 30 november 2012

bill moons

Het is hier altijd goed betrouwbaar eten. Een smakelijk menu a 39 euro zonder fratsen, maar in originele combinaties. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Voor de grote eter zijn de porties misschien wat bescheiden uitgevallen, maar er komt ook brood bij (ha ha).

Gegeten op 4 december 2012

Eramazzot

Op onze culinaire strooptocht en afgaand op de vele goede berichten bezochten wij Restaurant Bordewijk. Eens in de zoveel tijd worden je stoutste verwachtingen overtroffen en ondergaan je smaakpapillen een kermis van smaaksensaties van ongekende grootte. Zo’n avond hadden wij bij Bordewijk. Van crisis is hier geen sprake. Het restaurant met ongeveer 50 couverts zit avond na avond stampvol. Veel vaste gasten en zakelijke diners zo viel ons op aan het veelvuldig handen schudden tussen gasten en personeel. De inrichting is niet sjiek maar lekker modern met voldoende afstand tussen de tafels en daardoor voldoende privacy. Keurig en schoon sanitair ook. Het vriendelijke, goed op elkaar ingespeelde personeel ontgaat werkelijk niets. Perfecte pauzes ook tussen de diverse gangen. Het eten is op sterrenniveau met prima porties, ongekende smaakpatronen, prachtig opgemaakte borden en zeer kundig gekozen passende wijnen. Vrijwel alles is “homemade” tot het heerlijke brood aan toe. En wil je gewoon een kan plat water op tafel, dan is dat geen probleem. En…hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. De koffie met friandises kregen we van het huis. Onze topper van de avond? Verse tagliatelle met boter en witte (!) truffel met een heerlijk glas witte Bandol. Wat een feest! Voor deze topavond met 5 gangen waren we alles inclusief €100 de man kwijt. Wat een mooie prijs/pret verhouding. Ik kan bijna niet wachten tot ons volgende bezoek.

Gegeten op 21 november 2012

pvdv

Het was werkelijk heerlijk, wij hadden een 4 gangen menu besteld, een geweldige smaak sensatie, alleen waren voor ons de porties iets te groot, waardoor we het dessert niet hebben laten serveren. Bij de koffie toch wel de heerlijke friandises opgegeten.
De aanbevolen wijn was ook heerlijk, de bediening uiterst correct.
Een aanrader voor echte genieters.

Gegeten op 24 oktober 2012

hans amsterdam

Met hoge verwachtingen hier met een groep van 7 gegeten. Dit was absoluut geen teleurstelling en zeker voor herhaling vatbaar. Het menu was een aaneenschakeling van verrassingen met heerlijke smaken en alles in juiste verhoudingen. De wijnen waren ook uitstekend en de bediening was zeer attent, oplettend en uitermate vriendelijk.

Gegeten op 5 oktober 2012

KVC

Bij dit restaurant kan je nog laat binnenkomen en lang dineren. Handig dus! Voor een zomerse salade gedeeld aan tafel gemaakt door de kok. Als hoofdgerecht een kip uit de oven, wat opgediend wordt in twee gangen. Met alle delen van de kip, wordt iets gemaakt. Goed gegaard en met heel veel smaak geserveerd. Omdat ik een speciale reservering had gemaakt om iets te vieren, had de kok voor de gelegenheid hier een leuk dessert voor geserveerd met vers fruit en chocolade mousse. Ik kom hier zeker terug om nog eens heerlijk te dineren.

Gegeten op 14 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over Bordewijk in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bordewijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.