Bordewijk

• 8.5

• 7.3

bill moons
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is hier altijd goed betrouwbaar eten. Een smakelijk menu a 39 euro zonder fratsen, maar in originele combinaties. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Voor de grote eter zijn de porties misschien wat bescheiden uitgevallen, maar er komt ook brood bij (ha ha).

Gegeten op 4 december 2012

Eramazzot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op onze culinaire strooptocht en afgaand op de vele goede berichten bezochten wij Restaurant Bordewijk. Eens in de zoveel tijd worden je stoutste verwachtingen overtroffen en ondergaan je smaakpapillen een kermis van smaaksensaties van ongekende grootte. Zo’n avond hadden wij bij Bordewijk. Van crisis is hier geen sprake. Het restaurant met ongeveer 50 couverts zit avond na avond stampvol. Veel vaste gasten en zakelijke diners zo viel ons op aan het veelvuldig handen schudden tussen gasten en personeel. De inrichting is niet sjiek maar lekker modern met voldoende afstand tussen de tafels en daardoor voldoende privacy. Keurig en schoon sanitair ook. Het vriendelijke, goed op elkaar ingespeelde personeel ontgaat werkelijk niets. Perfecte pauzes ook tussen de diverse gangen. Het eten is op sterrenniveau met prima porties, ongekende smaakpatronen, prachtig opgemaakte borden en zeer kundig gekozen passende wijnen. Vrijwel alles is “homemade” tot het heerlijke brood aan toe. En wil je gewoon een kan plat water op tafel, dan is dat geen probleem. En…hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. De koffie met friandises kregen we van het huis. Onze topper van de avond? Verse tagliatelle met boter en witte (!) truffel met een heerlijk glas witte Bandol. Wat een feest! Voor deze topavond met 5 gangen waren we alles inclusief €100 de man kwijt. Wat een mooie prijs/pret verhouding. Ik kan bijna niet wachten tot ons volgende bezoek.

Gegeten op 21 november 2012

pvdv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was werkelijk heerlijk, wij hadden een 4 gangen menu besteld, een geweldige smaak sensatie, alleen waren voor ons de porties iets te groot, waardoor we het dessert niet hebben laten serveren. Bij de koffie toch wel de heerlijke friandises opgegeten.
De aanbevolen wijn was ook heerlijk, de bediening uiterst correct.
Een aanrader voor echte genieters.

Gegeten op 24 oktober 2012

hans amsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hoge verwachtingen hier met een groep van 7 gegeten. Dit was absoluut geen teleurstelling en zeker voor herhaling vatbaar. Het menu was een aaneenschakeling van verrassingen met heerlijke smaken en alles in juiste verhoudingen. De wijnen waren ook uitstekend en de bediening was zeer attent, oplettend en uitermate vriendelijk.

Gegeten op 5 oktober 2012

KVC
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij dit restaurant kan je nog laat binnenkomen en lang dineren. Handig dus! Voor een zomerse salade gedeeld aan tafel gemaakt door de kok. Als hoofdgerecht een kip uit de oven, wat opgediend wordt in twee gangen. Met alle delen van de kip, wordt iets gemaakt. Goed gegaard en met heel veel smaak geserveerd. Omdat ik een speciale reservering had gemaakt om iets te vieren, had de kok voor de gelegenheid hier een leuk dessert voor geserveerd met vers fruit en chocolade mousse. Ik kom hier zeker terug om nog eens heerlijk te dineren.

Gegeten op 14 juli 2012

Semuke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was weer fantastisch. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding, goede smaken, en altijd verrassende gerechten. Bovendien erg aardige bediening

Rosabella
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bordewijk stond al een tijdje op ons verlanglijstje, en afgelopen zaterdag gingen we er dan eindelijk heen. Helaas was de avond niet wat we ervan hadden gehoopt. Niet dat het eten niet goed was, uiteindelijk was het best oké. Het was alleen nogal hoog op smaak, en dan ook nog heel veel smaken op je bord waarvan de samenhang nogal ontbrak. De wijnen waren prima, helaas moesten we tot twee keer toe om nog een glas vragen (al een half uur leeg). Verder is de bediening wel heel vriendelijk. Iedereen heeft wel eens een mindere avond, helaas was dit kennelijk het geval tijdens ons bezoek.

Gegeten op 25 augustus 2012

soultoucher
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is echt een aanrader om perfekt te eten. De kwaliteit is constant. Ik ken het restaurant al 30 jaar. Fijne collectie wijnkaart en zeer goede adviezen.

ruud16
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik dacht dat de service van Bordewijk alleen in Brabant te vinden was. Werkelijk ongekend. Het eten wat uitstekend. Bij Bordewijk weten ze waar ze mee bezig zijn!

ArrieRook
  • Recensies in de laatste twee jaar

Blijft een mooi restaurant op een leuke locatie. Verrassende gerechten, een mooie wijnkaart en prachtig brood, een echte aanrader. Je wordt vakkundig geadviseerd over de wijnkeuze bij de gerechten. Hier komen we zeker terug.

Schrijf zelf een recensie over Bordewijk in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bordewijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!