a TripAdvisor company

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 020 624 38 99

david18

Top eten. Mooie vaak klassieke gerechten , gecombineerd met hele mooie wijnen blijft dit gewoon één van mijn favoriete zaken om te eten!

Gegeten op 12 februari 2015

henkdrie

Gelukkig mochten we weer eens naar Bordewijk. Met een groepje van vijf is het perfect, je zit dicht genoeg bij elkaar om rustig te praten, de stoelen zijn perfect en de tafel is comfortabel. Het menu werd door mijn (hoteleigenaars) gasten zeer op prijs gesteld en naarmate de gangen doorkwamen werd de waardering steeds hoger. Er was prachtig mals vlees, de beste visjes ooit, heel veel whisky en prima wijn. De bediening zoals het hoort: vriendelijk, persoonlijk en niet te amicaal: perfect.
In deze kalme ambience van professionaliteit gaan goede gesprekken en rustig genieten van het mooie eten gemakkelijk hand in hand; dat is waar de beste restaurants voor bestaan. Wil Demand en team, dank je wel en tot ziens.

Gegeten op 12 maart 2015

Cas20

Na lange tijd bij Bordewijk gegeten. En opnieuw een hele fijne ervaring. Voorgerechten van Langoustine en coquille waren een traktatie. Onze respectievelijke hoofdgerechten van Griet en
côte de boeuf waren heerlijk van smaak en plaatjes om te zien. In combinatie met de bijpassende wijnen hadden we een fantastische avond.

Gegeten op 27 maart 2015

Lucia

Oh wat was het weer lekker bij Bordewijk. De tweede keer dat we er waren. Raar dat het niet vaker is gebeurd. Het blijft altijd een bijzonder aankomen bij het restaurant: van buiten naar binnen kijkend ziet het er niet gezellig uit. Dat verandert als je, lekker zittend, van binnen naar buiten kijkt, via de wijnranken voor het raam.
En wat een mooie smaken. Dat kan niet anders dan met liefde zijn gemaakt.
Na wat brood, boter en amuse met lekkere paté, volgde de voorgerechten een sepia a la plancha die prachtig van smaak was, evenals mijn prachtig opgemaakte voorgerecht.
We vervolgden met een hoofdgerecht met bij de een hoofdrol voor côte de boeuf en bij de ander voor niertjes. Uitermate genieten weer. De wijnen waren precies goed bij de gerechten.
De bediening was attent en vriendelijk. We gaan nu maar eens wat sneller terugkomen.

Gegeten op 11 november 2014

benjaminrous

Na jaren weer eens gegeten bij Bordewijk. Het interieur is nauwelijks veranderd, de golvende platen tegen de muren blijven een 'acquired taste'. Ook de akoestiek blijft vrij dramatisch. Maar... het eten, dat je als boers Frans met een kleine chique twist zou kunnen omschrijven, is nog steeds van hoog niveau! Het voorgerecht, een salade met konijnmedaillons, had wat mij betreft met iets minder groen afgekund, en het gepocheerde ei was misschien net iets te veel van het goede, maar de côte de beouf met béarnaisesaus, een gerecht dat volgens mij nooit van de kaart is verdwenen, was nog even heerlijk als ik me herinner van vorige bezoeken. Prachtig vlees, heerlijk bereid. Het taartje met kwetsen en bitterkoekjesijs was een van de allerlekkerste nagerechten die ik de afgelopen jaren waar dan ook heb gegeten. Verrukkelijk!! Ook de wijn, een mooie volle Franse rode uit de Collioure, was een schot in de roos. Verder attente en deskundige bediening. Een avond Bordewijk is misschien aan de prijzige kant, maar het eten is/blijft top.

Gegeten op 31 oktober 2014

laskga

Hartelijke ontvangst en een goed begin met amuse van varkensvlees in zure zult met een hapje knolselderijsalade. Op verzoek kraanwater gekregen naast de witte huiswijn die precies op temperatuur was en niet ijskoud, zoals zo vaak. Van het voorgerecht uit het weekmenu viel het hoofdingrediënt, de witte tonijn, tegen. Het was een vrij smakeloos hompje visvlees, in een verder smakelijk garnituur. De jonge, zeer malse eend werd in een heerlijke, krachtige saus met o.a. salie geserveerd. De aankleding was verder wat sober met een hapje puree en groente. De aangekondigde pompoen ontbrak. De aanbevolen Gigondas was geweldig! 3 van de 4 kazen waren goed maar niet heel bijzonder en eentje was zelfs droog en smakeloos. Het dessert van mirabellen viel tegen. Ze hadden zelf weinig smaak en ook de rest maakte weinig indruk.
De bediening was overwegend zeer vriendelijk en vakkundig. Wat ons onaangenaam verraste was de reactie van een van hen op mijn geuite teleurstelling dat een aantal gerechten die op de website staan niet op de kaart stonden en ook niet verkrijgbaar waren. " Dat vinden wij niet belangrijk." Zet dan geen menu op de website. " Ach, de jongere collega's willen dat." Verbijsterend. En daarom geen 8 voor de service.
Over het decor is al genoeg gezegd: daarvoor ga je niet naar Bordewijk. Wij vonden de stoelen overigens wel lekker zitten.
Alles bij elkaar toch geen geweldige avond, voor €250 met 3 personen, waarvan 2 het menu hadden.

Gegeten op 6 september 2014

HendrikvanVliet

Sober decor, vriendelijke staf (beetje onzeker soms nog) en SUBLIEM ETEN.
Ik ben erg verwend, maar heb nergens in Amsterdam zo'n goede cote de bouf gegeten.

Menu van de dag altijd naar het seizoen. De liefde voor de kookkunst proef je in iedere hap.

TOP!

Gegeten op 22 augustus 2014

gasttom

Indien ik de website wil openen van Bordewijk krijg ik helaas nog steeds een viruswaarschuwing.
Op basis van de IENS recensies hebben wij bij Bordewijk voor het diner gereserveerd.
Wat een aparte zaak; alsof je in de tijd wordt teruggezet. Het goede van weleer.
Van de inrichting moet je houden, maar wij konden het zeer waarderen. Ook al zitten de stoelen niet zo comfortabel.
De chef zelf komt aan tafel uiteenzetten wat hij allemaal te bieden heeft. Waar zie je dat nog?
Wat ons betreft had hij later nog wel eens langs mogen komen.
De bediening is van geen flauwekul en weet exact waar zij zich mee bezig zijn.
Van het eten hebben wij bijzonder genoten. Vooral de sauzen waren voortreffelijk. Zeker niet uit pakjes of bij de groothandel ingekocht.
Als we weer in Amsterdam zijn dan gaan we graag weer eens langs.

Gegeten op 18 juni 2014

bill moons

Het 3-gangen menu a 39,50 was in orde maar niet uitstekend. De zalm in het voorgerecht was rauw, geen doorkomen aan - maar dat werd door de keuken rechtgezet. Hoofd was eend, vrij fantasieloos bereid. Prijs / kwaliteit verhouding dus niet helemaal in evenwicht. Bediening attent en deskundig, en aan de akoestiek is ook wat gedaan zodat je elkaar beter kan verstaan.

Gegeten op 9 juli 2014

Loire

Voor een avond waanden wij ons aan de Côte d'Azur, niet aan de Noordermarkt. Vooraf een op de tong smeltende terrine van eendenlever en op het andere bord de karakteristieke Oosterscheldekreeft. Daarna een werkelijk overheerlijke bourride van zeeduivel en allerhande ander lekkers uit de zee (visgerecht van de dag). De aioli kwam apart en was precies goed van smaak, niet te overheersend. De witte Bandol in het glas maakte het geheel tot een smulfestijn. Frankrijk is niet zo heel ver weg!

Gegeten op 13 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Bordewijk in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bordewijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.