Bordewijk

• 8.5

• 7.3

Peter Noordervliet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bordewijk staat al jaren bekend als een restaurant met goed eten en een belabberde akoestiek: je kon je tafelgenoten nauwelijks verstaan. Op veel manieren heeft men geprobeerd de akoestiek te verbeteren en nu, met geluidswerend materiaal onder de tafels, is de herrie min of meer aanvaardbaar als je een tafel aan de zijkant neemt. Om het evenwicht te bewaren is de kwaliteit van het eten echter verslechterd. De amuse, paté met augurk en sla, was weinig verassend en zonder veel smaak. Het voorgerecht, twee kleine coquilles met veel sla en twee nietszeggende sausjes, was matig. Het hoofdgerecht tarbot was redelijk, maar met veel graten en het andere hoofdgerecht, zuurkool, was slecht gebalanceerd en matig van smaak. Het duurde meer dan twee uur om het hoofdgerecht op tafel te krijgen. Daarna hadden we geen zin meer om ook nog lang te wachten op een dessert. De bediening heeft geleerd om vooral de glazen vol te houden en er werd dan ook na elke slok (en ook zonder een slok te nemen) bijgevuld. Een lange, weinig bevredigende en relatief dure maaltijd.

Gegeten op 25 maart 2014

Hobbykok71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst weer voortreffelijk gegeten. Altijd een feest om hier te komen. Frankrijk aan de Noordermarkt. Hier wordt met topingrediënten mooi gekookt. Geen gedoe maar alles gericht op: perfectie smullen dus. Mooie wijnen. Prima prijs-kwaliteit. alleen inrichting beetje saai

Gegeten op 1 maart 2014

carol
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sommige zaken veranderen niet, en bij Bordewijk blijft alles heel erg goed. Je kunt altijd gerust het menu nemen, dat stelt niet teleur, maar de kaart is ook interessant. De coquilles (van het menu) waren perfect, ik nam de ree en dat was gewoon op de klassieke manier maar met knolselderijpuree, en het toetje (mango met chocolademousse en stracciatella-ijs in een soesje) blonk uit doordat het niet te zwaar was maar wel heerlijk. Een tafelgenoot nam de choucroute met allerlei soorten vis en was bijzonder aangenaam verrast! Zeer aanbevolen.

Gegeten op 27 februari 2014

mergpijpje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat kan je hier lekker eten!! Bisque van lanqoustine en als hoofd had ik de gevulde inktvis compleet in balans qua smaken in 1 woord heerlijk!!

sorayajc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed restaurant. Eten en bediening klopt. De bediening weet waar ze het over hebben en kunnen je voorzien van goede adviezen. Het eten is goed op smaak.

Gegeten op 18 januari 2014

Joeki

Wow!!!
Als je een keer echt bijzonder lekker en wat chiquer wilt eten met een geweldige service zonder het gevoel te hebben er opgeprikt bij te zitten dan ben je hier helemaal op je plek.
Dit weekend met familie een 4 gangenmenu genoten.
Zowel de visgerechten als het vlees waren geweldig lekker: tonijn heerlijk rood met net aan een kleurtje, sappige mul met een zachte saus maar wel met een echte vissmaak, zeldzaam mals hert en een toetje met een heerlijke mix van fris (mango) en zoet en echte chocolade.
Ook met de twee kinderen die erbij waren werd rekening gehouden, menu werd aangepast naar wat zij lustten dus ipv vis pata negra en daarna heerlijke ravioli's.
De bediening weet heel knap je enorm in de watten te leggen zonder opdringerig te zijn. Relaxt en toch heerlijk luxe.
We waren met een groepje met oa twee kinderen en een hoogbejaarde in een rolstoel maar dat gaf allemaal geen probleem en dat kom je wel eens anders tegen.
Okay, het is niet een goedkoop restaurant maar als je eens een keer iets meer kunt uitgeven dan is dit een absolute topper; sterrenkwaliteit eten, goede wijn, topbediening in een ontspannen en prettige sfeer, vandaar Wow!!

Gegeten op 1 februari 2014

Proever65075
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bordewijk is een van mijn liefste plekken in Amsterdam. Service is uitstekend, attent en vriendelijk. Eten is lekker en ik vind het decor (beetje outdated) ook mooi. Gewoon een toppertje.

Gegeten op 28 januari 2014

IkMathijs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het lijkt mode om Bordewijk het beste restaurant van Amsterdam te noemen, en met de sterrententen in de buurt is het misschien feitelijk ook niet helemaal waar, maar toch: Bordewijk is sinds jaar en dag mijn favoriete restaurant. Het is ook een kwestie van gunnen: je gunt Wil Demandt het beste restaurant van Amsterdam. Hier wordt met zoveel liefde en kennis gekookt; soms boers, soms heel verfijnt, altijd Frans, en altijd met de beste ingrediënten van het seizoen en van de dag. Een recensent merkte op dat er misschien iets minder vol en vet gekookt wordt –ook dat is mij opgevallen. Er lijkt minder scheutig met room en boter te worden gewerkt, misschien een invloed van de brigade. Ik hoop dat we nog vele jaren bij Bordewijk kunnen genieten.

Gegeten op 4 januari 2014

henkdrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor ondergetekende al sinds 1981 het beste restaurant in Amsterdam, we worden samen oud…
Dit is mijn favoriet met vrienden 1 op 1 en wat intiemere zakenrelaties.
Het dagmenu was weer fantastisch, de wijn groots en de kaas pff.
Wil Demandt is (of ligt dat aan mij?) de afgelopen jaren wat minder zwaar gaan koken (sauzen), vroeger kwamen we nog wel eens 'buikborrelend uit bordewijk'.
De keuken is nog steeds eerlijk en verfijnd Frans, wat mij betreft helemaal af!
Vooral fijn met maximaal 4 mensen, omdat je dan van elkaar en het eten geniet. Interessante andere gasten als je eens om je heen wilt kijken.
Prachtige locatie midden in de Jordaan.

Gegeten op 17 december 2013

foodoo
  • Recensies in de laatste twee jaar

famous in Amsterdam and always good, lamb sweetbreads with a sausage and taboulet was the best course ! the cote de boeuf was good but i,ve had better, rhubarb tart with meringue a good cleansing dessert ,service here is always good as is the fantastic wine list

Gegeten op 5 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Bordewijk in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bordewijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!