Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bordewijk

2. Frans-mediterraan
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 020 624 38 99

laskga

Hartelijke ontvangst en een goed begin met amuse van varkensvlees in zure zult met een hapje knolselderijsalade. Op verzoek kraanwater gekregen naast de witte huiswijn die precies op temperatuur was en niet ijskoud, zoals zo vaak. Van het voorgerecht uit het weekmenu viel het hoofdingrediënt, de witte tonijn, tegen. Het was een vrij smakeloos hompje visvlees, in een verder smakelijk garnituur. De jonge, zeer malse eend werd in een heerlijke, krachtige saus met o.a. salie geserveerd. De aankleding was verder wat sober met een hapje puree en groente. De aangekondigde pompoen ontbrak. De aanbevolen Gigondas was geweldig! 3 van de 4 kazen waren goed maar niet heel bijzonder en eentje was zelfs droog en smakeloos. Het dessert van mirabellen viel tegen. Ze hadden zelf weinig smaak en ook de rest maakte weinig indruk.
De bediening was overwegend zeer vriendelijk en vakkundig. Wat ons onaangenaam verraste was de reactie van een van hen op mijn geuite teleurstelling dat een aantal gerechten die op de website staan niet op de kaart stonden en ook niet verkrijgbaar waren. " Dat vinden wij niet belangrijk." Zet dan geen menu op de website. " Ach, de jongere collega's willen dat." Verbijsterend. En daarom geen 8 voor de service.
Over het decor is al genoeg gezegd: daarvoor ga je niet naar Bordewijk. Wij vonden de stoelen overigens wel lekker zitten.
Alles bij elkaar toch geen geweldige avond, voor €250 met 3 personen, waarvan 2 het menu hadden.

Gegeten op 6 september 2014

HendrikvanVliet

Sober decor, vriendelijke staf (beetje onzeker soms nog) en SUBLIEM ETEN.
Ik ben erg verwend, maar heb nergens in Amsterdam zo'n goede cote de bouf gegeten.

Menu van de dag altijd naar het seizoen. De liefde voor de kookkunst proef je in iedere hap.

TOP!

Gegeten op 22 augustus 2014

gasttom

Indien ik de website wil openen van Bordewijk krijg ik helaas nog steeds een viruswaarschuwing.
Op basis van de IENS recensies hebben wij bij Bordewijk voor het diner gereserveerd.
Wat een aparte zaak; alsof je in de tijd wordt teruggezet. Het goede van weleer.
Van de inrichting moet je houden, maar wij konden het zeer waarderen. Ook al zitten de stoelen niet zo comfortabel.
De chef zelf komt aan tafel uiteenzetten wat hij allemaal te bieden heeft. Waar zie je dat nog?
Wat ons betreft had hij later nog wel eens langs mogen komen.
De bediening is van geen flauwekul en weet exact waar zij zich mee bezig zijn.
Van het eten hebben wij bijzonder genoten. Vooral de sauzen waren voortreffelijk. Zeker niet uit pakjes of bij de groothandel ingekocht.
Als we weer in Amsterdam zijn dan gaan we graag weer eens langs.

Gegeten op 18 juni 2014

bill moons

Het 3-gangen menu a 39,50 was in orde maar niet uitstekend. De zalm in het voorgerecht was rauw, geen doorkomen aan - maar dat werd door de keuken rechtgezet. Hoofd was eend, vrij fantasieloos bereid. Prijs / kwaliteit verhouding dus niet helemaal in evenwicht. Bediening attent en deskundig, en aan de akoestiek is ook wat gedaan zodat je elkaar beter kan verstaan.

Gegeten op 9 juli 2014

Loire

Voor een avond waanden wij ons aan de Côte d'Azur, niet aan de Noordermarkt. Vooraf een op de tong smeltende terrine van eendenlever en op het andere bord de karakteristieke Oosterscheldekreeft. Daarna een werkelijk overheerlijke bourride van zeeduivel en allerhande ander lekkers uit de zee (visgerecht van de dag). De aioli kwam apart en was precies goed van smaak, niet te overheersend. De witte Bandol in het glas maakte het geheel tot een smulfestijn. Frankrijk is niet zo heel ver weg!

Gegeten op 13 juni 2014

Broer

Eindelijk eens bij het veelgeroemde Bordewijk gegeten. Werd tijd, want je mag het eigenlijk niet missen. Dachten we. Maar toen we buiten stonden, vroegen we ons af wat we dan gemist hadden. Goede wijnen, goed eten zonder verrassingen, een redelijke atmosfeer voor een groep van 8 mensen en een rekening die meeviel. Dat is voor ons niet genoeg om Bordewijk in onze top-zoveel van Amsterdam op te nemen. Dan zijn er in deze categorie veel andere restaurants, die er in slagen om ons telkens weer te verrassen.

Gegeten op 4 juni 2014

Andre

Hier moeten meer mensen de smaak van krijgen;-) Inrichting is al vele jaren dezelfde maar de kwaliteit van het eten en van gastvrijheid en kwaliteit al bijna 25 jaar op hetzelfde hoge pijl. Chef DeMandt was er niet, ...maar zijn rechterhand had het helemaal in controle, in een woord perfect!
De fotograaf van het NRC die een paar platen moest schieten was niet op hetzelfde niveau als Bordewijk!

Gegeten op 2 april 2014

Peter Noordervliet

Bordewijk staat al jaren bekend als een restaurant met goed eten en een belabberde akoestiek: je kon je tafelgenoten nauwelijks verstaan. Op veel manieren heeft men geprobeerd de akoestiek te verbeteren en nu, met geluidswerend materiaal onder de tafels, is de herrie min of meer aanvaardbaar als je een tafel aan de zijkant neemt. Om het evenwicht te bewaren is de kwaliteit van het eten echter verslechterd. De amuse, paté met augurk en sla, was weinig verassend en zonder veel smaak. Het voorgerecht, twee kleine coquilles met veel sla en twee nietszeggende sausjes, was matig. Het hoofdgerecht tarbot was redelijk, maar met veel graten en het andere hoofdgerecht, zuurkool, was slecht gebalanceerd en matig van smaak. Het duurde meer dan twee uur om het hoofdgerecht op tafel te krijgen. Daarna hadden we geen zin meer om ook nog lang te wachten op een dessert. De bediening heeft geleerd om vooral de glazen vol te houden en er werd dan ook na elke slok (en ook zonder een slok te nemen) bijgevuld. Een lange, weinig bevredigende en relatief dure maaltijd.

Gegeten op 25 maart 2014

Hobbykok71

Laatst weer voortreffelijk gegeten. Altijd een feest om hier te komen. Frankrijk aan de Noordermarkt. Hier wordt met topingrediënten mooi gekookt. Geen gedoe maar alles gericht op: perfectie smullen dus. Mooie wijnen. Prima prijs-kwaliteit. alleen inrichting beetje saai

Gegeten op 1 maart 2014

carol

Sommige zaken veranderen niet, en bij Bordewijk blijft alles heel erg goed. Je kunt altijd gerust het menu nemen, dat stelt niet teleur, maar de kaart is ook interessant. De coquilles (van het menu) waren perfect, ik nam de ree en dat was gewoon op de klassieke manier maar met knolselderijpuree, en het toetje (mango met chocolademousse en stracciatella-ijs in een soesje) blonk uit doordat het niet te zwaar was maar wel heerlijk. Een tafelgenoot nam de choucroute met allerlei soorten vis en was bijzonder aangenaam verrast! Zeer aanbevolen.

Gegeten op 27 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Bordewijk in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Bordewijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.