Thais Restaurant Bird

• 6.7

• 6.3

freek0303011
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kwaliteit van het eten is prima: de vissoep was rijkelijk gevuld met verse ingredienten en was goed op smaak: lekker pittig. De groenteschotel in rode curry en kokos was wat dat betreft wat flauw voor een curry. Zoals altijd zat het restaurant helemaal vol (de rijst werd op de trap naast ons gezet, omdat de tafels te klein zijn), en we moesten na het eten dus ook snel plaatsmaken voor de volgende gasten. Verder was de service vriendelijk.

Gegeten op 25 maart 2014

fransboom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n drieën heerlijk Thais gegeten in ons favoriete Thais restaurant. Geen enkel probleem om even in de rij te wachten. Het eten en de bediening zijn voortreffelijk. De prijs is aangenaam. Al onze vrienden, vaak uit het buitenland zijn altijd enthousiast!

Gegeten op 16 januari 2014

Hautehorlogerie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom naar Birds, als voorgerecht pangsit heerlijk zoals het hoort. Als hoofdgerecht garnalen met knoflook en broccoli heerlijk op smaak. Maar de velletjes van de knoflook zitten er veel in. Ik tel vijftien velletjes en de kelner zei dat dat thaistyle was. Ja jammer dat kost punten. Volgende keer hoop ik op beterschap. Maar eerlijk is eerlijk ik heb heerlijk gegeten.

Gegeten op 29 december 2013

Sophiek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag hier naar binnen gelopen omdat het druk was en dat ons de indruk gaf dat het goed eten moest zijn. Ik heb al heel vaak Thais gegeten, maar ik vond dit eten echt niet bijzonder. De smaak van de soep was ok, maar er zaten grote stukken (bijna rauwe) champignon in. Van de 3 gerechten die het hoofdgerecht vormden (rode curry, groenteschotel en mango met kip) was alleen de rode curry redelijk goed qua smaak, de andere twee leek meer een slap aftreksel van Chinees oid. Bediening was vriendelijk, maar ze hebben echt heel weinig tijd voor je, ze rennen van hot naar her. Decor is ouderwets, grote houten banken, kitscherige schilderijen. Ik vond het prijs-technisch gezien niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 26 november 2013

Hautehorlogerie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer een bezoek gebracht bij birds na 20 minuten wachten aan de beurt. Dat is de moeite waard boven werden we hartelijk ontvangen door een Turkse jongen. Voorgerecht pangsit en viskoekjes allebei begeleid met een verschillende sause die heerlijk op smaak was. Daarna een curry voor mijn vrouw en ik de garnalen in knoflook en peper. Beide gerechten waren heerlijk. Er was iets met de bon dat het iets langer duurde. De Turkse jongen vertelde dat eerlijk en duidelijk. En daar houden we van eerlijke communicatie en een goeie interactie. Kortom genoten van een heerlijke Thaise maaltijd en die Turkse jongen komt er wel!

Gegeten op 24 november 2013

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zelfs op zondagavond 20.30 uur staat er nog een wachtrij. Veel liefhebbers dus voor dit drukke restaurant. Voorgerecht Bird Luom Mid bestaat uit 8 gerechtjes o.m. loempia's, spare rib, pangsit, viskoekje en garnaal en is uitstekend (voor 8 euro). Verder veel keuze op de kaart. Maar het restaurant springt er niet echt uit. Thais met Nederlands tintje. Het is rommelig. Beetje een fabriek.

Gegeten op 25 augustus 2013

JoseR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister met twee personen hier heerlijk gegeten. Ik had de gebakken rijst met biefstuk. Heerlijke smaak van de gebakken rijst. Was aangenaam verrast dat er heel veel groente door heen was gebakken. Heerlijk! Mijn tafelgenoot had gebakken garnalen, ik heb geproefd en het was heerlijk. Zeer schappelijke prijzen. Prima bediening en decor is beetje oubollig, maar best gezellig. Aanrader.

Gegeten op 24 september 2013

DHemken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij de Bird kun je voor de snelle hap redelijk eten. Er staat meestal een wachtrij voor de deur en als je eenmaal zit dan wordt je met een noodgang bediend om zo plaats voor de volgende te maken.
De Thaise gerechten zijn afgestemd op onze Nederlandse smaak.
Niet spannend, porties zijn voldoende, prijs is oke.
Wil je nog sneller ga dan naar de Bird Snackbar aan de overkant van de Zeedijk.

Gegeten op 11 juli 2013

Joppie1234
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima Thai. Zoals ze op de website zeggen: "een in- uitloop restaurant". Verwacht dus niet om lekker lang te tafelen. Wij laten altijd iets op tafel zetten door de bediening. Dit keer was dit Kai Priou Waan (kip in zoetzure saus), Koeng Shoe Shee (Grote garnalen in een curry kokos saus) en Nuad Pad Krapau (pittig gehakt). Alledrie de gerechten prima op smaak, lekker een grote kom kleefrijst erbij, koud biertje en eten maar. Was heerlijk.

Gegeten op 4 augustus 2013

horecafreak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jammer jammer jammer maar de goede tijden van dit restaurant zijn voorbij! Slechte ongeïnteresseerd personeel.
De Tom Yam Koeng soep was ok van smaak maar zat vol met champignons. Champignons in de Thaise keuken??
Pad Thai was een kleffe hoop noodels met een beetje kip een doorbakken groenten.
Lap Nua was te vettig, vlouw van smaak en doorbakken.
Massaman Nua amper curry smaak. Pinda smaak overheerste het gerecht, het leek wel dat er pinda saus in zat.

Helaas maar dit was de laatste keer.

Gegeten op 29 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Thais Restaurant Bird in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thais Restaurant Bird. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!