a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Thais
  1. Toon telefoonnummer 020 620 14 42

nathalie1976

Heerlijk gegeten maar wat een chagrijnige bediening we kwamen met een groep van 7 ja kan alleen reserveren boven de 10 of we wel appart aan een tafel konden zitten uiteindelijk na heel lang wachten een tafel gehad voor 7 maar zo onvriendelijk.

Gegeten op 6 februari 2016

Croque-Madame

We moesten een poosje in de rij staan, omdat het stampvol zat (een goed teken).
Het eten is hier even lekker als in hun andere vestiging, en er is ruime keus. Alles ziet er vers uit en de smaken zijn heerlijk.
De bediening is niet erg vriendelijk en spontaan. Dus daar moet je niet veel van verwachten.
Ik zal er niet snel voor kiezen om hier weer heen te gaan.

Gegeten op 15 augustus 2015

happiehappy

Gisteravond voor het eerst met mijn vrouw hier gegeten. Het moest toch wel erg goed zijn gezien de rij wachtende mensen die we vaak tot op buiten op de stoep zagen wachten op een felbegeerde plek. We namen beiden een verschillend set menu, te weten Changmai en Phuket, beide bestaand uit 3 gerechten. Mijn kipsaté van kipfilet was taai droog en voorzien van wel heel erg weinig en matige satésaus. De viskoekjes van mijn vrouw leken wel van rubber te zijn gemaakt en werden begeleid met de saaie standaard zoete chilisaus. Dan beide op de menukaart als pikant omschreven soep: geen enkel spoortje van peper te ontdekken, maar wel waterig, zuur en verder smakeloos en voorzien van slappe en ook naar niets smakende fruits de mer! Mijn hoofdgerecht biefstuk in paneng curry kokos saus. De saus was redelijk, maar de schilfertjes "biefstuk" droog en taai. Als groenten zaten er in de saus stukjes volstrekt rauwe kousenband. De Massaman rundvlees in currysaus van mijn vrouw was een bremzout oma's stoofpotje met een droge substantie draadjesvlees waar geen currysaus in te bekennen was. Niet opgegeten dus. Na afloop van de "maaltijd" werd zoals altijd - voor de vorm denk ik altijd - gevraagd of het had gesmaakt. Op mijn ontkennende antwoord werd in het geheel niet gereageerd. Wel werd vlak daarna het restant van de Jasmijnthee in mijn kopje gegoten en de rekening op tafel gelegd, beiden ongevraagd. Nooit meer naar deze touristtrap! Er zijn veel betere Thaise restaurants in deze prijsklasse in Amsterdam! Hier was niets Thais aan!

Gegeten op 10 december 2015

thijsz

De hele vrijdagavond staan de mensen in de rij voor het restaurant. Bird is razend populair, en terecht. Goed Thais eten op een van de meest gezellige plekken van Amsterdam voor een hele beschaafde prijs. Het is het kwartiertje wachten zeker waard. Als alternatief zit aan de overkant Bird voor de "Thaise snackbar".

Gegeten op 27 november 2015

HookJasper

Eenmaal op de zeedijk kwam de THE BIRD al inzicht. We hadden niet gereserveerd en moesten zelfs een 10/15 minuten wachten in de bar op een plekje.
Eenmaal zittend Tom ka kai besteld was matig, vond het nogal zuur, jammer lekkerder gehad.
De kipsate was waanzinnig goed! Daarna curry gegeten met rijst altijd lekker.

De bediening is ok, niet erg enthousiast. Dame die al het eten uit geeft via de lift zit rustig op haar gemak wat rijst naar binnen te werken.
Al met al is het een leuke zaak om even goed te zitten eten.

Volgende keer snackbar proberen aan de overkant.

Gegeten op 25 november 2015

dianakorishi

We moesten een poosje in de rij staan, omdat het stampvol zat overigens is het een heel goed teken voor een restaurant.
Het eten is erg lekker, er is ruime keus en de smaken zijn heerlijk!
De bediening is niet erg vriendelijk en je krijgt het gevoel dat je zo snel mogelijk weg willen hebben. Maar het eten maakt veel goed.

Gegeten op 15 oktober 2015

baukie5

2 jaar terug heb ik hier voor het eerst gegeten. Dit was mijn eerste ervaring met een Thais restaurant en ik was er meteen een liefhebber van, vooral de Tom Ka Kai en Nua Pad Ped vielen in de smaak. Na een paar keer bij andere restaurants gegeten te hebben werd mijn voorkeur voor Thais toch minder, mijn verwachtingen lagen nou eenmaal hoog door Bird. Want wat kun je hier heerlijk eten! Het decor zorgt er in eerste instantie voor dat je niet veel verwacht (picknick tafels), maar de snelle service en het heerlijke eten maken dit ruimschoots goed! Iedere keer loop ik weer zeer tevreden de deur uit.

Gegeten op 6 september 2015

CayaS

Ik was al bekend met de "snack corner" van Bird, maar nog niet eerder in het restaurant geweest. Het was druk, een goed voorteken!
Helaas.. We mochten eindelijk zitten op een bankje, maar nadat we onze drankjes besteld hadden werd ons gevraagd te verhuizen naar een kleinere tafel. Ik kan het begrijpen, wij waren maar met twee, geen probleem.

De gerechten.. Nee. Het was echt niet goed. Tom yum soep was een slappe soep, je wist niet wat je proefde. Licht pikant, een paar champignons, beetje zout en dat was het? Beef salade was erg lekker maar de beef erg taai, hierop hadden we vriendelijk gevraagd om een nieuwe. We voelden ons al bezwaard hierom, maar toen de tweede arriveerde was het even taai en opeens anders van smaak.. Laat maar. De pad thai was met dunnere noodles dan ik gewend was van pad thai.. Tja, de ervaring stelde enorm teleur. Voortaan ga ik als ik thais wil eten niet meer naar Bird restaurant.

Gegeten op 19 augustus 2015

tasteofwaste

Leuke kleine thaise snackbar met uitstekend eten! Smaken op orde! Rijst prima gaar.
Kipsate lekker op smaak maar enigzinds iets droog aangezien het gefrituurd is. Pindasaus heerlijk. Goede en snelle service! Top tentje en zeker de moeite waard als je op Zeedijk bent!

Gegeten op 6 september 2015

Antibes

Heerlijk gegeten. Vooral genoten van de kokossoep met garnalen, maar ook de Pad Thai was niet te versmaden. Hadden geen ruimte meer voor de sticky rice met mango die ons aangeraden werd, maar we komen met liefde nog eens terug. Wel ruim een kwartier in de rij moeten staan (zaterdagavond spitsuur), maar goede service en voelde niet gehaast toen we eenmaal zaten. Binnen gezellige atmosfeer en vriendelijke bediening. Echt een aanrader. Goede prijs kwaliteitverhouding!

Gegeten op 22 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Thais Restaurant Bird in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thais Restaurant Bird. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.