Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Thais Restaurant Bird

1. Restaurant
  2. Thais

Thais Restaurant Bird

1. Restaurant
  2. Thais
  1. Toon telefoonnummer 020 620 14 42

Love Food

Heerlijk thais gegeten weer, de combi voorgerecht is echt een aanrader, van alles wat. Hoofdgerecht was ook prima! Service was wel een beetje rommellig, ze kwamen 3x vragen wat we willen drinken en2x vragen of we al keuze hebben gemaakt. Wel echt een drukke tent, hou je er niet van,dan kun je beter ergens anders eten.

Gegeten op 22 augustus 2014

hallo

Met een groep gegeten wat het menu uiteraard wat beperkter maakt. We hadden een mix van een flink aantal gerechten maar ik vond niets er echt uitspringen. Weinig verfijnde smaken, die ik gewend ben van de thaise keuken. Met uitzondering van het voorgerecht, de Tom Yam kai. Deze was lekker op smaak en goed pittig.

Gegeten op 22 augustus 2014

VK96

Voor de leuk wilden we een keer ander buitenlands eten proberen dan de chinees, dus stapten we hier naar binnen. Het eerste wat me opviel was dat prachtige decor. Alles was zo typisch Thais en het gaf me meteen een heel warm gevoel. We hadden al een paar gerechten kunnen zien op de kaart die buiten voor het raam hangt, maar toch namen we onze tijd om te beslissen welke we - van al die heerlijke gerechten - zouden nemen. Mijn vriend besloot voor de garnalen met kokosmelk te gaan en ik koos kipfilet met chilipepers. Ik vertelde de ober dat ik het niet zo heel heet wilde, maar wel heet genoeg. Ik noemde het ''lekker heet'' en hij begreep me dus dat was heel fijn! Het wachten op het eten duurde wel een tijdje maar dat leek me niet gek want het restaurant zat gewoon propvol. Nou, toen kregen we het eten geserveerd en ik zat echt met m'n mond open te staren bijna! We kregen een hele kom rijst op tafel en we kregen eerst een lepel rijst op ons bord en op een andere schaal kregen we de garnalen/kip. Als je dan weer een lepel rijst wilde diende je dat op te scheppen uit de kom rijst die je voor 2 kreeg (die trouwens lekker warm bleef). Het rook héérlijk en het smaakte nóg beter. Die intense ietwat pittige smaak en het was heerlijk vers! Mijn vriend was ook super blij met zijn gerecht want dat was bijna net zo lekker als het mijne. We hebben heerlijk genoten van deze avond en zijn ook heel blij met deze ''ontdekking''. We zullen hier zeker vaker komen!

Gegeten op 9 mei 2014

maibritt

Heerlijke pad thai die ze ook vegetarische willen maken voor je. De groen curry met sticky rice is ook smullen. Je kan er niet reserveren dus wees voorbereid om in de rij te staan. Er zal geen verwarring zijn in welk type restaurant je zit, het decor is zeker Thais.

Gegeten op 15 februari 2014

Noctula

Het eten bij Bird is al jaren van een heel hoog niveau. Ik denk dat dit de lekkerste Thai van Amsterdam is. Het prijsniveau is heel redelijk en het is altijd druk in het restaurant. Dat laatste is er denk ik mede oorzaak van dat de bediening naar mijn smaak iets te snel is. In de tijd dat wij ons kommetje soep aten, kwam er welgeteld zes keer een bediende langs de tafel gelopen om te kijken of er al iets afgeruimd kan worden. Schenk je je flesje bier leeg in je glas, dan is het flesje weg voor je het weet. Kauw je op je laatste hap dan is je bord weg. Je hebt je bier nog niet op en men vraagt al of je koffie wil. Neem dus zelf je tijd! De zaak is Aziatisch aangekleed met grof houten meubilair. Het zijn twee samengevoegde panden op de Zeedijk. Als je geluk hebt zit je achterin bij het raam, dan heb je uitzicht op de Oudezijds Achterburgwal. Anders zit je een beetje in een pijpenla maar dat is anderszijds wel authentiek Amsterdams.

Gegeten op 18 mei 2014

freek0303011

De kwaliteit van het eten is prima: de vissoep was rijkelijk gevuld met verse ingredienten en was goed op smaak: lekker pittig. De groenteschotel in rode curry en kokos was wat dat betreft wat flauw voor een curry. Zoals altijd zat het restaurant helemaal vol (de rijst werd op de trap naast ons gezet, omdat de tafels te klein zijn), en we moesten na het eten dus ook snel plaatsmaken voor de volgende gasten. Verder was de service vriendelijk.

Gegeten op 25 maart 2014

fransboom

Met z'n drieën heerlijk Thais gegeten in ons favoriete Thais restaurant. Geen enkel probleem om even in de rij te wachten. Het eten en de bediening zijn voortreffelijk. De prijs is aangenaam. Al onze vrienden, vaak uit het buitenland zijn altijd enthousiast!

Gegeten op 16 januari 2014

Hautehorlogerie

Wederom naar Birds, als voorgerecht pangsit heerlijk zoals het hoort. Als hoofdgerecht garnalen met knoflook en broccoli heerlijk op smaak. Maar de velletjes van de knoflook zitten er veel in. Ik tel vijftien velletjes en de kelner zei dat dat thaistyle was. Ja jammer dat kost punten. Volgende keer hoop ik op beterschap. Maar eerlijk is eerlijk ik heb heerlijk gegeten.

Gegeten op 29 december 2013

Sophiek

Vandaag hier naar binnen gelopen omdat het druk was en dat ons de indruk gaf dat het goed eten moest zijn. Ik heb al heel vaak Thais gegeten, maar ik vond dit eten echt niet bijzonder. De smaak van de soep was ok, maar er zaten grote stukken (bijna rauwe) champignon in. Van de 3 gerechten die het hoofdgerecht vormden (rode curry, groenteschotel en mango met kip) was alleen de rode curry redelijk goed qua smaak, de andere twee leek meer een slap aftreksel van Chinees oid. Bediening was vriendelijk, maar ze hebben echt heel weinig tijd voor je, ze rennen van hot naar her. Decor is ouderwets, grote houten banken, kitscherige schilderijen. Ik vond het prijs-technisch gezien niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 26 november 2013

Hautehorlogerie

Weer een bezoek gebracht bij birds na 20 minuten wachten aan de beurt. Dat is de moeite waard boven werden we hartelijk ontvangen door een Turkse jongen. Voorgerecht pangsit en viskoekjes allebei begeleid met een verschillende sause die heerlijk op smaak was. Daarna een curry voor mijn vrouw en ik de garnalen in knoflook en peper. Beide gerechten waren heerlijk. Er was iets met de bon dat het iets langer duurde. De Turkse jongen vertelde dat eerlijk en duidelijk. En daar houden we van eerlijke communicatie en een goeie interactie. Kortom genoten van een heerlijke Thaise maaltijd en die Turkse jongen komt er wel!

Gegeten op 24 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Thais Restaurant Bird in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Thais Restaurant Bird. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.