• foto's van Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel) in Amsterdam - 1
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel) in Amsterdam - 5
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel) in Amsterdam - 6
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel) in Amsterdam - 7
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel) in Amsterdam - 8

Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel)

• 8.7 10 29

• 8.4

• 7.9

eatlove-r
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier een aantal keer gegeten. Elke keer gekozen voor het seizoensmenu en elke keer verrassend lekker en mooi opgemaakt. Hier heb ik de beste teppanyaki gegeten in Nederland. Ook een keer het kerstmenu gehad. Zo leuk opgemaakt in kerstthema. Ik zag wel dat de standaard menu's minder speciaal was bij de tafelgenoten. De seizoensmenu is echt een aanrader! Wij komen snel weer een keer langs.

Gegeten op 26 december 2013

pbuijsm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk "aan de plaat" gezeten bij Sazanka. We kozen met z'n tweeën voor het season menu aangevuld met de eenden salade and Wagyu beef. Keurig werd er verteld dat er geen Wagyu filet was maar dat er vanavond rib-eye stond. Dit vonden wij helemaal niet erg want dit is nog lekkerder. Wijnen en drank werden keurig bijgehouden en het eten, tsja daar kun je kort over zijn, was subliem. Veel vis, groente en verrassende gerechten. Als enig punt van kritiek kan ik aangeven dat ze niet al te scheutig zijn met de gebakken knoflook maar dat is dan ook het enige.

Wel prijzig maar daar krijg je dan ook wel een avond culinair genieten, ons zien ze zeker terug!

Gegeten op 15 maart 2014

ygss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zakelijk diner aan de plaat. Prima gerechten en zeer goed eten. Vooral de beef was voortreffelijk. Weinig show maar past ook minder bij Okura. Heerlijk Chablis gedronken die ze al jaren op de kaart hebben voor een redelijke prijs.

Gegeten op 4 maart 2014

Michelin_Amsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik bezoek graag de Japanse plaat, maar dit restaurant was wel echt fenomenaal. Heerlijke en prachtige gerechten met schitterende wijnen, geselecteerd door de sommelier. Wel wat prijzig, maar het is zeker waard.

Gegeten op 16 juli 2013

winterroos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik hou van Teppanyaki en heb in de afgelopen jaren heel wat restaurants uitgeprobeerd maar bij Sanzanka doen ze het echt heel goed!
Wij waren met 4 personen en kregen een hoek plek (erg fijn want je kunt elkaar nog zien en een goed gesprek voeren. Je kan kiezen uit verschillende menu's of a la carte. We namen een 5 gangen menu met vooraf een salade met gebakken eend en daarna verschillende vis, vlees , gebakken groeten & rijst vers van de plaat op je bordje! Heerlijk.. De wijkaart is mooi samen gesteld met heel veel lekkers erop. De service was erg goed..alles werd optijd weg gehaald, water en wijn regelmatig bijgeschonken en een vriendelijke glimlach! De Teppanyaki chef was erg goed en snel (ons tafe zat helemaal vol) en liet een sterk staaltje snij technieken zien. Zeker een aanraden (ook na de rekening )

Gegeten op 15 november 2013

theloot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Beste Teppanyaki in Amsterdam en wellicht nog tot ver daarbuiten.. Zelfs in Tokio werd Sazanka me een paar keer aangeraden toen men hoorde dat ik uit Amsterdam kwam ("best Teppanyaki I ever had!"). Versheid altijd 100% en welke chef er ook achter de plaat staat, allen bereiden de verschillende gerechten tot in perfectie!

Gegeten op 23 augustus 2013

Mbouwens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vijf gangen met vis en vlees, aan tafel bereid, leverde schilderijtjes van gerechten op, en lekker! Prima bediening en een leuke ongedwongen sfeer.

Gegeten op 14 september 2013

DHemken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als van ouds een belevenis om met onbekende gasten gezamenlijk aan de bakplaat te zitten. Keurige bediening, lekkere gerechten en prachtige wijnen. Bijna te goed.

Gegeten op 10 augustus 2013

petervdh

Onwaarschijnlijk lekker eten.
Jammer dat het ( logisch) zo aan de prijs is.
Wij hebben hier enkele keren met verschillende vrienden gegeten , en iedere keer was het een feest.
Het classic sazanke menu is een combinatie van vlees en vis en wordt door de kok vlak voor je neus bereid.
Een van de beste adressen in Amsterdam.
Nog even sparen en dan ga ik een keer voor het waygu rund.

Gegeten op 16 februari 2013

Chili
  • Recensies in de laatste twee jaar

We genoten het classic menu met als aperitief bloesemchampagne met een kers onderin – dat was verrassend en heerlijk. De dagvis met zoutkorst was bijzonder en lekker. Maar wat de dagvis was kwamen we niet achter, want de kok legde het wel uit maar was onverstaanbaar in Nederlands en Engels. De eendenborst en de nasi waren niet smaakvol en ook de Black Angus was, hoewel zeer mals, niet echt op smaak. De tempurahapjes –extra gang- waren lekker krokant. We waren met zijn tweeën een dikke 300,-- kwijt, dat deed wel wat pijn in de portemonnee. Het is al met al wel een bijzonder restaurant, al hadden we een intiemere setting verwacht.

Gegeten op 27 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Teppanyaki Sazanka (Okura Hotel). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!